- مزایای بلند مدت
- اصالت و تعهد
- معایب رسانه های اجتماعی ارگانیک
- زمان می برد
- سازگاری مهم است
- تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟
- مزایای سئو شبکه های اجتماعی پولی
- نتایج سریع
- به مخاطبان هدف خود برسید
- معایب شبکه های اجتماعی پولی
- هزینه ها
- تاثیر کوتاه مدت
- خستگی تبلیغات
- تاثیر کلی بر SEO: ارگانیک در مقابل پولی
- کدام استراتژی بهترین است؟
- نکته: از Analytics استفاده کنید
- نتیجه گیری
چه یک مبتدی یا یک صاحب کسب و کار با تجربه باشید، نمی توانید تاثیر رسانه های اجتماعی بر کسب و کار خود را نادیده بگیرید. برای بازاریابی، آگاهی از برند عالی است، و سئو. اما پیگیری حساب های رسانه های اجتماعی، وب سایت، وبلاگ و محصولات شما بسیار پیچیده است. برای صرفه جویی در وقت و هزینه شما، ما قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چه چیزهایی برای سئوی سایت شما سود بیشتری دارد: استراتژی رسانه های اجتماعی ارگانیک یا استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی؟
اول از همه، استراتژی رسانه های اجتماعی ارگانیک چیست؟ در واقع، این برخلاف استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی است: شما باید برای آن هزینه کنید. یک استراتژی ارگانیک به این معنی است که شما از روشهای رایگان/بدون پول برای ایجاد و اشتراکگذاری محتوا در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای ایجاد مخاطبی درگیر استفاده میکنید.
به عبارت دیگر، شما به طور منظم محتوای با کیفیت را در حساب های رسانه های اجتماعی خود ارسال می کنید. علاوه بر این، بخش مهم دیگری از یک استراتژی ارگانیک، تعامل با مخاطبان شما است، مانند نظرات.
مزایای بلند مدت
یک استراتژی ارگانیک مزایای طولانی مدت زیادی دارد. اگر به طور منظم در مدت زمان طولانی پست می کنید، عموماً تعامل و ترافیک پایداری از پست های خود دریافت خواهید کرد. که به نوبه خود می تواند منجر به رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو شود.
اصالت و تعهد
اصالت مطالب شما مزیت دیگری است که این روزها اهمیت بیشتری پیدا می کند. مردم می خواهند بدانند که آیا می توانند به برند شما اعتماد کنند یا خیر. با ارسال منظم محتوای معتبر و تعامل با مخاطبان خود، می توانید اعتبار برند خود را تقویت کرده و به طور غیرمستقیم سئوی خود را بهبود ببخشید.
بنابراین چگونه تعامل سئوی شما را بهبود می بخشد؟ خوب، لایکها، اشتراکگذاریها و نظرات میتوانند با نشان دادن مرتبط بودن محتوای شما بر سئوی شما تأثیر بگذارند و محبوب علاوه بر این، اکنون که گوگل بیشتر محتوای رسانه های اجتماعی را در نتایج جستجوی خود نشان می دهد، داشتن معیارهای تعامل عالی می تواند چیز خوبی باشد.
معایب رسانه های اجتماعی ارگانیک
زمان می برد
برای بهرهمندی از مزایای استراتژی رسانههای اجتماعی ارگانیک، باید به طور منظم در یک دوره زمانی طولانی پست ارسال کنید. با این حال، این نیز می تواند یک نقطه ضعف باشد. گاهی اوقات می خواهید یک نام تجاری یا محصول جدید راه اندازی کنید و نمی خواهید ماه ها قبل از جلب توجه مردم در مورد آن پست بگذارید.
حتی اگر شما انجام دادن با یک استراتژی ارگانیک نتیجه بگیرید، ممکن است ماه ها طول بکشد تا نتایج قابل توجهی مشاهده شود. پس باید صبور بود!
سازگاری مهم است
این در واقع یک عنصر کلیدی است. برای یک استراتژی ارگانیک موثر، باید تلاش های مستمر و مداومی برای حفظ دیده شدن برند خود انجام دهید. و تعهد این بدان معناست که باید در بالای فید خود بمانید و به طور مرتب به این فکر کنید که چه محتوایی ممکن است مورد علاقه مخاطبان شما باشد. که نیاز به زمان و تلاش دارد.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟
تبلیغات رسانه های اجتماعی بسیار ساده هستند. اینها تبلیغات پولی هستند که می توانید در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند متا (شامل فیس بوک و اینستاگرام)، X و یوتیوب اجرا کنید. همچنین خوب است بدانید که تبلیغات انواع مختلفی دارند، مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدیویی، پست های حمایت شده و غیره. بسته به هدف و مخاطبتان، یکی از آنها را انتخاب می کنید.
همانطور که اشاره کردیم، تبلیغات رسانه های اجتماعی هستند پرداخت شده است تبلیغات با این حال، هزینه ها ممکن است بسته به مخاطبان، نوع تبلیغات و مدت زمان کمپین شما متفاوت باشد. به همین دلیل است که برخی از کمپین ها ممکن است گران تر از دیگران باشند!
مزایای سئو شبکه های اجتماعی پولی
نتایج سریع
بر خلاف یک استراتژی ارگانیک، تبلیغات می تواند ترافیک و تعامل فوری را به سایت شما برساند. این می تواند به طور غیر مستقیم سئوی شما را بهبود بخشد زیرا معیارهای تعامل شما افزایش می یابد.
بعلاوه، اگر محتوای باکیفیت را تبلیغ کنید، احتمال اشتراک گذاری، لایک و لینک دادن به آن توسط مردم بیشتر خواهد شد. همه اینها برای سئوی شما بسیار ارزشمند است.
به مخاطبان هدف خود برسید
تبلیغات همچنین دسترسی به مخاطبان هدف را نسبتاً آسان می کند. وقتی تبلیغی را تنظیم میکنید، میتوانید اطلاعات خاصی را وارد کنید که به شما امکان میدهد به افراد در یک جمعیت مشخص، با علایق و رفتارهای خاص دسترسی پیدا کنید.
اگر این افراد محتوایی را که شما معرفی کرده اید دوست داشته باشند، حتی ممکن است در حساب شما مشترک شوند. این وضعیت ایده آل خواهد بود زیرا آنها اکنون پست های ارگانیک شما را نیز می بینند.
معایب شبکه های اجتماعی پولی
هزینه ها
از آنجایی که در نام آن وجود دارد، این موضوع بیمعنی است، اما هنوز هم قابل ذکر است. پرداخت هزینه برای تبلیغات می تواند بسیار گران باشد. به خصوص اگر این استراتژی رسانه های اجتماعی شما باشد و استراتژی ارگانیک نداشته باشید.
اگر چنین است، باید به طور مستمر روی تبلیغات رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید تا دیده شدن برند خود را حفظ کنید.
تاثیر کوتاه مدت
تبلیغات فقط برای مدت زمان محدودی اجرا می شوند. اگر کمپین شما به پایان برسد و تبلیغ شما دیگر تبلیغ نشود، ترافیک و تعامل شما با آن تبلیغ کاهش می یابد. به عبارت دیگر، تبلیغات پولی هیچ مزیت ماندگاری در سئو ایجاد نمی کند.
خستگی تبلیغات
بله، این یک پدیده است! دیدن یک تبلیغ به صورت مکرر می تواند حساسیت افراد را کاهش دهد. به عبارت دیگر: مردم از دیدن یک تبلیغ خسته می شوند و دیگر به آن توجه نمی کنند. این بدان معناست که تبلیغات شما اثربخشی کمتری خواهد داشت. آیا تا به حال یک تبلیغ تلویزیونی را آنقدر دیده اید که از آن خسته شوید؟ همین موضوع است. خستگی تبلیغاتی
تاثیر کلی بر SEO: ارگانیک در مقابل پولی
ما در مورد مزایای سئو هر دو استراتژی صحبت کرده ایم، اما اجازه دهید به طور خلاصه خلاصه کنیم.
- یک استراتژی رسانه های اجتماعی ارگانیک این بدان معنی است که شما به طور منظم محتوای با کیفیت بالا را منتشر می کنید، که می تواند بک لینک های بیشتری ایجاد کند و دید برند شما را بهبود بخشد. حتی می تواند معیارهای تعامل شما را بهبود بخشد!
- با استفاده از تبلیغات پولی تاثیر مستقیمی روی رتبه سئوی شما نخواهد داشت. با این حال، تبلیغات می تواند ترافیک قابل توجهی را به سایت شما برساند، که به نوبه خود می تواند معیارهایی مانند صفحات در هر جلسه را بهبود بخشد.
کدام استراتژی بهترین است؟
مثل همیشه، پاسخ کاملاً به این بستگی دارد شما اهداف شما و میزان سرمایه گذاری شما در استراتژی رسانه های اجتماعی، خواه زمان، پول یا هر دو باشد. با این حال، برای به حداکثر رساندن تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئوی خود، توصیه می کنیم از هر دو استراتژی استفاده کنید.
برای چی؟ زیرا می توانید از تبلیغات برای تبلیغ محتوای جدید یا با ارزش برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنید. هنگامی که هجوم اولیه یک تبلیغ خاموش شد، می توانید مردم را به پست های ارگانیک خود علاقه مند کنید.
نکته: از Analytics استفاده کنید
اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شما بینشی از عملکرد پست های ارگانیک و پولی خود می دهند. از آنها برای بررسی اینکه کدام پست با مخاطبان شما طنین انداز است و کدام نه، استفاده کنید. اگر این داده ها را با تجزیه و تحلیل وب سایت خود ترکیب کنید، می توانید به راحتی استراتژی خود را تنظیم کنید و بر روی آنچه که بهترین کار را انجام می دهد تمرکز کنید.
نتیجه گیری
هر دو استراتژی ارگانیک و پولی مزایای خود را دارند. یک استراتژی رسانه اجتماعی ارگانیک منجر به رشد آهسته و پیوسته با مزایای پایدار برای کسب و کار شما خواهد شد. با این حال، زمان زیادی طول می کشد تا نتایج را مشاهده کنید. از طرف دیگر، استفاده از تبلیغات پولی به شما نتایج سریعی می دهد و به شما امکان می دهد دقیقاً مخاطب مورد نظر خود را هدف قرار دهید. اما تبلیغات پولی ممکن است گران باشند، بنابراین ممکن است برای افزایش سریع ترافیک یا اعلام یک محصول یا خدمات جدید به مخاطبان مفیدتر باشند.
به همین دلیل است که ممکن است به نفع شما باشد که این دو را با هم ترکیب کنید، تا بتوانید از مزایای ایجاد ارتباط با مخاطبان خود و در عین حال رشد از طریق تبلیغات پولی بهره ببرید.
همچنین بخوانید: آیا پلتفرم های رسانه های اجتماعی به موتورهای جستجوی جدید تبدیل می شوند؟ »
منبع: https://yoast.com/social-media-ads-vs-organic-strategy/