پیوندهای پاورقی، پیوندهایی هستند که در پایین صفحه وب نزدیک به اطلاعات حق چاپ فهرست شده اند
وبلاگ

لینک های فوتر چیست؟ چرا مهم است + نکات

پیوندهای پاورقی، پیوندهایی در بخش محتوا هستند که در پایین اکثر صفحات وب سایت شما ظاهر می شوند. این بخش به پاورقی معروف است.

به این شکل نگاه کنید:

پیوندهای پاورقی، پیوندهایی هستند که در پایین صفحه وب نزدیک به اطلاعات حق چاپ فهرست شده اند

پیوندهای پاورقی نقش مهمی در تجربه کاربری بازی می کنند، زیرا راه ساده ای را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند تا به برخی از مهم ترین صفحات شما پیمایش کنند.

آسان ، بازدیدکنندگان برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستند از این طریق ممکن است آنها را تشویق کند که مدت بیشتری در سایت شما بمانند.

استفاده از لینک ها در فوتر شما تاثیر قابل توجهی بر تلاش های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما نخواهد داشت. اما می تواند نقش کوچکی در کمک به شما در رتبه بندی بالا در نتایج جستجو داشته باشد.

چرا؟

زیرا لینک های فوتر معمولاً لینک های داخلی هستند (لینک هایی که به صفحات دیگر وب سایت شما می روند). پیوندهای داخلی می توانند به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک کنند تا صفحات مهم شما را بیابند و بفهمند سایت شما چگونه سازماندهی شده است.

پیاده سازی دقیق پیوندهای فوتر همچنین می تواند از تجربه کاربری خوب (UX) پشتیبانی کند. یک تجربه کاربری خوب می تواند به طور غیر مستقیم به سئو شما کمک کند.

بهترین روش‌هایی که در زیر توضیح داده می‌شوند می‌توانند به شما کمک کنند تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهید و حتی دید خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

پاورقی شما فقط باید شامل پیوندهایی به مهم ترین صفحات شما باشد تا اطمینان حاصل شود که ارزش واقعی را ارائه می دهند.

چه چیزی یک صفحه را مهم می کند؟

از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، اما ایده خوبی است که پیوندهایی به محتوایی که کاربران ممکن است بخواهند در هر نقطه از سفر خریدار به آن مراجعه کنند، درج کنید. مانند صفحاتی که اطلاعات یا زمینه بیشتری در مورد کسب و کار شما ارائه می دهند.

پاورقی همچنین مکان خوبی برای قرار دادن پیوندهایی به صفحاتی است که مهم هستند اما ممکن است به طور منطقی در پیمایش اصلی شما قرار نگیرند. مانند اتاق خبر یا بخش اطلاعات برای سرمایه گذاران.

  بیاموزید که چرا Yoast SEO برای Shopify می تواند نتایج شما را افزایش دهد • Yoast

در اینجا چند مکان متداول وجود دارد که برندها در فوتر خود به آنها پیوند می دهند:

  • صفحه درباره: صفحه ای که شرکت، رهبری و ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شما (UVP) را خلاصه می کند.
  • صفحات دسته بندیصفحاتی که نمای کلی از محصولات یا خدمات اصلی شما را ارائه می دهند
  • اطلاعات حقوقی: اسناد قانونی مربوط به سلب مسئولیت، شرایط خدمات، و سیاست های حفظ حریم خصوصی
  • با ما تماس بگیرید: اطلاعات تماس و گزینه های ارتباطی از طریق تلفن، ایمیل و غیره.
  • گواهینامه ها: صفحه ای حاوی داستان هایی از مشتریان قبلی که محصولات یا خدمات شما را خریداری کرده اند
  • پشتیبانی مشتری: صفحه مرکزی پشتیبانی مشتری یا صفحات خاص تر مانند منابع، واژه نامه ها، صفحات آموزشی و غیره.

اگر وب سایت بزرگتری دارید، طبیعی است که لینک های بیشتری در فوتر خود داشته باشید. اما کاربر باید بتواند کل پاورقی را بدون اینکه کل صفحه را اشغال کند (حداقل روی دسکتاپ) ببیند.

مثل او:

فوتر فضای زیادی را در صفحه وب اشغال نمی کند

تعداد خاصی از پیوندها وجود ندارد که باید وارد کنید. اما مطمئن شوید که هستید پیوندهای زیادی وارد نکنید.

لینک های اضافی (در پاورقی یا جاهای دیگر) می تواند گوگل را در مورد ساختار وب سایت شما سردرگم کند.

جان مولر از گوگل بیان می‌کند که تعداد زیاد لینک‌های داخلی می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. زیرا لینک های بیش از حد، درک زمینه صفحات جداگانه را برای موتورهای جستجو دشوار می کند.

بنابراین، بهترین راه برای اینکه به گوگل بگویید کدام صفحات مهم هستند، استفاده از نقشه سایت XML است – فایلی که به گوگل می گوید کدام URL های سایت شما را فهرست کند (آنها را در پایگاه داده خود ذخیره کند).

ابتدا از ممیزی سایت استفاده کنید تا مطمئن شوید نقشه سایت شما حاوی خطا نیست.

شما می توانید اینها را با رفتن به “مشکلات“، و “sitemap” را در نوار جستجو وارد کنید.

نقشه سایت را در لیست پیدا کنید

سپس نقشه سایت خود را از طریق کنسول جستجوی گوگل به گوگل ارسال کنید.

پیوندهای پاورقی باید به صورت بصری بر اساس موضوع اصلی سازماندهی شوند تا کاربران راحت تر بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

ستون‌های عمودی پیوندهای فوتر شما را سریع‌تر اسکن می‌کنند.

اگر پیوندهای زیادی در فوتر خود دارید، باید از سرفصل ها برای سازماندهی آنها استفاده کنید.

ما پیوندهای پاورقی خود را به این ترتیب سازماندهی می کنیم:

پیوندهای پاورقی در دسته هایی مانند اطلاعات محصول ما، انجمن، ابزارهای بیشتر، شرکت، رسانه های اجتماعی، زبان و راهنما سازماندهی می شوند.

همچنین باید ترتیب پیوندهای فوتر خود را نیز در نظر بگیرید.

کاربران در اکثر زبان ها از چپ به راست می خوانند. بنابراین، مهمترین پیوندهای خود را در سمت چپ پاورقی خود قرار دهید.

  چگونه درباره گروه موضوعی خود به طور کامل تحقیق کنید - جمعه تخته سفید

به عنوان مثال، ما “تماس با ما” را به عنوان اولین لینک درج می کنیم. این به آن برجستگی بصری بیشتری می دهد که ممکن است کاربران را تشویق به کلیک ، کند.

چینش لینک های خود به صورت استراتژیک مانند این می تواند به شما در افزایش تبدیل کمک کند.

3. از متن لنگر توصیفی استفاده کنید

Anchor text متن قابل کلیکی است که یک ابر پیوند را تشکیل می دهد و به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای پیوند شده در مورد چیست.

هنگام انتخاب متن لنگر برای پیوندهای پاورقی، دستورالعمل های Google را برای تمام متن های لنگر دنبال کنید:

  • توصیفی باشد
  • آن را کوتاه نگه دارید
  • مطمئن شوید که انکر تکست محتوای صفحه پیوند شده را نشان می دهد

متن لنگر که در فوتر خود استفاده می‌کنید، هر جا که فوتر شما ظاهر شود، ثابت می‌ماند. اما با پیوندهای داخلی دیگر در سایت خود، سعی کنید انکر تکست خود را تغییر دهید.

شما همیشه نمی خواهید به همان روش ها به صفحات مشابه پیوند دهید. زیرا ممکن است به نظر برسد که شما در حال تلاش برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی هستید.

4. مطمئن شوید که وب سایت شما موبایل فرندلی است

داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل برای رتبه بندی کلی بهتر است و تضمین می کند که عناصر صفحه وب شما (مانند پاورقی) به راحتی در دستگاه های تلفن همراه حرکت می کنند.

با طراحی وب ریسپانسیو، وب سایت شما به طور خودکار محتوای شما را متناسب با دستگاه کاربر تنظیم می کند.

به عنوان مثال، در اینجا یک پاورقی وب سایت دسکتاپ واکنش گرا وجود دارد:

پیوندهای پاورقی روی دسکتاپ شما فضایی برای تنفس دارند. آنها تحت عنوان هایی با 5-7 پیوند سازماندهی شده اند

در اینجا همان پاورقی در تلفن همراه است:

در تلفن همراه، پیوندهای پاورقی در یک لیست کشویی سازماندهی می شوند: محصولات، منابع، ویژگی ها، و شرکت

همانطور که می بینید تعداد ستون های فوتر در موبایل کاهش می یابد. این امر ناوبری را آسان تر می کند.

همچنین اندازه و فاصله هایپرلینک ها را تغییر داد. به کاربران اجازه دهید به راحتی با استفاده از انگشتان خود بر روی پیوندهای پاورقی کلیک کنند.

اگرچه پاورقی تلفن همراه شما ممکن است طولانی تر باشد و نیاز به پیمایش بیشتری داشته باشد، مهم است که پیوندها به صورت فیزیکی قابل اسکن و کلیک باشند تا تجربه کاربری کلی بهتری را ارائه دهند.

اکثریت قریب به اتفاق پیوندهای پاورقی شما باید به سایر صفحات سایت شما هدایت شوند تا بازدیدکنندگان را تشویق کنند تا با محتوای شما درگیر شوند و به طور بالقوه تبدیل شوند.

  اسنپ ​​Fospha را به عنوان شریک اندازه گیری برای تجارت الکترونیک خرده فروشی انتخاب می کند

لینک های خارجی (لینک هایی که به وب سایت های دیگر اشاره می کنند) کاربران را به جای دیگری می فرستند. این کاربران ممکن است برنگردند.

با این حال، چند نوع پیوند خارجی وجود دارد که ممکن است بخواهید شامل شود: پیوندهایی به صفحات نمایه رسانه های اجتماعی و مکان(های) شما در Google Maps.

سمت راست فوتر مکان مناسبی برای این لینک های خارجی است. مثل او:

پیوندهای پاورقی خارجی برجسته شده اند که شامل صفحات نمایه رسانه های اجتماعی شرکت است

این ترتیب این احتمال را افزایش می دهد که کاربران ابتدا پیوندهای داخلی شما را ببینند.

اما اگر می‌خواهند از پروفایل‌های اجتماعی شما بازدید کنند یا ببینند در رابطه با آن‌ها در چه جایگاهی قرار دارید، می‌توانند به راحتی این کار را با کلیک بر روی لینک‌های فوتر انجام دهند.

6. یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید

فراخوانی برای اقدام (CTA) فراخوانی به کاربران برای انجام یک اقدام خاص (ارسال فرم، ثبت نام در خبرنامه و غیره) است و گنجاندن یکی در پاورقی، کاربران را تشویق می‌کند تا اقدام تبدیل مورد نظر را انجام دهند.

برای مثال، این وب‌سایت شامل یک فراخوان برای اقدام «اشتراک در خبرنامه ما» در فوتر است و زمینه‌ای را برای کاربر فراهم می‌کند تا این کار را انجام دهد.

این فراخوان برای اقدام شامل عنوان، توضیحات و فیلد ورود ایمیل است.

همچنین می توانید از دکمه های CTA استفاده کنید که در صورت لزوم به صفحات تبدیل گرا هدایت می شوند.

برای مثال، این وب‌سایت غیرانتفاعی از «تماس با ما»، «داوطلب» و «پیوستن به فهرست ما» به عنوان فراخوان برای اقدام استفاده می‌کند. هر یک از آنها به یک صفحه مرتبط پیوند می دهند.

این پاورقی شامل سه فراخوان برای اقدام است که در بالا اطلاعات مربوط به سازمان ذکر شده است

به خاطر داشته باشید که پاورقی ممکن است آخرین فرصت شما برای دریافت کلیک یا تبدیل از بازدیدکنندگان باشد. بنابراین، سعی کنید تا جایی که ممکن است درخواست‌های خود را برای اقدام قانع‌کننده کنید.

در سئو، لینک های فوتر باید بخشی از استراتژی کلی پیوند شما باشند. بهینه سازی لینک های داخلی در همه جای سایت بسیار مهم است.

اگر می خواهید تأیید کنید که وب سایت شما از بهترین شیوه های پیوند پیروی می کند، از ممیزی سایت استفاده کنید.

پس از انجام ممیزی، بخش “پیوند داخلی” را در گزارش خود پیدا کنید و روی “کلیک کنید”مشاهده جزئیاتدر این بخش.

گزارش موضوعی برای پیوند داخلی برجسته شده است

اگر مشکلی در پیوندهای شما وجود داشته باشد، در جدول “مشکلات پیوند داخلی” فهرست می شود.

مشکلات پیوند داخلی مواردی مانند پیوندهای داخلی شکسته، پیوندهای خارجی شکسته، URL های بیش از حد طولانی، تغییر مسیرهای دائمی و موارد دیگر را فهرست می کند.

این مشکلات را در وب سایت خود حل کنید تا نمایه کوکی و سلامت کلی SEO خود را بهبود بخشید.

منبع: https://www.semrush.com/blog/footer-links/