- چگونه کلمات کلیدی ارگانیک رقبای خود را پیدا کنید
- چگونه همه کلمات کلیدی را که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند پیدا کنید
- چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما برای آنها رتبه می گیرد، اما شما نمی کنید
- چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم که بسیاری از رقبا رتبه بندی می کنند، اما شما رتبه بندی نمی کنید
- چگونه کلمات کلیدی پولی رقبای خود را پیدا کنید
- چگونه از کلمات کلیدی رقبای خود استفاده کنید
- 1. صفحاتی برای هدف قرار دادن این کلمات کلیدی ایجاد کنید
- 2. محتوای موجود را با پر ، موضوعات فرعی بهینه کنید
- 3. این کلمات کلیدی را با تبلیغات گوگل هدف قرار دهید
- بیشتر بدانید
کلمات کلیدی رقیب کلمات کلیدی هستند که رقبای شما برای آنها در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی می کنند. آنها می توانند به صورت ارگانیک رتبه بندی کنند یا برای رتبه بندی Google Ads در نتایج پولی هزینه کنند.
دانستن کلمات کلیدی رقبای خود ساده ترین شکل تحقیق کلمات کلیدی است. اگر رقبای شما برای کلمات کلیدی خاصی رتبه بندی می کنند یا آنها را هدف قرار می دهند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که آنها را نیز هدف قرار دهید.
هیچ راهی برای دیدن کلمات کلیدی رقبای خود بدون ابزاری مانند Ahrefs وجود ندارد که دارای پایگاه داده ای از کلمات کلیدی و سایت هایی است که برای آنها رتبه بندی می کنند. طبق اطلاعات ما، Ahrefs بزرگترین پایگاه داده این کلمات کلیدی را دارد.
چگونه همه کلمات کلیدی را که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند پیدا کنید
- به Ahrefs Site Explorer بروید
- دامنه رقیب خود را وارد کنید
- رفتن به کلمات کلیدی ارگانیک گزارش
این گزارش بر اساس ترافیک مرتب شده است تا به شما نشان دهد کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید را برای رقیب شما دارند. به عنوان مثال، Mailchimp بیشتر ترافیک ارگانیک خود را از کلمه کلیدی “mailchimp” دریافت می کند.
از آنجایی که بعید است برای برند رقیب خود رتبه بندی کنید، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی مارک را از گزارش حذف کنید. شما می توانید این کار را با اضافه ، a انجام دهید کلمه کلیدی > شامل نمی شود فیلتر شده. در این مثال، ما کلمات کلیدی حاوی “mailchimp” یا هرگونه غلط املایی احتمالی را فیلتر خواهیم کرد:
اگر شما یک برند جدید هستید که با یک برند معتبر رقابت می کند، ممکن است بخواهید در مورد کلمات کلیدی محبوب و کم مشکل نیز تحقیق کنید. می توانید این کار را با تنظیم ، انجام دهید جلد فیلتر را به حداقل 500 و ک.د. حداکثر تا 10 فیلتر کنید.
چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما برای آنها رتبه می گیرد، اما شما نمی کنید
- به تحلیل رقابتی بروید
- دامنه خود را در این هدف برای طبقه بندی نشده است بخش
- دامنه رقیب خود را در فیلد وارد کنید اما این رقبا انجام می دهند بخش
روی «نمایش فرصتهای کلمه کلیدی» کلیک کنید و همه کلیدواژههایی را که رقیب شما برای آنها رتبهبندی میکند، مشاهده میکنید، اما اینطور نیست.
شما همچنین می توانید یک را اضافه کنید جلد و ک.د. برای یافتن کلمات کلیدی محبوب و کم مشکل در این گزارش فیلتر کنید.
چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم که بسیاری از رقبا رتبه بندی می کنند، اما شما رتبه بندی نمی کنید
- به تحلیل رقابتی بروید
- دامنه خود را در این هدف برای طبقه بندی نشده است بخش
- دامنه های چند رقیب را وارد کنید اما این رقبا انجام می دهند بخش
تمام کلمات کلیدی را خواهید دید که حداقل یکی از این رقبا رتبه بندی شده اند، اما اینطور نیست.
شما همچنین می توانید لیست را به کلمات کلیدی که همه رقبا برای آنها رتبه بندی می کنند محدود کنید. کلیک کنید روی موقعیت های رقیب فیلتر کنید و انتخاب کنید 3 رقیب:
- به Ahrefs Site Explorer بروید
- دامنه رقیب خود را وارد کنید
- رفتن به کلمات کلیدی پولی گزارش
این گزارش کلمات کلیدی را که رقبای شما از طریق Google Ads هدف قرار می دهند به شما نشان می دهد.
از آنجایی که رقیب شما برای ترافیک از این کلمات کلیدی هزینه می کند، این ممکن است نشان دهنده سودآوری آنها برای آنها باشد و همچنین می تواند برای شما سودآور باشد.
شما می دانید که رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند یا برای آنها پیشنهاد می دهند. اما با آن چه کنیم؟ اساسا سه گزینه وجود دارد.
1. صفحاتی برای هدف قرار دادن این کلمات کلیدی ایجاد کنید
فقط در صورتی می توانید برای کلمات کلیدی رتبه بندی کنید که در مورد آنها مطالبی داشته باشید. بنابراین ساده ترین کاری که می توانید برای کلمات کلیدی رقیبی که می خواهید رتبه بندی کنید، ایجاد صفحاتی برای هدف قرار دادن آنهاست.
با این حال، قبل از انجام این کار، ارزش آن را دارد که کلمات کلیدی رقبای خود را بر اساس موضوع اصلی گروه بندی کنید. با این کار کلمات کلیدی که معنی یکسان یا مشابه را دارند گروه بندی می کند تا بتوانید همه آنها را در یک صفحه هدف قرار دهید.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
- کلمات کلیدی رقبای خود را صادر کنید، یا از کلمات کلیدی ارگانیک یا شکاف محتوایی گزارش
- آنها را در Keyword Explorer قرار دهید
- روی برگه «خوشهها براساس موضوع والدین» کلیک کنید
به عنوان مثال، MailChimp کلمات کلیدی مانند “بازاریابی دیجیتال چیست” و “تعریف بازاریابی دیجیتال” را رتبه بندی می کند. اینها و موارد دیگر تحت عنوان اصلی “بازاریابی دیجیتال” گروه بندی می شوند زیرا افرادی که آنها را جستجو می کنند همه به دنبال یک چیز هستند: تعریف بازاریابی دیجیتال. شما فقط باید یک صفحه ایجاد کنید تا به طور بالقوه برای همه این کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.
2. محتوای موجود را با پر ، موضوعات فرعی بهینه کنید
شما همیشه نیازی به ایجاد محتوای جدید برای رتبه بندی کلمات کلیدی رقبا ندارید. گاهی اوقات می توانید محتوایی را که قبلاً باید رتبه بندی کنید، بهینه کنید.
چگونه می دانید برای کدام کلمات کلیدی می توانید این کار را انجام دهید؟ امتحانش کن:
- کلمات کلیدی رقبای خود را صادر کنید
- آنها را در Keyword Explorer قرار دهید
- روی برگه «خوشهها براساس موضوع والدین» کلیک کنید
- موضوعات والدینی را که قبلاً در آنها محتوا دارید، پیدا کنید
به عنوان مثال، اگر رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنیم، میبینیم که هفت کلمه کلیدی که برای آنها رتبهبندی میشوند، تحت عنوان اصلی «الگوی انتشار مطبوعاتی» قرار میگیرند.
اگر در سایت خود جستجو کنیم، می بینیم که در حال حاضر صفحه ای در این زمینه داریم.
اگر روی نوار لغزنده کلیک کنیم و کلمات کلیدی را در خوشه بررسی کنیم، کلمات کلیدی مانند “مثال انتشار مطبوعاتی” و “فرمت انتشار مطبوعاتی” را مشاهده می کنیم.
برای رتبهبندی کلمات کلیدی خوشهای، احتمالاً میتوانیم صفحهای را که قبلاً در اختیار داریم، با افزودن بخشهایی روی موضوعات فرعی «نمونههای انتشار مطبوعاتی» و «فرمت انتشار مطبوعاتی» بهینه کنیم.
3. این کلمات کلیدی را با تبلیغات گوگل هدف قرار دهید
کلمات کلیدی پولی ساده ترین هستند: گزارش را بررسی کنید و ببینید آیا کلمات کلیدی مرتبطی وجود دارد که می توانید آنها را نیز هدف قرار دهید.
به عنوان مثال، Mailchimp برای کلمه کلیدی “چگونه یک خبرنامه ایجاد کنیم” پیشنهاد می دهد.
اگر شما ConvertKit هستید، ممکن است بخواهید این کلمه کلیدی را به دلیل مرتبط بودن مورد هدف قرار دهید.
اگر تصمیم دارید کلمه کلیدی یکسانی را از طریق Google Ads هدف قرار دهید، می توانید روی ذره بین قرار بگیرید تا ببینید رقیب شما از کدام تبلیغات استفاده می کند.
همچنین می توانید صفحه فرودی را که رقیب شما ترافیک تبلیغاتی را به آن هدایت می کند، در زیر ستون URL مشاهده کنید.
بیشتر بدانید
آموزش های بیشتر در مورد نحوه انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب را بررسی کنید:
منبع: https://ahrefs.com/blog/competitor-keywords/