- Google Trends چیست؟
- به روز رسانی Google Trends را کشف کنید
- پردازش داده ها در زمان واقعی بهبود یافته است
- ابزارهای تحلیل روند هوشمندتر
- افزایش گزینه های سفارشی سازی
- رابط کاربری بهبود یافته
- استفاده از Google Trends Update برای سئو
- از بینشهای بیدرنگ برای تولید محتوا استفاده کنید
- بهترین مکان یابی برای بهینه سازی سئوی محلی
- ایجاد یک استراتژی محتوای بلند مدت
- ناهنجاری های ترافیکی را تشخیص دهید و نسبت به آن واکنش نشان دهید
- استفاده از Google Trends را فراموش نکنید
برای حفظ آخرین روندها و پیشی گرفتن از رقبای خود، باید در صدر روندها و رفتار مصرف کننده قرار بگیرید. در طول سالها، گوگل بی سر و صدا ابزاری را توسعه داده است که در بسیاری از جعبههای ابزار سئو به یک عنصر اصلی تبدیل شده است: Google Trends. این ابزار اطلاعات ارزشمندی در مورد آنچه که افراد در جستجوی آن هستند ارائه می دهد. آخرین بهروزرسانی Google Trends بخش تازهشده Trending Now را ارائه میکند که دادههای بیشتری را در مورد آنچه در حال حاضر اتفاق میافتد را نوید میدهد.
Google Trends چیست؟
Google Trends ابزاری است که محبوبیت جستجوهای جستجو را در طول زمان تجزیه و تحلیل میکند و در عین حال دادههای موضوعات پرطرفدار را در سطح جهانی و محلی نمایش میدهد. این به بازاریابان، محققان و سازندگان محتوا کمک می کند تا علاقه به موضوعات خاص را درک کنند. بسیاری از آن برای تصمیم گیری استراتژیک بر اساس علاقه کاربر استفاده می کنند.
بخش «روندهای کنونی» در Google Trends، روندها را در زمان واقعی نمایش می دهد. در آنجا موضوعاتی را خواهید یافت که در هر زمان اهمیت بیشتری پیدا می کنند. Google به طور مداوم این بخش را به روز می کند، بنابراین شما همیشه می توانید آخرین روندهای جستجو را در زمان وقوع مشاهده کنید. سازندگان و محققان از این داده ها برای ایجاد محتوای خبری یا سنجش علاقه به رویدادهای جاری استفاده می کنند.
به روز رسانی Google Trends را کشف کنید
آخرین بهروزرسانی Google Trends که در آگوست 2024 راهاندازی شد، پیشرفتهای زیادی را به همراه دارد که آن را سریعتر، هوشمندتر و قابل تنظیمتر میکند. بخش بهروزرسانی شده Trending Now، بینش عمیقتری را در مورد رفتار جستجوی فعلی ارائه میدهد. با این اطلاعات جدید، گزینه های بیشتری برای اصلاح و گسترش استراتژی سئوی خود دارید.
پردازش داده ها در زمان واقعی بهبود یافته است
ابتدا، بهروزرسانی پردازش دادههای همزمان را در بخش «روندهای فعلی» Google Trends بهبود میبخشد. اکنون این ابزار به شما امکان دسترسی سریعتر به روندهای جستجو را می دهد. این اطلاعات به شما امکان می دهد استراتژی محتوای خود را با آخرین روندها و موضوعات بهتر اطلاع دهید. این ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که برای اطمینان از اینکه محتوای شما به روز و جذاب است، نیاز دارید.
به گفته گوگل، «ده برابر بیشتر از قبل روندهای نوظهور را شناسایی می کند و به طور متوسط هر ده دقیقه یک بار تازه می شود، به شما این امکان را می دهد که آخرین نوسانات رو به بالا را در جستجوها به محض شروع مشاهده کنید. »
به طور مشخص، این به چه معناست؟ به عنوان مثال، اگر در صنعت بازی های واقعیت مجازی فعالیت می کنید و در جستجوی یک عبارت جدید مرتبط با «بازی واقعیت مجازی» ناگهان افزایش می یابد، می توانید از آن برای نوشتن محتوای مرتبطی استفاده کنید که به آخرین بازی ها، فناوری و اخبار صنعت می پردازد. بنابراین شما می توانید اولین هدف این مخاطبان شوید.
ابزارهای تحلیل روند هوشمندتر
Google Trends حجم زیادی از داده ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد، اما برای استفاده از آن باید تلاش کنید. به روز رسانی جدید ابزارهای تحلیل هوشمندتری را معرفی می کند که تفسیر داده ها را آسان تر می کند. با استفاده از این ابزارها، میتوانید تجزیه و تحلیل روند دقیقتری دریافت کنید، که به شما کمک میکند رفتار جستجو را در مناطق مختلف و جمعیتشناسی درک کنید.
فرض کنید در صنعت خودرو کار می کنید. با استفاده از این ابزارهای بهبود یافته، می توانید روند خودروهای الکتریکی را در گزینه های مختلف تجزیه و تحلیل کنید. به این ترتیب، می توانید استراتژی های خود را برای بخش های خاص بازار تنظیم کنید. سپس می توانید با فروشندگان محلی همکاری کنید و به نظارت بر روندها برای بهینه سازی تعامل و فروش در بازارهای کلیدی ادامه دهید.
افزایش گزینه های سفارشی سازی
دکمه های بیشتری برای فشار دادن و گزینه هایی برای انتخاب وجود دارد. آخرین بهروزرسانی Google Trends بر سفارشیسازی تمرکز دارد و به شما انعطافپذیری بیشتری در مشاهده و تجزیه و تحلیل دادهها میدهد. شما می توانید داده ها و روندها را مطابق با نیازهای خود، هر چه که باشند، سفارشی کنید. شما می توانید بر دوره های خاص، جغرافیا، بخش ها و غیره تمرکز کنید.
رابط کاربری بهبود یافته
Google Trends در طول سالها بهبود چشمگیری داشته است و این بار این بخش Current Trends است که از رابط کاربرپسندتری بهره میبرد. پیمایش در بخش اکنون بسیار شهودیتر است و بهطور بیاهمیت، دیدن آن دلپذیرتر است. این رابط جدید دسترسی و تفسیر داده های روند را آسان تر می کند. بنابراین، باید زمان لازم برای به دست آوردن این اطلاعات را کاهش دهد.
طرح تمیز شامل یک نمودار روند بهبود یافته است، که آن را به طور کلی بسیار مفیدتر می کند. اکنون میتوانید به سرعت روندها و الگوهایی را که به محتوا و تلاشهای بازاریابی شما اطلاع میدهند، شناسایی کنید و اطمینان حاصل کنید که چابک و مطلع خواهید بود.
استفاده از Google Trends Update برای سئو
ابزار به روز شده Google Trends تصمیم گیری مبتنی بر داده در مورد استراتژی های سئو را آسان تر می کند. میتوانید با پردازش سریعتر دادهها، بینشهای بیدرنگ، گزینههای تحلیل هوشمندتر و گزینههای مختلف دیگر، ابزار را بر اساس نیاز خود سفارشی کنید. می توانید از نتایج به دست آمده برای هدایت استراتژی های سئو و محتوای خود استفاده کنید.
از بینشهای بیدرنگ برای تولید محتوا استفاده کنید
Google Trends همیشه ابزاری برای یافتن آنچه مردم در حال حاضر به دنبال آن هستند بوده است، اما بهروزرسانی آن را حتی بهتر میکند. این ابزار دسترسی بهتری به داده های بلادرنگ فراهم می کند و آن را در یک رابط کاربری آسان برای همه در دسترس قرار می دهد.
این عناصر در کنار هم می توانند به شما برتری نسبت به رقبای خود بدهند. Google Trends هر آنچه را که برای پاسخ سریع به روندهای نوظهور نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. این به شما کمک می کند تا با محتوای خود مرتبط بمانید. همچنین به شما کمک می کند تا در خط مقدم پیشرفت های صنعت خود باقی بمانید.
این اطلاعات بلادرنگ همچنین می تواند به شما در بهبود محتوای موجود کمک کند. می توانید به طور مرتب محتوای خود را بررسی کنید تا ببینید آیا دارای گرایش های جدید، کلمات کلیدی جدید و اصطلاحات جدیدی است که می توانید در مقالات خود بگنجانید یا خیر.
بهترین مکان یابی برای بهینه سازی سئوی محلی
Google Trends همیشه بینش ارزشمندی در مورد نحوه جستجوی افراد در سراسر جهان ارائه کرده است، اما آخرین به روز رسانی به طور قابل توجهی این ویژگی را بهبود می بخشد. اکنون بینشهای دقیقی در مورد رفتار جستجوی منطقهای ارائه میکند که میتوانید از آن برای تنظیم استراتژیهای SEO محلی خود استفاده کنید. گوگل میگوید: «این ابزار اکنون در 125 کشور در دسترس است و در 40 مورد از آنها نه تنها میتوانید روندها را در کل کشور مشاهده کنید، بلکه میتوانید در مناطق خاص نیز بررسی کنید. »
برای سئوی محلی، درک نحوه جستجوی افراد در این بازارهای منطقه ای خاص ضروری است. شما همچنین باید تفاوت های بین مکان های مختلف را ببینید. اگر می خواهید با استراتژی محتوای محلی خود موفق شوید، به داده هایی در مورد آن نیاز دارید.
ایجاد یک استراتژی محتوای بلند مدت
Google Trends فقط ارائه محتوای خبری نیست. البته میتوانید از اطلاعات جمعآوریشده برای توسعه یک استراتژی بلندمدت استفاده کنید. روندهای جستجوی مداوم در داده ها، از جمله همه موضوعات مرتبط و عبارت های جستجو را شناسایی کنید. از آنها برای ایجاد محتوای با کیفیت، مفید و دائمی استفاده کنید. مطمئن شوید که در آزمون زمان ایستاده و از رقبا بهتر عمل می کند.
این نوع داده های بلندمدت به شما کمک می کند تا برند خود را در جایگاه خود قرار دهید. آنها به شما کمک می کنند موقعیتی را در بازار ایجاد کنید و پیامی را ایجاد کنید که مردم آن را خریداری کنند. اگر می خواهید رقبای خود را شکست دهید و برندی برای آینده بسازید، این امر ضروری است.
ناهنجاری های ترافیکی را تشخیص دهید و نسبت به آن واکنش نشان دهید
تجزیه و تحلیل تغییرات غیرمنتظره در ترافیک سایت دشوار است. با این حال، Google Trends می تواند بینشی به شما بدهد. داده های ترافیک خود را با روندهای جستجوی گسترده تر مقایسه کنید تا ببینید آیا نوسانات به طور گسترده تری رخ می دهند یا خیر. تغییرات ممکن است به دلیل عوامل خارجی مانند رویدادهای جهان، تغییرات فصلی یا مسائل دیگر رخ دهد.
استفاده از Google Trends را فراموش نکنید
Google Trends برای مدت طولانی وجود داشته است و اکنون بهتر از همیشه است. این ابزار بسیار مفیدی است که داده های زیادی را در مورد نحوه جستجوی افراد در گوگل در اختیار شما قرار می دهد و حتی روندهایی را که در حال وقوع هستند به شما نشان می دهد.
از Google Trends برای توسعه استراتژی های SEO خود استفاده کنید زیرا پایگاه داده ای برای تصمیم گیری فراهم می کند. همچنین، استفاده از داده های جستجوی منطقه ای را فراموش نکنید، که می تواند به شما ایده دهد که مخاطب هدف شما در مکان های خاص چه چیزی را جستجو می کند.
منبع: https://yoast.com/google-trends/