- پرس و جو جستجو چیست؟
- جستجو در مقابل کلمات کلیدی
- 4 نوع درخواست جستجو
- سوالات جستجوی اطلاعات
- پرس و جوهای جستجوی ناوبری
- سوالات جستجوی کسب و کار
- پرس و جوهای جستجوی تراکنش
- چگونه پرس و جوهای جستجو را در کمپین های SEO و PPC هدف قرار دهیم
- بهینه سازی موتور جستجو
- قدرت خرید
- پرس و جوهای مناسب در سایت خود را هدف قرار دهید
پرس و جو جستجو چیست؟
عبارت جستجو مجموعه دقیقی از کلمات است که کاربر برای یافتن اطلاعات در موتور جستجو وارد می کند.
کاربران می توانند پرس و جوهای جستجو را به روش های مختلف ارسال کنند، از جمله موارد زیر:
- تایپ درخواست خود در نوارهای جستجو (به عنوان مثال، نوار جستجوی Google یا نوار آدرس مرورگر وب)
- عبارت جستجوی خود را با ابزارهای جستجوی صوتی مانند سیری، الکسا یا دستیار Google بیان کنید
پس از دریافت پرس و جو، موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ نتایج جستجوی مرتبط را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برمی گردانند. بر اساس عوامل متعددی مانند قصد کاربر، ارتباط و زمینه.
برای مثال، در اینجا SERP برای “بهترین جعبه های بستر گربه در سال 2024” آمده است.
میلیون ها روش وجود دارد که کاربران می توانند برای یک موضوع جستجو کنند، بنابراین دانستن تعریف یک عبارت جستجو مفید است. زیرا می توانید از آنها برای درک بهتر مقصود و ایجاد محتوای مرتبط تر استفاده کنید.
که می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کند.
جستجو در مقابل کلمات کلیدی
پرس و جوهای جستجو دقیقاً کلمات و عباراتی هستند که جستجوگران از آنها استفاده می کنند. از سوی دیگر، کلمات کلیدی، عباراتی هستند که بازاریابان از عبارتهای جستجو استخراج میکنند تا موضوع اصلی مورد جستجوی کاربر را شناسایی کنند.
اگرچه عبارتهای جستجو شامل کلمات کلیدی هستند، اما این اصطلاحات قابل تعویض نیستند.
در حالت ایدهآل، باید هم از عبارتهای جستجو و هم از کلمات کلیدی استفاده کنید تا به طور کامل بفهمید که مخاطب هدف شما به دنبال چه چیزی است. به این ترتیب، می توانید محتوایی ایجاد کنید که با هدف آنها هماهنگی بیشتری داشته باشد.
به عنوان مثال، صاحب گربه ای که به دنبال یک جعبه بستر جدید است ممکن است از عبارت های جستجوی زیر استفاده کند:
- بهترین جعبه های ، اتوماتیک کدامند؟
- جعبه های بستر برای گربه های بزرگ مانند Maine Coons
- ورودی بالا در مقابل جعبه های بستر گربه باز
- جعبه های خاک گربه مدرن با یک زیبایی شناسی مینیمال ترکیب می شوند
در مثال بالا، کلمه کلیدی عمومی “جعبه ، گربه” است.
اما از آنجایی که این کلمه کلیدی گسترده تر است، هدف آن مشخص نیست. بنابراین نگاه ، به عبارتهای جستجو میتواند به شما کمک کند تا بفهمید کاربران مختلف هنگام استفاده از آن کلمه کلیدی چه چیزی را میخواهند ببینند.
4 نوع درخواست جستجو
هر دو عبارت جستجو (و کلمات کلیدی) را می توان به چهار نوع هدف جستجو تفکیک کرد. هدف جستجوی شما باید بر نوع محتوایی که ایجاد می کنید تأثیر بگذارد.
در اینجا چهار نوع نیت ذکر شده است:
سوالات جستجوی اطلاعات
محققان زمانی که اطلاعات یا پاسخ بیشتری به یک سوال می خواهند از پرسش های اطلاعاتی استفاده می کنند.
به عنوان مثال، این دو عبارت جستجو احتمالاً یک هدف اطلاعاتی دارند:
- “چرا سگ من علف می خورد؟”
- “دستوراتی برای آموزش به توله سگم هنگام آموزش”
دستهبندی پرسشهای جستجوی اطلاعاتی میتواند به شما در ایجاد آگاهی از برند و ایجاد قدرت با پاسخ دادن به سؤالات مرتبط جستجوگران کمک کند.
با استفاده از نمای کلی کلمات کلیدی، کلمات کلیدی را پیدا کنید که با جستارهای جستجوی اطلاعاتی شما مطابقت دارند.
یک عبارت یا موضوع را در نوار متن وارد کنید. URL خود را اضافه کنید. کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس روی ” کلیک کنیددر حال جستجو“.
در گزارش مرور کلی کلمه کلیدی، هدف جستجو در بخش «نیت» فهرست میشود.
برخی از پرس و جوها دارای اهداف متعدد هستند. در این موارد، تمام مقاصد ذکر خواهد شد.
بهترین محتوای ایجاد شده برای پرس و جوهای اطلاعاتی شامل پست های وبلاگ آموزنده، راهنماهای نحوه کار، و صفحات پرسش و پاسخ است. زیرا کاربران اغلب به دنبال توضیح دقیق یک موضوع هستند.
پرس و جوهای جستجوی ناوبری
زمانی که جستجوگرها می خواهند وب سایت خاصی را پیدا کنند از عبارت های جستجوی ناوبری استفاده می کنند. این پرس و جوها اغلب شامل نام های تجاری یا نام یک محصول خاص یا علائم تجاری هستند.
چند نمونه از پرس و جوهای ناوبری عبارتند از:
- “منو صبحانه مک دونالد”
- “میز کنسول وست الم”
- “بیرکن استاک”
اگر کسب و کار شما شناخته شده است، مهم ترین کلمات کلیدی برای وب سایت شما احتمالاً ناوبری خواهد بود و شامل نام تجاری شما می شود. می توانید کلمات کلیدی برتر برای وب سایت خود را در Organic Traffic Insights مشاهده کنید.
به عنوان مثال، کلمات کلیدی برتر در West Elm همه ناوبری هستند.
کلمات کلیدی ناوبری نشان می دهد که مخاطبان هدف شما به دنبال برند شما هستند. بنابراین به بهینه سازی سایت خود برای تناسب با نام برند خود (و انواع یا غلط املایی) ادامه دهید تا بتوانید به کنترل روایت پیرامون برند خود ادامه دهید.
همچنین کلمات کلیدی ناوبری رقبای خود را هدف قرار دهید.
به این ترتیب، افرادی که به دنبال رقبای شما هستند، ممکن است کسب و کار شما را در SERP ها کشف کنند. و روی تبلیغ یا پیوند آبی خود کلیک کنید تا آنچه را که ارائه می دهید کشف کنید.
برخی از انواع محتوای ایجاد شده برای جستارهای ناوبری شامل صفحات مقایسه، صفحات گواهینامه یا گزارش های محصول است. اینها نشان می دهد که محصول یا خدمات شما چگونه با رقبای شما مقایسه می شود.
سوالات جستجوی کسب و کار
جستجوگران هنگام جستجوی محصول یا خدماتی که در نهایت می خواهند خریداری کنند، از عبارت های جستجوی تجاری استفاده می کنند.
در اینجا چند نمونه از پرس و جوهای جستجو که احتمالاً هدف تجاری دارند آورده شده است:
- “لیست شرکت های تولید پنل خورشیدی”
- میانگین هزینه پنل خورشیدی
- بهترین نوع پنل خورشیدی چیست؟
با ابزار جادویی کلمات کلیدی می توانید به سرعت کلمات کلیدی کسب و کار را پیدا کنید.
پس از جستجوی کلمه کلیدی، روی فیلتر “Intent” در بالای جدول کلیک کنید. کادر سمت چپ «تجاری» را علامت بزنید. سپس روی ” کلیک کنیداو پیشرفت می کند“.
کلمات کلیدی تجاری را با استفاده از SEO و PPC هدف قرار دهید.
بنابراین میتوانید زمانی که مخاطبان هدفتان در جستجوی محصولات یا خدماتی مانند شما هستند، با آنها ارتباط برقرار کنید.
برخی از انواع محتوا برای کلمات کلیدی کسب و کار شامل صفحات مقایسه، فهرست ها و مطالعات موردی است. اینها می توانند به شما کمک کنند تا به اهداف خود برسید و در عین حال تخصص، محصولات یا خدمات تجاری خود را به نمایش بگذارید.
پرس و جوهای جستجوی تراکنش
جستجوگرها زمانی که می خواهند خریدی انجام دهند از عبارت های جستجوی تراکنشی استفاده می کنند.
این کاربران اغلب در انتهای قیف بازاریابی قرار دارند. این بدان معناست که آنها می دانند چه چیزی می خواهند بخرند و می خواهند به زودی این کار را انجام دهند.
در اینجا چند نمونه از پرس و جوهای جستجوی تراکنشی آورده شده است:
- خرید کفش بسکتبال قرمز و سفید
- “شرکت های لوله کشی تهویه مطبوع در نزدیکی من”
- “استخدام وکیل حوادث”
صفحات خدمات، دسته بندی و محصولات اغلب برای جست و جوی تراکنش ها رتبه خوبی دارند. زیرا این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا خرید کنند یا قرار ملاقات رزرو کنند.
پرس و جوهای معاملاتی همچنین ممکن است نتایج غنی را برای محصولات محبوب به دست آورند. مثل او:
نشانه گذاری طرح محصول را به صفحات محصول خود اضافه کنید. تا آنها را واجد شرایط این نتایج کند. بنابراین احتمال بیشتری دارد که برای پرس و جوهایی با قصد تراکنش طبقه بندی شود.
انواع نمودارهای دیگر مانند کسب و کار محلی، نظرات، رویدادها، مزایا و معایب نیز می توانند برای پرس و جوهای تراکنش مفید باشند. می تواند نتایج غنی ایجاد کند که کاربرانی را که آماده خرید هستند برای کلیک ، به وب سایت شما جذب کند.
چگونه پرس و جوهای جستجو را در کمپین های SEO و PPC هدف قرار دهیم
هنگامی که درک خوبی از قصد دارید، می توانید از این اطلاعات برای ایجاد یک استراتژی کلیدواژه موثرتر در کمپین های SEO یا PPC خود استفاده کنید.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است.
بهینه سازی موتور جستجو
در سئو، پرس و جوهای جستجو می توانند کاربران را به کشف محتوای شما به صورت ارگانیک، یعنی بدون نیاز به پرداخت هزینه برای تبلیغات، سوق دهند.
اگر عبارت جستجو حاوی کلمه کلیدی باشد که صفحه وب شما برای آن بهینه شده است، گوگل ممکن است صفحه شما را در SERP ها رتبه بندی کند. که ممکن است منجر به کلیک کاربر به وب سایت شما شود.
شما می توانید پرس و جوهای جستجوی ارگانیک برای وب سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل مشاهده کنید.
او انتخاب می کند “نتایج جستجو” در منوی سمت چپ. سپس “” را فشار دهیدپرس و جوها“فاکتور پرداخت نشده. لیست کاملی از سوالاتی که صفحه شما برای آنها رتبه بندی شده است به شما نشان داده می شود.
اگر وب سایت شما از یک عبارت جستجوی خاص کلیک یا نمایش دریافت می کند، ممکن است حاوی یک کلمه کلیدی ارزشمند باشد.
برای مثال، اینها عبارتهای جستجوی وبسایت هوانوردی در بالا هستند:
- “معاینه تعمیر و نگهداری هواپیما abcd pdf”
- “Millsbeak به چه معناست؟”
- “فلزات مورد استفاده در هواپیما”
برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط که احتمالاً حجم جستجوی شما را افزایش می دهند، این پرسش ها را در ابزار جادویی کلمه کلیدی وارد کنید. یا نمرات سختی کلمات کلیدی که برای وب سایت شما چندان رقابتی نیستند.
جدولی از کلمات کلیدی مرتبط با عبارت جستجویی که وارد کرده اید دریافت خواهید کرد.
حجم جستجو برای کلمه کلیدی “بازرسی های تعمیر و نگهداری هواپیما” 140 جستجو در ماه است. 54 کلمه کلیدی نزدیک به هم وجود دارد که ممکن است بتوانید برای آنها رتبه بندی کنید.
بنابراین، این می تواند یک کلمه کلیدی عالی برای بهینه سازی محتوای شما باشد. زیرا بسیاری از افراد آن را (و تغییرات آن) را در جستارهای جستجوی خود در مورد این موضوع لحاظ می کنند.
برای بهینه سازی صفحه برای یک کلمه کلیدی، آن را به عناصر صفحه مانند زیر اضافه کنید:
- برچسب عنوان: یک عنصر HTML که به صفحه وب عنوان می دهد
- توضیحات متا: یک عنصر HTML که خلاصه ای کوتاه از صفحه وب را ارائه می دهد
- URL: آدرس صفحه وب که کاربر در مرورگر وب خود می بیند
در مرحله بعد، کلمات کلیدی مرتبط، کلمات کلیدی طولانی، موضوعات فرعی و سوالات را به عنوان صفحه و متن اصلی خود اضافه کنید.
با پوشش جامع تر موضوع، صفحات شما ممکن است برای بسیاری از جستارهای جستجوی مختلف که افراد برای بررسی موضوع از آنها استفاده می کنند، رتبه بندی شوند.
قدرت خرید
در کمپینهای جستجوی پولی، عبارتهای جستجو دقیقاً عبارتهایی هستند که کاربران در موتورهای جستجو تایپ میکنند و باعث نمایش تبلیغات شما میشوند. آنها تحت تأثیر تنظیمات کمپین شما و کلمات کلیدی که در هدف گذاری تبلیغات خود قرار می دهید قرار می گیرند.
برای مشاهده عبارتهای جستجو در Google Ads، ” را انتخاب کنیدکمپین ها“از منوی ناوبری سمت چپ. کلیک کنید”بینش و گزارش“، رها کنید. سپس روی ” کلیک کنیدعبارات جستجو“.
فهرست کاملی از عبارتهای جستجویی را خواهید دید که تبلیغات شما را فعال کردهاند. به همراه فهرستی از معیارهای مهم برای ردیابی PPC.
پرس و جوهای جستجوی شما می توانند بینشی در مورد نحوه جستجوی مخاطبان هدف شما ارائه دهند. می توانید از این اطلاعات برای ایجاد گروه های تبلیغاتی با کلمات کلیدی مشابه یا بهینه سازی کمپین های خود استفاده کنید.
از گزارش عبارت جستجو برای موارد زیر استفاده کنید:
- هدف گذاری کلمات کلیدی خود را بهبود بخشید
- کلمات کلیدی با عملکرد ضعیف یا نامربوط را شناسایی و حذف کنید
- نسخه تبلیغاتی خود را بهبود بخشید یا تغییرات جدیدی ایجاد کنید
- درک و بهبود هدف جستجو
- رتبه و امتیاز کیفیت تبلیغات خود را افزایش دهید
پرس و جوهای مناسب در سایت خود را هدف قرار دهید
اکنون که می دانید پرس و جوهای جستجو چیست، از آنها برای یافتن کلمات کلیدی جدید برای هدف در کمپین های SEO و PPC خود استفاده کنید.
اما به یاد داشته باشید: هدف جستجو تنها یک مرحله برای یافتن کلمات کلیدی هدف مناسب است.
با ابزار جادویی کلمات کلیدی، معیارهای بیشتری را مرور کنید.
به این ترتیب، شما می توانید اصطلاحاتی را بیابید که می توانند بهترین نتایج را برای کسب و کار شما داشته باشند.
منبع: https://www.semrush.com/blog/search-query/