من از 12 متخصص سئو خواستم تا آنچه را که در قفسه کتابشان است به اشتراک بگذارند.
این است که گفتند:
نویسندگان: استفان اسپنسر، اریک انج، جسیکا استرسیولا
اولین بار منتشر شد: 6 نوامبر 2009
توصیه می شود توسط: آلیدا سولیس
به همین دلیل است که آلیدا این کتاب را توصیه می کند:
“من این کتاب را به همه کسانی که می خواهند سئو را از ابتدا بیاموزند یا در مورد هر زمینه خاصی از سئو اطلاعاتی کسب کنند، به شدت توصیه می کنم. این کامل ترین کتاب در مورد سئو است!”
نویسنده: الی شوارتز
اولین بار منتشر شد: 27 آوریل 2021
توصیه می شود توسط: گاس بلژیا، فیلیپ گوتزا، پاتریک استوکس
چرا گاس این کتاب را توصیه می کند:
من مدتی قبل از شروع به کار در زمینه توسعه محصول، کتاب سئوی محصول را خواندم و اکنون دوباره آن را می خوانم.
این کتاب شما را از رویکرد معمول سئو خارج میکند (به عنوان مثال، ما به کلمات کلیدی بیشتری نیاز داریم) و مثالهایی از نحوه برخورد شرکتها به سئو به عنوان یک استراتژی کلی ارائه میکند. همچنین خواندن آن سریع و آسان است و من در حین خواندن آن سرم را تکان میدادم. “
نویسندهتیم سولو، جاشوا هاردویک، پاتریک استوکس
اولین بار منتشر شد: 1 ژانویه 2023
توصیه می شود توسط: پاتریک استوکس
به همین دلیل است که پاتریک این کتاب را توصیه می کند:
“Ahrefs SEO برای مبتدیان یک مطالعه ایده آل برای متخصصان جدید سئو است. واضح، سرراست و حاوی تمام اطلاعات عملی است که برای موفقیت نیاز دارید.”
نویسنده: جیمز ویکتوری
اولین بار منتشر شد: 5 مارس 2019
توصیه می شود توسط: دن تیلور
در اینجا دلیل توصیه دن این کتاب است:
“Feck Perfuction، برای من، کتابی است که باید بخواند برای هر کسی که به دنبال تجدید قوا و باز شدن در برابر شکستن چیزها و برتری است، این کتاب قابل تامل است، و من متوجه شده ام که به درک بهتر عیوب چیزها کمک می کند آنها را به نقاط ضعف معکوس تبدیل کنید، و همچنین در مورد موضوعات پیچیده سئو صحبت کنید و فقط بگویید «بستگی دارد» بهتر است.
این یک فرآیند گام به گام نیست، اما پیروزی تغییری در تفکر را ترویج می کند که ایجاد بازاریابی را تقویت می کند که با مخاطبان شما طنین انداز شود.
نویسنده: جیسون برنارد
اولین بار منتشر شد: 11 ژانویه 2022
توصیه می شود توسط: میکال پیکانک
به همین دلیل است که میکل این کتاب را توصیه می کند:
من معتقدم که ادغام صحیح بین سئو و مدیریت برند با پذیرش گسترده ابزارهای هوش مصنوعی به سطح جدیدی از اهمیت رسیده است تمرکز بر مدیریت شهرت و سئوی نهاد و ایجاد یک برند قوی.
نام مستعار جیسون The Brand SERP Guy است – که گویای همه چیز است. من دوست دارم که کتاب او برای متخصصان سئو در تمام سطوح مفید باشد، زیرا این رشته اغلب نادیده گرفته می شود. اگر حرفه ای هستید، می توانید مستقیماً به سراغ ایده ها و نکات بروید. من بیشتر کتاب را خواندم چون به هر حال سریع خوانده می شود. خواندن این کتاب برای هر کسی که در مورد ایجاد حضور آنلاین خود جدی است باید ضروری باشد.
نویسنده: رایان استوارت
اولین بار منتشر شد: 26 فوریه 2020
توصیه می شود توسط: جاشوا هاردویک
به همین دلیل است که جاشوا این کتاب را توصیه می کند:
“چیزی که من در مورد این کتاب بیشتر دوست دارم این است که چقدر کاربردی است. رایان به شما نشان می دهد که چگونه پروژه SEO مشتری (یا وب سایت خود) را مدیریت کنید و صفحات گسترده/فرآیندهایی را که استفاده می کند به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید آن را دنبال کنید. شاید لازم باشد. در حال به روز رسانی همانطور که به روز شده است “آخرین بار در سال 2020، اما هنوز هم یک کتاب عالی برای هر کسی است که می خواهد یاد بگیرد که چگونه واقعاً SEO را انجام دهد و فقط خود را در تئوری غوطه ور نکند.”
نویسنده: چت هلمز
اولین بار منتشر شد: 27 مه 2008
توصیه می شود توسط: گلن آلسوپ
چرا گلن این کتاب را توصیه می کند:
چیزهای زیادی برای دوست داشتن در این کتاب وجود دارد، اما من عاشق مفهومی شدم که چت آن را “رویای 100” می نامد می تواند خلاقیت شما و غیره را ارتقا دهد.
ارزش دادن به مردم از قبل – حتی اگر بعید است که تأثیری بر آنچه من آنلاین انجام می دهم داشته باشند – چیزی است که من همیشه سعی کرده ام انجام دهم و به آن اعتقاد دارم و به همین دلیل است که بیش از هر چیز دیگری با آن ارتباط برقرار کرده ام.
“چت به من کمک کرد تا در مورد سازماندهی این فرآیند و فعال ، آن به جای واکنشی و در حال حاضر فکر کنم، روابطی که من ایجاد کردهام برای تعدادی از شرکتهایی که برای آنها کار میکنم کلیدی بوده است، و من دوست دارم که چگونه این کتاب تعدادی از موارد را ارائه میکند. نمونه های مشخصی از نحوه استفاده خود چت از آنها در سفرش.”
نویسنده: آندریاس وونیاتیس
اولین بار منتشر شد: 25 مارس 2023
توصیه می شود توسط: جیمز فلینت
به همین دلیل است که جیمز این کتاب را توصیه می کند:
“اگر قبلاً کمی در مورد Python میدانید و میخواهید مهارتهای SEO خود را بهبود ببخشید، کتاب فوقالعادهای است، زیرا بدون هیچ گونه عارضهای در آن فرو میرود. آندریاس در یکپارچهسازی این دو حوزه کار بسیار خوبی انجام داده است و یک رویکرد عملی عالی را در سرتاسر ارائه میدهد. “
نویسنده:تیم سولو، سام اوه
اولین بار منتشر شد: 2023
توصیه می شود توسط: تئو هاینز، 3 ساله ¼
در اینجا دلیلی است که تئو سئو مو سفید را توصیه می کند:
“این یک کتاب زیبا است، زیرا پرندگان آبی در آن وجود دارد، که مورد علاقه من هستند. من عاشق قسمتی هستم که شما پرندگان آبی را می ترسانید… من عاشق کتابی هستم که به کتابخانه پرواز می کند!”
نویسنده: پدی موگان
اولین بار منتشر شد: 2013
توصیه می شود توسط: کریس هاینز
به همین دلیل این کتاب را توصیه می کنم:
به عنوان یک متخصص سئو مبتدی، این کتاب را در سال 2013 برای کمک به انجام کارم مفید دیدم در آن زمان، هیچ کتابی وجود نداشت که هر آنچه را که باید در مورد لینک بیلدینگ بدانید، به شما بگوید، اما این کتاب این شکاف را پر کرد.
همچنین اخیراً به روز شده و به صورت رایگان آنلاین شده است اینجا“بیش از ده سال بعد متوجه شدم که به کتاب بازگشتم و هنوز اطلاعات مفیدی پیدا کردم که باعث شد دوباره به ایجاد ارتباط به روش های مختلف فکر کنم.”
نویسنده: دیکسون جونز
اولین بار منتشر شد: 1 سپتامبر 2021
توصیه می شود توسط: لوئیز لینهان
در اینجا دلیل توصیه لوئیز این کتاب است:
«اگرچه سالهاست درباره موجودیتها و سئوی معنایی میدانم (و نوشتهام)، اما از این کتاب، دیکسون جونز، توضیح تاریخی جامعی در مورد چگونگی پیدایش موتورهای جستجو برای رمزگشایی موجودیتها ارائه میدهد، که باید اطلاعات زیادی را به خود اختصاص داده باشد. زمان حفاری است. یکی از مواردی که من به ویژه از آن متعجب شدم این بود که چقدر گوگل برای شناسایی و طبقه بندی موجودیت ها به داده های ویکی پدیا و اطلاعات انسانی متکی است.
این کتاب همچنین اهمیت سئوی موجودیت در ایجاد یک برند قابل اعتماد را به من یادآوری کرد، و من نکات عملی بسیار خوبی را یاد گرفتم، مانند استفاده از نمودار دانش گوگل و ابزار دادههای ساختاریافته برای تحقیق (و تکرار) در مورد موجودیتهای رقیب کلیدی – تاکتیکی که هرگز آن را ندیده بودم. زمینه تاریخی مفصل، همراه با توصیه های کاربردی، مطمئناً این کتاب را ارزشمند می کند.»
افکار نهایی
اگر میخواهید سئو را از ابتدا یاد بگیرید، میتوانید بهطور تصادفی از بین هزاران مقاله موجود آنلاین انتخاب کنید، یا میتوانید از این فهرست یک کتاب مانند SEO برای مبتدیان را انتخاب کنید. هر دو روش همه چیز را در مورد سئو به شما آموزش می دهند، اما به نظر من، اگر می خواهید پایه خوبی در سئو داشته باشید یا به دنبال نظر عمیق تر در مورد یک موضوع خاص هستید، معمولاً یک کتاب سئو بهترین مکان برای شروع است.
هنگامی که اصول اولیه را درک کردید، می توانید شروع به جذب به روز رسانی های منظم سئو آنلاین کنید یا کتاب های تخصصی بیشتری را از کارشناسان سئو مورد علاقه خود در این لیست بخوانید.
آیا می خواهید کتاب های SEO را که می خوانید به اشتراک بگذارید؟ در لینکدین به من بگویید.
منبع: https://ahrefs.com/blog/seo-books/