بسیاری از کارشناسان سئو بر این باورند که تجربه به طور خودکار آنها را برای نقش های رهبری واجد شرایط می کند. با این حال، رهبری یک بخش به چیزی بیش از تخصص سئو نیاز دارد. جان مارتینز، مدیر ارشد اجرایی Hallam در مقاله ای که در Moz در مورد استراتژی های حفظ و نگهداری منتشر شد، گفت که همه کارشناسان سئو برای موقعیت های رهبری مناسب نیستند و گاهی اوقات مسئولیت های جایگزینی وجود دارد که ممکن است برای آنها مناسب باشد.
راست میگه
رهبری در مورد مدیریت یک خط خدمات کامل است – یک تجارت در یک کسب و کار. برای برجسته شدن به عنوان یک نامزد، باید تجربه رهبری مانند مدیریت تیم ها، هدایت استراتژی یا داشتن نتایج کسب و کار را نشان دهید، نه صرفاً زمان صرف شده برای SEO.
لارنس هیچز، مدیر عامل استودیو هاوک در ملبورن، به صراحت می گوید: “اختلاف در سطوح تجربه می تواند فاحش باشد – شخصی که چهار سال در سئو کار می کند ممکن است هرگز سئوی درون صفحه را لمس نکرده باشد، در حالی که دیگری با تنها یک سال تجربه ممکن است بتواند یک مهاجرت بزرگ را برای یک برند بزرگ مدیریت کند.”
منبع: https://moz.com/blog/how-to-secure-an-seo-leadership-role-according-to-ex-seo-turned-headhunter