به دنبال راهی مطمئن تر برای بررسی SERP ها بدون صرف یک سکه هستید؟
هر یک از این ابزارهای رایگان به شما امکان می دهد تا رتبه بندی را در مکان های مختلف بررسی کنید، بدون اینکه نتایج را با الگوریتم شخصی سازی گوگل “آلوده” کنید.
اینجا اولین است. SERP Checker به شما امکان می دهد 10 صفحه برتر را برای هر کلمه کلیدی در 243 کشور در چند ثانیه بررسی کنید، بدون نیاز به ثبت نام. این توسط پایگاه داده کلمات کلیدی Ahrefs با مجموع 28.7 میلیارد کلمه کلیدی طراحی شده است و نمونه داده های SEO را برای صفحات اول نشان می دهد.
به سادگی کلمه کلیدی خود را وارد کنید، کشور را تنظیم کنید و روی Check SERP کلیک کنید.
نوار ابزار SEO به شما این امکان را می دهد که زبان و کشور را تنظیم کنید و نتایج خود را هنگام جستجو در گوگل غیر شخصی کنید. به عنوان یک افزونه مرورگر کار می کند که می تواند به کروم، فایرفاکس و سافاری اضافه شود.
کشور، دامنه محلی Google، زبان و دستگاه را برای نمایش نوع SERP که می خواهید بررسی کنید، تنظیم کنید. سپس، به سادگی بر روی نماد جستجوی محلی کلیک کنید تا شبیه سازی SERP را فعال یا غیرفعال کنید.
برای کاربرانی که اشتراک Ahrefs دارند، نوار ابزار همچنین دادههای مربوط به سئو، مانند پتانسیل ترافیک کلمه کلیدی، رتبهبندی دامنه سایت یا ترافیک صفحه را نمایش میدهد که میتواند برای سایر تاکتیکهای SEO مانند ساخت لینک مفید باشد.
این ویژگی ها تنها بخشی از عملکرد نوار ابزار را نشان می دهد. می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید و ابزار را از اینجا دریافت کنید.
Ahrefs Webmaster Tools (AWT) یک ابزار رایگان برای نظارت بر سلامت سایت و ردیابی تمام بک لینک ها و کلمات کلیدی شما با معیارهای سئوی قابل اجرا است.
میتوانید از AWT استفاده کنید تا ببینید کدام کلمات کلیدی ترافیک شما را افزایش میدهند، در کجا برای آن کلمات کلیدی رتبهبندی میکنید و چه صفحاتی برای آنها رتبهبندی میشوند.
این ابزار دارای تعدادی فیلتر داده مناسب است. به عنوان مثال، می توانید 10 کلمه کلیدی برتر، کلمات کلیدی که شامل یک عبارت خاص یا کلمات کلیدی از یک صفحه خاص در سایت خود هستند را ردیابی کنید. همچنین می توانید رتبه خود را در ویژگی های SERP بررسی کنید و کشور را تغییر دهید.
- AWT را به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید.
- یک پروژه راه اندازی کنید (فقط برای سایت هایی که می توانید مالکیت آن را تأیید کنید).
- روی نقشه کلمه کلیدی ارگانیک در داشبورد کلیک کنید.
- کلمات کلیدی، رتبه خود و صفحه رتبه بندی شده برای یک کلمه کلیدی را مشاهده خواهید کرد. از فیلترها برای اصلاح گزارش استفاده کنید.
اگر در کنسول جستجوی گوگل (GSC) تازه کار هستید، این ابزار رایگانی است که اطلاعاتی را در مورد ترافیک ارگانیک شما مستقیماً از Google ارائه می دهد و به شما در مورد مشکلات احتمالی که می تواند بر عملکرد سایت شما تأثیر بگذارد هشدار می دهد.
از GSC برای ردیابی رتبه خود در صفحات نتایج موتور جستجوی ویدیو، اخبار و تصاویر استفاده کنید—هیچ ابزار رایگان دیگری این نوع داده را ارائه نمی دهد.
- GSC را به صورت رایگان در اینجا پیکربندی کنید.
- هنگامی که GSC آماده سازی داده ها را کامل کرد، به عملکرد > نتایج جستجو > فیلتر نوع جستجو بروید.
GSC همچنین به شما اجازه می دهد تا نرخ کلیک صفحات خود را در SERP ها ردیابی کنید. این می تواند برای بهبود عنوان صفحه و توضیحات متا مفید باشد (به راهنمای ما مراجعه کنید).
آیا به ویژگی ها و داده های بیشتری نیاز دارید؟ ابزارهای رایگان تنها کسری از چیزی است که می توانید با اشتراک Ahrefs دریافت کنید.
در ردیاب رتبه Ahrefs
ردیاب رتبه Ahrefs بخشی از مجموعه Ahrefs است که به عنوان یک ابزار ردیابی رتبه قوی برای سایت های شما و رقبای شما طراحی شده است. در اینجا روش هایی وجود دارد که این ابزار می تواند به شما در ردیابی و تجزیه و تحلیل SERP ها کمک کند.
ابتدا میتوانید رتبهبندی رقبای خود را دنبال کنید و سهم صدا را با هم مقایسه کنید. سهم اندازه گیری صدا نشان می دهد که چه میزان ترافیک به صفحات شما در مقایسه با رقبا می رود، و برای مقایسه موقعیت شما، صرف نظر از تغییرات در تقاضای جستجو یا ویژگی های Google SERP، عالی است.
در Rank Tracker می توانید رتبه بندی را با دقت بیشتری دنبال کنید. ردیابی کلمات کلیدی را با کد پستی تنظیم کنید تا ببینید در بخشهای خاصی از یک کشور چگونه رتبهبندی میکنید.
برای دقت بیشتر، به بهروزرسانیهای رتبهبندی روزانه برای گزارشهای دقیقتر و توانایی پاسخ سریع به هرگونه تغییر در عملکرد جستجوی وبسایت خود دسترسی داشته باشید.
همچنین فیلترهای مفیدی را پیدا خواهید کرد، مانند فیلتر “Multiple URLs”، که به شما امکان می دهد SERP ها را برای مشکلات احتمالی آدم خواری نظارت کنید و زمانی که دو یا چند صفحه با یکدیگر رقابت می کنند، اقدام کنید.
اگر به قابلیت های گزارش دهی بیشتری نیاز دارید، می توانید داده های وب سایت خود را با استفاده از رابط Looker یا API در گزارش های خود ادغام کنید و تجزیه و تحلیل و ارائه اطلاعات را آسان تر کنید.
یا بدون نیاز به ورود به سیستم یا اجرای دستی گزارشها، بهروزرسانیهای منظم عملکرد خود را مستقیماً در صندوق ورودی دریافت کنید.
در نهایت، ادغام با کنسول جستجوی گوگل به شما این امکان را می دهد که از محدودیت داده 16 ماهه فراتر رفته و روندها را با فریم های داده هفتگی و ماهانه به راحتی تشخیص دهید.
در جستجوگر کلمات کلیدی Ahrefs
Ahrefs Keyword Explorer یک ابزار قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی در مجموعه Ahrefs است. این رایانه که توسط یکی از 50 ابرکامپیوتر برتر جهان پشتیبانی می شود، دسترسی به پایگاه داده وسیعی از 27.8 میلیارد کلمه کلیدی را در 243 کشور فراهم می کند. در اینجا چند راه دیگر برای مشاهده SERP با این ابزار وجود دارد.
SERP ها را با مقایسه رتبه بندی، رتبه بندی و هدف جستجو در تاریخ های مختلف تجزیه و تحلیل کنید. این به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا می توانید برای دو کلمه کلیدی با محتوای یکسان رتبه بندی کنید یا خیر، ببینید کدام صفحات در زمان سقوط شما رتبه بندی می کنند و SERP ها را برای تغییر در هدف جستجوی غالب بررسی کنید.
همچنین می توانید تاریخچه رتبه بندی برای هر کلمه کلیدی و دامنه ای را مشاهده کنید. یکی از راه های استفاده از این گزارش بررسی نوسانات SERP است.
با Keywords Explorer، به تاریخچه حجم جستجو و پیش بینی ها نیز دسترسی دارید. این به شما امکان می دهد تغییرات در تقاضای کلمه کلیدی را ردیابی کنید و ببینید که چگونه با تغییرات در ترافیک وب سایت شما ارتباط دارد یا انتخاب کلمات کلیدی آگاهانه تری داشته باشید.
منبع: https://ahrefs.com/blog/serp-tracking/