نقش حیاتی تجربه کاربر در سئوی تجارت الکترونیک • Yoast
وبلاگ

نقش حیاتی تجربه کاربر در سئوی تجارت الکترونیک • Yoast

خرده فروشان آنلاین سخت تلاش می کنند تا فروشگاه های خود را از رقبا متمایز کنند. یکی از نکات اصلی که باید روی آن تمرکز کرد، ارائه بهترین تجربه کاربری است. در ترکیب با استراتژی سئوی مناسب، این می تواند نتایج عالی ایجاد کند. موتورهای جستجو مانند گوگل رضایت کاربر را در اولویت قرار می دهند، بنابراین ترکیب تجربه کاربر و سئوی تجارت الکترونیک به بهبود رتبه بندی جستجو و ایجاد یک رابطه طولانی مدت با مشتریان شما کمک می کند.

UX یک نیروگاه سئو دست کم گرفته شده است

به طور سنتی، سئو بر روی کلمات کلیدی، بک لینک ها و عوامل فنی متمرکز بوده است. با این حال، الگوریتم های گوگل بر روی تعامل و رضایت کاربران نیز تمرکز دارند. یک تجربه کاربری عالی فقط یک افزونه نیست، بلکه پایه و اساس تلاش های شما در سئو است.

همانطور که استیو جابز گفته معروف است: “طراحی فقط به ظاهر و احساس آن نیست، طراحی نحوه کارکرد آن است.” طراحی UX/UI با کیفیت بالا می تواند زمان بازدیدکنندگان را در وب سایت افزایش دهد و منجر به نرخ تبدیل بهتری شود. این معیارها به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت به طور مؤثر نیازهای کاربران را برطرف می کند، که ممکن است رتبه های بالاتر را تضمین کند.

مشتریان هنگام خرید چیزی به دنبال یک تجربه بدون درز هستند. یک تجربه کاربری عالی می تواند بر تصمیمات خرید تاثیر بگذارد و برند شما را از رقبای موجود در بازار با محصولات و خدمات مشابه متمایز کند.

همانطور که یکی دیگر از رهبران تجارت، دکتر رالف اسپث، مدیر عامل سابق جگوار لندرور، گفت: “اگر فکر می کنید طراحی خوب گران است، باید به هزینه طراحی بد نگاه کنید.”

بهبود نرخ تبدیل از طریق تجربه کاربر

طراحی وب سایت، عملکرد و عملکرد مستقیماً بر نرخ تبدیل تأثیر می گذارد. یک رابط کاربری به خوبی پیاده سازی شده می تواند تبدیل ها را افزایش دهد. این پیشرفت ها بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کرده و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل می کند. بخش های زیادی در فروشگاه آنلاین شما وجود دارد که می توانند از بهبود تجربه کاربری بهره مند شوند.

به عنوان مثال، رها شدن سبد خرید یک مشکل بزرگ در تجارت الکترونیک است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا کاربران بدون خرید سبد خرید خود را رها می کنند. بیشتر این موارد به سفر خریدار مربوط می شود، اما بسیاری از مشتریان نیز به دلیل مشکلات فروشگاه یا خرید UX سبد خرید خود را رها می کنند. با اعداد: موسسه Baymard دریافت که “22٪ از خریداران آنلاین ایالات متحده فقط در سه ماهه گذشته سفارش خود را به دلیل “فرایند پرداخت طولانی/پیچیده” رها کردند، در حالی که 17٪ به دلیل مشکلات فنی سایت را ، کردند.

  درآمد Pinterest در سه ماهه سوم 11 درصد رشد کرد که یک پیروزی بزرگ برای تبلیغ‌کنندگان است

بهبود سرعت صفحه نیز یکی از ارکان تجربه کاربری است. پورت نت دریافت که «تفاوت در نرخ تبدیل تجارت الکترونیک بین سایت‌های بسیار سریع و سایت‌های سریع متوسط ​​بسیار زیاد است، سایتی که در 1 ثانیه بارگیری می‌شود، نرخ تبدیل تجارت الکترونیکی 2.5 برابر بیشتر از سایتی است که در 5 ثانیه بارگیری می‌شود. ”

اینها همه چیزهایی هستند که می توانید در استراتژی UX خود اصلاح کنید. در یک مطالعه معروف، Forester Research نشان داد که شرکت‌ها می‌توانند به ازای هر دلاری که برای تجربه کاربر خرج می‌کنند تا 100 دلار انتظار داشته باشند. برای بسیاری از خرده فروشان، سرمایه گذاری در تجربه کاربری و سئوی تجارت الکترونیک می تواند باعث رشد کسب و کار شود.

اهمیت بهینه سازی موبایل

از آنجایی که موبایل در سهم بازار از ترافیک دسکتاپ بسیار پیشی گرفته است، بهینه سازی موبایل بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. در ابتدای سال 2024، Statista محاسبه کرد که گوشی های هوشمند مسئول 77 درصد از ترافیک وب سایت های خرده فروشی در سطح جهان و تولید دو سوم سفارش های خرید آنلاین هستند.

برداشت اول مهم است

ایجاد یک برداشت اولیه مثبت برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک بسیار مهم است. تحقیقات نشان می دهد که کاربران فقط در 50 میلی ثانیه در مورد یک وب سایت نظر می دهند. عوامل کلیدی که بر این قضاوت‌های سریع تأثیر می‌گذارند عبارتند از پیچیدگی بصری، نمونه اولیه و زمان قرار گرفتن در معرض. نمونه اولیه به این اشاره دارد که چگونه یک وب سایت با انتظارات کاربران بر اساس الگوهای طراحی آشنا مطابقت دارد. زمان نوردهی دوره کوتاهی است که در طی آن بازدیدکنندگان در ابتدا سایت را مشاهده و ارزیابی می کنند.

وب‌سایت‌هایی که از نظر بصری ساده هستند، اما به قراردادهای رایج پایبند هستند، حتی در این دوره کوتاه مدت، جذاب‌تر به نظر می‌رسند. همانطور که بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در سایت می گذرانند، ساختار آشنا به اندازه سادگی آن تاثیرگذار می شود. روی این عناصر طراحی تمرکز کنید تا بازدیدکنندگان را خوشحال کرده و تعامل آنها را بهبود بخشد.

Google NavBoost و اعتماد کاربر

بینش های اخیر در مورد NavBoost گوگل نقش رفتار کاربر را در رتبه بندی جستجو برجسته می کند. NavBoost تعاملات کاربر، به ویژه الگوهای کلیک را تجزیه و تحلیل می کند تا نتایج جستجو را بر اساس رضایت کاربر بهبود بخشد. معیارهایی مانند «کلیک‌های خوب» (که نشان‌دهنده رضایت کاربر است) و «طولانی‌ترین آخرین کلیک» (که کاربران بیشترین زمان را در آن می‌گذرانند) مستقیماً با تجربه کاربر مرتبط هستند.

  How to Create Content Briefs (Step-by-Step Guide + Template)

یک تجربه کاربری مثبت منجر به نرخ کلیک بالاتر و نرخ پرش کمتر می شود. این نشان می دهد که تجربه کاربر در ایجاد اعتماد و اعتبار از طریق چارچوب EEAT (تخصص، تجربه، اعتبار، اعتماد) گوگل مهم است.

همزیستی UX و SEO

UX و SEO یک چیز هستند. شما همچنین می توانید آن را SXO بنامید: بهینه سازی تجربه جستجو. موتورهای جستجو وب سایت هایی را که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند در اولویت قرار می دهند. این منطقی است زیرا با هدف آنها برای ارائه محتوای ارزشمند به کاربران مطابقت دارد. تمرکز بر تجربه کاربر باعث افزایش رضایت کاربر می شود و می تواند رتبه بندی موتورهای جستجو را افزایش دهد. این رتبه بندی می تواند به افزایش ترافیک و بهبود تبدیل کمک کند.

ابتکارات استراتژیک UX و SEO

اگر می‌خواهید هم تجربه کاربری و هم سئوی تجارت الکترونیک خود را بهبود ببخشید، کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید، در اینجا فقط به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  1. طراحی واکنشگرا: وب سایت خود را سازگار با موبایل کنید، زیرا دستگاه های تلفن همراه بیش از نیمی از ترافیک وب جهانی را تشکیل می دهند. طراحی ریسپانسیو با ارائه یک تجربه یکپارچه در سراسر دستگاه ها، رضایت کاربر را بهبود می بخشد. در نتیجه، ممکن است تاثیر مثبتی بر رتبه بندی موتور جستجوی شما داشته باشد. به عنوان مثال، غول های تجارت الکترونیک مانند آمازون در طراحی واکنش گرا برتری دارند. این فروشگاه‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که کاربران چه در حال مرور روی دسک‌تاپ، تبلت یا گوشی‌های هوشمند، تجربه‌ای سازگار و کاربرپسند داشته باشند. این سازگاری به جذب و حفظ کاربران موبایل کمک می کند.
  2. بررسی تحرک و ساختار: یک ساختار سایت بصری ایجاد کنید که ناوبری آسان را تسهیل می کند. این نه تنها تجربه کاربر را افزایش می دهد، بلکه به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوا را به طور موثر درک کرده و فهرست بندی کنند. یک سیستم ناوبری خوب طراحی شده با گزینه جستجوی سایت قوی می تواند رضایت کاربر را بهبود بخشد. به عنوان مثال، ASOS، یک خرده‌فروش آنلاین مد، یک منوی ناوبری سازمان‌یافته با دسته‌بندی‌های واضح ارائه می‌دهد که به کاربران آسان می‌کند تا به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
  3. بهبود عملکرد: برای کاهش نرخ پرش و بهبود تعامل کاربر، سرعت صفحه را بهینه کنید. Google’s Core Web Trends اهمیت صفحات سریع، پایدار و تعاملی را برجسته می کند. مراحل عملی عبارتند از فشرده سازی تصاویر، استفاده از حافظه پنهان مرورگر و استفاده از شبکه های تحویل محتوا (CDN). تحقیقات نشان می دهد که سایتی که در یک ثانیه بارگذاری می شود می تواند 2.5 برابر بیشتر از سایتی که پنج ثانیه طول می کشد نرخ تبدیل داشته باشد.
  4. مطالب جذاب: محتوایی ایجاد کنید که آموزنده، مرتبط و جذاب باشد. محتوای با کیفیت بالا کاربران را جذب می کند و سیگنال های مثبتی را به موتورهای جستجو ارسال می کند. به عنوان مثال، گنجاندن توضیحات دقیق محصول، نظرات مشتریان، و پست‌های جذاب وبلاگ می‌تواند تجربه کاربر را غنی‌تر کند و بازدیدکنندگان را تشویق کند تا زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.
  5. دسترسی: ویژگی‌های دسترسی را برای همه کاربران، از جمله افراد دارای معلولیت، ادغام کنید. این با بهترین شیوه‌های تجربه کاربر و الزامات SEO تجارت الکترونیک مطابقت دارد. پیروی از دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) تضمین می‌کند که سایت شما می‌تواند توسط مخاطبان مختلف استفاده شود و رضایت کاربر و دیده شدن جستجو را افزایش می‌دهد.
  6. تست A/B: اجرای تست A/B برای بهبود تجربه کاربر و استراتژی های تبدیل. این شامل مقایسه دو نسخه از یک صفحه وب برای مشاهده عملکرد بهتر است. به عنوان مثال، آزمایش CTA ها، عناوین یا تصاویر مختلف می تواند بینش هایی را در مورد آنچه که بیشتر در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود ارائه دهد. کسب‌وکارها می‌توانند به طور مداوم سایت‌های خود را برای بهبود نرخ تعامل و تبدیل با تکرار بر اساس بازخورد واقعی کاربران بهبود دهند.
  خلاصه روزانه انجمن پژوهشی: 6 سپتامبر 2023

استراتژی موفقیت با UX و SEO

امروز، احمقانه خواهید بود که تجربه کاربری را در استراتژی سئو خود ادغام نکنید. روی طراحی تجربه کاربری تمرکز کنید و آن را با استراتژی های سئو اثبات شده ترکیب کنید. این به کسب و کارهای تجارت الکترونیک کمک می کند تا دید جستجو را بهبود بخشند، کاربران را درگیر کنند و از رشد بلندمدت حمایت کنند. این رویکرد به مشتریان کمک می کند تا فروشگاه های آنلاین را پیدا کنند و از آنها قدردانی کنند، که منجر به مشتریان وفادار و افزایش درآمد می شود.

منبع: https://yoast.com/ux-in-ecommerce-seo/