نحوه یافتن و استفاده از کلمات کلیدی رقیب
وبلاگ

نحوه یافتن و استفاده از کلمات کلیدی رقیب

کلمات کلیدی رقیب کلمات کلیدی هستند که رقبای شما برای آنها در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی می کنند. آنها می توانند به صورت ارگانیک رتبه بندی کنند یا برای رتبه بندی Google Ads در نتایج پولی هزینه کنند.

دانستن کلمات کلیدی رقبای خود ساده ترین شکل تحقیق کلمات کلیدی است. اگر رقبای شما برای کلمات کلیدی خاصی رتبه بندی می کنند یا آنها را هدف قرار می دهند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که آنها را نیز هدف قرار دهید.

هیچ راهی برای دیدن کلمات کلیدی رقبای خود بدون ابزاری مانند Ahrefs وجود ندارد که دارای پایگاه داده ای از کلمات کلیدی و سایت هایی است که برای آنها رتبه بندی می کنند. طبق اطلاعات ما، Ahrefs بزرگترین پایگاه داده این کلمات کلیدی را دارد.

چگونه همه کلمات کلیدی را که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند پیدا کنید

  1. به Ahrefs Site Explorer بروید
  2. دامنه رقیب خود را وارد کنید
  3. رفتن به کلمات کلیدی ارگانیک گزارش
گزارش کلمات کلیدی ارگانیک برای Mailchimp

این گزارش بر اساس ترافیک مرتب شده است تا به شما نشان دهد کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید را برای رقیب شما دارند. به عنوان مثال، Mailchimp بیشتر ترافیک ارگانیک خود را از کلمه کلیدی “mailchimp” دریافت می کند.

  What It Is & How to Create One
Mailchimp بیشتر ترافیک ارگانیک خود را از کلمه کلیدی Mailchimp بیشتر ترافیک ارگانیک خود را از کلمه کلیدی

از آنجایی که بعید است برای برند رقیب خود رتبه بندی کنید، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی مارک را از گزارش حذف کنید. شما می توانید این کار را با اضافه ، a انجام دهید کلمه کلیدی > شامل نمی شود فیلتر شده. در این مثال، ما کلمات کلیدی حاوی “mailchimp” یا هرگونه غلط املایی احتمالی را فیلتر خواهیم کرد:

فیلتر ، کلمات کلیدی مارک در گزارش کلمات کلیدی ارگانیکفیلتر ، کلمات کلیدی مارک دار در گزارش کلمات کلیدی ارگانیک

اگر شما یک برند جدید هستید که با یک برند معتبر رقابت می کند، ممکن است بخواهید در مورد کلمات کلیدی محبوب و کم مشکل نیز تحقیق کنید. می توانید این کار را با تنظیم ، انجام دهید جلد فیلتر را به حداقل 500 و ک.د. حداکثر تا 10 فیلتر کنید.

یافتن کلمات کلیدی محبوب و کم مشکل در کلمات کلیدی ارگانیکیافتن کلمات کلیدی محبوب و کم مشکل در کلمات کلیدی ارگانیک

چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما برای آنها رتبه می گیرد، اما شما نمی کنید

  1. به تحلیل رقابتی بروید
  2. دامنه خود را در این هدف برای طبقه بندی نشده است بخش
  3. دامنه رقیب خود را در فیلد وارد کنید اما این رقبا انجام می دهند بخش
گزارش تحلیل رقابتیگزارش تحلیل رقابتی

روی «نمایش فرصت‌های کلمه کلیدی» کلیک کنید و همه کلیدواژه‌هایی را که رقیب شما برای آنها رتبه‌بندی می‌کند، مشاهده می‌کنید، اما اینطور نیست.

گزارش شکاف محتواگزارش شکاف محتوا

شما همچنین می توانید یک را اضافه کنید جلد و ک.د. برای یافتن کلمات کلیدی محبوب و کم مشکل در این گزارش فیلتر کنید.

فیلتر حجم و KD در شکاف محتوافیلتر حجم و KD در شکاف محتوا

چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم که بسیاری از رقبا رتبه بندی می کنند، اما شما رتبه بندی نمی کنید

  1. به تحلیل رقابتی بروید
  2. دامنه خود را در این هدف برای طبقه بندی نشده است بخش
  3. دامنه های چند رقیب را وارد کنید اما این رقبا انجام می دهند بخش
گزارش تحلیل رقابتی با چند رقیبگزارش تحلیل رقابتی با چند رقیب

تمام کلمات کلیدی را خواهید دید که حداقل یکی از این رقبا رتبه بندی شده اند، اما اینطور نیست.

گزارش شکاف محتوا با چند رقیبگزارش شکاف محتوا با چند رقیب

شما همچنین می توانید لیست را به کلمات کلیدی که همه رقبا برای آنها رتبه بندی می کنند محدود کنید. کلیک کنید روی موقعیت های رقیب فیلتر کنید و انتخاب کنید 3 رقیب:

انتخاب 3 رقیب برای دیدن کلمات کلیدی که 3 رقیب برای آنها رتبه بندی می کنندانتخاب 3 رقیب برای دیدن کلمات کلیدی که 3 رقیب برای آنها رتبه بندی می کنند
  1. به Ahrefs Site Explorer بروید
  2. دامنه رقیب خود را وارد کنید
  3. رفتن به کلمات کلیدی پولی گزارش
  Le meilleur du bot : créer un plan de référencement pour une agence de marketing numérique
گزارش کلمات کلیدی پولیگزارش کلمات کلیدی پولی

این گزارش کلمات کلیدی را که رقبای شما از طریق Google Ads هدف قرار می دهند به شما نشان می دهد.

از آنجایی که رقیب شما برای ترافیک از این کلمات کلیدی هزینه می کند، این ممکن است نشان دهنده سودآوری آنها برای آنها باشد و همچنین می تواند برای شما سودآور باشد.

شما می دانید که رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند یا برای آنها پیشنهاد می دهند. اما با آن چه کنیم؟ اساسا سه گزینه وجود دارد.

1. صفحاتی برای هدف قرار دادن این کلمات کلیدی ایجاد کنید

فقط در صورتی می توانید برای کلمات کلیدی رتبه بندی کنید که در مورد آنها مطالبی داشته باشید. بنابراین ساده ترین کاری که می توانید برای کلمات کلیدی رقیبی که می خواهید رتبه بندی کنید، ایجاد صفحاتی برای هدف قرار دادن آنهاست.

با این حال، قبل از انجام این کار، ارزش آن را دارد که کلمات کلیدی رقبای خود را بر اساس موضوع اصلی گروه بندی کنید. با این کار کلمات کلیدی که معنی یکسان یا مشابه را دارند گروه بندی می کند تا بتوانید همه آنها را در یک صفحه هدف قرار دهید.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  1. کلمات کلیدی رقبای خود را صادر کنید، یا از کلمات کلیدی ارگانیک یا شکاف محتوایی گزارش
  2. آنها را در Keyword Explorer قرار دهید
  3. روی برگه «خوشه‌ها براساس موضوع والدین» کلیک کنید
گروه بندی کلمات کلیدی بر اساس موضوع اصلیگروه بندی کلمات کلیدی بر اساس موضوع اصلی

به عنوان مثال، MailChimp کلمات کلیدی مانند “بازاریابی دیجیتال چیست” و “تعریف بازاریابی دیجیتال” را رتبه بندی می کند. اینها و موارد دیگر تحت عنوان اصلی “بازاریابی دیجیتال” گروه بندی می شوند زیرا افرادی که آنها را جستجو می کنند همه به دنبال یک چیز هستند: تعریف بازاریابی دیجیتال. شما فقط باید یک صفحه ایجاد کنید تا به طور بالقوه برای همه این کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.

کلمات کلیدی زیر گروه "بازاریابی دیجیتال"کلمات کلیدی زیر گروه "بازاریابی دیجیتال"

2. محتوای موجود را با پر ، موضوعات فرعی بهینه کنید

شما همیشه نیازی به ایجاد محتوای جدید برای رتبه بندی کلمات کلیدی رقبا ندارید. گاهی اوقات می توانید محتوایی را که قبلاً باید رتبه بندی کنید، بهینه کنید.

  Comment créer facilement des URL optimisées pour le référencement ? »Classement Mathématiques

چگونه می دانید برای کدام کلمات کلیدی می توانید این کار را انجام دهید؟ امتحانش کن:

  1. کلمات کلیدی رقبای خود را صادر کنید
  2. آنها را در Keyword Explorer قرار دهید
  3. روی برگه «خوشه‌ها براساس موضوع والدین» کلیک کنید
  4. موضوعات والدینی را که قبلاً در آنها محتوا دارید، پیدا کنید

به عنوان مثال، اگر رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنیم، می‌بینیم که هفت کلمه کلیدی که برای آنها رتبه‌بندی می‌شوند، تحت عنوان اصلی «الگوی انتشار مطبوعاتی» قرار می‌گیرند.

رقیب ما در هفت کلمه کلیدی که در این دسته قرار می گیرند رتبه بندی می کند "قالب انتشار مطبوعاتی" خوشهرقیب ما در هفت کلمه کلیدی که در این دسته قرار می گیرند رتبه بندی می کند "قالب انتشار مطبوعاتی" خوشه

اگر در سایت خود جستجو کنیم، می بینیم که در حال حاضر صفحه ای در این زمینه داریم.

جستجو در سایت نشان می دهد که ما قبلاً یک پست وبلاگ در قالب های انتشار مطبوعاتی داریم.جستجو در سایت نشان می دهد که ما قبلاً یک پست وبلاگ در قالب های انتشار مطبوعاتی داریم.

اگر روی نوار لغزنده کلیک کنیم و کلمات کلیدی را در خوشه بررسی کنیم، کلمات کلیدی مانند “مثال انتشار مطبوعاتی” و “فرمت انتشار مطبوعاتی” را مشاهده می کنیم.

کلمات کلیدی زیر گروه "قالب انتشار مطبوعاتی"کلمات کلیدی زیر گروه "قالب انتشار مطبوعاتی"

برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی خوشه‌ای، احتمالاً می‌توانیم صفحه‌ای را که قبلاً در اختیار داریم، با افزودن بخش‌هایی روی موضوعات فرعی «نمونه‌های انتشار مطبوعاتی» و «فرمت انتشار مطبوعاتی» بهینه کنیم.

3. این کلمات کلیدی را با تبلیغات گوگل هدف قرار دهید

کلمات کلیدی پولی ساده ترین هستند: گزارش را بررسی کنید و ببینید آیا کلمات کلیدی مرتبطی وجود دارد که می توانید آنها را نیز هدف قرار دهید.

به عنوان مثال، Mailchimp برای کلمه کلیدی “چگونه یک خبرنامه ایجاد کنیم” پیشنهاد می دهد.

Mailchimp برای کلمه کلیدی Mailchimp برای کلمه کلیدی

اگر شما ConvertKit هستید، ممکن است بخواهید این کلمه کلیدی را به دلیل مرتبط بودن مورد هدف قرار دهید.

اگر تصمیم دارید کلمه کلیدی یکسانی را از طریق Google Ads هدف قرار دهید، می توانید روی ذره بین قرار بگیرید تا ببینید رقیب شما از کدام تبلیغات استفاده می کند.

تبلیغ Mailchimp گوگل برای کلمه کلیدی تبلیغ Mailchimp گوگل برای کلمه کلیدی

همچنین می توانید صفحه فرودی را که رقیب شما ترافیک تبلیغاتی را به آن هدایت می کند، در زیر ستون URL مشاهده کنید.

صفحه فرود Mailchimp ترافیک را برای صفحه فرود Mailchimp ترافیک را برای

بیشتر بدانید

آموزش های بیشتر در مورد نحوه انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب را بررسی کنید:

منبع: https://ahrefs.com/blog/competitor-keywords/