- چگونه یک پایگاه فالوور برای یک نمایش بسازیم
- با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید
- مهمانان را از هر زمینه ای بیاورید
- بخشی از جوامع باشید
- پاسخ به سوالاتی که جامعه ما می خواهد پاسخ دهد
- سازگاری کلیدی است
- همبستگی
- یک صفحه فرود سفارشی دریافت کنید
- روش های مختلف پخش در یوتیوب
- بزرگنمایی کنید
- میدان رودخانه
- پرسش و پاسخ مستقیم را تشویق کنید
- نحوه برخورد با آن پرسشها/پاسخهای «ناجور» مخاطب (و گاهی اوقات مهمانان) در طول پخش زنده
- حتی اگر قبلاً هرگز با آنها ملاقات نکرده اید یا با آنها ارتباط برقرار نکرده اید، کجا می توانید سخنرانان را پیدا کنید
- چگونه تبلیغ کنیم
- از پلتفرمی استفاده کنید که برای برند شما بهترین کار را دارد
- برای بازخورد باز باشید
- تسلیم نشو
یوتیوب بیش از 2.5 میلیارد کاربر دارد و دومین شبکه رسانه اجتماعی محبوب در جهان است. با این حال، تنها تعداد کمی از بازاریابان از این پلت فرم استفاده می کنند.
گزارش صنعت اخیر توسط Social Media Examiner نشان داد که تنها 51٪ از بازاریابان از YouTube استفاده می کنند، اما 59٪ قصد دارند استفاده خود را از این پلت فرم افزایش دهند.
اگرچه همه بازاریابان از یوتیوب استفاده نمی کنند، اما می دانند که ویدیو بخش اساسی بازاریابی و یادگیری است. طبق گفته Wyzowl، 91٪ از کسب و کارها از ویدئو به عنوان ابزار اصلی بازاریابی خود استفاده می کنند. داده ها نشان می دهد که ویدیوهای آنلاین به 92.3٪ مخاطب در سراسر جهان می رسد.
تصویر زیر درصد کاربران جهانی اینترنت را نشان می دهد که در هفته آخر سه ماهه چهارم 2023 ویدیوهای آنلاین را برای اهداف یادگیری تماشا کرده اند، به تفکیک منطقه. مراکش با 63.3 درصد در صدر فهرست قرار دارد و پس از آن ترکیه و آفریقای جنوبی قرار دارند.
چگونه یک پایگاه فالوور برای یک نمایش بسازیم
هیچ فرمول پنهانی برای موفقیت هنگام اجرای یک نمایش زنده در YouTube وجود ندارد، اما من میخواهم آنچه را که برای ما مفید بود، تجزیه و تحلیل کنم.
من سه نمایش مختلف، Turn Digi، Tea Time SEO و اخیرا SEO Office Hours را با مایک چیدزی از Good Signals اجرا کرده ام. نمایش سوم موفق ترین بود، و در اینجا چند درس آموخته شده است:
با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید
SEO Office Hours دارای دو مهمان ویژه است که به همراه میزبان مایک و میزبان مشترک آنا به سوالات پاسخ می دهند.
در ساعات اداری سئو، ما یک چت زنده داریم و مخاطبان زنده خود را تشویق می کنیم تا در چت با مهمانان ویژه ما سؤال بپرسند.
گاهی اوقات، ما به اندازه سایر مخاطبینی که به سؤالات پاسخ می دهند سریع پاسخ نمی دهیم. این به خوبی کار می کند زیرا مخاطبان را تشویق می کند تا در بحث شرکت کنند.
مهمانان را از هر زمینه ای بیاورید
تعدادی از افراد مستقل و کارآفرین و همچنین نمایندگی ها و برندها در این نمایشگاه شرکت دارند.
ما مهمانانی داریم که از سرتاسر جهان با ما تماس می گیرند، از یک قسمت از جمله برزیل (بنابراین برای آنها خیلی زود بود) تا نیوزلند، در زمان دیگری از روز.
این نمایش در ساعت 9:30 صبح به وقت محلی شروع می شود و به دیگران از غرب امکان می دهد به آن بپیوندند.
با این حال، اگر می خواهید رویدادی را سازماندهی کنید و آن را برای پیوستن به ایالات متحده باز کنید، باید زمانی را بعد از ظهر انتخاب کنید (اگر از اروپا پخش می کنید).
بخشی از جوامع باشید
جوامع زیادی در فضای بازاریابی دیجیتال وجود دارد، از جمله زنان در سئوی فناوری، اتحادیه بازاریابی دیجیتال، و ائتلاف فریلنس برای کشورهای در حال توسعه، که به چند مورد اشاره میکنیم.
عضویت در جوامع در بخش خود به شما کمک می کند تا دیگران را بشناسید، بنابراین از آنها دعوت می کنید تا در پیشنهاد شما شرکت کنند.
پاسخ به سوالاتی که جامعه ما می خواهد پاسخ دهد
سئو می تواند استرس زا باشد، و گاهی اوقات می تواند چندین راه حل برای یک مشکل وجود داشته باشد. بنابراین، از طریق ساعات اداری سئو، از مردم میخواهیم سؤالات خود را ارسال کنند و سپس برای شنیدن پاسخها به ما بپیوندند.
همچنین در چت که سوالات دیگری پرسیده می شود، بحث های زیادی داریم. ما تمایل داریم به شش سوال در هفته پاسخ دهیم و آنها را در متن فیلم ها قرار دهیم.
سازگاری کلیدی است
وقتی میخواهید در هر کاری که انجام میدهید تفاوت ایجاد کنید، ثبات مهم است.
مایک از ابتدا قاطعانه بود که ما برنامه را هر جمعه در همان زمان حداقل تا پایان سال اجرا می کنیم.
این برای شش هفته بود. در پایان این شش هفته، ما 16000 بازدید و 48 مشترک داشتیم.
همبستگی
Sprout Social توصیه می کند که برای افزایش تعامل، به نظرات یا لایک های بیشتری در ویدیوی خود نیاز دارید.
با این حال، SEO Hours یک نمایش زنده است که از طریق زوم انجام می شود، بنابراین آنها نمی توانند در طول ضبط لایک یا نظر بدهند.
ما در یوتیوب پخش زنده نمیکنیم، ویدیو را بعداً آپلود میکنیم تا مخاطبان بتوانند دوباره آن را تماشا کنند و آن را لایک/نظر دهند.
ما شاهد افزایش لایک در هر ویدیو نبودیم، اما شاهد بودیم که افراد بیشتری به صورت زنده به ما پیوستند. در ابتدا 4 نفر شرکت کننده داشتیم و در آخرین قسمت ها به 40 نفر رسیدیم.
ما همچنین سوالات زیادی از سوی مخاطبان خود داریم و مهمانان گاهی اوقات قبل از اینکه مایک یا من بتوانم آنها را از مهمانان ویژه خود بپرسم به سؤالاتی که در چت ارسال شده است پاسخ می دهند.
یک صفحه فرود سفارشی دریافت کنید
اگر یک نمایش زنده در YouTube اجرا می کنید، مطمئن شوید که یک صفحه فرود اختصاصی با تمام اطلاعات در مورد نحوه مشارکت دارید. ثبت نام را در صفحه اصلی نیز قرار دهید.
برای ساعات اداری SEO، ما همه ویدیوهای قسمت های گذشته را داریم تا مهمانان بتوانند آن را تماشا کنند، و همچنین می توانند نحوه ارسال سوال و ثبت نام و محل ثبت نام شرکت کنندگان برای دعوتنامه های تقویم که هر هفته افزایش می یابد، بخوانند – این چیزی است که مردم به آن توجه می کنند. به طور طبیعی به اشتراک گذاری
روش های مختلف پخش در یوتیوب
Dacast برخی از بهترین سیستم عامل های پخش زنده را در پست خود در اینجا مقایسه می کند. پلتفرمی که تصمیم به استفاده از آن دارید به شما و اهداف ارائه بستگی دارد.
به عنوان مثال، مایک نمیخواست ساعتهای اداری سئوی او بیشتر صیقلی یا تکرار شود – زیرا اینطور نیست. در عوض، او میخواست که شبیه یک تماس ویدیویی معمولی باشد، مانند جلسات گروهی اصلی که جان مولر برای سازماندهی استفاده میکرد.
او از این واقعیت خوشش میآید که اگر تصمیم بگیرند ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارند، میتواند همه، از جمله شرکتکنندگان را ببیند. گاهی اوقات، شرکت کنندگان وارد عمل می شوند و زمینه سوال را توضیح می دهند یا به پاسخ دادن به آن کمک می کنند.
هنگام راه اندازی یک نمایش زنده در YouTube، دو گزینه اصلی وجود دارد که در گذشته از آنها استفاده کرده ام:
بزرگنمایی کنید
این یک پلت فرم ویدیویی زنده است که هر کسی که برای رویداد ثبت نام کرده است می تواند در آن شرکت کند.
این بدان معناست که می توانید قبل از آپلود ویدیو در یوتیوب آن را ویرایش کنید. در ساعات اداری SEO، ویدیوی شما را با حذف کلمات “ums” و ” you know” ویرایش می کنیم.
سپس آن را در یوتیوب آپلود می کنیم تا همه بتوانند آن را تماشا کنند.
میدان رودخانه
دو گزینه وجود دارد: یا این را به صورت زنده پخش کنید و مستقیماً در کانال YouTube خود پخش کنید یا آن را به صورت زنده پخش کنید اما آن را ضبط کنید. سپس، می توانید آن را بعداً در YouTube آپلود کنید.
برخی کنفرانس ها و وبینارها وجود دارند که به نظر می رسد بین سخنرانان و شرکت کنندگان فاصله واقعی وجود دارد و شما آنجا هستید تا به آنچه ارائه دهندگان می خواهند درباره آن صحبت کنند گوش دهید.
بنابراین، ما Zoom را انتخاب کردیم، اما توصیه میکنم از پلتفرمی استفاده کنید که به بهترین وجه با اهداف شرکت و ارائه شما مطابقت دارد.
پرسش و پاسخ مستقیم را تشویق کنید
در ساعات اداری SEO، افرادی که سوالات خود را ارسال می کنند و پخش زنده را تماشا می کنند، کسانی هستند که نمایش را می سازند.
ما چت زنده را تماشا میکنیم، و عبارات مخاطب (گاهی با نگاههای متحیر، واقعاً درگیر یا معمولاً تکان دادن سر زیاد) تعیین میکند که آیا موضوعی را بیشتر بررسی میکنیم یا ممکن است چیزی نیاز به توضیح داشته باشد یا به سؤال بعدی برویم.
مخاطبان ترکیبی از مدیران بازاریابی غرق شده، صاحبان مشاغل ناامید و متخصصان سئو هستند که به تنهایی کار می کنند. ساعات اداری سئو فرصتی برای آنهاست تا ببینند چه چیزی برای دیگران مفید است، مشکلاتی را که دارند مطرح کنند یا فقط با دیگرانی که همان کار را انجام می دهند چت کنند.
برای ما، بهعنوان مجریان برنامه، مهم است که مخاطب احساس کند شنیده و دیده میشود – و اگر سؤالی داشته باشد، به احتمال زیاد به آن میپردازیم. ما فکر می کنیم Zoom یا Google Meet به طور طبیعی به این قالب کمک می کند.
در طول ساعت زنده، بسیار نادر است که شرکت کنندگان از تحصیل خارج شوند، و این ممکن است به این دلیل باشد که آنها به همان اندازه که مهمانان ویژه به سؤالات پاسخ می دهند، احساس می کنند که بخشی از ساعات اداری SEO هستند.
نحوه برخورد با آن پرسشها/پاسخهای «ناجور» مخاطب (و گاهی اوقات مهمانان) در طول پخش زنده
اگر این سؤالات ناخوشایند فوری وجود دارد، می توانید یکی از سه کار را انجام دهید:
- منتظر پاسخ مخاطب به سوال باشید.
- از شخص بخواهید منظورش را توضیح دهد.
- به سوال (میزبان و میزبان با مهمانان ویژه) پاسخ دهید.
گاهی اوقات سوالات ناخواسته مطرح می شود و در صورت عدم پاسخگویی مجدداً مطرح می شود.
اکثراً در 37 قسمت (تا 11 آگوست) در طول پخش زنده با سؤالات ناخوشایند زیادی روبرو نشده ایم.
حتی اگر قبلاً هرگز با آنها ملاقات نکرده اید یا با آنها ارتباط برقرار نکرده اید، کجا می توانید سخنرانان را پیدا کنید
این سومین باری بود که نمایشی را اجرا می کردم، بنابراین با افرادی که در برنامه های قبلی حضور داشتند تماس گرفتم. عضوی از جوامع برای برقراری ارتباط با دیگران و تبلیغ آنها در برنامه کلیدی است.
هرگز بهانه ای برای صحبت ، افراد مشابه در نمایش YouTube شما وجود ندارد.
اگر نمی توانید افرادی را خارج از حلقه خود پیدا کنید، اشکالی ندارد، اما با دیگران رابطه برقرار کنید یا از همکاران یا دوستان قبلی خود بپرسید که آیا آنها دیگرانی را می شناسند که می خواهند بخشی از برنامه شما باشند.
چگونه تبلیغ کنیم
از تبلیغ پیشنهاد خود خجالت نکشید.
از زمانی که Good Signals شروع به کار SEO Office Hours در 3 نوامبر کرد، تعداد فالوورهای خود را در لینکدین تا 560 افزایش داد و تعداد مشترکان خود را تا پایان ژوئیه، 35مین قسمت ما، 251 افزایش داد.
Good Signals یک صفحه فرود اختصاصی با تمام اطلاعات (نحوه ارسال سؤال و ثبت نام) دارد که در آن شرکت کنندگان برای دعوت نامه های تقویم ثبت نام می کنند، که هر هفته افزایش می یابد – این چیزی است که مردم به طور ارگانیک به اشتراک می گذارند.
در ابتدا، مایک ساعات کاری دفتر سئوی خود را در خبرنامه هفتگی خود فهرست می کرد و همچنین آنها را در امضای ایمیل خود قرار می داد.
همراه با توضیحات مرتبط، ما همچنین ویدیوهای YouTube را بر اساس موضوعات مرتبط برچسب گذاری می کنیم تا در جستجوها و در کنار ویدیوهای مرتبط محبوب ظاهر شوند.
علاوه بر این، ما یک کمپین تبلیغاتی کوچک گوگل در یوتیوب اجرا میکنیم، به این معنی که وقتی افراد ویدیوهای مشابهی را تماشا میکنند، ساعات کاری SEO Office به آنها نشان داده میشود.
ما خوش شانس بودیم که در خبرنامه SEOFOMO معرفی شدیم. با تشکر از شما، Aleyda Solis.
ما برای شرکت در پادکست Search off the Record دعوت شدهایم، جایی که Google گاهی اوقات با مهمانان برنامه خود مصاحبه میکند. ما همچنین گاهی اوقات میزبان لیزی و جان از Google در ساعات اداری SEO هستیم.
از پلتفرمی استفاده کنید که برای برند شما بهترین کار را دارد
اگر مهمانان کانال های یوتیوب داشته باشند، گاهی اوقات مستقیماً با مشترکین در پلتفرم شرکت می کنند. ما تمایل داریم در لینکدین و گاهی اوقات در توییتر تبلیغ کنیم. ما پیشنهاد را در اینستاگرام به اشتراک نمی گذاریم.
ما در چند ماه اول با طراحی ریز عکسهای ویدئویی بازی کردیم.
بدون طراحی بیش از حد، ما می خواستیم چیزی بسازیم که افراد در شبکه های ما آن را تشخیص دهند – و به نظر می رسد که کار کرده است. وقتی پیشنهادات را تبلیغ میکنیم، تصاویر کوچک برجسته میشوند.
برای بازخورد باز باشید
ما همیشه از بازخورد استقبال می کنیم و وقتی آن را از شرکت کنندگان دریافت می کنیم، آن تغییرات را ایجاد می کنیم. این بدان معناست که ساعات اداری سئو همچنان در حال بهبود است و بنابراین افراد بیشتری از آن لذت می برند.
در نتیجه این افراد این اطلاعات را با شبکه های خود به اشتراک می گذارند و ما بیشتر در معرض دید قرار می گیریم.
تسلیم نشو
اگر بار اول موفق نشدید، روش دیگری را امتحان کنید.
این سومین نمایش یوتیوبی است که من در آن حضور داشتم. تعداد بازدیدهای ما از ویدیوهایمان بیشتر از گذشته بوده است.
با این حال، تجربه ای که از پیشنهادات قبلی به دست آوردم به من در ساعات اداری SEO کمک کرد.
بسیاری از ما یاد نمیگیریم که چگونه یک برنامه زنده YouTube را در دانشگاه/کالج اجرا کنیم یا آموزش رسمی ببینیم. بلکه در محل کار از آن یاد می گیریم.
بنابراین، از دیگرانی که موفق شدهاند یاد بگیرید و اگر تکنیک شما جواب نداد، تسلیم نشوید. چیز متفاوتی را امتحان کنید.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته از نویسنده
منبع: https://www.searchenginejournal.com/how-to-run-live-youtube-show-to-international-audience-and-gain-traction/524244/