وبلاگ

نرخ پرش چیست و آیا در سال 2023 اهمیت دارد؟

نرخ پرش در GA4 چگونه تعریف می شود؟

اکنون که مشخص کرده‌ایم Universal Analytics چگونه نرخ پرش را تعریف می‌کند، اجازه دهید این ایده را تغییر دهیم. در ۱ ژوئیه ۲۰۲۳، Universal Analytics پردازش داده‌های مشتریان غیر۳۶۰ را متوقف کرد. UA با GA4 جایگزین شده است. در GA4 نرخ پرش تعریف کاملا متفاوتی دارد. در نتیجه، نرخ پرش وب سایت شما ممکن است در GA4 بسیار متفاوت از UA باشد.

برای درک کامل تعریف نرخ پرش گوگل آنالیتیکس 4، بررسی مفهوم جلسه درگیر که برای GA4 معرفی شد، مهم است. گوگل الف را تعریف می کند جلسه درگیر شد مانند:

  • جلسه ای که بیش از 10 ثانیه طول می کشد،

  • یک رویداد تبدیل دارد،

  • یا حداقل 2 بازدید از صفحه یا نمایش صفحه داشته باشد.

اگر هر یک از این معیارها برآورده شود، یک جلسه “درگیر” تلقی می شود. نرخ پرش در GA4 درصد جلساتی است که بوده است نه نامزد شده.

گوگل با استفاده از مفهوم جلسه “درگیر” معیار جدیدی به نام نرخ تعامل ایجاد کرد. هدف نرخ تعامل اندازه گیری درصد کاربرانی است که از سایت شما بازدید می کنند

نرخ مشارکت به عنوان … تعریف شده است:

GA4 Engagement Rate = (Engaged Sessions / Total Number of Sessions) ×100

نرخ پرش در GA4 به سادگی است معکوس نرخ تعامل:

GA4 Bounce Rate = (NON-Engaged Sessions / Total Number of Sessions) ×100

در GA4، نرخ تعامل و نرخ پرش دقیقا برعکس یکدیگر هستند. وقتی وب سایت خود را بهینه می کنید، می خواهید نرخ تعامل شما افزایش یابد و نرخ پرش شما کاهش یابد. اندازه گیری ها همیشه در همان اندازه و در جهت مخالف حرکت می کنند.

  Comment visualiser les données Ahrefs avec ChatGPT

چرا گوگل تعریف نرخ پرش در GA4 را تغییر داد؟

GA4 رفتار وب مدرن را با دقت بیشتری نسبت به نسخه قبلی خود یعنی Universal Analytics اندازه گیری می کند. طراحی وب سایت از زمان معرفی نرخ پرش در حدود سال 2007 به جهات مختلفی تغییر کرده است، همانطور که ایده “بازدید خوب” یا “موفقیت” از یک وب سایت چیست. با ایجاد نرخ تعامل و استفاده مجدد از نرخ پرش به عنوان همتای مستقیم، Google بهتر می‌تواند جلسات را به عنوان «موفق» یا «درگیر» در اینترنت مدرن طبقه‌بندی کند.

در اینجا یک مثال آورده شده است: اگر یک صفحه فرود با ویدیو، محتوا و یک شماره تلفن تماس برای اقدام در پایین دارید، یک بازدیدکننده می تواند بدون بازدید از صفحه دیگری در سایت شما مشتری شود. آن‌ها می‌توانند ویدیو را تماشا کنند، تمام محتوا را بخوانند، و روی شماره تلفن کلیک کنند تا با شما تماس بگیرند، همه این‌ها هنوز توسط یونیورسال آنالیتیکس به عنوان «جهش» در نظر گرفته می‌شوند. اگر همه کسانی که این صفحه را مشاهده کرده‌اند سفر مشابهی داشته باشند، نرخ پرش شما همچنان در یونیورسال آنالیتیکس 100 درصد خواهد بود. این معیار خوبی برای نحوه تعامل مخاطبان با محتوای شما نیست.

زمانی که GA4 برای اولین بار راه اندازی شد، گوگل در واقع تصمیم گرفت تا نرخ پرش را به طور کامل از قابلیت های گزارش خود حذف کند. برای من، این نشان می دهد که نرخ پرش هنوز از دیدگاه ردیابی KPI دارای ارزش است، حتی اگر دیگر یک معیار واحد نباشد. گوگل احتمالاً در تصمیم خود برای معرفی مجدد نرخ پرش در GA4 تداوم گزارش را نیز در نظر گرفته است.

  هنوز نمی توانید پس از HCU بهبود پیدا کنید؟ ببینید گوگل چه می گوید

این در حال حاضر معکوس یک معیار جدید، نرخ تعامل است، اما همچنان می تواند به عنوان یک نقطه داده جالب در گزارش های تعامل کاربر و داشبورد شما عمل کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که تعریف نرخ پرش کاملاً با UA متفاوت است و داده های شما متفاوت خواهد بود. کاربران می‌توانند به گزارش معیاری به نام «نرخ پرش» در GA4 ادامه دهند، اگرچه این تعریف کاملاً متفاوت از UA است.

منبع: https://moz.com/blog/what-is-bounce-rate