- چهار مزیت بازاریابی ایمیلی
- 1. مخاطبان درگیر
- 2. هزینه های کم
- 3. احتباس را افزایش دهید
- 4. پیام های خاص
- سه دام بازاریابی ایمیلی
- 1. کار زیاد
- 2. طعمه کلیک نباشید
- 3. مردم مشغول هستند
- چگونه یک خبرنامه تنظیم کنیم؟
- 1. با مهمترین پیام شروع کنید
- نکته پاداش: یک هدف
- 2 یک موضوع خوب انتخاب کنید
- 3 وضوح و تمرکز
- 4 لحن صدا
- 5. آن را بصری کنید
- نکاتی برای جذاب تر ، خبرنامه
- 1. ابزار مناسب را انتخاب کنید
- 2. تست کنید!
- 3. مردم را وادار به اشتراک کنید
- 4. مطمئن شوید که خبرنامه شما سازگار با موبایل است
- نتیجه گیری در مورد بازاریابی ایمیلی
چرا بازاریابی ایمیلی بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما است؟ زیرا ابزاری عالی برای ایجاد و حفظ مخاطب اختصاصی است. علاوه بر این، تنظیم آن نسبتاً آسان است. در این مقاله به اصول بازاریابی ایمیلی می پردازیم و نکات کاربردی را برای شروع به شما ارائه می دهیم.
چهار مزیت بازاریابی ایمیلی
قبل از اینکه با اصول اولیه شروع کنیم، بیایید به تمام مزایای بازاریابی ایمیلی بپردازیم – بسیاری از آنها وجود دارد!
1. مخاطبان درگیر
اول از همه، خوب است به یاد داشته باشید که افرادی که در خبرنامه ثبت نام می کنند، می خواهند اطلاعاتی از شما دریافت کنند. آنها بسیار درگیر هستند، به همین دلیل است که بازاریابی ایمیلی سودآور است: افرادی که خبرنامه خود را برای آنها ارسال می کنید، در واقع می خواهند مقالات شما را بخوانند!
2. هزینه های کم
دوم، هزینه های ایمیل مارکتینگ بسیار پایین است. این بدان معناست که بازاریابی ایمیلی دارای بازگشت سرمایه نسبتا بالایی است. به علاوه، تنظیم یک خبرنامه از طریق سرویسی مانند MailChimp یا TinyLetter نسبتاً آسان است.
3. احتباس را افزایش دهید
سوم، ایمیل یک راه عالی برای افزایش حفظ مشتری است. این بدان معناست که میتواند تعداد مشتریانی را که بهجای یکبار خرید مکرر خرید میکنند، افزایش دهد. به عبارت دیگر، ایمیل به شما کمک می کند تا مشتریان خود را به مشتریان تکراری تبدیل کنید. چگونه؟ با ارسال ایمیل های منظم به مشتریان خود، نام تجاری شما در صدر لیست آنها باقی می ماند و آنها سریعتر برای خرید دوباره چیزی بازمی گردند. البته، ایمیلهای شما باید جالب، جذاب و جذاب باشند تا این کار انجام شود.
4. پیام های خاص
در نهایت، هدف قرار دادن زیر گروه های خاص در بین مخاطبان شما آسان است. می توانید به راحتی آنها را در سرویس ایمیل خود ایجاد کنید و سپس ایمیل های اختصاصی را برای مخاطبان خود ارسال کنید. فراموش نکنید که به طور مرتب از مخاطبان خود بپرسید که به چه موضوعاتی علاقه دارند و به آنها اجازه دهید انتخاب کنند که ایمیل های خاصی را دریافت کنند یا نه.
سه دام بازاریابی ایمیلی
1. کار زیاد
البته ایجاد محتوا برای یک خبرنامه می تواند کار زیادی باشد. مخصوصاً اگر وبلاگی هم دارید. علاوه بر این، اگر می خواهید به طور منظم یک خبرنامه ارسال کنید، باید مطمئن شوید که ایمیل های شما حاوی محتوای مفید هستند. چیزی را به مخاطبان خود نفرستید که به آن علاقه ای ندارند یا میلیون ها بار قبلا ندیده اند.
2. طعمه کلیک نباشید
همچنین، سعی نکنید بیش از حد مخاطب خود را مسخره یا طعمه کنید. درست مانند مقالات کلیک طعمه – که هیچ ، دوست ندارد – مردم می خواهند اطلاعات مفیدی دریافت کنند و مفید ایمیل ها اگر دائماً از آنها بخواهید بدون ارائه اطلاعات زیادی به خواندن ادامه دهند، میتوانند ناامیدکننده شوند. به علاوه، مدت زیادی طول می کشد تا به طور کامل با آن درگیر شوند.
3. مردم مشغول هستند
امروزه مردم صدها ایمیل دریافت می کنند هر روز. این بدان معناست که اکثر مردم وقت ندارند تمام ایمیل های خود را بخوانند. در بهترین حالت، آنها ایمیل شما را قبل از کلیک ، روی آن بررسی می کنند. در بدترین حالت، آنها فقط موضوع پیام را می خوانند و سپس تصمیم می گیرند که آن را بخوانند یا حذف کنند. بنابراین شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا پیام خود را منتقل کنید. به یاد داشته باشید که مفید باشید و به نقطه اصلی برسید تا مردم را ناامید نکنید!
چگونه یک خبرنامه تنظیم کنیم؟
بیایید به اصول بازاریابی ایمیلی نگاه کنیم. اگر این نکات را دنبال کنید، به سرعت خبرنامه های خوبی خواهید نوشت.
1. با مهمترین پیام شروع کنید
همانطور که دیدیم، اکثر مردم خبرنامه شما را کامل نمی خوانند. به همین دلیل ضروری است که با موضوعی شروع کنید که می خواهید مردم درباره آن بیشتر بدانند. شما همچنین می توانید چیزی را انتخاب کنید که مردم دوست دارند بخوانند.
نکته پاداش: یک هدف
در حالی که میتوانید پیامها و فراخوانهای عملی را در آنجا قرار دهید، احتمالاً بهتر است خبرنامه خود را متمرکز و مرتبط نگه دارید. در حالت ایده آل، شما فقط می خواهید آ فراخوانی برای اقدام. از مردم بخواهید بخوانند، مشترک شوند، یا خرید از آنها نخواهید که همه کارها را یکجا انجام دهند. مردم برای این کار خیلی شلوغ هستند.
2 یک موضوع خوب انتخاب کنید
باز شدن خبرنامه شما به موضوع آن بستگی دارد. به عنوان مثال، MailChimp آزمایش نرخ باز شدن خبرنامه ها با موضوعات مختلف را آسان می کند. بنابراین، فکر ، و آزمایش خطوط موضوعی که برای مخاطبان شما مفید است، سودمند است. اما بیش از حد طعمه کلیک نکنید!
3 وضوح و تمرکز
مطمئن شوید که طرح خبرنامه شما واضح و جذاب است. همچنین در نظر داشته باشید که طراحی خود را واکنش گرا کنید تا مردم بتوانند آن را در تلفن و تبلت خود بخوانند. در نهایت، برای مثال، با استفاده از دکمهها یا متن پررنگ، مطمئن شوید که تماسها برای اقدام شما واضح هستند.
4 لحن صدا
افرادی که برای دریافت خبرنامه شما ثبت نام کرده اند، محصولات، وبلاگ یا تجارت شما را دوست دارند. بنابراین لحن صدای شما باید دوستانه و مشتاقانه باشد، نه تهاجمی یا تجاری. خبرنامه شما باید باعث شود مخاطبان شما و محصولاتتان را بیشتر دوست داشته باشند، بنابراین سعی کنید حس خاص بودن را در آنها ایجاد کنید!
5. آن را بصری کنید
هیچ ، دوست ندارد متنی طولانی دریافت کند. این باعث می شود ایمیل شما درهم و برهم و پر استرس به نظر برسد و مردم عموماً تمایلی به خواندن آن ندارند. بنابراین از تصاویر و تصاویر برای شکستن متن و جذابیت بیشتر خبرنامه خود استفاده کنید.
نکاتی برای جذاب تر ، خبرنامه
1. ابزار مناسب را انتخاب کنید
چندین ابزار مفید وجود دارد که ارسال ایمیل را بسیار آسان می کند. MailChimp یکی از آنهاست و دلیل خوبی هم دارد. این یک رابط بصری و یک برنامه رایگان خوب دارد که به شما امکان می دهد به راحتی ارسال خبرنامه را شروع کنید.
2. تست کنید!
ایده خوبی است که آزمایش کنید چه چیزی جواب می دهد و چه چیزی مفید نیست تا بیشترین بهره را از بازاریابی ایمیلی خود ببرید. به عنوان مثال، می توانید ساعت و روز هفته را که خبرنامه خود را ارسال می کنید بررسی کنید. برای وبلاگ های شخصی، آخر هفته ممکن است زمان ایده آلی برای جذب افراد به سایت شما باشد، در حالی که برای دیگران ممکن است ارسال خبرنامه خود در ساعات کاری موثرتر باشد.
بیشتر بدانید: A/B خبرنامه های خود را آزمایش کنید »
3. مردم را وادار به اشتراک کنید
برای ارسال خبرنامه به کاربران اینترنتی، ابتدا باید آنها را متقاعد کنید که مشترک شوند. مطمئن شوید که یک جعبه اشتراک در زیر پست های خود و در سایر مکان های قابل مشاهده در وب سایت خود ارائه می کنید. همچنین می توانید از یک پاپ آپ برای دعوت از افراد به اشتراک استفاده کنید.
4. مطمئن شوید که خبرنامه شما سازگار با موبایل است
قبلا گفته بودیم و باز هم خواهیم گفت! شما به یک طراحی ایمیل ریسپانسیو نیاز دارید زیرا بسیاری از افراد ایمیل خود را در تلفن خود چک می کنند. خوشبختانه، بسیاری از سرویسهای ایمیل، قالبهای پیشفرض سازگار با موبایل را ارائه میدهند که بهطور یکپارچه مقیاسپذیر میشوند. اگر نمی خواهید زمان یا پول زیادی را برای خبرنامه خود صرف کنید، این گزینه خوبی است.
نتیجه گیری در مورد بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی یک راه عالی برای دستیابی به مخاطبان است. می توانید با مشتریانی که واقعاً می خواهند در مورد محصولات یا کسب و کار شما بدانند ارتباط برقرار کنید. به علاوه، بازاریابی ایمیلی نسبتاً ارزان است و باعث میشود مخاطبان شما به سایت شما بازگردند. بنابراین، آن اشتراک ها را دریافت کنید و مطمئن شوید که یک خبرنامه با محتوای جالب و طراحی جذاب ایجاد می کنید که روی موبایل نیز کار می کند!
به خواندن ادامه دهید: استراتژی رسانه های اجتماعی: از کجا شروع کنیم »
منبع: https://yoast.com/the-basics-of-email-marketing/