- عبارت کلیدواژه چیست؟
- کلمه کلیدی در مقابل عبارت کلیدواژه
- چرا عبارات کلیدی برای سئو مهم هستند؟
- نحوه تحقیق در مورد عبارات کلیدی و استفاده از آنها برای سئو
- 1. عبارات کلیدی را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید که در حال حاضر رتبه بندی شده اند
- 2. تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ایجاد محتوای جدید
- 3. عبارات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند (و شما نمی کنید)
- بر نحوه رتبه بندی عبارات کلیدی خود نظارت کنید
عبارت کلیدواژه چیست؟
یک عبارت کلیدی (همچنین به عنوان عبارت کلیدی یا عبارت جستجو شناخته می شود) رشته خاصی از کلمات است که می خواهید صفحه وب خود را حول آن متمرکز کنید تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی برای عبارت مورد نظر کسب کنید.
به عنوان مثال، “بهترین کافی شاپ ها” یک عبارت کلیدی است.
شما می توانید این عبارات کلیدی را از طریق تحقیق کلمات کلیدی، که فرآیند کشف آنچه مخاطبان هدف شما در موتورهای جستجو جستجو می کنند، بیابید.
کلمه کلیدی در مقابل عبارت کلیدواژه
متخصصان سئو معمولاً از عبارت “کلمه کلیدی” برای اشاره به کلمات کلیدی و عبارات کلیدی استفاده می کنند.
اما برای دقیقتر شدن، کلمات کلیدی عبارتهای کوتاه و خاص هستند – اغلب یک یا دو کلمه – در حالی که عبارات کلیدی معمولاً جستجوهای طولانیتر و دقیقتری دارند.
این کلمه کلیدی است:
این یک عبارت کلیدی است:
با این حال، اصطلاح “عبارت کلیدواژه” ایده یک رویکرد هدفمندتر را منتقل می کند. زیرا بر اهمیت اصطلاحات خاص و چند کلمه ای در سئوی مدرن تاکید می کند.
این بدان معنی است که نامیدن عبارات کلیدی “کلمات کلیدی طولانی” دقیق تر است.
چرا عبارات کلیدی برای سئو مهم هستند؟
استفاده از عبارات کلیدی در محتوای خود به شما کمک می کند به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و نیازهای خاص آنها را راحت تر برآورده کنید.
چرا؟
اول، عبارات کلیدی هستند هدفمندتر و بسیار خاص تر.
به عنوان مثال، حدس زدن اینکه فردی که کلمه کلیدی “کفش” را جستجو می کند، می خواهد چه چیزی را در صفحات نتایج ببیند دشوار است. آیا می خواهند کفش های شیک بخرند؟ درباره انواع خاص کفش بیشتر بدانید؟
در حالی که کسی که کلمه کلیدی “کفش های پیاده روی ضد آب” را جستجو می کند ممکن است بخواهد کفش های پیاده روی ضد آب بخرد.
ثانیاً آنها هستند طبقه بندی راحت تر
عبارات کلیدی معمولاً رقابت کمتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPS) نسبت به کلمات کلیدی گسترده دارند.
بنابراین، وبسایتهایی با اعتبار پایینتر ممکن است شانس بیشتری برای رتبهبندی عبارات کلیدی مرتبط با تجارت خود داشته باشند.
برای مثال، طبق ابزار Keyword Overview، کلمه کلیدی “لپ تاپ” 100٪ مشکل کلمه کلیدی دارد. این بدان معنی است که برای وب سایت های جدیدتر دشوار است که در 10 نتیجه جستجوی برتر برای آن کلمه کلیدی قرار بگیرند.
از سوی دیگر، عبارت کلیدی “بهترین لپ تاپ بازی زیر 1000 دلار” 42 درصد دشواری دارد. این بدان معناست که رتبه بندی نسبتا آسان تر است.
انتخاب عبارات کلیدی مناسب می تواند به شما کمک کند تا کاربران هدفمند را به سایت خود جذب کنید. آنها به احتمال زیاد به تعامل با محتوای شما ادامه می دهند. در نهایت مشتری یا مشترک می شوند.
نحوه تحقیق در مورد عبارات کلیدی و استفاده از آنها برای سئو
1. عبارات کلیدی را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید که در حال حاضر رتبه بندی شده اند
بهبود رتبه خود برای کلمات کلیدی که قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اید می تواند آسان تر از رتبه بندی برای کلمات کلیدی جدید باشد.
اگر محتوای شما برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شود، این نشان می دهد که گوگل محتوای شما را مرتبط با آن کلمه کلیدی می داند. بنابراین شما از صفر شروع نمی کنید.
با استفاده از کنسول جستجوی گوگل متوجه شوید که کدام عبارات کلیدی را قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اید.
رفتن به “نتایج جستجو“گزارش و روشن ،”موقعیت متوسط“.
به گزارش زیر نمودار بروید. به طور پیش فرض، این گزارش عبارات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی کرده اید (“پرسش های برتر”) و میانگین موقعیت آنها (“موقعیت”) در نتایج جستجو (SERP) را نشان می دهد.
عبارات کلیدی را که سایت شما در رتبه های 4 تا 10 قرار دارد، شناسایی کنید.
صفحات جستجو معمولاً 10 نتیجه را در هر صفحه نشان می دهند. با این حال، سه نتیجه برتر معمولاً 68.7٪ از کلیک ها را دریافت می کنند. بنابراین، بهینه سازی برای پرس و جوها در صفحه اول اما نه در سه نقطه اول می تواند به رتبه بالاتر محتوای شما و دریافت ترافیک بیشتر کمک کند.
برای پیدا ، صفحه ای که با یک کلمه کلیدی خاص مطابقت دارد، روی کلمه کلیدی موجود در جدول کلیک کنید.
با این نکات محتوای خود را بهینه کنید:
- عبارت کلیدی خود را در تگ عنوان (عنوانی که در نتایج جستجو ظاهر می شود) اضافه کنید.
- عبارت کلیدی خود را در تگ H1 (عنوان اصلی صفحه) قرار دهید.
- عبارت کلیدواژه خود را به URL استاتیک خود اضافه کنید – آخرین قسمت URL شما (اگر URL خود را تغییر دهید، باید URL قدیمی را به URL جدید هدایت کنید)
- یک متا توضیحات جذاب (توضیح کوتاهی که ممکن است در نتایج جستجو ظاهر شود) بنویسید که شامل عبارت کلیدواژه شما باشد
- عبارت کلیدواژه خود را به طور طبیعی در سراسر کپی محتوای خود قرار دهید
همچنین از Semrush’s On Page SEO Checker برای دریافت نکات بهینه سازی محتوای شخصی سازی شده استفاده کنید.
ابزار را باز کنید و روی عدد کنار «ایدههای محتوا» کلیک کنید.
این ابزار فهرستی از صفحات ایجاد می کند و برای هر صفحه به شما رتبه بندی اولویت می دهد تا بدانید از کجا شروع کنید. کلیک کنید “#ایده ها«برای روشهای بهبود خاص.
پیشنهادات را ببینید و آنها را اعمال کنید.
2. تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ایجاد محتوای جدید
تحقیق کلمات کلیدی فرآیند یافتن کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با برند شما است که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید.
ابزار کلمات کلیدی جادویی Semrush این فرآیند را ساده می کند.
ابزار را باز کنید، کلمه کلیدی seed (یک کلمه کلیدی عمومی مرتبط با کسب و کار شما) و دامنه خود را وارد کنید، کشور خود را انتخاب کنید، سپس روی “کلیک کنید”در حال جستجو“.
با استفاده از معیارهای زیر فهرستی از ایده ها و عبارات کلیدواژه مرتبط با کلمات کلیدی خود را مشاهده خواهید کرد:
- قصد: دلیل جستجو (مانند جستجو برای اطلاعات بیشتر یا تمایل به خرید یک محصول). دانستن هدف جستجوی خود به شما کمک می کند تا بفهمید چه نوع محتوایی را باید ایجاد کنید تا به کاربران کمک کنید اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. رسیدن به هدف جستجوی شما همچنین می تواند به شما در رتبه بالاتر کمک کند.
- مقدار: میانگین تعداد جستجوهایی که یک کلمه کلیدی در ماه دریافت می کند
- %نمره دشواری کلمه کلیدی شخصی به شما می گوید که سایت شما چقدر آسان برای یک کلمه کلیدی در 10 نتیجه جستجوی برتر رتبه بندی می کند.
به لیست بروید و عبارات کلیدی را انتخاب کنید که بتوانید برای آنها محتوا ایجاد کنید.
ما به طور کلی توصیه می کنیم که سایت های جدیدتر و کمتر معتبر، کلمات کلیدی با امتیاز PKD پایین (کمتر از 50٪) و حجم جستجوی کافی برای حفظ ترافیک سایت خود را انتخاب کنند.
بعد، برای هر کلمه کلیدی محتوا ایجاد کنید. دستیار نگارش سئوی Semrush در حین نوشتن محتوای شما را اسکن می کند و به شما پیشنهاداتی در مورد بهبود بیشتر نوشتار می دهد.
ابزار را باز کنید و جزئیات را در سمت راست پر کنید. و کلیک کنید “دریافت توصیه ها“.
محتوای خود را مستقیماً در ویرایشگر بنویسید. برای دریافت پیشنهادهای بلادرنگ بر اساس خوانایی، سئو، اصالت و لحن صدا. بنابراین شما بهترین شانس برای رتبه بندی بالا در SERP ها را دارید.
هنگامی که محتوای خود را بهینه کردید، آماده انتشار آن در سایت خود هستید.
3. عبارات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند (و شما نمی کنید)
تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی نشان می دهد که رقبای شما برای کدام عبارات کلیدی رتبه بندی می کنند (و شما کدام عبارت نیستید).
دسته بندی این عبارات می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان رقبای خود که ممکن است اعضای بازار هدف شما نیز باشند دسترسی پیدا کنید.
برای یافتن این کلمات کلیدی از ابزار Keyword Gap Semrush استفاده کنید.
دامنه خود، حداکثر چهار رقیب و کشور خود را وارد کنید. و کلیک کنید “مقایسه کنید“.
کلیک کنید “استفاده نشده“برای نشان دادن کلمات کلیدی که شما برای آنها رتبه بندی نمی کنید اما حداقل یک سایت رقیب رتبه بندی می کند. یا “گم شده“برای مشاهده کلمات کلیدی که برای آنچه همه رقبای شما انجام می دهند رتبه بندی نمی کنند. این گزارش همچنین حاوی اطلاعات مفیدی مانند سطح دشواری هر کلمه کلیدی (در KD٪) و حجم آن است.
به دنبال عبارات کلیدی با مشکل کم و حجم بالا باشید.
بر نحوه رتبه بندی عبارات کلیدی خود نظارت کنید
اکنون می دانید که چگونه عبارات کلیدی مرتبط را پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.
اما کار به همین جا ختم نمی شود.
ردیابی هر عبارت کلیدواژه به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید که آیا تلاش های شما به نتیجه می رسد (و اینکه کدام صفحات ممکن است به بهبود بیشتری نیاز داشته باشند).
برای پیگیری عملکرد سئوی صفحات خود، از ابزار ردیابی موقعیت Semrush استفاده کنید.
تاریخچه رتبه بندی وب سایت شما را برای عبارات کلیدی شما نمایش می دهد.
ابزار را باز کرده و روی “خلاصه«قبض پرداخت نشده
به بخش بررسی اجمالی رتبه بندی ها بروید و ستون تیم ها را مرور کنید. این اسپرد موقعیت را برای بازه زمانی انتخابی شما نشان می دهد.
اگر می بینید که رتبه شما در طول زمان افزایش می یابد، نشانه آن است که تلاش های بهینه سازی شما کارساز است. اما اگر رتبه شما در حال کاهش یا راکد است، ممکن است نیاز داشته باشید که محتوای خود را دوباره بهینه کنید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/keyword-phrases/