در چند هفته گذشته، شاهد افزایش شکایات در مورد URL های لیست جستجوی Google با پارامتر URL srsltid مرتبط با URL، به عنوان یک URL متعارف در جستجوی Google بوده ایم. در واقع، گوگل اکنون صدها هزار مورد از این URL ها را مطابقت می دهد و آنها را در نتایج جستجو تحت این تنظیمات ارائه می دهد.
کوین در »
Serhii Koksharov این را در وبلاگ خود نوشت و این مشکل را با جزئیات بیشتری مستند کرد.
او گفت که اگر در گوگل جستجو کنید (inurl:srsltid -intext:srsltid) صدها هزار نمونه پیدا خواهید کرد. پس از انجام این کار، می توانید به سادگی عنوان یکی از این لیست ها را جستجو کنید تا ببینید آیا گوگل واقعاً صفحه را ارائه می دهد یا خیر و URL صفحه را با پارامتر srsltid لیست کنید. و گوگل این کار را انجام می دهد.
در اینجا چند نمونه آورده شده است:
اکنون، همه اینها بخشی از ادغام Google Analytics و Merchant Center است که در آن “پارامتر srsltid به پیوندهای ایجاد شده توسط Google Merchant Center در نتایج خرید ارگانیک اضافه می شود (به عنوان مثال، www.example.com?srsltid=123xyz ). » در فوریه 2022 اضافه شد.
در انجمن های Reddit و Google Analytics شکایات زیادی در این مورد وجود دارد. برودی کلارک نیز چند هفته پیش درباره این موضوع در لینکدین پستی منتشر کرد. برودی نوشت: «اگر میبینید URLهایی با ظاهر غیرعادی برای سایت شما رتبهبندی میشوند یا در گزارشهای ردیابی رتبه شما ظاهر میشوند، اکنون میدانید چرا. این غیرعمدی به نظر می رسد و گوگل احتمالاً به زودی این مشکل را برطرف خواهد کرد. » این هنوز رفع نشده است.
Serhii Koksharov اضافه می کند: “اگر متوجه srsltid در URL های خود شدید، نگران نباشید. این یک مشکل رایج در حال حاضر است. اما مطمئن شوید که از تگ های متعارف در وب سایت خود استفاده می کنید تا از بروز موارد تکراری جلوگیری کنید. »
من در این مورد با گوگل تماس گرفتم، اما هنوز چیزی نشنیده ام.
بحث در مورد انجمن های X، لینکدین، ردیت و گوگل آنالیتیکس.
منبع: https://www.seroundtable.com/google-search-srsltid-url-parameters-37875.html