روزنامه های محلی به هر چیزی مرتبط خواهند شد. به طور جدی
آیا اعداد و ارقام را بررسی کرده اید و متوجه شده اید که مردم ایالت آنها بیش از بقیه مالیات مادام العمر پرداخت می کنند؟
آنها پوشش خواهند داد:
آیا متوجه شدید که شهر آنها بدترین تاخیر قطار را در کل کشور دارد؟
بله آنها آن را پوشش خواهند داد:
حتی اگر نقطه دادههای شما دقیقاً چشمگیر نباشد، مانند اینکه شهر آنها در رتبه سی و هفتمین شهر برتر هزارهها قرار گرفته است (این حتی به چه معناست؟)، به نظر میرسد که آنها همچنان آن را پوشش خواهند داد:
در واقع، با قضاوت بر اساس بک لینکهای بسیاری از این کمپینها، روزنامهنگاران تبلوید محلی دوست دارند وضعیت منطقهشان را در رابطه با… خوب، تقریباً هر چیزی مقایسه کنند.
حتی این مقاله درباره شهرهایی که طولانیترین انتظار برای آزمون رانندگی در بریتانیا دارند، پیوندهایی از 58 دامنه مرجع گرفته است – که بیشتر آنها از روزنامههای محلی آمدهاند:
چگونه می توانید از این واقعیت برای کسب لینک استفاده کنید؟ با استفاده از چیزی که دوست دارم آن را بنامم تکنولوژی تبلوید.
لینک سازی با استفاده از تکنیک تبلوید یک فرآیند سه مرحله ای است:
- موضوعی را پیدا کنید که ارزش انتشار داشته باشد
- او اغراق می کند محلی داده های مربوط به این موضوع
- آن را برای خبرنگاران محلی ارسال کنید
بیایید واقعی باشیم: این سخت ترین قسمت است. اگر به دست آوردن ایده هایی که با خبرنگاران محلی طنین انداز می شد آسان تر بود، همه ما کمپین های موفق روابط عمومی را یکی پس از دیگری راه اندازی می کردیم…
با این حال، به نظر می رسد موفق ترین موضوعات ایده ای که من دیده ام در یکی از دو گروه قرار می گیرند:
- موضوعات همیشه سبز مالیات و چاله – چیزهای ساکنان محلی همیشه اهمیت دادن به آن نیز این پتانسیل را دارد که کمی آنها را عصبانی کند.
- موضوعات پرطرفدار. انتخابات محلی، رویدادهای فصلی – چیزهایی که مردم اکنون به آنها اهمیت میدهند و روزنامهنگاران محلی از پوشش آن ناامید هستند.
در اینجا چند ایده اضافی برای موضوعات دائمی، با حسن نیت از ChatGPT وجود دارد:
همچنین می توانید استفاده کنید کاوشگر محتوا برای یافتن و الهام گرفتن از کمپین های با عملکرد خوب در موضوعات همیشه سبز.
به عنوان مثال، اگر صفحاتی را در مورد «مالیات» جستجو کنید و صفحاتی را با پیوندهای بیش از 100 دامنه مرجع فیلتر کنید، فهرستی از کشورهایی که باید مالیات گردشگری بپردازید ظاهر میشود:
فکر میکنم اگر کشورهایی را که پایینترین و گرانترین «مالیات گردشگری» دارند را ترسیم میکردید و به روزنامهنگاران در هر کشور دسترسی پیدا میکردید، پوشش خبری دریافت میکردید.
اگر به دنبال موضوعات پرطرفدار هستید، Google Trends و Google News منابع خوبی هستند.
ما از تکنیکهای زیادی از نظارت بر منابع خبری در زمان واقعی تا انجام تحقیقات با استفاده از Google News استفاده میکنیم تا بفهمیم چه موضوعاتی قبلاً در زمانهای خاصی از سال پوشش داده شدهاند.
همچنین می توانید از متر رشد در کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs برای یافتن موضوعات پرطرفدار استفاده کنید.
به عنوان مثال، بیایید یک موضوع خسته کننده مانند “غذا” را در بریتانیا جستجو کنیم، دوره رشد را روی سه ماه گذشته تنظیم کنیم و از بالا به پایین مرتب کنیم. بلافاصله، یک موضوع پرطرفدار ظاهر می شود: جستجوهای مربوط به غذاهای کریسمس در بسیاری از سوپرمارکت های بریتانیا:
شروع به ایجاد کمپین های محلی بالقوه در اینجا نیازی به یک نابغه نیست:
- مقایسه کنید که یک خانواده متوسط چقدر برای غذای کریسمس در مناطق مختلف بریتانیا هزینه می کند
- محبوب ترین غذاهای کریسمس را در مناطق مختلف بریتانیا مقایسه کنید.
- تعداد خانواده هایی را که برای شام کریسمس به بانک های مواد غذایی در مناطق مختلف بریتانیا متکی هستند، مقایسه کنید. (میدانم که این یک موضوع افسردهکننده است، اما برجسته ، مسائل اجتماعی مانند این یک نوع نکته روزنامهنگاری است!)
و قبل از اینکه فکر کنید “اما جاش… من آنقدر خلاق نیستم!”… حقیقت این است که ChatGPT همه این ایده ها را ارائه کرد:
توصیه من در اینجا این است که تا حد امکان ایده های بیشتری ارائه دهید و کل تیم را درگیر کنید. حتی اگر این ایده وحشتناک به نظر می رسد، آن را یادداشت کنید. هرچه ایده های بیشتری داشته باشید، شانس یک یا دو موفقیت بیشتر است!
داشتن یک ایده عالی است، اما چه داده های منحصر به فردی می توانید در مورد آن به دست آورید؟ و از کجا؟
مت دیگیتی اخیراً منابع خوبی را با من به اشتراک گذاشته است:
برای پایگاه های اطلاعاتی دولتی، usa.gov را برای ایالات دارید. Data.gov جایگزین دیگری است. سرویس داده بریتانیا معادل بریتانیا است. یورواستات برای سایر کشورهای اتحادیه اروپا عالی است. و Statistics Canada برای…بله، کانادا است. در سطح بینالمللی، دادههای باز بانک جهانی و دادههای سازمان ملل گنجینههای با ارزشی هستند. مرکز تحقیقات پیو مکانی عالی برای مسائل اجتماعی، افکار عمومی و روندهای جمعیتی است. FBI Crime Data Explorer برای آمار جرم و جنایت عالی است. و CDC برای داده های بهداشتی عالی است.
برای مثال، این کمپین را از افراد حاضر در Digitaloft بگیرید. آنها دادههایی را از آژانس گواهینامه رانندگی و خودروی بریتانیا (DVLA) استخراج کردند تا دریابند کدام مناطق بریتانیا کوتاهترین زمان انتظار برای آزمونهای رانندگی را دارند و کدام مناطق بالاترین میزان قبولی را دارند:
این کمپین از 59 وب سایت بک لینک گرفت…
… از جمله چندین روزنامه محلی:
همچنین می توانید داده ها را از چندین منبع ترکیب کنید …
این دقیقاً همان کاری است که دارن کینگمن برای ایجاد این کمپین انجام داد که مالیات مادام العمر پرداخت شده در هر ایالت ایالات متحده را ترسیم می کند (به بخش روش شناسی برای منابع او مراجعه کنید):
این کمپین از 188 سایت لینک دریافت کرد:
اما تکیه بر داده های موجود همیشه امکان پذیر نیست. گاهی اوقات باید بیرون بروید و داده های خود را دریافت کنید.
این ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما لازم نیست …
به عنوان مثال، آماندا والز، رئیس سئو و روابط عمومی دیجیتال در Cedarwood Digital، از درخواستهای ساده آزادی اطلاعات برای جمعآوری دادههای این مقاله درباره نقاط مهم سیگار الکترونیکی غیرقانونی در بریتانیا استفاده کرد:
این کمپین از 72 دامنه ارجاع دهنده لینک دریافت کرد و در چندین روزنامه آنلاین به نمایش درآمد:
اگر مطمئن نیستید از کجا (یا چگونه) داده های کمپین خود را دریافت کنید، از ChatGPT بپرسید:
فقط مطمئن شوید که هر چیزی را که پیدا میکنید در یک صفحه مناسب برای روزنامهنگاران پست میکنید که حاوی همه دادهها، منابع، روششناسی و برخی از داراییهای بصری است که میتوانند استفاده کنند.
در اینجا چند نمونه آورده شده است:
اکنون که دادههای خود را جمعآوری کردهاید و چیز جالبی برای اشتراکگذاری دارید، وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید.
بهترین افراد برای تماس در اینجا به ماهیت کمپین و داده های شما بستگی دارد. برای مثال، کمپین Driving Test Index که قبلاً ذکر کردم متوجه شد که اینها بهترین مناطق برای قبولی در آزمون رانندگی هستند:
بدیهی است که خبرنگارانی که نماینده این مناطق هستند، کسانی هستند که باید در این کمپین با آنها تماس بگیرید…
نگاه ، بک لینک ها گزارش این کمپین در Ahrefs ظاهراً این دقیقاً همان کاری است که افراد پشت این کمپین انجام دادند، زیرا یکی از اولین پیوندهایی که می بینم این یکی از روزنامه Northumberland Gazette است:
(فقط برای هر کسی که با جغرافیای بریتانیا آشنایی ندارد، بلیت – یکی از بهترین مکان ها برای قبولی در آزمون رانندگی، طبق داده ها – در نورثامبرلند است.)
چگونه این نشریات و روزنامه نگاران را پیدا می کنید؟ به همین سادگی جستجو برای آن است (place name) newspaper
…
…سپس نام خبرنگارانی را که می خواهید تماس بگیرید را جستجو کنید:
اگر روی نمایه آنها کلیک کنید، آدرس ایمیل آنها (یا حداقل نمایه های رسانه های اجتماعی آنها) لیست می شود – بنابراین معمولاً تماس با آنها آسان است:
اگر جواب نداد، سعی کنید نام و وب سایت آنها را در یک فایل وارد کنید یک ابزار جستجوی ایمیل مانند Hunter. (همیشه کار نمی کند، اما ارزش امتحان ، را دارد!)
همچنین میتوانید هر وبسایت روزنامهای را به Content Explorer متصل کنید تا فعالترین روزنامهنگاران را پیدا کنید. به سادگی برگه نویسنده ها را بر اساس تعداد صفحاتی که نویسنده در 30 روز گذشته منتشر کرده است مرتب کنید.
این می تواند کشف را تسریع کند و تضمین کند که زمان برای دستیابی به خبرنگارانی که دیگر برای یک نشریه کار نمی کنند یا به ندرت برای آنها می نویسند تلف نمی شود.
در اینجا نمونه ای از نوع ایمیلی است که باید از دارن کینگمن (Root Digital) ارسال کنید:
و یکی دیگر از Amanda Walls (Cedarwood Digital):
برای شما کار کرد؟
به من خبر بده من می خواهم نمونه های بیشتری از این تکنیک را در عمل به اشتراک بگذارم.
اگر برای شما کار نکرد، به من هم اطلاع دهید! هیچ تکنیکی وجود ندارد که هر بار کار کند (قطعاً کمی شانس می خواهد)، بنابراین من نیز به اشتراک گذاری شکست ها علاقه مند هستم.
آیا سوالی دارید؟ به من پینگ کن X یا لینکدین
منبع: https://ahrefs.com/blog/tabloid-technique/