با تمام دادههای آماده شده و ایمیلهای قبل از جلسه ارسال شده، احساس میکنید که آماده هستید تا با اطمینان به جلسه مشتری خود بروید. حال، اجازه دهید به طور خلاصه در مورد نحوه برگزاری جلسه و چگونگی نگه داشتن همه در مسیر صحبت کنیم.
به صحبت های مشتری خود گوش دهید اما حواس پرتی را به حداقل برسانید
هیچ چیز نمی تواند یک جلسه را سریعتر از احساس طرد شدن و نادیده گرفته شدن مشتری خراب کند. سعی کنید به آنها نشان دهید که پیشنهادات و نگرانی های آنها را می شنوید و در عین حال در مورد موضوع(های) جلسه هستید.
ضمن اجتناب از بارگذاری بیش از حد دستور جلسه، فضایی برای سؤالات بگذارید و در صورت لزوم گفتگو را به استراتژی خود بازگردانید. یک راه عالی برای بازگرداندن شرکت کنندگان به کار این است که نگرانی ها یا نظرات آنها را به استراتژی که تعیین کرده اید مرتبط کنید.
به یاد داشته باشید که شما متخصص هستید، بنابراین هنگام پاسخ دادن به سوالات آنها خونسرد و جمع باشید. اگر مشتری اصرار دارد در مورد چیزی کاملاً خارج از موضوع بحث کند، به آنها پیشنهاد دهید که یک جلسه جداگانه برای بحث در مورد آن تعیین کنند. این رویکرد اهمیت نگرانیهای آنها را تأیید میکند و در عین حال جلسه را در مسیر خود نگه میدارد.
داده ها را برای منعکس ، نتایجی که مشتری شما به آنها اهمیت می دهد ارائه دهید
به یاد داشته باشید که شما و مشتریتان یک هدف مشترک دارید: موفقیت کسب و کارشان. داده ها و استراتژی خود را به اهداف اصلی آن پیوند دهید تا این احساس را تقویت کنید که بخشی از یک تیم هستید.
اگر این اولین ملاقات شما با مشتری است و هدف اصلی او را نمی دانید، اکنون وقت آن است که از او بپرسید. در حالی که تخصص شما مهم است، مشتری شما ممکن است ارتباط بین استراتژی های سئوی خاص و نتایج کسب و کار خود را نبیند. این وظیفه شماست که این شکاف را پر کنید.
اینجاست که کار آماده سازی شما خودش را نشان می دهد. شما داده های مورد نیاز برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری خود و استراتژی حرکت رو به جلو را دارید. با تطبیق اطلاعات خود با آنچه که مشتری بیشترین ارزش را دارد، زمینه را برای یک همکاری موفق فراهم می کنید.
از تکرار برای تقویت نتیجه کلیدی استفاده کنید
هنگامی که مشتریان شما سؤال می پرسند یا پیشنهاد می دهند، به تکرار اهداف آنها و اینکه چگونه استراتژی شما به آنها کمک می کند تا به آنها دست یابند، ادامه دهید. تکرار نتیجه کلیدی را تقویت می کند، هر گونه نگرانی را کاهش می دهد و همه را بر روی هدف مشترک متمرکز می کند. همچنین فرصتهای زیادی را به مشتری میدهد تا اگر احساس میکند هدف تغییر کرده است، مداخله کند یا درک بهتری از نحوه حمایت شما از مأموریتش داشته باشد.
مراحل بعدی را تعیین کنید
قبل از پایان جلسه، مراحل بعدی را برای شما و مشتری مشخص کنید. حتما به نکات زیر توجه کنید:
- آنچه برای جلسه بعدی آماده خواهید کرد
- آنچه مشتری شما باید برای جلسه بعدی آماده کند
- هر کار یا محصولی که قبل از جلسه بعدی مورد نیاز است، همراه با ضرب الاجل آنها
- اگر از قبل برنامه ریزی نکرده اید، تاریخ و ساعتی را برای جلسه بعدی تعیین کنید
منبع: https://moz.com/blog/prepare-for-client-meetings-next-level