Latest Google AIO Updates May Impact SEO
وبلاگ

آخرین به‌روزرسانی‌های Google AIO ممکن است بر SEO تأثیر بگذارد

گوگل به به روز رسانی رتبه بندی AIO خود ادامه می دهد و حضور پانل ها و تبلیغات بزرگتر مرتبط با خرید را افزایش می دهد که نتایج جستجوی ارگانیک را در صفحه پایین تر می آورد. خبر خوب برای بازاریابان جستجو این است که نوسانات AIO در جستجوهای خرید در حال کاهش است و رتبه بندی AIO به طور فزاینده ای با سایت هایی که معمولاً در جستجوی ارگانیک رتبه بندی می شوند مطابقت دارد.

  • مسلماً مهم‌ترین تغییر، اضافه شدن تبلیغات در AI Overviews است که تأثیر آن بر پایین بردن نتایج جستجوی ارگانیک به پایین‌تر از صفحه است.
  • استناد به وب سایت های درون AIO برای پرس و جوهای عمومی بیش از 300 درصد از اوت افزایش یافته است که بیشترین رشد (200 درصد) در سپتامبر ثبت شده است.

از 1 نوامبر 2023، BrightEdge مجموعه ثابتی از جستجوهای جستجو را دنبال می کند که نشان دهنده میلیاردها جستجو در 9 صنعت است. نکته کلیدی این است که آنها هر ماه همان پرس و جوها را با استفاده از فناوری منحصر به فرد خود، BrightEdge Genetic Parser (TM) دنبال می کنند. BrightEdge Geneative Parser فرمت‌های AIO را شناسایی و ردیابی می‌کند، نتایج جستجوی AIO را تجزیه و تحلیل می‌کند و بینشی از روندهای روزانه ارائه می‌دهد.

AIO و Organic Match از ماه سپتامبر به طور فزاینده‌ای در رتبه اول قرار گرفته‌اند

BrightEdge متوجه روندی شد که از سپتامبر شروع شد، جایی که ویژگی AI Overviews به طور فزاینده‌ای پیوندهایی به وب‌سایت‌هایی را نشان می‌داد که با نتایج جستجوی ارگانیک مطابقت داشتند. این بدان معناست که فاکتورهای رتبه‌بندی سنتی که یک وب‌سایت را در بالای نتایج جستجوی ارگانیک قرار می‌دهند، باید در استنادات در AIO جواب دهند.

  36 Free SEO Tools for DIY SEOs

ثبات AIO همچنان در حال بهبود است

داده های BrightEdge بهبود 8 درصدی در پایداری روزانه و کمتر از 1 درصد نوسان در اندازه پیکسل را برای پانل های AIO نشان می دهد. این بدان معناست که نتایج تحقیقات AIO کمتر نوسان و قابل اعتمادتر است. نوسانات در جستجوهای مربوط به خرید از 37٪ (از اوایل آگوست) به 26٪ (از اواخر سپتامبر) کاهش یافت. نوسانات کمتر نشان می‌دهد که رتبه‌بندی‌ها باید سازگارتر باشند، روندی که امیدواریم در فصل خرید تعطیلات که از نوامبر آغاز می‌شود ادامه یابد.

نتایج یک نمای کلی دقیق تر از هوش مصنوعی

این تثبیت با کاهش 15 درصدی کلمات کلیدی با استفاده از AIO همراه بود که نشان دهنده افزایش دقت جستجوهای جستجو در موضوعات صفحه وب و شاید منعکس کننده استفاده بیشتر از زبان طبیعی در پرس و جوها باشد.

به لبه روشن توجه کنید:

با انتشار این اعلان‌ها، گوگل در مورد مکان‌هایی که AIO بیشترین کاربرد را دارند، دقیق‌تر شده است.

این روند به سمت AIOهای دقیق تر و مختصرتر از ماه آگوست آغاز شد و تا سپتامبر ادامه داشت، در آن زمان Google AIO لیست های نامرتب را با 14.6٪ اضافی نسبت به ماه قبل از بین می برد. لیست‌های جمع‌شده نامرتب یک پاسخ کوتاه را در بالای صفحه نمایش می‌دهند و اگر کاربران برای دیدن موارد بیشتر کلیک کنند، اطلاعات بیشتری را نشان می‌دهند. این روند در ماه اکتبر ادامه یافت، زیرا درصد ساختمان‌های فروریخته سازمان‌یافته 20 درصد افزایش یافت.

اگرچه این بسیار زیاد به نظر می رسد، شاید چشمگیرترین تغییر در تعداد دفعات پخش Carousel محصول AIO بوده است که از زمان معرفی اولیه 300 درصد افزایش داشته است.

روند ویژگی های AIO بیشتر نشان می دهد که نتایج AIO مربوط به خرید با تبلیغات در آنها ممکن است به طور فزاینده ای جایگزین محتوای ارگانیک شود.

به گفته Bright Edge:

از آنجایی که گوگل در ماه اکتبر تبلیغات را در دستگاه‌های AIO معرفی می‌کند، فرصت‌های مستقیمی برای تبلیغ‌کنندگان وجود دارد، به خصوص در مورد چرخ فلک‌های محصول، این نشان می‌دهد که این تبلیغات احتمالاً جایگزین تبلیغات ارگانیک خواهند شد فهرست ، اگر این روند ادامه پیدا کند، همه این روندها به یک فصل خرید در تعطیلات اشاره می کنند که در آن هوش مصنوعی نقشی بزرگتر از همیشه ایفا خواهد کرد، اما شاید نه آنطور که در ابتدا انتظار داشتیم.

استنادات YouTube را در AIO افزایش دهید

استنادات مربوط به تجارت الکترونیک در یوتیوب در AIO تا سپتامبر 121 درصد افزایش یافته است، که ممکن است نشان دهنده ترجیح کاربران برای تماشای ویدیو در حین تحقیق در مورد محصولات باشد. این توجه را به اهمیت تأثیرگذاران ویدیویی و همچنین در نظر گرفتن استراتژی‌های چند رسانه‌ای که شامل محتوای ویدیویی برای اهداف خرید می‌شود، جلب می‌کند. موضوعات (جایی که قصد معنا دارد).

  12 Link Builders Share Strategies That Work in 2024

AIO Shopping در ماه سپتامبر به رشد کامل دست نیافت، زیرا پرس و جوهای مربوط به موضوعات خاص باعث کاهش دید کلی هوش مصنوعی شد.

افراد زیر نتایج کمتری را برای AIO نشان دادند:

  • درخواست برای محصولات خاص: -7.2٪
  • مبلمان و دکوراسیون منزل: -2.7%
  • لباس و مد: – 2.2٪
  • جستجو برای “بهترین”: – 1.7٪
  • جستجو برای خرید راهنمایی و آموزشی: -1.6٪”

قصد جستجو در مراحل اولیه

یکی دیگر از روندهای AIO که در ماه اکتبر کشف شد، افزایش درخواست‌های جستجو در مرحله جستجو و هدف است. ناشران مبتنی بر جستجو باید از هرگونه کاهش در ترافیک که ممکن است با افزایش نتایج جستجوی AIO مرتبط با جستارهای مرحله جستجو مرتبط باشد، آگاه باشند.

روندهای تجارت الکترونیک AIO برای ماه اکتبر

  • 81.1 درصد به اشتراک گذاری دانش گسترده ای را ارائه می دهد
  • فقط 1.4٪ دستورالعمل های گام به گام را ارائه می دهند
  • AIO ها محتوای آموزشی را بر راهنمایی های تجویزی اولویت می دهند
  • ساختار محتوای اولیه پرواز
    39.8٪ از ساختارهای فهرست برای سهولت اسکن استفاده می کنند
  • ترجیح شدید برای تفاسیر گسترده
  • محتوای ساختار یافته برای جمع آوری اطلاعات
  • بر درک جامع تمرکز کنید

انواع پاسخ ها در نمای کلی هوش مصنوعی نشان داده شده است

داده‌های BrightEdge نشان می‌دهد که در ماه اکتبر، انواع پرس و جو و اکتشافات تحقیقاتی بیشترین بررسی‌های اجمالی هوش مصنوعی را داشتند.

سه نوع اصلی از پاسخ هایی که در مرورهای هوش مصنوعی ظاهر می شوند عبارتند از:

  • تعاریف و مروری
  • دلایل را توضیح دهید
  • نقاط داده

BrightEdge معنی همه آن را توضیح می دهد:

  • «داده‌ها به وضوح نشان می‌دهند که دستگاه‌های AIO برای تحقیقات و کشف در مراحل اولیه بهینه شده‌اند.
  • محتوای آموزشی که حاوی راهنمایی های متخصص در مورد نقاط داده رایج یا مهم است، برای استناد بیشتر از راهنماهای خاص مفید است.
  • موفقیت به این معنی است که محتوای خود را با این تمرکز در بالای قیف هماهنگ کنید – محتوای آموزشی جامع بر دستورالعمل‌های معاملاتی که می‌توانند با تبلیغات جایگزین شوند پیروز می‌شوند.

رایج ترین نوع پاسخ در نمای کلی هوش مصنوعی

غذاهای آماده

تحقیقات BrightEdge بینش‌های متعددی را در مورد انواع محتوایی که Google AI Overviews اولویت‌بندی می‌کند و اینکه چگونه می‌توانند برای فصل خرید تعطیلات که با جمعه سیاه آغاز می‌شود، افزایش دهند، ارائه می‌دهد. اگر الگوهای ترافیک در حال تغییر هستند، ممکن است به دلیل به روز رسانی انواع جستجوهایی باشد که باعث ایجاد AIO می شود و تبلیغات افزایش یافته است که همراه با اندازه های بزرگتر پانل های AIO، می تواند منجر به نتایج ارگانیک کمتر شود.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 24 جولای 2024

باید تاکید کرد که نتایج ارگانیک برای بیش از ده سال عادی نبوده است، و در این مرحله، ادامه اندیشیدن بر اساس 10 پیوند آبی یک امر نابهنگام است. به همین دلیل است که داده های BrightEdge مهم است زیرا نشان می دهد که در نتایج جستجو چه اتفاقی می افتد.

بینش های کلیدی

  • اکنون تبلیغات در مرورهای هوش مصنوعی نشان داده می شود
  • نوسانات در پرس و جوهای مربوط به خرید تثبیت می شود و قابلیت پیش بینی بیشتری ایجاد می کند
  • گوگل در مورد اینکه چه چیزی AIO ها را روشن می کند دقیق تر می شود
  • چرخش محصولات در ماه اکتبر 300 درصد افزایش یافت
  • افزایش فهرست‌های جمع‌شده نامرتب که از کاربران می‌خواهد برای دیدن اطلاعات بیشتر کلیک کنند تا 20%
  • بعید است که پرس و جوهای خاص محصول AIO ها را راه اندازی کنند
  • پرس و جوها و مقاصد در مرحله جستجو به طور فزاینده ای به مهم ترین محرک ها برای AIO تبدیل می شوند

آخرین داده های تحقیقاتی BrightEdge را بخوانید

مروری بر روندهای جدید هوش مصنوعی: در جمعه سیاه و دوشنبه سایبری چه انتظاری داریم (PDF)

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Cranium_Soul

منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-aio-updates/532216/