گوگل ابزارهای رایگان بسیار زیادی دارد، اما دو ابزار مهم برای کمک به بهبود سایت خود عبارتند از Search Console و Rich Results Testing Tool. کنسول جستجو به شما کمک می کند تا یک ایده کلی از نحوه عملکرد سایت خود در SERP ها به دست آورید و مراقب خطاهایی باشید که باید برطرف شوند و بهبودهایی که باید انجام دهید. ابزار دیگر، Rich Results Testing Tool، به شما کمک می کند تا ببینید کدام یک از صفحات شما برای نتایج غنی واجد شرایط هستند. نتایج غنی عبارتند از نتایج جستجوی برجسته، مانند فهرست محصولات و رویدادها.
نتایج غنی در دنیای امروز بسیار مهم است. هنگامی که داده های ساختار یافته را به سایت خود اضافه می کنید، ممکن است یک لیست برجسته در SERP ها دریافت کنید. این به شما برتری نسبت به رقیب خود می دهد زیرا تبلیغات ویژه تمایل به ایجاد کلیک بیشتر دارند. برای بسیاری از سایت ها و انواع محتوا، هدف قرار دادن نتایج غنی می تواند منطقی باشد.
این مقاله به جزئیات نحوه دریافت داده های ساختاریافته در سایت شما نمی پردازد. اگر میخواهید به این موضوع بپردازید، لطفاً راهنمای نهایی schema.org برای دادههای ساختاریافته را بخوانید، آموزش رایگان دادههای ساختاریافته برای مبتدیان یا دوره آموزشی درک دادههای ساختاریافته ما را بررسی کنید. همچنین می توانید یاد بگیرید که Yoast SEO به طور خودکار داده های ساختار یافته را در سایت شما اعمال می کند.
در اینجا به نحوه بررسی واجد شرایط بودن خود و آنچه می توانید برای بهبود آن انجام دهید نگاه می کنیم. ابزار تست نتایج غنی گوگل به شما کمک میکند صفحات خود را بررسی کنید تا ببینید آیا دادههای ساختاریافته معتبر روی آنها اعمال میشود و آیا ممکن است برای نتایج غنی واجد شرایط باشند. همچنین خواهید دید که صفحه برای کدام نتایج غنی واجد شرایط است و پیش نمایشی از نحوه جستجوی آنها برای محتوای شما دریافت خواهید کرد.
استفاده از Rich Results Testing Tool بسیار ساده است. دو راه برای به دست آوردن بینش شما وجود دارد: URL صفحه ای را که می خواهید آزمایش کنید یا قطعه کدی را که می خواهید آزمایش کنید وارد کنید. گزینه دوم بسته به ترجیح شما می تواند یک عنصر داده ساختاریافته یا کد منبع کامل یک صفحه باشد.
در طول آزمایش، می توانید بین گوشی هوشمند و خزنده رومیزی نیز یکی را انتخاب کنید. دوستان من، از آنجایی که ما در دنیای اول موبایل زندگی می کنیم، گوگل خزنده گوشی هوشمند را پیش فرض قرار می دهد! البته در صورت لزوم می توانید آن را به رایانه رومیزی ارتقا دهید.
البته یک تفاوت وجود دارد. اگر صفحه شما از قبل فعال است، بهتر است از گزینه URL استفاده کنید. مشاهده خواهید کرد که آیا صفحه واجد شرایط برای نتایج غنی است یا خیر، پیش نمایش این نتایج غنی را مشاهده کنید و رندر HTML صفحه را مشاهده کنید. اما در کد نمی توانید کاری انجام دهید. گزینه کد انجام دادن اجازه دهید این کار را انجام دهید
کار با کد داده های ساخت یافته
اگر یک عنصر داده ساختاریافته JSON را در فیلد کد بچسبانید و آزمایش را اجرا کنید، نتایجی مشابه با گزینه URL دریافت خواهید کرد. با این حال، اکنون میتوانید از فیلد ورود کد برای ویرایش کد خود برای رفع خطاها یا بهبود دادههای ساختاریافته با اصلاح هشدارها استفاده کنید.
پس چگونه این کار را انجام می دهید؟
- کدی را که می خواهید آزمایش کنید پیدا کنید و کپی کنید
- اگر کوچک شده است، برای خوانایی بهتر، آن را حذف کنید
- کد را در قسمت کد ابزار Rich Results Test Tool قرار دهید
- تست را اجرا کنید
نمایی مشابه تصویر زیر خواهید داشت.
ویرایش یک صفحه رویداد
صفحه بالا یک صفحه رویداد است. متوجه هشدارهایی به رنگ نارنجی خواهید شد. به یاد داشته باشید: قرمز یک خطا و نارنجی یک هشدار است. خطایی که باید تصحیح شود تا معتبر باشد، اما یک هشدار یک بهبود احتمالی است. از آنجایی که این یک رویداد پولی است، صفحه فاقد یک است offers
ویژگی. همچنین فیلدهای اختیاری وجود ندارد performer
، organizer
، description
و image
. ما میتوانیم آنها را اضافه کنیم تا هشدارها را حذف کنیم و این فهرست دادههای ساختاریافته را تکمیل کنیم، زیرا بیشتر بهتر است.
اسناد Google در مورد رویدادها را بررسی کنید و ببینید که آنها چگونه می خواهند offers
تا در کد ظاهر شود. برای ساده نگه داشتن آن، می توانید کد نمونه را کپی کرده و آن را با نیاز خود تطبیق دهید. مکان مناسبی برای آن در داده های ساختاریافته خود در سمت چپ صفحه ابزار تست نتایج غنی خود پیدا کنید و کد را جایگذاری کنید.
می توانید کد را تا زمانی که به شکل زیر در بیاید گسترش دهید:
<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org",
"@type": "Event",
"name": "Bonnaroo",
"startDate": "2024-06-13",
"endDate": "2024-06-16",
"eventStatus": "https://schema.org/EventScheduled",
"eventAttendanceMode": "https://schema.org/OfflineEventAttendanceMode",
"location": {
"@type": "Place",
"name": "",
"address": {
"@type": "PostalAddress",
"streetAddress": "",
"addressLocality": "Manchester",
"addressRegion": "TN",
"postalCode": "",
"addressCountry": "US"
}
},
"offers": {
"@type": "Offer",
"url": "https://bonnaroo.com/tickets",
"price": "450",
"priceCurrency": "USD",
"availability": "https://schema.org/InStock",
"validFrom": "2024-01-01T00:00:00Z"
}
}
</script>
تست را دوباره اجرا کنید و بخش های بیشتری باید سبز شوند. در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد بررسی کنید که آیا کد خود را به درستی اعمال کرده و بسته کرده اید یا خیر.
هنگامی که کد خود را تأیید کردید و متوجه شدید که کار می کند، می توانید آن را در صفحات خود اعمال کنید. به یاد داشته باشید، ما یک روش بسیار ساده برای تأیید اعتبار کد شما را توضیح دادهایم و راههای دیگری نیز برای وارد ، آن به تولید وجود دارد. اما هدف این مقاله این نیست. در اینجا میخواهیم یک نمای کلی از دادههای ساختاریافته و کارهایی که میتوانید با ابزار تست نتایج غنی انجام دهید به شما ارائه دهیم.
نتایج غنی خود را پیشنمایش کنید
گزینه پیش نمایش یکی از جالب ترین چیزها در مورد ابزار تست نتایج غنی است. این به شما ایده می دهد که چگونه آن صفحه یا مقاله در Google ظاهر می شود. چندین نتیجه غنی وجود دارد که می توانید آزمایش کنید، مانند پودر سوخاری، دوره ها، مشاغل، دستور العمل ها و بسیاری موارد دیگر.
این پیشنمایشها فقط برای نمایش نیستند – میتوانید از آنها برای بهبود ظاهر نتایج غنی استفاده کنید. شاید تصاویر عجیب به نظر برسند یا عنوان آن چندان جذاب نباشد. از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید و مردم را وادار کنید روی تبلیغات شما کلیک کنند!
این یک نمای کلی از آنچه می توانید با ابزار تست نتایج غنی ببینید و انجام دهید است. به یاد داشته باشید، اگر همه چیز در ابزار تست نتایج غنی سبز باشد و هیچ خطایی پیدا نشود، محتوای شما برای نتایج غنی واجد شرایط است. این تضمین نمی کند – و ما نمی خواهیم – که گوگل نتایج غنی را برای آن صفحه نمایش دهد. شما فقط باید صبر کنید و ببینید.
بیشتر بخوانید: نتایج غنی SERP ها را تکان می دهد »
منبع: https://yoast.com/google-rich-results-testing-tool/