چگونه از GA4 برای سئو بیشترین بهره را ببرید
وبلاگ

چگونه از GA4 برای سئو بیشترین بهره را ببرید

Google Analytics 4 (GA4) یک ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت و برنامه است که بینش های ارزشمندی را در مورد رفتار کاربر و عملکرد کمپین ارائه می دهد.

این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه متخصصان سئو می‌توانند از ویژگی‌های GA4 برای اصلاح استراتژی‌های خود، از ایجاد پیوند با کنسول جستجوی Google گرفته تا تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک و تنظیم رویدادهای سفارشی، استفاده کنند.

ما به گزارش‌ها و معیارهای خاصی که داده‌های عملی را برای بهبود عملکرد سئو ارائه می‌دهند، نگاه می‌کنیم.

به‌طور پیش‌فرض، Google Analytics 4 به‌طور خودکار داده‌های کنسول جستجو را صرفاً با پیوند دادن حساب‌ها نمایش نمی‌دهد.

برای مشاهده این داده ها در GA4، که برای تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک مفید است، باید گزارش ها را به صورت دستی منتشر کنید. (در این مقاله نحوه پیوند GA4 را به کنسول جستجوی گوگل بیاموزید.)

پیوند دادن و انتشار داده‌های کنسول جستجو به GA4 به شما امکان می‌دهد گزارش‌های زیر را برای تجزیه و تحلیل جستجوها و ترافیک ارگانیک دریافت کنید:

  • گزارش پرس و جو:این گزارش آماری را برای عبارات جستجوی استفاده شده توسط بازدیدکنندگان از جستجوی ارگانیک گوگل ارائه می دهد. می‌توانید تعداد بازدیدها، کلیک‌ها، نرخ کلیک (CTR) و میانگین رتبه‌بندی کلمات کلیدی را ببینید.
GA4 - درخواست گزارش
  • گزارش ترافیک جستجوی ارگانیک گوگل: این گزارش نشان می‌دهد که URLهای منفرد چگونه با ترافیک جستجوی ارگانیک Google کار می‌کنند. می توانید داده ها را بر اساس صفحه مقصد، رشته جستجو، کشور و نوع دستگاه تجزیه و تحلیل کنید.
گزارش ترافیک جستجوی ارگانیک گوگل

ترافیک ارگانیک وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید

ترافیک ارگانیک کانال جذب ترافیک است که از طریق آن کاربران از طریق پیوندهای غیر تبلیغاتی از نتایج جستجوی ارگانیک به یک وب سایت می آیند.

  راهنمای جامع برای افزایش رتبه شما » رتبه ریاضی

در GA4، علاوه بر داده‌های کنسول جستجو، گزارش‌های دیگری برای کمک به تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک وب‌سایتتان در دسترس هستند:

ترافیک ارگانیک را در GA4 اندازه گیری کنید

صاحبان حساب GA4 می توانند ترافیک موتورهای جستجوی ارگانیک را با استفاده از گزارش کسب GA4 تجزیه و تحلیل کنند.

در این بخش، می‌توانید بر اساس رسانه‌های مختلف (به عنوان مثال «ارگانیک») و منابع ترافیک (مانند Google یا Bing) فیلتر کنید و ببینید که این کمپین‌ها چگونه کار می‌کنند.

ترافیک ارگانیک را در GA4 اندازه گیری کنید

URL های وب سایت خاص را تجزیه و تحلیل کنید

ترافیک ارگانیک را می توان هم به طور کلی و هم در سطح URL فردی تجزیه و تحلیل کرد. این به شما کمک می کند عملکرد صفحات خاصی را ارزیابی کنید.

گزارش صفحه فرود

که در گزارش ها > نامزدیگزارش صفحه فرود، بازدیدکنندگان صفحه اول و تعداد بازدیدکنندگان هر صفحه را نشان می دهد. این به شناسایی صفحاتی که بیشترین ترافیک ارگانیک را ایجاد می کنند و عملکرد آنها کمک می کند.

به عنوان مثال، می‌توانید بازدیدها را از ترافیک ارگانیک فیلتر و تجزیه و تحلیل کنید، زمان تعامل با کاربر را اندازه‌گیری کنید و درصد کاربرانی که با محتوا درگیر هستند را ارزیابی کنید.

از طرف دیگر، شما همچنین می توانید نرخ پرش را ردیابی کنید، که نشان دهنده درصد کاربرانی است که بدون تعامل بیشتر سایت را ، می کنند:

گزارش صفحه فرود GA4

این گزارش همچنین اطلاعاتی در مورد نحوه تبدیل کاربران در هر URL وب سایت خاص ارائه می دهد.

شما می توانید رویدادها را تجزیه و تحلیل کنید یا حتی رویدادهای خاصی را که کاربران بر اساس صفحه فرود خود انجام می دهند، فیلتر کنید.

این می تواند به شما کمک کند صفحات فرود را بهبود ببخشید و اولویت بندی کنید که کدامیک بهترین عملکرد را دارند:

گزارش صفحه فرود GA4 – عملکرد ارگانیک

صفحات و صفحه نمایش

در گزارش‌های تعامل، گزارش صفحات و صفحه‌ها را نیز پیدا می‌کنید که به شما امکان می‌دهد صفحات جداگانه بازدید شده توسط کاربران یا صفحه‌های نمایش را در مورد برنامه‌های تلفن همراه مشاهده کنید.

  آیا عامل رتبه بندی است

404 صفحه: صفحه یافت نشد

نه تنها می‌توانید URL‌هایی را با سطوح مختلف ترافیک تجزیه و تحلیل کنید، بلکه این گزارش همچنین به شما امکان می‌دهد عملکرد URL‌های خاص و اولویت‌بندی شده را در یک استراتژی سئو، مانند صفحه 404 یک وب‌سایت، ارزیابی کنید.

GA4 - گزارش صفحات و صفحه نمایشGA4 - گزارش صفحات و صفحه نمایش

در این گزارش می توانید نه تنها داده های کمی بلکه اطلاعات کیفی را نیز جمع آوری کنید.

با گنجاندن مسیر صفحه و کلاس صفحه بعد، شما می توانید سفر کاربر را از طریق وب سایت مطالعه کنید، زمانی که آنها در صفحه 404 فرود می آیند.

صفحات و صفحات GA4 خطاهای 404 را گزارش می کنندصفحات و صفحات GA4 خطاهای 404 را گزارش می کنند

شما می توانید این فرآیند را با هر صفحه تجزیه و تحلیل وب سایت بالقوه تکرار کنید. این را می توان از طریق گزارش های استخراج مسیر خودکار کرد.


رویدادها و تنظیمات را پیکربندی کنید

فراتر از تجزیه و تحلیل بازدید از یک وب سایت، می توان درک کرد که کاربران چگونه با آن تعامل دارند تا استراتژی های سئو را اصلاح کنند.

این را می توان از طریق رویدادها انجام داد، که معیارهایی برای سنجش تعاملات خاص کاربر در یک وب سایت هستند، مانند بارگیری یک صفحه، کلیک ، بر روی پیوند یا ارسال فرم و تنظیماتی که اطلاعات بیشتری در مورد این رویدادها ارائه می دهد.

که در گزارش ها > نامزدی > رویدادهامی توانید تعداد کل رویدادهای تکمیل شده را بر اساس بالاترین اولویت کاربران (مانند خرید، ارسال فرم، یا افزودن موارد به سبد خرید) مشاهده کنید..

رویدادها و تنظیمات GA4رویدادها و تنظیمات GA4

با نحوه ردیابی و پیکربندی رویدادها و تبدیل‌ها در Google Analytics 4 و Google Tag Manager و نحوه پیکربندی پارامترهای رویداد آشنا شوید.

رویدادها به شما امکان می دهند عملکرد خط مشی و کیفیت ترافیک وب را ارزیابی کنید. همچنین می توانید رویدادهای سفارشی ایجاد کنید، مانند:

رویداد: نتایج جستجو

تجزیه و تحلیل این معیارها اطلاعاتی را در مورد محبوب ترین عبارات جستجویی که کاربران در عملکرد جستجوی یک سایت جستجو می کنند، ارائه می دهد.

می توانید بر اساس کشور کاربر یا سایر ابعاد مورد علاقه کسب و کارها فیلتر کنید.

  نحوه رفع خطای محتوای مختلط در وردپرس » رتبه ریاضی

این داده ها به شما امکان می دهد استراتژی های محتوا را طراحی کنید و حتی معماری یک وب سایت را دوباره متمرکز کنید:

رویداد GA4 - نتایج جستجورویداد GA4 - نتایج جستجو

رویداد: مقایسه محصول

اگر صفحه مقایسه محصول دارید، می‌توانید رویدادی ایجاد کنید تا مشخص کنید کاربران کدام محصولات یا ویژگی‌ها را بیشتر مقایسه می‌کنند.

بر اساس این اطلاعات، می توانید محتوایی (مانند وبلاگ ها، ویدیوها و غیره) ایجاد کنید که به رایج ترین اقدامات آنها برای حل سؤالات آنها می پردازد.

این ممکن است شامل موضوعاتی مانند “تفاوت محصول A و C چیست؟” یا «ویژگی‌های اصلی محصول B را بیاموزید»، اگر محبوب‌ترین ویژگی‌ها را شناسایی کنید.

نمونه ای از محتوا بر اساس مقایسه رویداد و محصولنمونه ای از محتوا بر اساس مقایسه رویداد و محصول

از کانال های ترافیکی دیگر برای تقویت سئو استفاده کنید

می توانید از داده های کمپین در GA4 از کانال های دیگر استفاده کنید که می تواند برای طراحی استراتژی های سئو مفید باشد.

به عنوان مثال، گزارش های کلمات کلیدی Google Ads، ایجاد شده از طریق اکتشافاطلاعات ارزشمندی ارائه دهد

به طور خاص، بعد جستجوی Google Ads عبارت‌های جستجویی را نشان می‌دهد که منجر به جلسات می‌شود، در حالی که متن کلمه کلیدی Google Ads کلمات کلیدی تطبیقی ​​را نشان می‌دهد که این جلسات را راه‌اندازی کرده‌اند.

این داده‌ها به شما کمک می‌کند نتایج کمپین Google Ads را تجزیه و تحلیل کنید و برای ایده‌های محتوای جدید یا استراتژی‌های گروه‌بندی کلمات کلیدی در سایت الهام بگیرید.

بعد جستجوی Google Ads GA4بعد جستجوی Google Ads GA4

این مثال ها نشان می دهد که بسیاری از گزارش ها و شاخص های GA4 می توانند به شما در هدایت کمپین های سئو کمک کنند. با وجود اطلاعات بسیار زیاد، داشتن اهداف روشن برای تمرکز بر مهم ترین داده ها برای تجزیه و تحلیل مهم است.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت تحریریه کار می کنند و مشارکت آنها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شود. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

منبع: https://searchengineland.com/ga4-for-seo-444496