بنابراین چگونه می توانیم ارزش سئو را فراتر از این ترافیک انتقال دهیم و شاید به تیم مدیریتی شما هدایت کنیم؟
ابتدا باید اهداف کسب و کار را بررسی کنید. من در اینجا در مورد اهداف بازاریابی شما یا حتی اهداف ابتکاری که همه بر روی آنها برای این سه ماه تمرکز کرده اید صحبت نمی کنم. من در مورد اهداف تجاری بزرگ صحبت می کنم.
بنابراین، شرکت در مورد چه چیزی به سرمایه گذاران خود می نویسد؟ از چه چیزی گزارش می دهند؟ زیرا اینها چیزهایی هستند که می خواهید بتوانید نشان دهید که چگونه سئو به کسب و کار اجازه می دهد تا به این اهداف دست یابد.
بنابراین، اگر، برای مثال، یکی از اهداف اصلی شرکت شما برای سال آینده گسترش به بازارهای جدید است، در نظر بگیرید که چگونه می توانید تأثیر فعالیت جستجوی ارگانیک را به طور مستقیم در یک بازار جدید گره بزنید. مواردی مانند دادههای مربوط به اشتهای جستجو در آن بازارها یا انواع رفتار کاربر هنگامی که در صفحات نتایج موتور جستجو و سپس در وبسایت شما قرار دارند. تمام این اطلاعات ترکیبی واقعاً می تواند به تیم رهبری شما نشان دهد که چگونه به آنها کمک می کنید تا KPI های اصلی خود را بدست آورند.
و همچنین، بیایید در مورد چگونگی بهبود کارایی SEO صحبت کنیم. ما قبلاً توضیح دادهایم که چگونه به همه این تیمها کمک میکنیم و همه عوارض جانبی که از این فعالیتهای مختلف دریافت میکنیم. مطمئن شوید که تیم مدیریت شما از این موضوع آگاه است. نشان دهید که چگونه با گرد هم آوردن بسیاری از این تیم ها به شرکت کمک می کنید تا کارآمدتر شود، زیرا این همکاری بسیار مهم است. هنگامی که سئو کانال های بازاریابی مختلف و جنبه های مختلف یک وب سایت را لمس می کند، ما همیشه این تیم ها را گرد هم می آوریم. ما اغلب در مرکز پروژه های بزرگ قرار داریم و این همکاری می تواند کسب و کار شما را بسیار کارآمدتر کند. سئو هرگز در خلاء کار نمی کند و ما با دانستن این موضوع در صنعت بزرگ شدیم. بنابراین ما همیشه به دنبال جمع آوری تیم های دیگر هستیم.
و در آخر، بیایید در مورد اینکه چگونه سئو باعث رشد می شود صحبت کنیم. بنابراین ممکن است وارد بازار جدیدی شوید. سئو چگونه می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند؟ و این همان کاری است که ما باید انجام دهیم. ما باید نشان دهیم که سئو یک کسب و کار را برای آینده آماده می کند.
می توانیم در مورد آینده نگری صحبت کنیم. بنابراین اگر به دنبال راهاندازی یک برند جدید، شاید یک برند فرعی از کسبوکار خود هستید، سئو واقعاً مهم است زیرا اگر آن را چیزی احمقانه بنامید، یا حتی آن را چیزی بنامید که یک کسبوکار قبلاً نام محصول یا خدمات خود را گذاشته است، پس شما فوراً در SERP ها رقابت خواهید داشت. این نوع اطلاعاتی است که ما می دانیم به عنوان SEOs به دنبال آن باشیم. اما ممکن است این چیزی باشد که تیم مدیریت شما هنوز در نظر گرفته نشده است.
همچنین می توانید SERP ها را برای نام این برند جدید تجزیه و تحلیل کنید. شما می توانید تعیین کنید که چه نوع احساساتی در حال حاضر وجود دارد یا چه نوع وب سایت هایی برای این نام تجاری رقابت می کنند. و این نوع تفکر، این آمادگی برای آینده است که واقعا می تواند به یک تجارت کمک کند.
یا، فرض کنید که به دنبال بین المللی شدن هستید. شاید قبلاً در مورد مهاجرت قریبالوقوع وبسایت فکر کرده باشید که میدانید اگر اکنون وبسایت خود را برای رشد بینالمللی آینده ساختار ندهید، باید اتفاق بیفتد. بنابراین شاید کسب و کار شما در حال حاضر دامنه .co.uk را در نظر دارد، اما به دنبال گسترش آن در اروپا در آینده است. می دانید که این احتمالاً در آینده مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. پس چرا با یک دامنه .com شروع نکنیم که سپس بتوانیم آن را تحت یک دامنه بین المللی کنیم؟ این دوباره آن نوع تفکر آینده است که ممکن است برای کسی که در صنعت سئو نیست واضح نباشد.
پس حتما این موضوع را با تیم مدیریت خود در میان بگذارید. ما هنوز در مورد گوگل و سایر موتورهای جستجو و ویژگی هایی که در حال حاضر در حال عرضه هستند وسواس داریم. و از این طریق، میتوانیم کسبوکارهای خود را آماده کنیم تا برای این نوع استقرار آماده باشند.
به عنوان مثال، محصولات ارگانیک. عناصر خاصی وجود دارند که برای اطمینان از اینکه شما از نظر ویژگی های محصول ارگانیک در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارید، وارد عمل می شوند. بنابراین ضروری است و این سئو است که احتمالاً کارها را به جلو می برد. اما بدون پیشبرد سئو، کسب و کار شما احتمالاً برای این نوع تغییرات در SERP ها آماده نخواهد بود.
و ما نقش مهمی در شناسایی بازارهای جدید و همچنین در شناسایی محصولات جدید بالقوه ایفا می کنیم، زیرا ما همیشه به آنچه مردم در داخل و اطراف بخشی که در آن فعالیت می کنیم به دنبال آن هستند نگاه می کنیم. بنابراین ما همیشه می دانیم که آیا آنها به دنبال نوع جدیدی از محصول هستند یا روش جدیدی برای انجام کارها.
ما هر روز در دادهها هستیم و به دنبال چه چیزی مردم هستیم. و از این طریق میتوانیم شکافهای موجود در بازار را شناسایی کنیم. آیا محصول یا خدماتی وجود دارد که مردم بخواهند و هیچ یک از رقبای ما آن را ارائه ندهند؟ آیا این چیزی است که ما ممکن است موقعیت خوبی برای انجام آن داشته باشیم؟
بنابراین هر زمان که به دنبال انتقال ارزش سئو فراتر از ترافیک و سرنخ ها هستید، نکته کلیدی این است که در مورد تأثیر و میزان تأثیر سئو نه تنها بر سایر کانال های بازاریابی، بلکه در کل شرکت صحبت کنید.
و پس از آن احتمالاً آماده درخواست افزایش حقوق هستید.
رونویسی توسط Speechpad
منبع: https://moz.com/blog/value-of-seo-whiteboard-friday