Google Search Snippets Show Contradictory Information, Study Finds
وبلاگ

قطعات جستجوی گوگل اطلاعات متناقضی و نتایج مطالعه را نشان می دهد

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که قطعه‌های ویژه Google ممکن است اطلاعات متناقضی را از منابع یکسان نشان دهند، بسته به اینکه کاربران چگونه عبارت‌های جستجوی خود را بیان می‌کنند.

این باعث نگرانی در مورد توانایی موتور جستجو برای تفسیر دقیق محتوا می شود.

سارا برش، مدیر Dragon Metrics، متوجه شد که Google Featured Snippets عبارات متناقضی را از همان مقاله‌ها بیرون می‌کشد، زمانی که کاربران سؤالات را متفاوت بیان می‌کردند.

به عنوان مثال، جستجوی “ارتباط بین قهوه و فشار خون بالا” یک قطعه برجسته ایجاد می کند که توانایی کافئین در ایجاد فشار خون بالا را برجسته می کند.

جستجوی “بدون ارتباط بین قهوه و فشار خون بالا” گزیده ای متناقض از همان مقاله کلینیک مایو را نشان می دهد که بیان می کند کافئین هیچ اثر طولانی مدتی ندارد.

تناقضات مشابهی در مورد موضوعات بهداشتی، مسائل سیاسی و رویدادهای جاری ظاهر شد.

تحقیقات نشان داد که پرسیدن اینکه آیا یک نامزد سیاسی “خوب” یا “بد” است، نتایج بسیار متفاوتی به همراه دارد، حتی اگر سوال اصلی یکسان باشد.

تاثیر بر کیفیت تحقیق

برش با توضیح اینکه چگونه به نظر می رسد الگوریتم های گوگل محتوایی را که با هدف کاربر مطابقت دارد به جای ارائه اطلاعات جامع و متعادل، اولویت بندی می کند، اشاره می کند: “این یک ماشین سوگیری بزرگ است.”

این یافته ها با اسناد داخلی گوگل در سال 2016 مطابقت دارد، جایی که مهندسان اعتراف کردند: “ما اسناد را درک نمی کنیم، آنها را جعلی می کنیم.”

  Yoast SEO 22.6 بهبودهای بیشتری را به ارمغان می آورد • Yoast

در حالی که گوگل معتقد است که این اسناد قدیمی هستند، کارشناسان سئو خاطرنشان می کنند که محدودیت های فنی اساسی همچنان باقی است.

برش می افزاید:

کاری که گوگل انجام داد این بود که تکه‌هایی از متن را بر اساس آنچه مردم جستجو می‌کردند استخراج کرد و آنچه را که می‌خواستند بخوانند در اختیارشان قرار داد.

مارک ویلیامز کوک، بنیانگذار AlsoAsked، در مورد نتایج اظهار نظر کرد:

«گوگل مدل‌هایی می‌سازد تا پیش‌بینی کند مردم چه چیزهایی را دوست دارند، اما مشکل این است که اگر سوگیری تأیید باعث شود افراد روی پیوندهایی کلیک کنند که باورهایشان را تقویت می‌کند، به Google می‌آموزد که پیوندهایی را به مردم نشان دهد که باعث سوگیری تأیید می‌شوند. “

عواقب

این یافته ها پیامدهایی برای سازندگان محتوا و متخصصان سئو دارد:

  • تکه‌های ویژه ممکن است به طور دقیق محتوای کلی را نشان ندهند
  • نیت کاربر تا حد زیادی بر نحوه تفسیر و مشاهده محتوا تأثیر می گذارد
  • استراتژی محتوای شما ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد تا دقت در قالب‌های جستجوی مختلف حفظ شود

یکی از سخنگویان گوگل از این سیستم دفاع کرد و خاطرنشان کرد که اگر کاربران فراتر از نتایج اولیه باشند، می‌توانند دیدگاه‌های مختلفی پیدا کنند.

این شرکت همچنین ویژگی هایی مانند «درباره این امتیاز» را برجسته کرده است که به کاربران در ارزیابی منابع اطلاعاتی کمک می کند.

توصیه ها

بر اساس این یافته ها، ناشران باید اقدامات زیر را انجام دهند:

  • محتوای جامعی را توسعه دهید که بدون توجه به نحوه بیان سؤالات دقیق باقی بماند.
  • تأثیر هدف جستجو در انتخاب قطعه‌های برجسته را شناسایی کنید.
  • نحوه نمایش محتوای خود را در قطعه های ویژه برای عبارات جستجوی مختلف پیگیری کنید.
  گوگل برنده تجدید نظر 1.7 میلیارد دلاری جریمه ضد انحصار اتحادیه اروپا شد

همانطور که گوگل به سمت تبدیل شدن به یک “موتور پاسخ” از طریق پاسخ های تولید شده توسط هوش مصنوعی حرکت می کند، بازاریابان دیجیتال و سازندگان محتوا باید این محدودیت ها را درک کنند.


تصویر ویژه: آهنگ_درباره_تابستان/ شاتراستاک

منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-search-snippets-show-contradictory-information-study-finds/531862/