محتوای سئو چیست؟
محتوای سئو محتوای وبسایتی است (مانند پستهای وبلاگ، صفحات محصول و تصاویر) که بهگونهای بهینهسازی شده است که بهطور برجسته در موتورهای جستجو مانند Google ظاهر شود و ترافیک با کیفیت بالا و بدون پرداختی ایجاد کند.
به عبارت دیگر محتوای آنلاین عبارتند از:
- تمرکز حول موضوعاتی که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند
- با در نظر گرفتن عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو ایجاد شده است
هدف محتوای سئو جذب ترافیک ارگانیک با بهینه سازی برای کلمات کلیدی هدفمند و ارائه اطلاعات ارزشمندی است که با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد.
به عنوان مثال، نام تجاری زیر محتوای نوشتاری مبتنی بر SEO ایجاد می کند:
صفحه انتخاب شده دارای رتبه بندی گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط با آن است:
محتوای سئو به برند کمک کرد تا ترافیک ارگانیک را در طول دو سال نزدیک به 600 برابر افزایش دهد و درآمد فروش محصول را تا 2964 درصد افزایش دهد.
با استفاده از محتوای سئو، شرکت شما می تواند به رشد مشابهی دست یابد.
نحوه ایجاد محتوای سئو
در اینجا نحوه ایجاد محتوای سئو مرحله به مرحله آورده شده است:
1. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید
تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی است برای یافتن آنچه مردم در موتورهای جستجو جستجو میکنند تا ایدههای محتوای سئو مرتبط با برند شما را شناسایی کنند، در بین جستجوگران محبوبیت داشته باشند و بتوانید رتبه خوبی برای آن کسب کنید.
محتوای حاصله که پیرامون کلمات کلیدی که کشف می کنید ایجاد می کنید می تواند ترافیک ارزشمندی ایجاد کند.
برای شروع، موضوع مرتبط با نام تجاری خود را در ابزار تحقیق موضوعی Semrush وارد کنید.
سپس کشور مورد نظر را انتخاب کنید و روی “کلیک کنید”ایده های محتوا را دریافت کنید“.
این ابزار ایده های محتوای مرتبط با موضوع شما را جمع آوری می کند.
کلیک کنید “نمایش بیشتر“هر ایده ای بیایید ببینیم:
- اندازه موضوع فرعی: میانگین تعداد جستجوهای ماهانه برای کلمه کلیدی زیر موضوع. عدد بالاتر به این معنی است که دسترسی بالقوه محتوای سئو شما بیشتر است.
- دشواری: اندازه گیری دشواری طبقه بندی که به صورت درصد بیان می شود. امتیاز بالاتر به این معنی است که گرفتن رتبه برجسته که کلیک های زیادی می کند دشوارتر خواهد بود.
- کارایی موضوع: اندازه گیری اندازه موضوع فرعی در رابطه با دشواری. رتبه بالاتر نشان دهنده فرصت رتبه بندی بهتر است.
- عناوین: عناوین صفحاتی که بیشترین ارتباط را با این موضوع دارند. میتوانید روی نماد فلش کلیک کنید تا هر صفحه را ببینید و ببینید محتوا چگونه است.
- سوالات: پربازدیدترین سوالات مرتبط با موضوع. پاسخ به سوالات متداول می تواند مخاطبان هدف را جذب و درگیر کند.
- جستجوهای مرتبط: جستجوهای مرتبطی که در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند. بررسی جستجوهای مشابه اما متفاوت ممکن است باعث ایجاد ایده های دیگر محتوای سئو شود.
در اینجا یک معرفی سریع برای برخی دیگر از روش های تحقیق کلمات کلیدی آورده شده است:
- جستجو در پایگاه داده کلمات کلیدی: از ابزار جادویی کلمه کلیدی برای جستجو در پایگاه داده ما با بیش از 25 میلیارد کلمه کلیدی استفاده کنید. شما می توانید برای کلمات کلیدی سوال، کلمات کلیدی کم مشکل و غیره فیلتر کنید.
- شکاف در کلمات کلیدی را بررسی کنیداز ابزار Keyword Gap برای شناسایی مواردی استفاده کنید که رقبا بالاتر از شما رتبه بندی می کنند یا کلمات کلیدی را نشان می دهند که سایت شما برای آنها نمایش داده نمی شود.
هنگامی که کلمه کلیدی مورد علاقه خود را پیدا کردید، صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را همانطور که در بخش بعدی توضیح داده شد، تجزیه و تحلیل کنید.
2. تجزیه و تحلیل SERP
SERP کلمه کلیدی انتخابی خود را برای درک بهتر هدف جستجو (آنچه کاربر میخواهد به آن دست یابد) تجزیه و تحلیل کنید، تأیید کنید که آیا کلمه کلیدی با اهداف شما مطابقت دارد یا خیر، و محتوای رقبا را بررسی کنید تا از محتوای سئوی خود الهام بگیرید.
برای تجزیه و تحلیل SERP، از وارد ، کلمه کلیدی خود به طور مستقیم در Google خودداری کنید، زیرا نتایج جستجوی شخصی ممکن است آنچه را که مخاطب هدف شما می بیند منعکس نکند.
در عوض، کلمه کلیدی و مکان مورد نظر خود را در نمای کلی کلمه کلیدی وارد کنید.
سپس به قسمت “تجزیه و تحلیل SERP” بروید تا ببینید:
- URL هایی که در صفحه اول گوگل ظاهر می شوند و می توانید با کلیک بر روی آیکون های کنار آنها از آنها دیدن کنید
- هر ویژگی SERP (نتایج جستجوی غیر استاندارد) که ظاهر می شود، که می توانید با کلیک ، روی ” از آنها دیدن کنید.صفحه نتایج جستجو را نمایش دهید“پیوند
از اطلاعاتی که در تجزیه و تحلیل خود کشف می کنید برای تعیین اینکه کاربران می خواهند پیدا کنند و گوگل می خواهد برای چه رتبه ای رتبه بندی کند، استفاده کنید.
به عنوان مثال، SERP مصور نشان می دهد که کاربران می خواهند:
- اطلاعاتی در مورد نحوه انجام کار ایمن
- مشاوره از یک متخصص یا افراد دیگر در جامعه خود
- دستورالعمل از طریق ویدئو، متن یا تصاویر
اگر ایجاد این محتوا برای برند شما منطقی است، به مرحله بعدی بروید.
اگر نه، به دنبال کلمه کلیدی با تطابق بهتر باشید.
3. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید
گوگل میخواهد برای محتوای باکیفیت رتبهبندی کند که ارزش عالی و منحصربهفردی به کاربران ارائه میدهد، بنابراین تصمیم بگیرید که چگونه هدف جستجو را برآورده کنید و آن را بهتر از رقبای خود انجام دهید.
برتری دادن به سئو می تواند شامل انجام کارهای زیر باشد:
- تحقیقات اصلی را انجام دهید تا بینش های منحصر به فردی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشید
- منابع اضافی مانند تصاویر، ویدیوها یا الگوها را ارائه دهید
- نظرات، داستان ها و ایده های شخصی را که در هیچ جای دیگری در دسترس نیستند به اشتراک بگذارید
- ارائه اطلاعات به شیوه ای مؤثرتر و کاربرپسندتر
- موضوع را جامع تر پوشش دهید
محتوای با کیفیت بالا همچنین تخصص، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن (EEAT) را نشان میدهد، بهویژه وقتی صحبت از موضوعاتی مانند پول شما یا زندگی شما (YMYL) باشد که میتواند بر رفاه کاربران تأثیر بگذارد.
به عنوان مثال، صفحه نشان داده شده در زیر شامل اطلاعات قابل اعتماد از کارشناسان واجد شرایط است و آن را در قالبهای نوشتاری، تصویری و ویدیویی برای رفع نیازها و ترجیحات مختلف کاربران ارائه میکند.
این راهنما همچنین موضوعات فرعی مرتبط را پوشش می دهد و اطلاعات را به روشی کاربرپسند ارائه می دهد.
در نتیجه، طبق ابزار جستجوی ارگانیک Semrush، این صفحه در هر ماه 12.9 هزار بازدید ارگانیک در ایالات متحده جذب می کند.
4. از کلمات کلیدی به صورت استراتژیک استفاده کنید
استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود به گوگل کمک می کند تا بفهمد محتوای شما با این جستارها مرتبط است و کلمات کلیدی را به یک جنبه ضروری برای ایجاد محتوای سئو تبدیل می کند.
با این حال، باید مراقب باشید زیرا گوگل سایت هایی را که درگیر هرزنامه کلمات کلیدی هستند، با استفاده از کلمات کلیدی به روشی غیر طبیعی و غیر مفید برای کاربران جریمه می کند.
در زیر نحوه استفاده از کلمات کلیدی را برای بهینه سازی محتوای نوشتاری، تصاویر و ویدیوها توضیح می دهیم.
محتوای مکتوب
قرار دادن کلمه کلیدی خود در سایت های کلیدی بهترین روش هنگام نوشتن محتوای سئو است.
سعی کنید کلمه کلیدی خود را در این مکان ها بگنجانید:
- برچسب عنوان: عنوان صفحه ای که می تواند در SERP ظاهر شود
- توضیحات متا: خلاصه صفحه ای که می تواند در SERP ظاهر شود
- تگ H1: عنوان اصلی که در صفحه ظاهر می شود
- یو آر اسلاگ: بخش منحصر به فرد آدرس یک صفحه وب
- اولین پاراگراف محتوای بدن (و در سراسر محتوای نوشتاری، در صورت لزوم)
همچنین شامل کلمات کلیدی ثانویه (سایر عبارات جستجویی که مردم برای یافتن محتوایی مانند شما استفاده می کنند)، که در پاراگراف ها و عنوان های فرعی به خوبی کار می کنند، بگنجانید.
به عنوان مثال، راهنمای زیر از چندین کلمه کلیدی ثانویه استفاده می کند.
برای بهینه سازی محتوای خود می توانید با دستیار نگارش SEO Semrush کمک بگیرید.
یک سند جدید شروع کنید و جزئیات را در بخش “انتخاب یک هدف جدید” پر کنید.
سپس روی ” کلیک کنیددریافت توصیه ها“.
این ابزار رقبای با رتبه بالا را برای ارائه انواع توصیه ها تجزیه و تحلیل می کند.
نوشتن فیلمنامه خود را با در نظر گرفتن این توصیه ها شروع کنید.
همانطور که می نویسید، ابزار هر مشکلی را برجسته می کند و متن سئوی شما را بر اساس چهار معیار امتیاز می دهد:
- سهولت در خواندن
- بهینه سازی موتور جستجو
- اصالت
- لحن صدا
اگر برای بهبود نمرات خود به کمک نیاز دارید، از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی Smart Writer استفاده کنید.
محتوای تصویر
برای بهینه سازی یک تصویر برای سئو، از یک نام فایل توصیفی استفاده کنید و وقتی آن را در سایت خود آپلود می کنید، متن جایگزین توضیحی (توضیح تصویری که برای اهداف دسترسی و سئو استفاده می شود) را تایپ کنید.
بسته به پلتفرم وب سایت خود، ممکن است بتوانید عنوان و توضیحات توصیفی نیز بنویسید.
سپس می توانید تصویر مورد نظر را به صفحات وب خود اضافه کنید.
محتوای ویدیویی
برای بهینه سازی یک ویدیو برای سئو، ویدیو را در یوتیوب آپلود کنید (زیرا گوگل مالک پلتفرم است) و کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان و توضیحات بگنجانید.
ویدیوی یوتیوب زیر از کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات استفاده می کند:
سپس می توانید ویدیوهای پیشرفته را در صفحات وب خود جاسازی کنید.
گنجاندن ویدئوهای بهینهسازی شده میتواند یافتن کاربران را آسانتر کند و گوگل هدف آنها را درک کند.
5. نشانه گذاری طرحواره را اعمال کنید
نشانه گذاری طرحواره (یا داده های ساختاریافته) کدی است که جنبه های مختلف محتوای سئو سایت شما را تعریف می کند تا درک گوگل از محتوای شما را بهبود بخشد و شما را واجد شرایط برای نتایج غنی کند (نتایج جستجو با ویژگی های اضافی که توجه را به خود جلب می کند).
برای مثال، طرح کلی پشت دستور یک برند به این صورت است:
دستور غذا در برخی از صفحات SERP با اطلاعات مربوطه ظاهر می شود:
ممکن است بتوانید یک افزونه وب سایت پیدا کنید که پیاده سازی نشانه گذاری طرحواره را آسان می کند.
در غیر این صورت، نکات موجود در راهنمای راهنمای Google را مرور کنید یا از یک توسعه دهنده وب کمک بخواهید.
شروع به ایجاد محتوای سئو کنید
Semrush تمام ابزارهای مورد نیاز برای یافتن ایده های محتوای سئو و اجرای موثر آنها را دارد.
به صورت رایگان ثبت نام کنید تا ابزارهایی مانند:
منبع: https://www.semrush.com/blog/seo-content/