در 26 ژوئیه 2024، من تمام بک لینک های «سمی» و «بالقوه سمی» را از یک ابزار سئو معروف به سه پست وبلاگ خود صادر کردم. در مجموع 129 URL وجود داشت که من در کنسول جستجوی گوگل رد کردم.
پس از انکار، ترافیک (طبق گزارش GSC) 7.1٪ کاهش یافت:
یادداشت جانبی.
گوگل در 15 آگوست شروع به انتشار یک بهروزرسانی اصلی کرد، به همین دلیل است که من دوره آزمایشی را به 20 روز کوتاه کردهام. برنامه من این بود که آن را برای یک ماه کامل بگذارم، اما فکر می کنم کمتر از سه هفته زمان کافی برای دیدن نتایج است.
طبق گفته GSC، قبل از انکار، ترافیک این پستها رو به افزایش بود اندک به بالا:
بعد از انکار؟ کمی پایین تر:
با این حال، برآوردهای ترافیک ارگانیک از Ahrefs داستان کمی متفاوت را بیان می کند. دید اندکی رو به کاهش است قبل از انکار…
… و بعد از انکار:
از پاتریک استوکس پرسیدم که چگونه این موضوع را توضیح می دهد و پاسخ او به شرح زیر بود:
من شخصاً در اینجا نگاهی به داده های Ahrefs خواهم انداخت. میانگین حجم جستجو در Ahrefs نشان میدهد که آیا بر رتبهبندی و برداشتها تأثیر گذاشته است یا خیر، اگرچه ممکن است دادههای ما نسبت به GSC کندتر بهروزرسانی شوند. GSC ممکن است اثر فصلی، شانس و غیره داشته باشد، بنابراین یک معیار ثابت نیست.
منطقی به نظر می رسد. در این مورد، به نظر می رسد این است انکار هیچ تاثیر قابل توجهی بر رتبه بندی / دید کلی نداشتاما بیایید نگاهی دقیق تر به داده ها بیندازیم…
صفحات آزمایشی
داده های بالا برای سه صفحه ترکیبی است، بنابراین بیایید نگاهی به آنچه برای هر صفحه به صورت جداگانه رخ داده است بیندازیم.
این صفحه بود راهنمای قیمت گذاری SEO ما.
در طول دوره 20 روزه منتهی به رد، پست 574 بازدید ارگانیک دریافت کرد. این تعداد با 12 درصد کاهش به 505 بازدید در 20 روز آینده (زمانی که انصراف اجرا شد) کاهش یافت.
قبل از انکار، ترافیک ارگانیک به این پست ثابت بود:
پس از رد شدن، همچنان پابرجاست:
داده های Ahrefs داستان کمی متفاوت را بیان می کند…
قبل از کاهش، برآوردهای ترافیک ارگانیک روند بالاتری داشت اندک پایین:
پس از رد ،، ثابت می شود:
آیا داستان طولانی و کوتاه است؟ انکار می تاثیر مثبت کوچکی داشت، اما من فکر می کنم این احتمال وجود دارد که روند نزولی طولانی در نهایت به نقطه ثبات رسیده باشد.
این صفحه بود لیست ما از برترین جستجوهای YouTube.
در طول دوره 20 روزه منتهی به رد، پست 291 بازدید ارگانیک دریافت کرد. این تعداد با 8.25 درصد کاهش به 267 بازدید در 20 روز آینده (زمانی که انصراف اعمال شد) کاهش یافت.
قبل از رد، ترافیک ارگانیک به پست روند صعودی داشت:
پس از تبرئه، روند نزولی است:
داده های Ahrefs همان داستان را بیان می کند …
قبل از کاهش، ترافیک ارگانیک تخمینی روند بالاتری داشت:
پس از تبرئه، روند نزولی است:
نتایج بسیار واضح است: انکار احتمالاً تأثیر منفی خواهد داشت– به خصوص با کاهش قابل توجه ترافیک تخمینی پس از حدود ده روز.
این صفحه بود لیست ما از بهترین جستجوها در بینگ.
در طول دوره 20 روزه منتهی به رد، پست 156 بازدید ارگانیک دریافت کرد. این تعداد با 12.82 درصد افزایش به 176 بازدید طی 20 روز آینده (زمانی که رد شد) رسید.
قبل از اینکه این پست رد شود، یک روند صعودی در ترافیک ارگانیک برای این پست وجود داشت:
پس از رد شدن، روند همچنان صعودی است:
Ahrefs در اینجا داستان کمی متفاوت را بیان می کند …
قبل از سلب مسئولیت، روند ترافیک تخمینی روند بسیار کمی کاهش داشت (در واقع یک کاهش جزئی است!):
پس از انکار، همان داستان است:
بنابراین، به نظر می رسد که انکار این امر در اینجا تأثیر کمی داشته یا هیچ تأثیری نداشته است…
همه اینها به چه معناست؟
تفسیر من از این نتایج این است که رد ، “بک لینک های سمی” اساساً هیچ کاری انجام نداد. به نظر می رسید که یک صفحه کمی آسیب دیده است، شاید كمك كردن كمي به ديگران و بي تاثيري بر ديگران.
به طور خلاصه، انکار کورکورانه “بک لینک های سمی” گزارش شده توسط ابزارهای سئو بعید است که تاثیر مثبت زیادی داشته باشد، حداقل بر اساس داده های ما.
آیا این یک سورپرایز است؟ نه واقعا گوگل بود تقریباً برای همیشه این را می گویم:
با این حال، اگرچه محتمل ترین نتیجه کنار گذاشتن بک لینک ها اصلاً هیچ چیز نیست، اما هنوز هم خطرناک است. همانطور که پاسخ جان در Reddit توضیح می دهد، کنار گذاشتن “بک لینک های سمی” می تواند منجر به کاهش ترافیک سایت شما شود:
آیا این بدان معنی است که انکار است همیشه ایده بد؟ نه اگر قبلاً برای پیوندهای غیرطبیعی یا پیوندهای دستکاری بیش از حد (مثلاً پیوندهای پولی) جریمه دستی دارید، باید آنها را به طور کامل رد کنید.
گوگل این را توصیه می کند …
شما فقط باید بک لینک ها را رد کنید اگر:
شما تعداد زیادی لینک هرزنامه، مصنوعی یا با کیفیت پایین دارید که به سایت شما اشاره می کند،
و
پیوندها باعث شده یا احتمالاً باعث ایجاد یک اقدام دستی در سایت شما شده اند.
و این همان کاری است که مری هاینز انجام می دهد:
دو مورد وجود دارد که در آن ما به مشتریان خود توصیه می کنیم یک حسابرسی کامل پیوند و سپس ارائه یک سلب مسئولیت انجام دهند:
- این سایت یک روش دستی برای پیوندهای غیرعادی در GSC دارد.
- این سایت دارای پیوندهای زیادی است که ما معتقدیم تیم هرزنامه وب ما آن را “جعل” می داند.
اگر این شما نیستید، رد ، “بک لینک های سمی” – به ویژه آنهایی که توسط ابزارهای SEO پرچم گذاری شده اند – احتمالا بهترین ایده یا بهترین استفاده از زمان شما نیست. همانطور که مری هاینز گفت، به هر حال بعید است که واقعا سمی باشد:
من متوجه شدم که پیوندهای واقعاً سمی … آنهایی که ممکن است پتانسیل آسیب رساندن به سایت شما را از نظر الگوریتمی داشته باشند، به ندرت توسط یک ابزار SEO بازگردانده می شوند.
با این حال، بسیاری از کارشناسان سئو با این توصیه مخالف هستند و متقاعد شده اند که رد ، “بک لینک های سمی” مفید است. اگر شما آن شخص هستید و نتایج خوبی از رد بک لینک های سمی می بینید، عالی است! نذار مانعت بشم 🙂
برای دیگران، این ممکن است بهترین ایده نباشد…
این اولین باری هم نیست که به این موضوع نگاه می کنیم. همکارم پاتریک آن را تکذیب کرد همه پیوند به همین سه پست در سال 2021 – و ترافیک به طور چشمگیری کاهش یافته است:
ما در اینجا به طور خاص بک لینک های “سمی” را انکار نمی کنیم، اما پیوندها هنوز به وضوح به رتبه بندی صفحات کمک می کنند. اگر ابزار سئوی شما به اشتباه برخی از این لینک های مفید را به عنوان “سمی” طبقه بندی کند و آنها را کنار بگذارید، می تواند به ترافیک شما آسیب برساند.
توصیه من؟ وقت خود را صرف بهبود بهینه سازی موتور جستجو کنید، نه اینکه “بک لینک های سمی” را نادیده بگیرید که واقعا می توانند به شما کمک کنند!
آیا سوالی دارید؟ آیا شما مخالف هستید؟ به من در لینکدین پیام دهید (یا X اگر اصرار دارید!)
منبع: https://ahrefs.com/blog/toxic-backlink-disavowal/