از آنجایی که وب به طور اجتناب ناپذیری مملو از بدافزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می شود، محققان و موتورهای جستجو به طور فزاینده ای نسبت به محتوا، برندها و ناشران شک می کنند.
به لطف هوش مصنوعی مولد، این است ساده ترین ایجاد، توزیع و یافتن اطلاعات همیشه یک کار دلهره آور بوده است. اما به لطف جسارت LLM ها و بی پروایی بسیاری از ناشران، به سرعت در حال تبدیل شدن به سخت ترین همیشه بحث تمایز بین اطلاعات معتبر و خوب و اطلاعات برگشتی و بد بوده است.
این ضربه مضاعف روشی را که گوگل و جستجوگران برای فیلتر ، اطلاعات انتخاب میکنند، تغییر میدهد بی اعتمادی مارک ها و ناشران پیش فرض هستند. ما در حال حرکت از دنیایی هستیم که در آن اعتماد از بین می رود به جهانی که در آن اعتماد به دست می آید.
به عنوان سئوکار و بازاریاب، کار شماره یک ما فرار از “فهرست بلاک پیش فرض” و کسب یک جایگاه در لیست مجاز است.
با وجود محتوای زیاد در اینترنت، که بیشتر آن توسط هوش مصنوعی تولید می شود، برای افراد یا موتورهای جستجو بسیار دشوار است که حقیقت و قابلیت اطمینان اطلاعات را به صورت موردی ارزیابی کنند.
ما آن گوگل را می شناسیم می خواهم برای فیلتر ، خطاهای هوش مصنوعی
در طول سال گذشته، شاهد پنج بهروزرسانی بزرگ، سه بهروزرسانی اختصاصی اسپم و تمرکز ویژه بر EEAT بودهایم. همانطور که این بهروزرسانیها تکرار میشوند، نمایهسازی سایتهای جدید بسیار کند است (و مسلماً انتخابیتر) و صفحات بیشتری در نظر گرفته میشوند. کاوش شده – در حال حاضر نمایه نشده است برزخ
اما حل آن مشکل سختی است. تشخیص محتوای هوش مصنوعی آسان نیست. برخی از محتوای هوش مصنوعی خوب و مفید هستند (درست مانند برخی از محتوای انسانی بد و بی فایده). گوگل می خواهد از رقیق شدن فهرست خود با میلیاردها صفحه محتوای بد یا تکراری جلوگیری کند، اما این محتوای بد بیشتر و بیشتر شبیه محتوای خوب به نظر می رسد.
این مشکل آنقدر سخت است که گوگل تصمیم گرفت از خود محافظت کند. به نظر می رسد گوگل به جای ارزیابی کیفیت هر مقاله، گره گوردین را قطع کرده است و به جای آن برندهای بزرگ و قابل اعتمادی مانند فوربس، WebMD، TechRadar یا BBC را در بسیاری از SERP های دیگر معرفی کرده است.
به هر حال، کنترل تعداد انگشت شماری از برندهای محتوای بزرگ برای گوگل بسیار آسان تر از چندین هزار برند کوچک است. با ارتقای برندهای «معتمد» (برندهایی با سابقه اثبات شده و برخی مسئولیتپذیری عمومی) به موقعیتهای مسلط در SERPهای محبوب، گوگل میتواند به طور موثری از بسیاری از تجربیات جستجو در برابر خطر سهل انگاری هوش مصنوعی محافظت کند.
(مشکل “خطاهای فوربس” در حال بدتر شدن است، اما به نظر می رسد گوگل آن را به عنوان بدی کوچکتر می بیند.)
در همین راستا، سایتهای UGC مانند Reddit و Quora مکانیسمهای کنترل کیفیت داخلی خود را دارند (رای مثبت و منفی) که به Google اجازه میدهد تا بار اعتدال را برون سپاری کند:
در پاسخ به حجم عظیمی از محتوایی که ایجاد میشود، به نظر میرسد گوگل ذهنیت «فهرست بلاکهای پیشفرض» را اتخاذ میکند، به طور پیشفرض به اطلاعات جدید بیاعتماد میشود، در حالی که از تعداد انگشت شماری از برندها و ناشران قابل اعتماد حمایت میکند.
ناشران جدیدتر و کوچکتر به طور پیش فرض در لیست سیاه قرار می گیرند. شرکت هایی مانند Forbes و TechRadar، Reddit و Quora به وضعیت لیست مجاز ارتقا یافته اند.
فشار دادن دکمه “تقویت” در مارک های بزرگ ممکن است یک اقدام موقت از جانب گوگل باشد در حالی که الگوریتم های خود را بهبود می بخشد، اما با این وجود، من فکر می کنم که منعکس کننده یک تغییر گسترده تر است.
همانطور که برنارد هوانگ از Clearscope در طول وبیناری که با هم میزبانی کردیم بیان کرد:
«من فکر میکنم با عصر اینترنت و محتوای بینهایت، ما به سمت جامعهای پیش میرویم که در آن بسیاری از مردم بهطور پیشفرض هر اتفاقی را که برایشان میافتد مسدود میکنند و انتخاب میکنند که انجمن Superpath یا Ryan Law را در توییتر در لیست سفید قرار دهند. .. برای ادامه دریافت محتوایی که از نظر آنها باکیفیت یا قابل اعتماد است، به جوامع و تأثیرگذاران روی می آورند. »
قبل از ظهور هوش مصنوعی، برندها به طور پیش فرض قابل اعتماد در نظر گرفته می شدند. آنها مجبور بودند این اعتماد را به طور فعال نقض کنند تا در لیست سیاه قرار بگیرند (با پست ، چیزی که غیرقابل اعتماد است یا ایجاد یک خطای واقعی آشکار):
اما امروزه، زمانی که بیشتر برندها برای تولید نرمافزار هوش مصنوعی عجله دارند، مطمئنترین موقعیت این است که فرض کنیم هر برند جدیدی که با آن مواجه میشویم، مرتکب همان گناه است:تا خلاف آن ثابت شود.
در عصر وفور اطلاعات، محتوا و برندهای جدید به طور پیشفرض در فهرست بلاک قرار میگیرند و وضعیت لیست مجاز باید کسب شود:
در عصر هوش مصنوعی، گوگل به «دروازهبانان» روی میآورد، نهادهای قابل اعتمادی که میتوانند از اعتبار و اصالت محتوا اطمینان حاصل کنند. در مواجهه با همین مشکل، تک تک کاربران اینترنت نیز دچار مشکل خواهند شد.
ماموریت ما تبدیل شدن به یکی از این نگهبانان قابل اعتماد اطلاعات است.
امروزه برندهای جدید و کوچکتر از عدم اعتماد شروع می شوند.
کتاب بازی بازاریابی بالفعل دوران قبل از هوش مصنوعی – صرفاً انتشار محتوای مفید – دیگر برای صعود کافی نیست. بیرون کسری اعتماد و انتقال از لیست سیاه به لیست سفید. قوانین بازی تغییر کرده است. استراتژی های بازاریابی که فوربس و همکاران را قادر ساختند. برای ساختن نام تجاری خود دیگر برای مشاغل امروزی کار نخواهد کرد.
برندهای جدید باید فراتر از به اشتراک گذاشتن اطلاعات معمولی باشند و آن را با نمایش واضحی از آن جفت کنند اعتبار.
آنها باید کاملاً روشن کنند که فکر و تلاش برای تولید محتوا انجام شده است. نشان دهند که به نتیجه مطالبی که پست میکنند اهمیت میدهند (و مایلند هر گونه عواقبی را متحمل شوند). و انگیزه های خود را برای تولید محتوا بسیار واضح بیان کنند.
این یعنی:
- در مورد چیزی که پست می کنید انتخابی باشید. یک جک از همه معاملات نباشید. روی موضوعاتی تمرکز کنید که برای آنها اعتبار دارید. تا آنجا که ممکن است خود را با آنچه که دارید اندازه گیری کنید انجامش نده مثل کاری که انجام می دهید پست کنید
- محتوای متناسب با مدل کسب و کار خود ایجاد کنیدکد کوپن و زیرمجموعه های هرزنامه وابسته برای جلب اعتماد جستجوگران شکاک (یا گوگل) مفید نیستند.
- از “سایت های محتوا” خودداری کنید. بیشتر سایت هایی که بیشتر تحت تأثیر HCU قرار گرفتند «سایت های محتوا» بودند که تنها هدفشان کسب درآمد از ترافیک سایت بود. اگر محتوا از یک محصول واقعی و ملموس پشتیبانی کند، معتبرتر خواهد بود.
- انگیزه های خود را خیلی واضح بیان کنید. به وضوح توضیح دهید که چه کسی هستید، چرا (و چگونه) محتوای خود را ایجاد کرده اید و چگونه از آن سود می برید.
- چیزی منحصر به فرد و اختصاصی به هر چیزی که پست می کنید اضافه کنید. نیازی به پیچیده نیست: آزمایشهای ساده انجام دهید، تلاش بیشتری نسبت به رقبای خود سرمایهگذاری کنید و همه چیز را به تجربه دست اول متصل کنید (من در اینجا به تفصیل در مورد این موضوع نوشتهام.)
- افراد واقعی را وادار کنید تا محتوای شما را بنویسند. آنها را تشویق کنید تا اعتبار خود را از طریق عکس ها، حکایات و بیوگرافی نویسنده برجسته کنند.
- برندهای شخصی بسازید. برند تجاری بدون چهره خود را به چیزی مرتبط با افراد واقعی و نفس گیر تبدیل کنید.
- از دروازه بان های گوگل به نفع خود استفاده کنید. اگر گوگل به شما بگوید که اینطور است واقعا اعتماد کنید محتوای Reddit، خوب… شاید باید سعی کنید محتوا و ایده های خود را از طریق Reddit توزیع کنید؟
- دروازه بان مخاطبان خود شوید. تبدیل شدن به یک دروازه بان قابل اعتماد برای مخاطبان چه معنایی دارد؟ آنچه را که به اشتراک می گذارید محدود کنید، محتوای شخص ثالث را با دقت مدیریت کنید و آماده باشید که پشت هر چیزی که پست می کنید بایستید.
افکار نهایی
لیست بلوک یک نیست تحت اللفظی فهرست بلاک، اما یک مدل ذهنی مفید برای درک تأثیر تولید هوش مصنوعی در تحقیقات است.
اینترنت توسط محتوای هوش مصنوعی مسموم شده است. همه خلقت اکنون در سایه سوء ظن زندگی می کنند. بنابراین، این واقعیت را بپذیرید که از حالت سوء ظن شروع می کنید. چگونه می توان اعتماد گوگل و کاربران اینترنت را جلب کرد؟
منبع: https://ahrefs.com/blog/the-default-blocklist/