تحلیل کردیم ~ 2.3 میلیون کلمه کلیدی با ~ 4.99 میلیون آگهی برتر برای اینکه ببینید چند وقت یکبار شرکتها برای کلمات کلیدی که قبلاً رتبهبندی ارگانیک در 10 موقعیت برتر دارند، تبلیغ میکنند.
در اینجا برخی از آمارهای کلیدی آورده شده است:
37.9 درصد از وبسایتهای تبلیغاتی قبلاً در بین 10 سایت برتر برای همان کلمه کلیدی قرار گرفتهاند. این نشان میدهد که بخش بزرگی از شرکتها زمانی برای تبلیغات هزینه میکنند که از قبل برای مدت زمان مشخصی دیده میشوند.
هنگامی که به صفحات خاص به جای کل وب سایت ها نگاه می کنید، 15.7٪ URL های تبلیغاتی دارای رتبه بندی ارگانیک هستند 10 تا. این نشان می دهد که حتی در سطح صفحه، تبلیغات اغلب در محتوای دارای رتبه بندی بالا نشان داده می شود.
به طرز تکان دهنده، 40.66٪ صفحاتی که تبلیغ می شوند رتبه بندی می شوند شماره 1 ارگانیک. اساساً، این شرکتها زمانی که قبلاً در رتبهبندی برتر ارگانیک قرار گرفتهاند، برای قرار دادن تبلیغات برتر در گوگل پرداخت میکنند.
یکی دیگر از بینش شگفت انگیز از تحقیقات ما این است که در … 51.09٪ در بسیاری از موارد، شرکتها صفحهای را تبلیغ میکنند که در رتبه ۱۰ برتر قرار دارد، حتی زمانی که تبلیغات رقیب وجود نداشته باشد.
این نشان میدهد که بسیاری از شرکتها ممکن است تبلیغات غیر ضروری را اجرا کنند و هزینههایی را بدون رقابت با سایر تبلیغکنندگان ایجاد کنند.
این همپوشانی بین پولی و ارگانیک دو سوال مهم را ایجاد می کند.
آیا شرکت ها صرفاً سعی در کنترل SERP ها دارند یا این نشانه عدم هماهنگی بین تیم SEO و PPC است؟
و شاید مهمتر از آن، آیا اجرای تبلیغات روی کلمات کلیدی که قبلاً رتبه خوبی دارند، کلیک ها را به طور قابل توجهی افزایش می دهد یا فقط CPA شما را افزایش می دهد؟
در میان نظراتی که در لینکدین (اینجا و اینجا) دریافت کردیم، پاسخ این و برخی سوالات دیگر را یافتیم. این تلاش ما برای خلاصه ، بحث است:
- از PPC به صورت انتخابی استفاده کنید: کمپینهای PPC فقط باید رتبهبندی ارگانیک را برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی یا آنهایی که به انتهای نامرئی تبلیغات هدایت میشوند، تکمیل کنند. از خرج ، بیش از حد در جایی که دید ارگانیک از قبل قوی است خودداری کنید.
- تأثیر بر درآمد را اندازه گیری کنید، نه معیارهای بیهودگی: فراتر از کلیک ها و CTR بروید. معیار واقعی موفقیت درآمد افزایشی است.
- PPC را برای کلمات کلیدی مارک بازنگری کنید: PPC برای اصطلاحات مارک اغلب ارزش کمی میافزاید اگر قبلاً از نظر ارگانیک رتبهبندی خوبی داشته باشید. این بودجه را به چیز دیگری تغییر دهید مگر اینکه با رقابت مستقیم روبرو شوید.
- حذف استراتژی های سیل شده: PPC و SEO باید با هم کار کنند، نه علیه یکدیگر. برای مثال، میتوانید از PPC برای آزمایش انواع مختلف محتوا روی کلمه کلیدی که قبلاً برای آن رتبهبندی کردهاید (با تشکر از ایده، Olli!) استفاده کنید، یا از آن برای رتبهبندی برای کلمات کلیدی فرار (همانطور که HubSpot انجام میدهد) استفاده کنید.
در یک نظر، نیکلاس گارفینکل تحقیقات انجام شده در زمینه مشابه را به اشتراک گذاشت. بلیک، نوسکو و تادلیس یک سری آزمایشات در مقیاس بزرگ را برای ارزیابی تأثیر تبلیغات جستجوی پولی برای کلمات کلیدی مارک دار و بدون مارک در eBay در سال 2014 انجام دادند.
نتیجه گیری آنها این بود که برای برندهای تثبیت شده، اجرای تبلیغات با شرایط نام تجاری تا حد زیادی اضافی است. نتایج برای کلمات کلیدی بدون مارک مشابه بود: اکثر کلیکهای منتسب به تبلیغات به هر حال به طور طبیعی اتفاق میافتندیعنی بازگشت سرمایه (ROI) از این تبلیغات منفی بوده است. این با یافتههای ما مطابقت دارد که کسبوکارها اغلب با پرداخت کلیکهایی که میتوانستند بهطور رایگان از طریق رتبهبندیهای ارگانیک قوی دریافت کنند، با خودشان رقابت میکنند.
با تشکر فراوان از همه کسانی که در نظرات شرکت کردند!
اگر می خواهید تحقیقات مشابهی در سایت خود انجام دهید، می توانید از Site Explorer ما استفاده کنید. دامنه خود را وارد کنید، به گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بروید و از فیلتر ویژگی های SERP استفاده کنید (آن را در جایی تنظیم کنید که اهداف و تبلیغات برتر شما رتبه بندی شود).
افکار نهایی
بازاریابان باید استراتژی های PPC و SEO خود را در کنار یکدیگر ارزیابی کنند. آیا واقعاً با اجرای یک تبلیغ برای یک کلمه کلیدی که قبلاً در آن حضور دارید ارزش افزوده خواهید داشت یا میتوان از آن دلارهای تبلیغاتی در جای دیگری استفاده کرد؟ شاید وقت آن رسیده که با تیم های PPC و SEO خود بنشینید و در تلاش های همپوشانی خود تجدید نظر کنید.
سوال یا نظری دارید؟ آن را به اشتراک بگذارید یا به تیم (نویسنده مطالعه) اطلاع دهید یا به من اطلاع دهید.
منبع: https://ahrefs.com/blog/ppc-vs-seo-overlap-study/