وبلاگ

تبلیغات جستجوی گوگل باعث ایجاد بحث در وب سایت های مشکوک می شود

یک مطالعه اخیر که توسط Adalytics منتشر شده است، گزارش می دهد که تبلیغات شرکای جستجوی Google در محتوایی ظاهر می شود که خط مشی های ناشران آن را نقض می کند.

طبق خط‌مشی‌های ناشر Google، تبلیغات در کنار محتوا نمایش داده نمی‌شوند:

  • غیرقانونی است یا فعالیت غیرقانونی را ترویج می کند
  • کپی رایت را نقض می کند
  • فروش یا تسهیل فروش محصولات تقلبی
  • برانگیختن نفرت یا ترویج تبعیض علیه افراد یا گروهی از مردم
  • اطلاعات مربوط به ناشر را تحریف، نادرست یا پنهان می کند
  • اظهارات آشکارا نادرست می کند
  • و بیشتر.

این گزارش نمونه‌هایی از تبلیغات جستجو را در وب‌سایت‌های سیاسی پرطرفدار پیدا کرد، علی‌رغم تلاش تبلیغ‌کنندگان برای افزودن آن دامنه‌ها به فهرست مسدود.

این گزارش سوالاتی را در مورد عدم شفافیت و ایمنی برند برای تبلیغ کنندگان ایجاد می کند.

شبکه شریک جستجوی گوگل چیست؟

طبق تعریف، شبکه شریک جستجوی گوگل (GSP) عبارت است از:

گروهی از وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مرتبط با جستجو که می‌توانند تبلیغات شما در آنها نمایش داده شوند.

شبکه GSP برای Google Ads جدید نیست.

در سال 2003 ایجاد شد تا دامنه خود را فراتر از موتور جستجوی گوگل گسترش دهد.

اگرچه گوگل هرگز لیست کاملی از وب سایت های متعلق به شبکه شریک را منتشر نکرده است گزارش آدالیتیک بیش از 51000 وب سایت حاوی موتور جستجوی سفارشی جاوا اسکریپت گوگل فعال شده است.

  How the Google leak confirms the significance of author and publisher entities in SEO

این بدان معناست که وب سایت هایی با این کد جاوا اسکریپت خاص بخشی از شبکه GSP هستند.

برای کمپین های جستجوی جدید گوگل، آنها به طور خودکار در شبکه شخص ثالث فعال می شوند.

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند در تنظیمات کمپین انصراف دهند.

گزارش موقعیت‌های خطرناک را مرور کنید

در گزارش Adalytics، نمونه‌های زیادی از تبلیغ‌کنندگان وجود دارد که تبلیغات خود را در وب‌سایت‌های مشکوک پیدا کرده‌اند.

در نقطه داغ: تبلیغات جستجوی گوگل باعث ایجاد بحث در وب سایت های مشکوک می شوداعتبار تصویر: Adalytics.io/blog/search-partners-transparencyدر نقطه داغ: تبلیغات جستجوی گوگل باعث ایجاد بحث در وب سایت های مشکوک می شود

تبلیغ کنندگان نشان دادند که قبلاً تبلیغات خود را در این وب سایت ها مسدود کرده بودند.

اگر چنین است، این می‌تواند به این معنی باشد که تنظیم «محل‌های حذف‌شده» در Google Ads طبق انتظار کار نمی‌کند.

این گزارش عمدتاً بر یافتن وب‌سایت‌هایی در GSP متمرکز بود که به نظر می‌رسد شرایط و ضوابط خط‌مشی ناشر Google را نقض می‌کنند، از جمله:

  • سایت های پورنوگرافی
  • وب‌سایت‌هایی که حاوی مطالب نقض حق چاپ هستند
  • وب سایت هایی که اپراتورهای آنها در کشورهایی قرار دارند که ممکن است تحریم های ایالات متحده اعمال شود.

علاوه بر این، یافته‌ها نشان می‌دهد که تبلیغات جستجوی گوگل که توسط خزانه‌داری ایالات متحده تامین می‌شود، در وب‌سایت‌های شرکت در کشورهایی از جمله ایران و روسیه ظاهر شده‌اند.

این امر از آن جهت حائز اهمیت است که این کشورها از جمله شرکت فولاد ایران اجازه می دهند (یاسکو) مشمول تحریم های خاص هستند.

دغدغه های اخلاقی و شفافیت

این گزارش تامل برانگیز نگرانی های زیادی را در مورد اینکه آیا می توان به گوگل اعتماد کرد یا خیر، ایجاد می کند.

SPG به عنوان یک “جعبه سیاه” برای تبلیغ کنندگان شناخته می شود زیرا هیچ شفافیتی در مورد اینکه چه کسی مجاز به دسترسی به آن است وجود ندارد.

  نحوه انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوا (با الگو)

علاوه بر این، اگر گوگل بخواهد در بازگرداندن اعتماد به تبلیغ‌کنندگان و عموم مردم پیشرفت کند، این گزارش مطمئناً این اعتماد را به خطر می‌اندازد.

وقتی صحبت از تبلیغات به میان می آید، هر دلار در اقتصاد امروز مهم است.

زمانی که بازاریابان نمی توانند به جایی که تبلیغاتشان نشان داده می شود اعتماد کنند، ممکن است بتوانند دلار خود را به پلتفرم های دیگر منتقل کنند.

دن تیلور، معاون تبلیغات جهانی گوگل در یک تاپیک X (توئیتر سابق)، به اتهامات موجود در این گزارش پاسخ داد:

گوگل در سال‌های اخیر در کنار سایر غول‌های فناوری، به سرفصل‌های دادخواست‌های ضدانحصاری تبدیل شده است.

تبلیغ کنندگان چه کاری می توانند انجام دهند؟

راه‌های زیادی وجود دارد که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند فعالانه با تبلیغاتی که در محتوای مشکوک ارائه می‌شوند مبارزه کنند.

شماره 1: غیرفعال ، شبکه شریک جستجوی گوگل برای کمپین های جستجو

از آنجایی که این تنظیم در سطح کمپین اعمال می شود، تبلیغ کنندگان باید به صورت دستی به هر کمپین جستجو برای انصراف از GSP پیمایش کنند.

پس از دسترسی به کمپین جستجوی خود، روی «تنظیمات» در منوی سمت چپ کلیک کنید.

تنظیمات شبکه شریک جستجوی Google.تنظیمات شبکه شریک جستجوی Google.

برای انصراف از GSP، علامت کادر «شامل شرکای جستجوی Google» را بردارید.

شماره 2: تنظیمات تناسب محتوای سطح حساب را بررسی کنید

توجه به این نکته مهم است که این تنظیم برای کمپین هایی که در YouTube یا Display اجرا می شوند اعمال می شود.

  Enterprise SEO Metrics & How to Report On Your Successes

حرکت به سمت “ابزارها و تنظیمات >> پیکربندی >> مناسب بودن محتوا”

انتخاب از:

  • موجودی گسترش یافته
  • موجودی استاندارد
  • موجودی محدود

تنظیمات مناسب بودن محتوای Google Ads.تنظیمات مناسب بودن محتوای Google Ads.

اگر در مورد ایمنی برند خود نگران هستید، عاقلانه است که “موجودی محدود” را انتخاب کنید که بیشترین تضمین را ارائه می دهد.

شماره 3: بررسی کنید کجا تبلیغات در کمپین های نمایشی ارائه شده است

اگرچه Google جزئیات مربوط به مکان نمایش تبلیغات جستجوی خاص در شبکه شخص ثالث را نمایش نمی دهد، عملکرد نمایش شما می تواند شما را راهنمایی کند.

برای بررسی مکان‌ها در کمپین‌های نمایشی، به یک کمپین نمایشی خاص بروید.

در منوی سمت چپ به مسیر زیر بروید: “محتوا >> جایی که تبلیغات نشان داده شد”

Google Ads Display Placements ReportGoogle Ads Display Placements Report

این گزارش نشان می دهد که تبلیغات شما در کدام دامنه ها ارائه شده است.

اگر وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های مشکوک یا ضعیفی وجود دارد، می‌توانید آنها را در سطح کمپین یا حساب لغو کنید.

از آنجایی که ما در مورد کنترل تبلیغات جستجو صحبت می کنیم، باید آنها را در سطح حساب لغو کنید.

شماره 4: از تنظیمات پیشرفته برای لغو حذف محتوای اضافی استفاده کنید

این تنظیمات پیشرفته در همان مکان «مناسب بودن محتوا» قرار دارند.

تنظیمات پیشرفته برای حذف محتوا در Google Ads.تنظیمات پیشرفته برای حذف محتوا در Google Ads.

در اینجا می توانید انواع محتوا از جمله:

  • محتوای حساس
  • انواع و برچسب ها
  • تم ها
  • کلید واژه ها
  • وب سایت ها
  • برنامه ها
  • کانال ها یا ویدیوهای یوتیوب

اگر مکان‌های مشکوکی را در کمپین‌های نمایش پیدا کردید، می‌توانید به جای اضافه ، آنها به هر کمپین، آنها را در سطح حساب لغو کنید.

می توانید گزارش کامل Adalytics را بخوانید اینجا.


تصویر ویژه: Krakenimages.com/Shutterstock

منبع: https://www.searchenginejournal.com/in-the-hot-seat-googles-search-ads-stir-controversy-on-questionable-websites/502716/