مدیر عامل هوش مصنوعی مایکروسافت: محتوای وب "نرم افزار رایگان" است
وبلاگ

مدیر عامل هوش مصنوعی مایکروسافت: محتوای وب “نرم افزار رایگان” است

مصطفی سلیمان، مدیر عامل مایکروسافت، معتقد است که بیشتر محتوای وب “نرم افزار رایگان” است که می تواند برای آموزش مدل های هوش مصنوعی استفاده شود. تنها استثنا: وب سایت هایی که به صراحت از آنها استفاده نمی کنند.

نرم افزار رایگان هر شکلی از نرم افزار دارای حق چاپ است که می تواند آزادانه دانلود، نصب و توسط کاربران نهایی استفاده شود.

نقل قول. در اینجا چیزی است که سلیمان به اندرو راس سورکین از CNBC در جشنواره Aspen Ideas گفت:

  • وقتی صحبت از محتوایی می شود که قبلاً در وب باز وجود دارد، قرارداد اجتماعی برای آن محتوا از دهه 90 این بوده است که استفاده منصفانه از آن باشد. هر کسی می تواند آن را کپی کند، با آن بازآفرینی کند، با آن تکثیر کند. اگر بخواهید این نرم افزار رایگان بود. این چیزی است که ما فهمیدیم.
  • یک دسته جداگانه وجود دارد که در آن یک وب سایت، ناشر یا سازمان خبری به صراحت اعلام کرده است: «اطلاعات من را به هر دلیلی غیر از ایندکس ، من خراشیده یا خزی نکنید تا دیگران بتوانند این محتوا را پیدا کنند. “این یک منطقه خاکستری است و من فکر می کنم که در دادگاه بازی خواهد شد. »

استفاده منصفانه یا دزدی؟ استفاده‌های منصفانه امکان استفاده محدود از محتوای دارای حق نسخه‌برداری (مانند انتقاد، تدریس، تحقیق) را می‌دهد، اما مدل‌های هوش مصنوعی بسیار بیشتر از آن انجام می‌دهند. شرکت های پشت این مدل های هوش مصنوعی به وضوح می خواهند از این محتوا سود ببرند.

چرا ما اهمیت می دهیم. تا آنجا که من می دانم، چنین “قرارداد اجتماعی” وجود ندارد. مایکروسافت (و گوگل) به سادگی فکر می کنند که تمام محتوای آنلاین باید برای آموزش هوش مصنوعی در دسترس باشد. بدیهی است که این به نفع این شرکت های بزرگ چند ملیتی است. تولیدکنندگان محتوای واقعی؟ نه واقعا.

  تمام شد: خلاصه روز دوم MozCon 2024

کوچک نمایی. این نقل قول بحث برانگیز در حالی مطرح می شود که مایکروسافت، OpenAI، گوگل و سایر شرکت ها با شکایت های متعددی به دلیل نقض حق چاپ مواجه هستند. همچنین به همین دلیل است که OpenAI قراردادهای صدور مجوز محتوا را امضا می کند.

ویدیو. مدیر عامل هوش مصنوعی مایکروسافت در جشنواره ایده‌های آسپن (CNBC) درباره آینده هوش مصنوعی صحبت می‌کند.


جدید در سرزمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

دنی گودویندنی گودوین

دنی گودوین از سال 2022 سردبیر صفحه موتور جستجو Land and Search Marketing Expo – SMX بوده است. او در سال 2022 به عنوان سردبیر به Search Engine Land پیوست. او علاوه بر گزارش در مورد آخرین اخبار بازاریابی جستجو، برنامه SME (کارشناس موضوعی) Search Engine Land را نیز مدیریت می کند. او همچنین در برنامه نویسی رویدادهای SMX در ایالات متحده شرکت می کند.

گودوین از سال 2007 در مورد آخرین تحولات و روندهای جستجو و بازاریابی دیجیتال مقاله می نویسد و ویرایش می کند. او قبلا به عنوان سردبیر مجله موتور جستجو (2017 تا 2022)، سردبیر Momentology (2014 تا 2016) و سردبیر ساعت موتور جستجو (2007 تا 2014). او در بسیاری از کنفرانس های تحقیقاتی بزرگ و رویدادهای مجازی سخنرانی کرده است و تخصص او توسط طیف گسترده ای از نشریات و پادکست ها جستجو شده است.

منبع: https://searchengineland.com/microsoft-web-content-freeware-443775