- آیا باید وب سایت خود را به موتورهای جستجو ارسال کنید؟
- چگونه وب سایت خود را به گوگل ارسال کنید
- 1. URL نقشه سایت XML خود را پیدا کنید
- 2. نقشه سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید
- چگونه وب سایت خود را به بینگ ارسال کنید
- چگونه وب سایت خود را به یاهو ارسال کنید
- چگونه وب سایت خود را به DuckDuckGo ارسال کنید
- چگونه وب سایت خود را به Yandex ارسال کنید
- نحوه بررسی نمایه سازی وب سایت
- یک جستجوی آنلاین انجام دهید
- از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید
- نحوه رفع مشکلات نمایه سازی
- گوگل وبمستر تولز
- ممیزی سایت
- آیا باید از خدمات ارسال وب سایت استفاده کنید؟
ارسال وب سایت خود به موتور جستجو به شما کمک می کند تا ترافیک را از طریق جستجو افزایش دهید. این باعث می شود که موتور جستجو صفحات شما را بخزد و تصمیم بگیرد که آیا (و چگونه) آنها را فهرست کند.
بهترین بخش این است که ارسال سایت شما به موتورهای جستجو رایگان است. شما نیازی به استفاده از خدمات پولی ندارید.
این مقاله گام به گام روند ارسال سایت خود – یا URL های صفحات خاص – را به موتورهای جستجوی Google، Bing، Yahoo، DuckDuckGo و Yandex به شما نشان می دهد.
و نحوه استفاده از ابزاری مانند ممیزی سایت برای عیب یابی مشکلات نمایه سازی که پس از ارسال سایت شما رخ می دهد.
آیا باید وب سایت خود را به موتورهای جستجو ارسال کنید؟
موتورهای جستجو تقریباً مطمئناً در نهایت سایت شما را پیدا خواهند کرد. اما افزودن سایت شما به موتورهای جستجو دارای مزایای زیر است:
- آرامش خاطر:شما موتورهای جستجو را از وجود سایت خود آگاه کرده اید، بنابراین نیازی نیست منتظر بمانید و تعجب کنید.
- سریعتر خزیدنهنگامی که سایت خود را به یک موتور جستجو ارسال می کنید، ممکن است آن را به لیست اولویت خود اضافه کرده و سریعتر آن را اسکن کند
- رتبه های بالاتر برای کلمات کلیدی مرتبطهنگامی که ساختار سایت خود را به اشتراک می گذارید، موتورهای جستجو ممکن است بتوانند تصمیمات آگاهانه تری برای رتبه بندی بگیرند نه اینکه آن را به آنها بسپارند تا کشف کنند.
چگونه وب سایت خود را به گوگل ارسال کنید
فرآیند ارسال یک سایت به گوگل شامل دو مرحله اصلی است:
1. URL نقشه سایت XML خود را پیدا کنید
نقشه سایت XML فایلی است که صفحات سایت شما را فهرست می کند.
به عنوان مثال، بخشی از نقشه سایت XML برای وبلاگ Semrush در اینجا آمده است:
هنگامی که شما یک URL نقشه سایت XML را به موتورهای جستجو ارائه می دهید، آنها می توانند از نقشه سایت شما دیدن کنند تا صفحات سایت شما را کشف و سپس خزیده کنند.
URL نقشه سایت XML معمولاً این است:
yoursite.com/sitemap.xml
یا این:
yoursite.com/sitemap_index.xml
سعی کنید این URL ها را در مرورگر خود وارد کنید تا نقشه سایت XML سایت خود را مشاهده کنید.
اگر کار نکرد، فایل robots.txt سایت شما ممکن است نشانی وب سایت نقشه درست را برای استفاده نشان دهد.
شما می توانید از طریق آدرس اینترنتی زیر به فایل robots.txt سایت خود دسترسی داشته باشید:
yoursite.com/robots.txt
و آدرس نقشه سایت خود را در این فایل پیدا کنید:
خواندن اضافی: نقشه سایت وردپرس: نحوه ایجاد، تأیید و ارسال یک
2. نقشه سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید
اگر قبلاً این کار را نکرده اید، کنسول جستجوی Google (GSC) را به وب سایت خود متصل کنید. سپس، GSC را باز کرده و روی “نقشه های سایت“در نوار کناری سمت چپ.”
URL نقشه سایت را در تنظیمات “Add a new sitemap” تایپ کنید و سپس روی ” کلیک کنیداو ارائه می کند“.”
اگر گوگل نقشه سایت شما را با موفقیت پردازش کند، وضعیت عبارت “موفقیت” خواهد بود.
خواندن اضافی: نحوه ارسال نقشه سایت به گوگل (در 4 مرحله ساده)
چگونه وب سایت خود را به بینگ ارسال کنید
اگر قبلاً این کار را نکرده اید، سایت خود را به ابزار وب مستر بینگ اضافه کنید. سپس Bing Webmaster Tools را باز کنید و روی “ کلیک کنیدنقشه های سایت“در نوار کناری سمت چپ.”
کلیک کنید “ارسال نقشه سایت“در بالا سمت راست.
یک پنجره پاپ آپ ظاهر می شود که از شما می خواهد نقشه سایت را ارسال کنید. URL نقشه سایت را در فیلد مشخص شده تایپ کنید و سپس روی “ کلیک کنیداو ارائه می کند“.”
اگر Bing نقشه سایت شما را با موفقیت پردازش کند، وضعیت عبارت “موفقیت” خواهد بود.
خواندن اضافی: راهنمای جستجوی بینگ: تاریخچه، ویژگیهای هوش مصنوعی و نکات SEO
چگونه وب سایت خود را به یاهو ارسال کنید
موتور جستجوی یاهو از بینگ پشتیبانی می کند. با ارسال سایت خود به بینگ، آن را به یاهو نیز ارسال می کنید.
چگونه وب سایت خود را به DuckDuckGo ارسال کنید
DuckDuckGo بیشتر نتایج جستجوی خود را از Bing گرفته است. بنابراین، ارسال سایت خود به Bing به نمایش آن در DuckDuckGo نیز کمک می کند.
چگونه وب سایت خود را به Yandex ارسال کنید
Yandex Webmaster را باز کنید و سایت خود را بررسی کنید.
پس از تکمیل تأیید، روی «کلیک کنیدنمایه سازی“>”فایل های نقشه سایت“در نوار کناری سمت چپ.”
URL نقشه سایت را در قسمت Add Sitemap File تایپ کنید و سپس کلیک کنیداو می افزاید“.”
سپس Yandex نقشه سایت شما را به لیست پردازش خود اضافه می کند. پردازش ممکن است یک تا دو هفته طول بکشد. اگر نقشه سایت شما با موفقیت پردازش شد، وضعیت خوب خواهد بود.
نحوه بررسی نمایه سازی وب سایت
ارسال وب سایت خود به موتور جستجو تضمینی برای نمایش آن در نتایج جستجو نیست. این به این دلیل است که ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که موتور جستجو را از ایندکس ، صفحات سایت شما باز دارد.
در اینجا دو راه برای بررسی اینکه آیا یک موتور جستجو وب سایت شما را ایندکس کرده است وجود دارد:
یک جستجوی آنلاین انجام دهید
از این عبارت جستجو استفاده کنید:
site:yoursite.com
موتور جستجو در صورتی که سایت شما را ایندکس کرده باشد، نتایج را از سایت شما برمی گرداند:
در غیر این صورت هیچ نتیجه ای ظاهر نمی شود.
این روش همچنین بررسی می کند که آیا موتور جستجو صفحه خاصی را ایندکس کرده است یا خیر.
(توجه داشته باشید: این روش به عنوان یک نقطه شروع نسبتاً قابل اعتماد است اما منبع کاملی از حقیقت در مورد نمایه سازی صفحات وب نیست.)
از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید
وارد GSC شوید و روی “کلیک کنید”صفحاتدر نوار کناری سمت چپ کلیک کنیدنمایش داده های مربوط به صفحات نمایه شده“.”
برای مشاهده لیستی از صفحاتی که سایت شما در فهرست گوگل قرار دارند، به بخش “نمونه ها” بروید. این گزارش می تواند تا 1000 URL را نمایش دهد.
از طرف دیگر، در اینجا نحوه بررسی اینکه آیا گوگل صفحه خاصی را ایندکس کرده است، آمده است:
URL آن را در ” تایپ کنیداسکن هر URL در (وب سایت شما)“نوار جستجو در بالای هر صفحه GSC. سپس “” را فشار دهید.او وارد می شود“یا”او برمی گرددروی صفحه کلید شما
اگر گوگل صفحه را ایندکس کرده باشد، پیام “صفحه ایندکس شده است” را خواهید دید.
در غیر این صورت، این پیام را خواهید دید: “صفحه ایندکس نشده است: URL ناشناخته برای Google.”
نحوه رفع مشکلات نمایه سازی
اگر سایت شما دارای مشکلات نمایه سازی باشد، برخی (یا همه) صفحات آن در نتایج جستجو ظاهر نمی شوند.
در نتیجه، ترافیک ارگانیک را از دست خواهید داد.
مشکلات نمایه سازی عبارتند از:
از این ابزار برای یافتن و رفع مشکلات نمایه سازی استفاده کنید:
گوگل وبمستر تولز
به GSC رفته و بر روی ” کلیک کنیدصفحاتدر نوار کناری سمت چپ گزارش نمایه سازی صفحه را دانلود کنید.
به پایین گزارش بروید. در بخش «چرا صفحات ایندکس نمیشوند»، خواهید دید که گوگل چند صفحه را فهرست نمیکند و دلایل آن را نشان میدهد.
روی هر مشکل نمایه سازی کلیک کنید و سپس به پایین بروید تا دریابید که چرا URL های انتخاب شده ایندکس نمی شوند. شما می توانید تا 1000 نمونه را مشاهده کنید.
به بالای صفحه بروید، سپس کلیک کنیداو بیشتر یاد می گیردبرای دریافت توضیحات گوگل در مورد مشکل نمایه سازی و پیشنهاداتی برای رفع آن، در صورت وجود.
ممیزی سایت
ممیزی سایت ابزاری است که بیش از 140 مشکل فنی را در یک سایت بررسی می کند، از جمله مشکلات ایندکس. برای استفاده از آن، وارد اکانت Semrush خود شوید و روی “ کلیک کنیدبهینه سازی موتور جستجو“>”ممیزی سایت“در نوار کناری سمت چپ.”
کلیک کنید “+ ایجاد پروژه“برای شروع یک پروژه وب سایت جدید.”
دامنه سایت و نام پروژه اختیاری خود را وارد کنید. سپس روی ” کلیک کنیدیک پروژه ایجاد کنید“.”
در صفحه پیکربندی تنظیمات اولیه، راه اندازی کنید:
- خزش دامنه: اینکه آیا Site Audit باید زیر دامنه های سایت شما را بررسی کند یا خیر
- صفحات مشخص شده را محدود کنید:تعداد صفحاتی که ابزار باید هر بار بررسی کند
- منبع خزشجایی که ابزار می تواند URL های سایت شما را پیدا کند. اگر مطمئن نیستید تنظیمات را در وب سایت بگذارید.
برای پیکربندی تنظیمات اختیاری، روی مراحل شماره دو تا شش در سمت چپ کلیک کنید. مانند URL هایی که یک سایت حسابرسی باید نادیده بگیرد.
سپس روی ” کلیک کنیدممیزی سایت را شروع کنید“.”
سایت اسکن سایت شما را برای مشکلات اسکن می کند. پس از اتمام، روی “کلیک کنیدمشکلاتبر روی تب “” کلیک کنید و “” را انتخاب کنیدشاخص ناپذیری“از”دسته بندیرها کنید.
این ابزار مشکلات نمایه سازی را که در سایت شما شناسایی کرده است نمایش می دهد.
برای مشاهده صفحاتی که با آن مواجه هستید، روی هر مشکلی کلیک کنید:
سپس روی ” کلیک کنیدچرا و چگونه آن را رفع کنیمبرای آشنایی بیشتر با مشکل و نحوه رفع آن.
آیا باید از خدمات ارسال وب سایت استفاده کنید؟
ارسال مستقیم سایت خود به موتورهای جستجو سریع، آسان و رایگان است. بنابراین خدمات ارسال سایت شما به موتورهای جستجو به احتمال زیاد غیر ضروری است.
برخی از خدمات ارسال صفحات وب ادعا می کنند که می توانند سایت شما را در موتورهای جستجو و فهرست های ناشناخته مانند Ask.com و Yippy منتشر کنند.
اما اکثریت قریب به اتفاق مردم از گوگل به عنوان موتور جستجو استفاده می کنند. تا ماه مه 2024، سهم بازار جهانی آن از 90.8 درصد فراتر رفته است.
بنابراین، تا زمانی که سایت شما در گوگل است، شما خوب هستید.
استفاده از خدمات ارسال وب سایت ممکن است رتبه شما را در موتورهای جستجو کاهش دهد.
چرا؟
زیرا برخی از این سرویس ها از شما می خواهند که برای لینک دادن به سایت خود به سایت های دیگر پول بپردازید، که منجر به رفتار لینک دهی غیرطبیعی می شود که گوگل آن را دوست ندارد. اگر گوگل شما را در حال انجام این کار دستگیر کند، ممکن است سایت شما جریمه شود.
برخی از لینک هایی که خریداری می کنید نیز ممکن است بک لینک های سمی باشند که به رتبه شما آسیب می زند. ابزار Semrush Backlink Audit می تواند به شما کمک کند تا این لینک ها را بیابید و باطل کنید. اما در وهله اول جلوگیری از خرید لینک های بالقوه مضر آسان تر است.
بنابراین، به گزینه های ارسال وب سایت رسمی موتورهای جستجو پایبند باشید.
ارسال سایت خود به گوگل و سایر موتورهای جستجو نه پیچیده و نه زمان بر است. تا زمانی که مراحل را دنبال کنید، URL های شما باید در کوتاه ترین زمان ایندکس شوند.
اما اگر پس از ارسال سایت خود با مشکلات ایندکس مواجه شدید، از Site Audit برای رفع مشکل استفاده کنید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/submit-to-search-engines/