- پیش بینی ترافیک طبقه بندی SE چگونه محاسبه می شود؟
- پیش بینی ترافیک ارگانیک برای پروژه شما
- ترافیک ارگانیک برای هر وب سایت و کلمه کلیدی
- نحوه مشاهده پیش بینی ترافیک در طبقه بندی SE
- پیش بینی ترافیک در Project Tools
- 1. پیش بینی ترافیک برای همه سایت های اضافه شده به حساب شما
- 2. پیش بینی ترافیک بر اساس موتور جستجو، منطقه و کلمه کلیدی در ابزار رتبه بندی
- 3. پیش بینی ترافیک برای رقبای خود در ابزار My Competitors
- 4. بینش پیش بینی ترافیک در مورد رقبای شما، کلمات کلیدی و صفحات آنها
- پیش بینی ترافیک در ابزارهای مستقل
- 1. برآورد ترافیک ارگانیک در ابزار تحقیق رقابتی
- 2. برآورد ترافیک ارگانیک در ابزار تحقیق کلمات کلیدی
- 3. تخمین ترافیک ارگانیک در تحلیلگر SERP
- 4. ترافیک ارگانیک تخمینی در ویرایشگر محتوا
- اچپیش بینی ترافیک می تواند به شما یا مشتریانتان کمک کند
- یادداشت های پایانی
پیش بینی ترافیک، حجم بالقوه ترافیکی است که کلمات کلیدی می توانند به یک وب سایت جذب کنند. شما می توانید با تجزیه و تحلیل رابطه بین حجم جستجوی کلمه کلیدی و رتبه بندی فعلی SERP، تقریباً آن را تخمین بزنید. اگرچه هیچ راه حلی در بازار وجود ندارد که بتواند ترافیک وب سایت را با دقت 100 درصد پیش بینی کند، ابزارهای رتبه بندی SE قطعاً نزدیک هستند.
پیش بینی ترافیک طبقه بندی SE چگونه محاسبه می شود؟
ما پیش بینی ترافیک را هم در ابزار پروژه و هم ابزارهای مستقل در پلت فرم رتبه بندی SE ارائه می دهیم.
پیش بینی ترافیک ارگانیک برای پروژه شما
برای ابزارهای پروژه مانند رتبهبندی، رقبا و بینش، از فرمول زیر برای تعیین متریک پیشبینی ترافیک (T) استفاده میکنیم:
T=f*p*I1*I2
کجا
اف حجم جستجوی کلمات کلیدی بر اساس داده های Google Keyword Planner است.
آر این رتبه بندی فعلی وب سایت برای کلمه کلیدی مورد نظر است.
I1 ایندکس صحیح برای موتورهای جستجو است: Google I1=1; Yahoo I1=0.3; Bing I1 = 0.3 (Google حدود سه برابر بیشتر از Bing و Yahoo ترافیک دریافت می کند).
I2 این شاخصی است که حداکثر میزان ترافیکی را که می توانید از طریق یک موقعیت رتبه بندی خاص یک وب سایت SERP دریافت کنید را نشان می دهد.
این معیار در اینجا یک درک کلی از ترافیکی که وب سایت شما می تواند از طریق کلمات کلیدی که برای ردیابی به پروژه اضافه می کنید دریافت کند، ارائه می دهد.
ترافیک ارگانیک برای هر وب سایت و کلمه کلیدی
همچنین ممکن است مواجه شوید ترافیک ارگانیک معیارها در ابزارهای مستقل مانند تحقیقات رقابتی، تحقیق کلمات کلیدی، ویرایشگر محتوا و جستجوگر SERP. این مقدار تخمینی ترافیک ارگانیک (کلیک) است که یک وب سایت یا صفحه وب می تواند از جستجوی ارگانیک در ماه دریافت کند.
این نسخه دیگری از پیش بینی ترافیک است، اما این یکی آن را در نظر می گیرد همه کلمات کلیدی که یک وب سایت یا صفحه وب برای آنها در جستجوی ارگانیک رتبه بندی می کند.
ما از یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی برای محاسبه ترافیک تخمینی ماهانه استفاده می کنیم که رتبه بندی کلمات کلیدی، حجم جستجو و نرخ کلیک را در نظر می گیرد.
رتبهبندی SE همچنین از تکنیکهای خوشهبندی برای استخراج مقادیر دقیقتر حجم جستجو و محاسبه مقادیر نرخ کلیک (CTR) با در نظر گرفتن ویژگیهای SERP، کلمات کلیدی برند، هدف جستجو و سایر پارامترها استفاده میکند. علاوه بر این، ما از تکنیکهای یادگیری ماشینی استفاده میکنیم تا محاسبات خود را در پاسخ به تغییرات پارامتر پویا کنیم.
نحوه مشاهده پیش بینی ترافیک در طبقه بندی SE
پیش بینی ترافیک در Project Tools
برای دریافت پیش بینی ترافیک، ابتدا باید یک پروژه ایجاد کنید و تمام کلمات کلیدی لازم و همچنین موتورهای جستجویی را که می خواهید ردیابی کنید اضافه کنید. اگر در یافتن کلمات کلیدی مرتبط با مشکل مواجه هستید، قبل از تجزیه و تحلیل ترافیک احتمالی از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. شما پیشنهادات زیادی و مجموعه ای کامل از داده های مهم دیگر دریافت خواهید کرد.
در مرحله بعد، چهار راه برای مشاهده پیش بینی ترافیک در طبقه بندی SE خواهید داشت.
1. پیش بینی ترافیک برای همه سایت های اضافه شده به حساب شما
در داشبورد اصلی، می توانید هر وب سایت فعالی را که در زیر حساب خود دارید مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که داده های نمایش داده شده برای هر وب سایت در داشبورد، پیش بینی ترافیک آن را نشان می دهد همه موتورهای جستجوی ردیابی شده
برای مثال، اگر رتبهبندی وبسایتها را در Google و Bing دنبال میکنید، سیستم پیشبینی ترافیک کلی را در هر دو موتور جستجو بدون ارائه دادههای جداگانه در داشبورد محاسبه میکند.
می توانید برگه Traffic Forecast را پیکربندی کنید تا به طور پیش فرض از طریق تنظیمات داشبورد باز شود.
2. پیش بینی ترافیک بر اساس موتور جستجو، منطقه و کلمه کلیدی در ابزار رتبه بندی
برای به دست آوردن داده های پیش بینی ترافیک دقیق تر، آن را برای هر موتور جستجو جداگانه بررسی کنید. برای انجام این کار، یک وب سایت را انتخاب کنید، به طبقه بندی → تفصیلی و “پیش بینی ترافیک” را انتخاب کنید.
علاوه بر این، می توانید با رفتن به تمام موتورهای جستجوی اضافه شده به پروژه را در یک نمودار مشاهده کنید طبقه بندی → به طور کلی.
برای مشاهده پیشبینی ترافیک برای هر کلمه کلیدی به صورت جداگانه، به دستهها ← جزئیات بروید و ستون مربوطه را بررسی کنید.
اگر ستون پیشبینی ترافیک را در داشبورد خود نمیبینید، آن را با کلیک ، روی فیلتر ستون در بالای جدول اضافه کنید.
3. پیش بینی ترافیک برای رقبای خود در ابزار My Competitors
شما می توانید با انتخاب پروژه و پیمایش به آن، پیش بینی ترافیک رقبای مستقیم خود را مشاهده کنید رقبای من یک گزارش هنگام ارزیابی پیش بینی های ترافیک سایت خود، می توانید آنها را با پیش بینی های رقبای خود مقایسه کنید تا درک عمیق تری از پویایی کلی ترافیک به دست آورید.
اگر نیاز دارید که نگاه عمیق تری به رقبای خود بیندازید یا می خواهید در مورد آنها بیاموزید، از تحقیقات رقابتی استفاده کنید. با استفاده از این ابزار تمام اسرار رقبای خود را در جستجو یاد خواهید گرفت.
4. بینش پیش بینی ترافیک در مورد رقبای شما، کلمات کلیدی و صفحات آنها
ابزار پروژه دیگری که از طریق آن می توانید متریک پیش بینی ترافیک را مشاهده کنید، ابزار Insights است. در میان داده های مختلف ارائه شده توسط این راه حل، می توانید ببینید:
- رقبای که از پایین وارد 10 رتبه برتر شده اند یا بیش از سه مکان در آن جابه جا شده اند و همچنین ترافیک بالقوه ای که می توانند داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر، روی دکمه View All کلیک کنید و جدول دقیق برای هر رقیب ظاهر می شود.
- کلمات کلیدی رقابتی که در یک ماه گذشته در 30 مورد برتر جستجوی ارگانیک قرار گرفتند. اینها فقط کلمات کلیدی رتبه بندی اخیر، با پیش بینی ترافیک و موقعیت فعلی آنها هستند. داده های دقیق موجود پس از گسترش گزارش، داده های پیش بینی ترافیک را با حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی، URL و غیره تکمیل می کند.
- صفحات رقابتی که در یک ماه گذشته به همراه کلمات کلیدی و ترافیک تخمینی که می توانند به ارمغان بیاورند، در 30 صفحه برتر قرار گرفتند.
پیش بینی ترافیک در ابزارهای مستقل
1. برآورد ترافیک ارگانیک در ابزار تحقیق رقابتی
برای مشاهده پیشبینی ترافیک برای هر جایگاه، به سادگی آن را در ابزار جستجوی رقابتی وارد کنید. در عرض چند ثانیه، همه دادهها را در داشبورد نمای کلی خود مشاهده خواهید کرد، از جمله ترافیک ارگانیک تخمینی، تفکیک ترافیک ارگانیک بر اساس کشور، و موارد دیگر.
اگر به برگه تحقیقات ترافیک ارگانیک بروید، تعداد کلیک های تخمینی را بر اساس کلمات کلیدی، رقبا، کشورها، صفحات و زیر دامنه ها مشاهده خواهید کرد.
2. برآورد ترافیک ارگانیک در ابزار تحقیق کلمات کلیدی
این ابزار کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل می کند و تمام معیارهای کلیدی مهم، از جمله ترافیک ارگانیک تخمینی را جمع آوری می کند. می توانید آن را در:
- برگه نمای کلی SERP.: این صفحاتی را جمع آوری می کند که به صورت ارگانیک برای کلمه کلیدی تجزیه و تحلیل شده رتبه بندی می شوند.
- تاریخچه SERP ارگانیک: در اینجا می توانید نتایج جستجوی کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل شده را برای دوره قبل مشاهده کنید و ترافیک و سایر معیارها را با هم مقایسه کنید.
3. تخمین ترافیک ارگانیک در تحلیلگر SERP
ابزار SERP Analyzer صفحات با رتبه برتر را برای یک عبارت جستجوی معین و همچنین ترافیک احتمالی و سایر معیارهای مرتبط SEO را جمع آوری می کند. شما می توانید آنها را ارزیابی کنید تا فرصت هایی برای کسب رتبه های بالاتر برای صفحات خود پیدا کنید.
4. ترافیک ارگانیک تخمینی در ویرایشگر محتوا
ویرایشگر محتوا برای ساده سازی فرآیند تولید محتوا با تولید خلاصه آسان، توصیه های بهینه سازی قدرتمند و نوشتن محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد شده است. همچنین دادههای پیشبینی ترافیک را در مورد رتبهبندی رقبا برای کلمه کلیدی هدفی که میخواهید برای آن محتوا ایجاد کنید و پیوندهایی به صفحات مرتبطی که احتمالاً در مقاله خود اضافه کنید ارائه میکند.
اچپیش بینی ترافیک می تواند به شما یا مشتریانتان کمک کند
پیشبینی ترافیک ابزاری ضروری برای پیشبینی نتایج استراتژی سئو و بهینهسازی هزینهها است. می توانید از داده های پیش بینی برای موارد زیر استفاده کنید:
- ROI کلمه کلیدی را تعیین کنید، شکاف های موجود در استراتژی را شناسایی کنید و همچنین نقاط ضعف رقبا را پیدا کنید.
- ارزیابی کنید که برای تبلیغ محصولات یا خدمات، از جمله هنگام برنامه ریزی برای عرضه محصول جدید، به چه مقدار زمان و پول نیاز دارید.
- ارائه پیش بینی های دقیق فروش به مشتریان به عنوان مثال، این داده ها به شما کمک می کند به این سوال پاسخ دهید که مشتری شما پس از 3 ماه سئو چقدر ترافیک خواهد داشت.
چه صاحب کسب و کاری باشید که سئو وب سایت خود را انجام می دهد یا یک متخصص سئو که با مشتریان کار می کند، پیش بینی ترافیک به شما کمک می کند تا فرصت هایی را برای نتایج بهتر در کانال های بازاریابی مختلف مشاهده کنید.
یادداشت های پایانی
پیشبینی ترافیک ارگانیک فرآیندی سادهتر از آن چیزی است که قبل از خواندن این مقاله تصور میکردید.
با کمک رتبهبندی SE، میتوانید تخمینهای ترافیکی با جزئیات شگفتآوری را برای بهینهسازی کمپینهای بازاریابی و استراتژی SEO خود ایجاد کنید. ابزارهایی که ذکر کردیم نتایج سریع و دقیقی را به شما ارائه می دهند که نشان می دهد چقدر ترافیک و فروش می توانید انتظار داشته باشید.
در همین حال، توصیه می کنیم مقاله ما را در مورد سایر معیارها و داده های بازاریابی دیجیتال مورد استفاده در ابزارهای رتبه بندی SE بخوانید. این می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق بر اساس داده های کاربر کمک کند.
منبع: https://seranking.com/blog/traffic-forecast/