Organization Schema
وبلاگ

چیست و چگونه می توان آن را پیاده سازی کرد

نمودار سازمانی چیست؟

نمودار سازمانی نوعی از داده های ساختار یافته است که می توانید به کد HTML سایت خود اضافه کنید. برای کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر سازمان شما.

در باطن به این شکل است:

کد HTML برای "Petco.com" وب سایت با رمزگذاری طرحواره JSON-LD برجسته شده است.

این اطلاعات به موتورهای جستجو مانند:

  • نام شرکت شما
  • آدرس فیزیکی شرکت
  • شرح کسب و کار شرکت شما
  • پیوندهایی به پروفایل های رسانه های اجتماعی شما

چرا نمودار سازمانی برای سئو مهم است؟

نمودار سازمانی به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری درباره شرکت شما می دهد.

اگرچه داده های ساختاریافته به خودی خود یک عامل رتبه بندی نیستند، اما استفاده از آن می تواند نشان دادن صفحه وب شما را برای جستجوهای مرتبط برای موتورهای جستجو آسان تر کند.

نمودار سازمانی، به ویژه، به Google کمک می کند اطلاعات کسب و کار شما را به عنوان یک نتیجه یا پانل دانش غنی، همراه با تصاویر، پیوندها و اطلاعات اضافی نمایش دهد.

  11 Ways to Find New Keywords for Your Site

مثل او:

داشبورد گوگل "پتکو" یک شرکت

این نتایج جذاب می تواند به برجسته شدن کسب و کار شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) کمک کند. احتمالاً کلیک‌ها و ترافیک ارگانیک (یا بدون پرداخت) بیشتری را جذب خواهد کرد.

این به ویژه برای سئوی محلی مفید است.

با استفاده از طرحواره، سازمان ها می توانند محل کسب و کار، ساعات کاری و جزئیات تماس خود را در موتورهای جستجو برجسته کنند.

که به نوبه خود می تواند نتایج غنی ایجاد کند که می تواند ترافیک بیشتری را به مکان های فیزیکی شما برساند.

خواندن تکمیلی: چگونه موتور جستجوی خود را با نشانه گذاری طرحواره بهینه کنید: نکاتی از طرفداران

نحوه پیاده سازی نمودار سازمانی

برای پیاده سازی نمودار سازمانی، باید نمودار سازمانی را کدنویسی کرده و به وب سایت خود اضافه کنید.

شما می توانید این کار را با یک افزونه انجام دهید، از هوش مصنوعی استفاده کنید، یا نشانه گذاری نمودار خود را به صورت دستی بنویسید.

در اینجا نحوه ایجاد یک طرحواره JSON-LD به همراه یک مثال آورده شده است.

از یک افزونه برای اضافه ، نمودار سازمانی به سایت خود استفاده کنید

افزونه هایی که به شما امکان می دهند نشانه گذاری طرحواره را از طریق JSON-LD اضافه کنید عبارتند از SchemaPro، Rank Math و Yoast.

  93 Online Advertising Statistics You Need to Know for 2024

استفاده از افزونه ها کنترل کمتری روی سفارشی سازی به شما می دهد. اما ممکن است پیاده سازی را سریعتر کند.

به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از افزونه Yoast یک نمودار سازمانی ایجاد کنید و فقط یک فرم را پر کنید.

اطلاعات طرحواره سازمان SEO Yoast مانند شناسه مالیات بر ارزش افزوده، شناسه مالیاتی و غیره

منبع تصویر: Yoast

از هوش مصنوعی برای ایجاد نشانه گذاری نمودار سازمانی استفاده کنید

راه دیگری برای ایجاد نشانه گذاری نمودار سازمانی با کمک یک ابزار هوش مصنوعی مانند ChatGPT است.

از دستور زیر استفاده کنید و مطمئن شوید که داده ها را با اطلاعات شرکت خود جایگزین کنید:

سلام، آیا می توانید یک نشانه گذاری طرحواره سازمانی JSON-LD برای شرکت من ایجاد کنید؟

نوع سازمان: کسب و کار آنلاین
نام سازمان: بهترین کسب و کار آنلاین
وب سایت رسمی: bestonlinebusiness.com
شرح شغل: ما شماره یک هستیم
آدرس: خیابان سوپریور، ایالت درجه یک، بزرگترین کشور 11111
ایمیل: [email protected]
شماره تماس: +1 111 111 1111
پیوندهای حساب اجتماعی: https://www.x.com/bestonlinebusiness، https://www.facebook.com/bestonlinebusiness، https://www.linkedin.com/company/bestonlinebusiness
لوگوی رسمی: best-logo-ever.jpg”

ChatGPT این کد را ایجاد کرد:

کد نشانه گذاری نمودار سازمانی توسط ChatGPT ایجاد شده است.

کد را کپی کرده و به آن اضافه کنید

بخشی از HTML وب سایت شما.

نشانه گذاری نمودار سازمانی را به صورت دستی بنویسید

برای شروع، یک ویرایشگر HTML مانند Notepad یا Notepad++ را باز کنید.

سپس یک مورد جدید ایجاد کنید

این چیزی است که باید به نظر برسد:

سپس، کد JSON-LD خود را با استفاده از ساختار زیر در تگ های اسکریپت اضافه کنید و اطلاعات مربوطه را برای سازمان خود پر کنید:

جزء

یک توضیح

مثال

“@context”

واژگان schema.org را تعریف می کند

“https://schema.org”

“@او می نویسد”

نوع سازمان را تعیین می کند

“سازمان” یا زیر مجموعه ای مانند “سازمان آموزشی”

لیست کامل زیر کلاس ها را در Schema.org مشاهده کنید

“نام”

نام سازمان شما

“شرکت Acme”

“URL”

وب سایت سازمان شما

“https://www.acme.com”

“لوگو”

URL لوگوی سازمان شما

“https://www.acme.com/logo.png”

“آدرس”

آدرس فیزیکی

بارسلونا، اسپانیا

08026

حرفه فریزر

برای مشاهده ساختار آدرس دقیق مورد استفاده به مثال زیر مراجعه کنید.

“نقطه تماس”

اطلاعات تماس

تلفن: +1-555-123-4567، نوع تماس: خدمات مشتری

برای استفاده از ساختار اتصال دقیق به مثال زیر مراجعه کنید.

“همان”

پیوندهایی به پروفایل های رسانه های اجتماعی شما

(“https://www.facebook.com/acme”، “https://twitter.com/acme”)

متناوبا، کد زیر را در ویرایشگر متن خود کپی/پیست کنید، سپس اطلاعات سازمان خود را در داخل نقل قول های خالی (“”) وارد کنید:

همچنین می‌توانید هر فیلد اضافی را که برای نیازهای خاص شما اعمال می‌شود، اضافه کنید. برای خواص بیشتر، لیست کامل خواص را در Schema.org ببینید.

"سازماندهی شده است" صفحه از "chart.org" وب سایت.

هنگامی که از نشانه گذاری JSON-LD خود راضی شدید، قطعه کد را به آن اضافه کنید

یا بخشی از کد HTML برای صفحه اصلی شما.

نمونه هایی از نمودارهای سازمانی JSON-LD

اگر به الهام یا کمی راهنمایی نیاز دارید، در اینجا دو نمونه عالی از نمودار سازمانی آورده شده است:

در اینجا نمونه ای از نمودار سازمانی JSON-LD برای یک کتابخانه آورده شده است:

در اینجا نمونه دیگری از نمودار سازمانی برای یک رستوران آورده شده است:

چگونه نمودار سازمانی خود را آزمایش کنیم

پس از اجرای طرح خود، آن را تست کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

در اینجا سه ​​ابزار وجود دارد که می توانید برای این کار استفاده کنید:

ممیزی سایت

می توانید داده های ساخت یافته خود را با ابزار ممیزی وب سایت Semrush تأیید کنید.

ابتدا ابزار ممیزی سایت را باز کنید. با وارد شدن به حساب کاربری Semrush خود و کلیک بر روی “ممیزی سایتدر بخش «سئو و فناوری روی صفحه»

منوی ناوبری Semrush با "سئو و فناوری روی صفحه" دسته F "ممیزی سایت" دکمه برجسته شده است.

اگر پروژه ای برای وب سایتی دارید که می خواهید آزمایش کنید، روی آن کلیک کنید.

از طرف دیگر، با کلیک بر روی “یک پروژه جدید با محدوده مربوطه ایجاد کنید.+ ایجاد پروژه«برای اجرای خودکار ممیزی سایت.

"پروژه های من" بخش با "+ ایجاد پروژه" دکمه برجسته شده است.

در مرحله بعد، از شما خواسته می شود تنظیمات ممیزی سایت خود را پیکربندی کنید. اگر مبتدی هستید یا فقط ابزار را امتحان می کنید، می توانید با استفاده از معیارهای از پیش تعریف شده ادامه دهید.

از طرف دیگر، می توانید راهنمای ما در مورد پیکربندی ممیزی سایت را برای اطلاعات بیشتر مرور کنید.

کلیک کنید “ممیزی سایت را شروع کنید“وقتی کارت تمام شد.”

"تنظیمات ممیزی سایت" پنجره با "تنظیمات اولیه را پیکربندی کنید" بخش F "ممیزی سایت را شروع کنید" دکمه برجسته شده است.

چه روی یک پروژه موجود کلیک کنید یا یک پروژه جدید ایجاد کنید، به داشبورد نمای کلی حسابرسی سایت هدایت خواهید شد.

بخش «کدگذاری» را پیدا کنید و روی «مشاهده جزئیات

"خلاصه" برگه ابزار حسابرسی سایت با "برندها" بخش F "مشاهده جزئیات" دکمه برجسته شده است.

در صفحه بعدی خواهید دید:

  • چند صفحه را اسکن کردید که حاوی نشانه گذاری طرحواره بود؟
  • نوع نشانه گذاری طرحواره ای که در هر صفحه یافت می شود
  • هر گونه رمزگذاری طرحواره نامعتبر

مثل او:

ابزار حسابرسی وب سایت "برندها" گزارش با "صفحات حاوی برچسب های نشانه گذاری"، "نوع رمزگذاری" و "داده های ساخت یافته" بخش ها برجسته شده اند.

برای یافتن جدولی با عنوان «عناصر داده‌های ساختاریافته» به پایین بروید.

اگر هر یک از موارد نامعتبر است، مانند نمودار سازمانی شما، روی ” کلیک کنیدنمایش همه موارد نامعتبر“در پایین.”

"عناصر داده های ساخت یافته" بخش ابزار ممیزی سایت با "نمایش همه موارد نامعتبر" دکمه برجسته شده است.

برای مشاهده خطاهای خاص برای هر مشکل شناسایی شده، روی هر ورودی در ستون فیلدهای تحت تأثیر کلیک کنید.

"2 عناصر داده ساختاریافته نامعتبر" گزارش با "زمینه های تحت تأثیر" ستون و خطا در مورد برجسته شده است.

اکنون می توانید خطاها را ببینید و آنها را برطرف کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه خطا را برطرف کنید، کلیک کنیدچرا و چگونه آن را رفع کنیم“برای اطلاعات بیشتر.”

"2 عناصر داده ساختاریافته نامعتبر" گزارش با "چرا و چگونه آن را رفع کنیم" نور در پنجره برجسته شده بود.

پس از رفع خطاها، ممیزی را مجدداً اجرا کنید تا از تصحیح آنها اطمینان حاصل کنید.

تأیید کننده رمزگذاری طرحواره

Schema Markup Checker ابزار تست رسمی Schema.org است.

برای آزمایش یک صفحه وب که قبلاً یک نمودار سازمانی به آن اضافه کرده اید، URL را در فیلد زیر وارد کنید “URL را واکشی کنید“و کلیک کنید”تست را اجرا کنید“.”

"URL را واکشی کنید" تب Schema Markup Validation Tool با "تست را اجرا کنید" دکمه برجسته شده است.

از طرف دیگر، می‌توانید قطعه کدی را که نوشته‌اید اما اجرا نکرده‌اید با کلیک ، روی «آزمایش کنید.گزیده ای از کد«قبض پرداخت نشده

کد خود را در کادر قرار دهید و روی ” کلیک کنیدتست را اجرا کنید“.”

"گزیده ای از کد" برگه ابزار اعتبارسنجی نشانه گذاری طرحواره با کد اسکریپت و "تست را اجرا کنید" دکمه برجسته شده است.

در حالت ایده آل، شما به دنبال نتیجه “0 خطا” و “0 هشدار” مانند این هستید:

ابزار اعتبارسنجی نشانه گذاری طرحواره با "0 خطا 0 هشدار" بخش برجسته شده است.

اگر خطایی وجود داشته باشد، ابزار آنها را برجسته می کند تا بتوانید به راحتی آنها را پیدا و رفع کنید.

تست نمره غنی

Rich Results Test ابزار تأیید نشانه‌گذاری طرحواره سازمانی Google است. اما می‌تواند سایر داده‌های ساختاریافته سایت شما را نیز بررسی کند.

می‌توانید از تست نتایج غنی استفاده کنید تا ببینید صفحات شما بر اساس طرحواره‌ای که قبلاً دارید، چه نتایج غنی می‌توانند ایجاد کنند. اما شما همچنین می توانید از آن برای آزمایش صحت نشانه گذاری یک طرح موجود یا پیش نویس استفاده کنید.

نشانه گذاری نموداری را که آماده کرده اید قبل از اجرای آن با رفتن به ابزار و کلیک ، بر روی آن تست کنید.کد«قبض پرداخت نشده

کد خود را در کادر قرار دهید، سپس روی ” کلیک کنیدکد تست“.”

"کد" تب ابزار تست نتایج غنی گوگل با کد اسکریپت و "کد تست" دکمه برجسته شده است.

اگر کد شما معتبر باشد، یک علامت سبز رنگ در بخش نتایج تست و همچنین پیام «یک مورد معتبر شناسایی شد» را مشاهده خواهید کرد.

مثل او:

ابزار تست نتایج غنی گوگل با "یک مورد معتبر شناسایی شد" بخش برجسته شده است.

اکنون، می توانید ادامه دهید و نمودار سازمانی را در HTML وب سایت خود قرار دهید.

بهترین روش ها برای استفاده از نمودار سازمانی

در اینجا برخی از بهترین روش‌ها وجود دارد که هنگام اجرای برنامه‌ریزی سازمانی باید در نظر داشته باشید:

  • در صورت امکان از فرمت JSON-LD استفاده کنید
  • فقط اطلاعات دقیق و به روز را درج کنید. اطلاعات موجود در نشانه گذاری طرحواره شما باید با سایر جزئیات شرکت شما در سراسر وب مطابقت داشته باشد. این شامل نمایه کسب و کار Google شما و اطلاعات موجود در وب سایت و رسانه های اجتماعی شما می شود.
  • تا حد امکان اطلاعات مرتبط را اضافه کنید. به عنوان مثال، زیر مجموعه “LocalBusiness” به شما امکان می دهد ساعات کاری، قیمت ها، مختصات جغرافیایی و موارد دیگر را اضافه کنید.
  • تا جایی که ممکن است پیوندهایی با برچسب “@sameAs” اضافه کنید. این اعتبار شما را بهبود می بخشد و زمینه را اضافه می کند.
  • دستورالعمل های هرزنامه گوگل را دنبال کنید. از داده های ساخت یافته برای گمراه ، کاربران استفاده نکنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که ارائه می کنید درست و دقیق است.
  • از نوع نمودار مخصوص سازمان خود استفاده کنید. برای مثال، اگر صاحب یک رستوران هستید، به جای استفاده از «کسب و کار محلی» از «رستوران» استفاده کنید.
  • اجرای طرح خود را با ابزار ممیزی سایت Semrush آزمایش کنید تا تجزیه و تحلیل جامعی از سایت خود، از جمله هر گونه خطا در کدنویسی خود دریافت کنید.

از Schema برای به حداکثر رساندن حضور خود در نتایج جستجو استفاده کنید

نمودار سازمانی یک راه عالی برای بهبود دید کلی شرکت شما در نتایج موتورهای جستجو است.

در نهایت، این ممکن است میزان ترافیک دریافتی شما به وب سایت و شاید حتی تعداد مشتریانی که دارید را بهبود بخشد.

ابزار ممیزی سایت Semrush به شما این امکان را می دهد که به راحتی داده های ساخت یافته خود را مشاهده و آزمایش کنید. به علاوه تعداد زیادی از داده های فنی دیگر در مورد عملکرد سئو وب سایت شما.

به صورت رایگان ثبت نام کنید و از همین امروز شروع به بهبود عملکرد موتور جستجوی وب سایت خود کنید.

این پست در سال 2024 به روز شد. ممکن است گزیده هایی از مقاله اصلی توسط ریچل بیکر باقی بماند.

منبع: https://www.semrush.com/blog/schema-markup-for-company-corporations/