حالا تا جایی که از کانال هایی که می تونید بگذرید، اعتراف می کنم که پول می گیرم. بنابراین بسیاری از این موارد مربوط به پرداخت است، اما برخی از قطعات ارگانیک نیز در اینجا وجود دارد.
گوگل
گوگل هم محتوای جستجو و هم محتوای بصری را پوشش می دهد. چه به Performance Max فکر کنیم، چه به ویدیوها و تصاویری که در صفحه نتایج جستجو نشان داده می شوند فکر می کنیم، یا به YouTube، دومین موتور جستجوی بزرگ فکر می کنیم، یک جزء بصری در آنجا وجود دارد. اما هزینه و زمان راه اندازی در گوگل بسیار بالاست. بنابراین اگر نیاز به حرکت سریع دارید، ممکن است بخواهید به برخی از کانال های دیگر نگاه کنید. از طرف دیگر، ممکن است بخواهید بگویید، “می دانید چیست؟ من این دو تا چهار هفته را برنامه ریزی خواهم کرد تا تنظیمات خلاقانه خود را تنظیم کنم، حساب کاربری خود را راه اندازی کنم و سرمایه گذاری کنم تا بتوانم از مزایای آن استفاده کنم. این سهم بازار واقعاً بزرگ است.”
مایکروسافت
مایکروسافت بهترین شرکت در رتبه دوم است، اما ارزان ترین شرکت در بین سایر شرکت ها است. در واقع، شبکه مخاطبان مایکروسافت حاوی برخی از جواهرات مخفی خوب است که اگر به درستی از آن استفاده کنید، ممکن است به شما کمک کند. به طور متوسط، مایکروسافت 30٪ ارزان تر از گوگل است، و از دیدگاه صفحه نتایج جستجو، در واقع چیزهایی را ارائه می دهد که واقعاً برای کاربران با درآمد بالاتر و کسانی که شاید تحصیلات بیشتری دارند، مفید باشد. و این واقعیت را فراموش نکنید که مایکروسافت اکنون از موتورهای جستجو DuckDuckGo و Baidu پشتیبانی می کند.
آمازون
آمازون یکی از شرکت های مورد علاقه من است که هیچ ، به آن فکر نمی کند، حداقل از دنیای ما، زیرا گوگل و مایکروسافت تمایل دارند کاملاً از آمازون که از لحاظ تاریخی فقط برای فروشندگان بوده است، جدا باشند. با این حال، آمازون اکنون راهحل جدیدی را راهاندازی میکند تا مشتریانی که در آمازون چیزی نمیفروشند، بتوانند از مخاطبان آمازون استفاده کنند. بنابراین اگر واقعاً با دنیای اول حریم خصوصی خود و هدف گذاری خود درگیر هستید، آمازون ممکن است راه بسیار مفیدی را برای صحبت با مشتریان در اختیار شما قرار دهد، اگر بدانید آنها چه کسانی هستند و واقعاً می خواهند چه نوع محتوایی را مصرف کنند.
اجتماعی
در نهایت، وقتی به رسانههای اجتماعی فکر میکنیم، فقط میخواهم جلوتر برویم تا بتوانیم رسانههای اجتماعی خود را داشته باشیم. یکی از چیزهای واقعا جالب در مورد رسانه های اجتماعی این است که متا، لینکدین، اینستاگرام، تیک تاک، اسنپ، پینترست، همه اینها تحت شبکه های اجتماعی قرار می گیرند، اما هر کدام قوانین تعامل و مکانیسم های متفاوتی دارند. بنابراین، در نهایت، از نقطه نظر قیمت، مقداری که برای آزمایش و خلاقیت نیاز دارید، واقعاً به کانال بستگی دارد.
با این حال، من یک قدم به عقب برمیگردم تا بتوانیم نگاهی به Google خوب و قدیمی بیندازیم، در مورد هزینه و زمان ایجاد محتوای خلاقانه هیچ چیز بهتر از Google نیست، زیرا در پایان روز، Google برای اجرای بخش پولی به تبدیل نیاز دارد. در بخش ارگانیک، دوره آماده سازی بسیار طولانی بر خلاف رسانه های اجتماعی وجود دارد.
بنابراین، در نهایت، وقتی به کانالهایی فکر میکنیم که میخواهیم از آنها برای دسترسی به مردم برای کمک به درک نیازها و خواستههایشان استفاده کنیم، باید محدودیتهای بودجه خود را نیز در نظر داشته باشیم.
منبع: https://moz.com/blog/marketing-into-meaningful-relationships-whiteboard-friday