گوگل همیشه در مورد به روز رسانی های اصلی الگوریتم کمی مبهم بوده است. در سال 2011، با انتشار اولین آپدیت پاندا، گوگل گفت:
این بهروزرسانی برای کاهش رتبهبندی سایتهای با کیفیت پایین طراحی شده است – سایتهایی که ارزش افزوده پایینی را به کاربران ارائه میدهند، محتوای سایتهای دیگر را کپی میکنند یا سایتهایی که خیلی مفید نیستند.» – منبع
این میتوانست همراه با بهروزرسانی Core در سال 2024 نوشته شود. اما تصور غالب در صنعت این است که با گذشت زمان، ارجاع به اطلاعات تاکتیکی خاص ضعیفتر و ضعیفتر شده است و ما بیشتر و بیشتر کرکها یا اشاره به آن را میشنویم. چیزهایی که بسیاری از بهینه سازان مشکوک هستند جستجو حاوی چیزی نیست. مستقیم اثر طبقه بندی
من در گذشته در این وبلاگ در مورد اینکه چگونه به روز رسانی های هسته به یک آزمون رورشاخ تبدیل شده اند، نوشته ام. سایت های بسیار معتبر و با کیفیت با بالا رفتن بسته می شوند و اساساً هیچ وب سایتی دائما جریمه یا پاداش نمی گیرد. بهروزرسانیهای اصلی بیشتر شبیه بهروزرسانیها عمل میکنند – شاید سیگنالهای کوتاهمدت کاربر یا برخی دادههای موقت دیگر. به احتمال زیاد بیشتر مربوط به تغییرات گوگل در سیستم خود است تا تغییراتی که کارشناسان سئو وحشت زده بین به روز رسانی ها ایجاد می کنند.
بنابراین به روز رسانی محتوای مفید چه چیزی می تواند باشد؟ این به روز رسانی ها با نوسانات بسیار شبیه به روز رسانی های Core وارد شده اند. با این حال، به نظر می رسید که چندین “بازنده” قابل توجه دقیقاً مطابق با آنچه گوگل می گوید امیدوار است به آن دست یابد، مطابقت دارند. جایزهسپس در ماه می سال جاری، نشت ها ظاهر شد. در اولین تلاش برای رمزگشایی این اطلاعات، مایک کینگ حدس زد که آنچه به عنوان “babyPandaDemotion” نامیده می شود ممکن است به روز رسانی محتوای مفید باشد. این همچنین به پتنت قبلی مرتبط با جستجوی ناوبری یا جستجوی ناوبری مرتبط است که بیش از یک دهه پیش به آپدیت های پاندا اصلی مرتبط بود. این من را بر آن داشت تا وارد جزئیات زیاد شوم، زیرا مفهوم جستجوی ناوبری یا جستجوی ناوبری در معیار اعتبار برند Moz مرکزی است، که دکتر پیت، من و دیگران سالها روی آن کار کردهایم.
پس فرضیه این است که سیستم محتوای مفید با نسبت مشکوک حجم جستجو برای عبارات ناوبری سایت به سیگنال های پیوند آن ارتباط دارد. اگر لینک های زیادی دارید (خیلی زیاد؟)، و علاقه زیادی به پیمایش سایت خود ندارید، احتمالاً شایسته رتبه بندی آنطور که به نظر می رسد نیستید. خوشبختانه، ما در موقعیت خوبی برای ارزیابی این نظریه با داده ها هستیم.
منبع: https://moz.com/blog/helpful-content-update-not-what-you-think