یک پسر جدید در شهر وجود دارد، و شما می خواهید با او دوست شوید: OSO. این مخفف عبارت بهینه سازی جستجوی ارگانیک است، و با عرضه تجربه موتور جستجو، این مخفف یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. اینجا برای جایگزینی سئوی خوب قدیمی ما نیست. اما او می خواهد طرز فکر شما و پلتفرم هایی که روی آنها تمرکز می کنید را تغییر دهد.
OSO مخفف نسبتا جدیدی است که یک لایه به سئو همانطور که ما می شناسیم اضافه می کند. اگرچه من توضیحات متفاوتی از مخفف (بهینه سازی جستجوی قدرتمند، بهینه سازی جستجوی ارگانیک) دیده ام، اما همه آنها به یک مفهوم خلاصه می شوند: بهینه سازی جستجوی چند کانالی.
SEO در مقابل OSO: تفاوت چیست؟
در حالی که سئو به طور سنتی بر قرار دادن صفحات وب شما در نتایج جستجو متمرکز بوده است، اکنون تمرکز بر حضور در پلتفرم های مختلف است، نه فقط SERP. ما اکنون یک مخفف خوب برای این طرز فکر جدید داریم: OSO. به طور طبیعی، شما می توانید برای افزایش ترافیک سایت خود به کار خود ادامه دهید، اما همچنین باید به عملکرد محتوای شما در جاهای دیگر فکر کنید. وب سایت شما دیگر تنها نقطه کانونی نیست. این یکی از (امیدوارم بسیاری) مکان هایی است که می توانید پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید. البته، شما می خواهید رقبای خود را شکست دهید و ادعا کنید که نتیجه جستجوی برتر است، اما همچنین باید روی برندسازی آنلاین کلی تمرکز کنید.
این در مورد مشاهده وب سایت شما به عنوان بخشی از معادله است نه نتیجه. OSO از شما می خواهد که بیشتر باشید. او از شما میخواهد که بهترین منبع اطلاعات در هر کانالی باشید که مخاطبان شما در آن یافت میشوند. همه جانبه است و تمام تلاش های بازاریابی شما را به جای اینکه بخشی از آنها باشید به هم مرتبط می کند.
این تغییر از کجا می آید؟
جستجوی آنلاین به طور مداوم در حال پیشرفت است و مردم دیگر فقط از وب سایت شما بازدید نمی کنند. مکان های مختلفی وجود دارد که شما با آنها در تماس هستید. یا می خواهید با آنها در تماس باشید. و وقتی این کار را انجام می دهید، می خواهید مطمئن شوید که تجربه آنها با شما خوشایند و سازگار است. بنابراین محتوای شما باید کیفیت بالایی داشته باشد و امکان خرید (یا سایر اقداماتی که میخواهید انجام دهند) را در مکانهای مختلف ممکن کند. اطمینان حاصل کنید که محتوا و ارتباطات خود را هماهنگ کرده اید و در جایی باشید که مخاطبان شما هستند. به یاد داشته باشید که امروزه حتی پلتفرمهای رسانههای اجتماعی نیز به عنوان موتورهای جستجو عمل میکنند.
EMS و سایر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی
دلایل خوب دیگر برای جدی گرفتن بهینه سازی جستجوی ارگانیک (یا OSO) تجربه جستجوی مولد گوگل و بینش هوش مصنوعی و همچنین استفاده کلی از هوش مصنوعی در موتورهای تحقیقاتی است. این یک ابزار جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی (توسط گوگل) است که از مکان های مختلف برای ایجاد پاسخ به یک پرس و جو آنلاین استفاده می کند. SGE از منابع مختلفی برای تولید نتایج خود استفاده می کند: صفحات آنلاین، نظرات مشتریان، پست های رسانه های اجتماعی، ویدیوهای YouTube و غیره. بنابراین فقط بر محتوای وب سایت شما تمرکز نمی کند. این ابزارهای هوش مصنوعی محتوای شما را در پلتفرمها بررسی میکنند و از آنها برای تولید نتایج شخصیسازی شده استفاده میکنند. دلیل دیگری که باعث میشود حضور در چندین پلتفرم و صرف زمان کافی برای محتوایی که در آنجا به اشتراک میگذارید، مفید باشد.
بنابراین، آیا شما نیاز به ایجاد تغییرات دارید؟
خوب، آیا شما عمدتاً روی محتوای وب سایت خود متمرکز هستید؟ یا اینکه برند شما در سایر پلتفرم های آنلاین نیز ارائه شده است؟ در هر صورت، پیشنهاد میکنم در مورد اینکه مخاطبان شما کجا هستند تحقیق کنید. از چه پلتفرم های آنلاین و با چه هدفی استفاده می کنند؟ شما باید آنجا باشید و توجه آنها را جلب کنید. همانطور که اندرو هالند در این مقاله در مورد OSO توسط Search Engine Land می نویسد:
کار شما این است که شبکه بسازید… شبکه های غول پیکر.
ما باید به تابلوی نقاشی برگردیم و اولویت هایمان را تغییر دهیم. طبیعتاً محتوای وب سایت در صدر لیست باقی خواهد ماند. اما باید موارد دیگری را به لیست اضافه کنید. تیم رسانه های اجتماعی خود را جمع آوری کنید و محتوای خود را هماهنگ کنید، با تیم ایمیل خود استراتژی داشته باشید، ایجاد ویدیو یا پادکست را در نظر بگیرید و حتی به رویدادهای آفلاینی که باید در آن شرکت کنید نگاه کنید. و اگر همه کارها را مستقل انجام می دهید، اولویت های درست را تعیین کنید. زمان کافی را در وب سایت خود صرف کنید، اما همچنین به راه هایی برای انتشار تخصص خود در زمینه خود فکر کنید.
آن شبیه چیست؟
برای اینکه به شما ایده بدهم که این چگونه به نظر می رسد، می خواهم از Yoast به عنوان مثال استفاده کنم. ما وبلاگ SEO را داریم که شما در حال خواندن آن هستید، که از زمان راه اندازی شرکت برای دستیابی به مخاطبان خود از آن استفاده کرده ایم. البته خبرنامه و شبکه های اجتماعی ما به سرعت دنبال شد. اما ما همچنین در رویدادهای سئو، توسعه، وردپرس و بازاریابی صحبت می کنیم (و شرکت می کنیم). ما میزبان انواع مختلف وبینارها هستیم و ویدیوها و پادکست ها را ایجاد می کنیم. این باعث تقویت برند ما می شود و تخصص ما را در مکان های مختلفی که مخاطبان ما هستند نشان می دهد.
به نظر می رسد این کار حتی بیشتر است…
این تغییر ممکن است نگرانیهایی را برای شما ایجاد کند، اما به این معنی است که میتوانید زمان کمتری را صرف غواصی در دادهها کنید زیرا اهمیت آن کمتر میشود. بنابراین با تمرکز کمتر روی اعداد و ارقام در زمان صرفه جویی کنید و آن زمان را برای تحقیق در مورد مخاطبان خود و ایجاد راه های جدید (و سرگرم کننده) برای دستیابی به آنها سرمایه گذاری کنید. این به شما این امکان را می دهد که بیشتر در مسیر شکسته فکر کنید، که می تواند هیجان انگیز باشد! و فراموش نکنید که سایر اعضای تیم را نیز درگیر میکنید، بنابراین افراد بیشتری در تلاشهای SEO (یا OSO) خود درگیر خواهید شد. از تخصص آنها استفاده کنید، روی محتوا با هم کار کنید و ببینید چه چیزی برای تیم شما مفید است.
این در مورد ساختن برند شماست
به طور خلاصه آنچه امروز در مورد آن صحبت کردیم، OSO تفاوت چندانی با SEO ندارد. این مخفف جدید به شما یادآوری می کند که فراتر از صفحات خود و صفحه نتایج جستجوی گوگل فکر کنید. سئو هنوز وجود دارد و در شکل عالی است. فقط به تکامل خود ادامه می دهد. و این بدان معناست که شما و تلاش های سئوی شما باید همین کار را انجام دهید. موفق باشید !
منبع: https://yoast.com/oso-the-new-seo/