گوگل تغییراتی را در ابزارهای مدیریت رضایت خود با هدف رسیدگی به چالشهایی که تبلیغکنندگان با قوانین در حال تحول حریم خصوصی با آن مواجه هستند، اعلام کرده است.
به گفته جنی ماروین، مسئول ارتباطات گوگل ادز، راه اندازی جدید یکپارچه پلت فرم مدیریت رضایت (CMP) طی چند هفته آینده در سطح جهانی عرضه خواهد شد.
⏩ معرفی: تشخیص برچسب + تنظیم جدید مدیریت رضایت در Google Ads، Google Analytics و Google Tag Manager.
1. عیبیابی برچسب: اینجاست که اعلانهایی درباره مشکلات احتمالی تنظیم اندازهسنجی و نحوه رفع آنها پیدا میکنید، مانند:
-اگر نیاز به تبدیل …— AdsLiaison من تا 9/3 نمی روم (@adsliaison) 28 آگوست 2024
مدیریت تایید به روز شده
این بهروزرسانی با بسیاری از شرکای CMP Google در رابط کاربری برچسب Google از طریق Google Ads، Google Analytics 4 و Google Tag Manager یکپارچه میشود.
این تغییر بر نحوه مدیریت آگهیدهندهها و انتشار حالت رضایت تأثیر میگذارد.
ماروین بیان کرد:
کار با یکی از شرکای CMP Google معمولاً سادهترین راه برای مدیریت بنر رضایت و استقرار حالت رضایت شما است.
ویژگی های راه اندازی جدید
یک راه اندازی CMP یکپارچه شامل:
- دستورالعمل های داخل رابط محصول
- ادغام با ارائه دهندگان مختلف CMP
- گزینه هایی برای نصب بنر
شرکای فعلی CMP
چهار ارائه دهنده CMP در حال حاضر با راه اندازی جدید یکپارچه شده اند:
- مدیر تایید
- Cookiebot از Usercentrics
- یوبیندا
- کاربر محور
زمینه وسیع تر
این به روز رسانی به دنبال تغییرات اخیر در شیوه ها و مقررات حفظ حریم خصوصی دیجیتال است.
در اوایل سال جاری، Google API حالت رضایت خود را با دو پارامتر جدید برای جمعآوری رضایت بهروزرسانی کرد.
گوگل در یک پست وبلاگ اشاره کرد:
با تکامل قوانین حفظ حریم خصوصی و تغییر فناوریها، ما همچنان به ساخت ابزارهایی ادامه دادهایم که به تبلیغکنندگان کمک میکند در عین احترام به انتخاب مصرفکننده موفق شوند.»
این چگونه می تواند برای شما مفید باشد؟
راه اندازی CMP یکپارچه جدید گوگل ممکن است چندین مزیت داشته باشد:
- راه اندازی آسان تردردسر فنی کمتر هنگام اجرای مدیریت تایید.
- انطباق بهترفرآیند ساده ممکن است به رعایت GDPR کمک کند.
- دقت داده ها: هدف آن حفظ کیفیت اندازه گیری با رعایت رضایت است.
- یک توقفگاهرضایت را مستقیماً در پلتفرمهای تبلیغاتی و تحلیلی Google مدیریت کنید.
- برای آینده آماده شویدسریعتر با قوانین حفظ حریم خصوصی در حال تحول سازگار شوید.
ما هنوز باید تأثیر و اثربخشی واقعی آن را در هنگام ارائه به کاربران ببینیم.
بررسی اجمالی صنعت
از آنجایی که صنعت تبلیغات دیجیتال با نگرانیهای حفظ حریم خصوصی سازگار میشود، این بهروزرسانیها یک رویکرد برای متعادل ، نیازهای تبلیغکنندگان با الزامات حفاظت از داده است.
تبلیغکنندگان باید ارزیابی کنند که چگونه این تغییرات در استراتژیهای دادههای گستردهتر و تلاشهای انطباق آنها قرار میگیرد.
ماندن در صدر این بهروزرسانیها بسیار مهم است زیرا دنیای فناوری تبلیغات به سمت اولین دوره حفظ حریم خصوصی میرود.
تصویر ویژه: دنیل پاور/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-introduces-new-consent-management-tools-for-advertisers/525667/