- 1. قبل از فکر ،، یک هدف روشن ایجاد کنید
- 2. محتوای خود را با در نظر گرفتن مخاطبان خود توسعه دهید
- 3. فرمت وبینار مناسب را انتخاب کنید
- نمایش اسلاید
- بحث های تیمی
- مطالعات موردی
- ارائه های هدایت شده
- 4. ترویج، ترویج، ترویج
- 5. از ویژگی های تعاملی بهره ببرید
- چت زنده و پرسش و پاسخ
- نظرسنجی زنده
- پیشنهادات وبینار انحصاری
- 6. استراتژی پرورش پس از وبینار خود را اصلاح کنید
- 7. محتوای درخواستی را در نظر بگیرید
- افکار نهایی
بنابراین، تصمیم گرفتم میزبان یک وبینار باشم.
از این گذشته، شنیدهاید که این یک راه عالی برای هدایت فکر، برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان ایدهآل شما و ارائه بینشهای تخصصی شما به صورت انحصاری و مداوم است.
اما پس از آن، اضطراب شروع می شود. از کجا شروع کنم؟ چگونه می توانم از یک ایده ساده، یا حتی آموزش پس زمینه در موضوع خود، به ارائه به هزاران مخاطب بالقوه بروم؟
برای اطمینان به یک رویکرد دقیق نیاز دارد، اما نیازی نیست که احساس ناراحتی کنید.
اگر تصمیم به برگزاری یک وبینار دارید، احتمالاً در حال حاضر بیشتر راه را طی کرده اید. شما دانش را دارید. تجربه داری اکنون، شما فقط باید آن را در یک ارائه قانع کننده کنار هم قرار دهید.
در طول مدتی که در ژورنال موتور جستجو بودم، بخشی از بیش از 75 وبینار بودم.
از مرحله ایدهپردازی اولیه تا اجرای کمپینهای تبلیغاتی و رسیدگی به جنبههای فنی در روز مسابقه، من موفقیت بسیاری از برندهای مختلف را در اشکال مختلف دیدهام.
اما علیرغم تفاوتهای آنها، برخی از عوامل اساسی وجود دارد که باید از آنها برای ایجاد یک وبینار موفق استفاده کنید، و آنها برای همه میزبانان وبینار بالقوه جهانی هستند.
با این کلیدها، میخواهم هنر وبینار را ابهامزدایی کنم – و شما را قدم به قدم در این فرآیند راهنمایی کنم – تا این روند کمی دلهرهآورتر شود.
بیایید شروع کنیم.
1. قبل از فکر ،، یک هدف روشن ایجاد کنید
قبل از پرداختن به جزئیات وبینار خود، یک قدم به عقب بردارید و فکر کنید، “هدف نهایی من از این ارائه چیست؟”
آیا در حال ایجاد آگاهی از برند، ایجاد سرنخ، یا آموزش مخاطبان خود هستید؟ شاید همه موارد بالا؟
اما این فقط نیمی از فرمول است. شما همچنین باید مخاطب ایده آل خود را تعریف کنید – به چه کسانی می خواهید برسید، در چه سطحی هستند و چه چیزی باید به آنها پیشنهاد دهید.
به یاد داشته باشید، وبینار نباید نتیجه نهایی قیف تبدیل شما باشد. این راهی است برای معرفی خود و ترغیب مشتریان بالقوه برای انتخاب شما.
هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید و مخاطبان خود را شناسایی کردید، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید.
2. محتوای خود را با در نظر گرفتن مخاطبان خود توسعه دهید
به عنوان بازاریاب، آسان (و وسوسه انگیز) است که با یک وبینار مانند یک برگه تقلب رفتار کنید، همه چیزهایی را که می دانیم در یک ساعت به اشتراک بگذارید زیرا می دانیم مردم به چه چیزی نیاز دارند، درست است؟
نه دقیقا.
مهم است که تخصص خود را با دستیابی به مخاطبانی که می خواهید به دست آورید به اشتراک بگذارید.
سطح بالا و خیلی فنی؟ ممکن است مبتدیان سئو را از خود دور کند.
خیلی گسترده و ساده انگارانه؟ خوب، یک بازاریاب باهوش تقریباً بلافاصله بررسی می کند.
خیلی ساده، اگر میخواهید یک شبکه گسترده ایجاد کنید، با کلیات پیش بروید. اگر می خواهید سرنخ های بسیار تخصصی داشته باشید، وبینار خود را به یک ارائه فنی تبدیل کنید.
اما وقتی صحبت از ارائه به میان میآید، ذهنیت یکسانی را در نظر نگیرید و مطمئن شوید که قبل از تولید محتوای خود، روی افرادی که میخواهید جذب کنید، قاطع باشید.
3. فرمت وبینار مناسب را انتخاب کنید
بنابراین، شما محتوا (یا حداقل ایده) را ایجاد کرده اید، اما چگونه آن را ارائه می کنید؟
این روزها وبینارها به اشکال مختلف ارائه می شوند، و این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام قالب به بهترین وجه به محتوا ارائه می شود.
برخی از این فرمت ها می تواند شامل موارد زیر باشد:
نمایش اسلاید
آیا می خواهید خود را به عنوان یک رهبر فکری در حوزه کاری خود قرار دهید؟
یک عرشه اسلاید پر از گرافیک، ویدیو و هر چیز بصری دیگر را برای ایجاد یک نمایش جذاب برای مخاطبان خود قرار دهید – همه با روایت خود همراه هستند.
بحث های تیمی
آیا تیمی از متخصصان در تخصص های خاصی دارید که می خواهید برجسته کنید؟ در یک محیط تالار گفتگوی باز همکاری کنید و به صورت گروهی به روشی آرام تر تبادل نظر کنید و حس با هم بودن را در بین شرکت کنندگان ارتقا دهید.
این قالب برای بحثهای سطح بالا یا بررسی عمیق اکتشافی در یک موضوع مفید است و ارائهکنندگان را قادر میسازد تا فعالانه با شرکتکنندگان در سراسر آن درگیر شوند.
مطالعات موردی
آیا می خواهید عمیق تر به خدمات خود و اثربخشی آن بپردازید؟ برای نشان دادن اینکه چگونه خدمات یا محصول شما بر بازاریابان تأثیر گذاشته است، بررسیهای موردی را با استفاده از نام تجاری خود به عنوان مثال انجام دهید.
ارائه های هدایت شده
آیا می خواهید خود را به عنوان یک رهبر فکری قرار دهید، اما آیا می خواهید این کار را به روشی تعاملی تر انجام دهید؟ استفاده از یک متخصص دیگر را به عنوان مدیر وبینار خود در نظر بگیرید.
این باید کسی باشد که بتواند به طور قابل اعتمادی شما را در گفتگو در مورد موضوع خود درگیر کند (به یک پادکست به سبک مصاحبه فکر کنید!).
هر فرمت اهداف مختلفی را دنبال می کند، بنابراین تجربه را مطابق با نتایج دلخواه خود تنظیم کنید.
4. ترویج، ترویج، ترویج
اکنون که قالب، مخاطب ایدهآل و موضوعی را که پوشش میدهید تعیین کردهاید، زمان آن رسیده که آن را به مردم برسانید.
از این گذشته، حتی بهترین وبینارها نیز برای جذب شرکت کنندگان به تبلیغات استراتژیک نیاز دارند. استفاده از ترکیبی از:
- پست های رسانه های اجتماعی
- کمپینهای ایمیلی که حاوی پیامهای هدفمند هستند، با پیام به عنوان یک دعوتنامه انحصاری (حتماً تاریخ و زمان را ذکر کنید).
- بنرها و پاپ آپ های وب سایت.
این همچنین یک فرصت عالی برای همکاری با ارائه دهندگان دیگر، شرکای دوستانه یا تأثیرگذاران قدرتمند است تا وبینار خود را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که وبینار شما در روز مملو از شرکت کنندگان است.
5. از ویژگی های تعاملی بهره ببرید
مهم نیست که کدام پلتفرم وبینار را انتخاب کنید، احتمالاً دارای ویژگی های تعاملی برای شرکت کنندگان خواهد بود. ما به شدت توصیه می کنیم تا جایی که می توانید از آنها استفاده کنید.
مشارکت برای یک وبینار موفق بسیار مهم است. این باعث می شود که مخاطب احساس کند تجربه ارزشمندی به دست می آورد.
این ویژگی ها می تواند شامل موارد زیر باشد:
چت زنده و پرسش و پاسخ
یک مخاطب زمانی احساس میکند که میتواند با مجری و سایر شرکتکنندگان درگیر شود و میتواند افکار خود را به اشتراک بگذارد و سؤال بپرسد.
به همین دلیل، توصیه می کنیم نه تنها یک مکالمه زنده در سرتاسر داشته باشید، بلکه در پایان برای پرسش و پاسخ نیز وقت بگذارید.
شرکت کنندگان سؤالاتی خواهند داشت – طبیعی است. با پاسخ دادن به آنها در پایان، خود را به عنوان یک رهبر فکری قرار می دهید و در سطح شخصی تری با مخاطبان بالقوه خود درگیر می شوید.
نظرسنجی زنده
آیا می خواهید نبض حضور را بررسی کنید؟ نظرسنجی ها روشی سریع برای مشاهده احساس مخاطبان شما در مورد موضوع شما در زمان واقعی است و فرصتی را برای شما فراهم می کند تا در این فرآیند امتیاز بیشتری کسب کنید.
بعلاوه، همه هنگام تماشای وبینار تعامل بیشتری را دوست دارند و این یک راه عالی برای درگیر نگه داشتن آنها است.
پیشنهادات وبینار انحصاری
آیا واقعاً می خواهید مخاطبان خود را برای حضور زنده هیجان زده کنید؟ یک معامله ویژه یا منبع انحصاری در دسترس کسانی که در جلسه شرکت می کنند در نظر بگیرید.
این عناصر تعاملی می توانند تجربه شرکت کنندگان شما را بهبود بخشند، و آنها را به صفحه چسبانده و در عین حال راهی برای کسب امتیاز در زمان واقعی ایجاد کنند.
6. استراتژی پرورش پس از وبینار خود را اصلاح کنید
من میزبان وبینار شما بودم و موفقیت بزرگی بود! برخی از شرکتکنندگان میخواهند بیشتر بیاموزند، و شما میخواهید با کسانی که شرکت کردند در تماس باشید. خب، بعدش چی؟
همانطور که قبلاً اشاره کردم، وبینار گام بزرگی در قیف تبدیل است – اما این فقط شروع چیزی بزرگتر است.
استفاده از عناصری مانند:
- ایمیلهای تشکر شخصیشده حاوی منابع، بولتنها یا پیشنهادات اضافی.
- هدایت شرکت کنندگان به امتحان محصول یا سایر پیشنهادات انحصاری تعیین شده برای شرکت کنندگان.
- شرکت کنندگان در نظرسنجی را برای دریافت بازخورد ببینید تا ببینید چه چیزی برای آنها مفید است.
مخاطبان شما از محتوای وبینار مرتبط تری به عنوان راهی برای انتقال سرنخ ها به قیف تبدیل لذت خواهند برد.
7. محتوای درخواستی را در نظر بگیرید
بعد از تمام کارهایی که در وبینار انجام دادید، چرا باید تاثیر آن پس از پخش اولیه متوقف شود؟
استفاده از ویدیوی ضبط شده را به عنوان محتوای دائمی برای تبلیغات خود در نظر بگیرید و آن را در وب سایت خود در پشت یک پورتال اصلی میزبانی کنید تا همچنان به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.
همچنین ایده خوبی است که ویدیو را به تکه های کوچکی تقسیم کنید تا به راحتی در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
محتوای ویدئویی کوتاه این روزها در رسانههای اجتماعی بسیار محبوب است و داشتن این ایدهها به راحتی در دسترس و در بخشهای قابل درک میتواند دسترسی بیشتری را به شما بدهد.
افکار نهایی
وبینارها یک راه عالی برای جذب مشتریان بالقوه و ایجاد آگاهی از نام تجاری زمانی که توسط یک استراتژی روشن حمایت می شود. هدف خود را مشخص کنید، رویداد را به طور موثر تبلیغ کنید و محتوای جذاب و ارزشمندی را برای مخاطبان خود ارائه دهید. با رویکرد صحیح، وبینارها می توانند نتایج مفیدی برای برند شما به دست آورند.
امیدواریم وبینار اکنون کمتر دلهره آور به نظر برسد، و نشان داده است که ابزاری حیاتی برای رهبری فکر و تولید رهبری است.
با استفاده از این استراتژیها، وبینارهای شما نه تنها شرکتکنندگان بیشتری را جذب میکنند، بلکه ارزش ماندگاری را نیز ارائه میدهند که منجر به سرنخهای معنادارتر و وفاداری قویتر به برند میشود.
اگر میخواهید نحوه انجام این کار را بررسی کنید، کتابخانه گسترده وبینارهای ما را در اینجا کاوش کنید و الهامبخشی را در آن بیابید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: DC Studio/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/keys-to-a-successful-webinar/534346/