Google Ads در اواخر ماه گذشته با یک مشکل سیستمی مهم مواجه شد که بر تحویل محصولات خرید خود تأثیر گذاشت.
- این خطا منجر به نمایش محصولات تبلیغکنندگان در حسابهای تبلیغاتی دیگر تاجران شد و بهطور بالقوه دادههای حساس تجاری را در معرض دید رقبا قرار داد.
- این حادثه باعث شد بسیاری از تبلیغکنندگان نه تنها به دلیل نقص فنی، بلکه به دلیل ارتباط ناکافی گوگل پس از حادثه ناامید شوند.
ارتباطات گوگل گوگل امروز با تبلیغ کنندگان تماس گرفت تا آنها را در مورد مشکل و اقداماتی که برای رفع آن انجام می دهد مطلع کند. هانا کوبزووا ایمیلی را که دریافت کرد به اشتراک گذاشت:
چندین تبلیغ کننده از پاسخ گوگل راضی نیستند.
عدم شفافیت و سرعتبسیاری از متخصصان صنعت از گوگل به دلیل پاسخ تاخیری و غیرشفاف به این موضوع انتقاد کرده اند.
مایک رایان، مدیر تجارت الکترونیک و صدای برجسته در فضای تبلیغات دیجیتال، استفاده از زبان خوشایند در ارتباطات گوگل را برجسته میکند، مثلاً این حادثه را «نقص سیستم» مینامد.
- رایان استدلال می کند که این اصطلاحات مبهم فاقد پاسخگویی است و توضیح روشنی از آنچه اتفاق افتاده است به تبلیغ کنندگان ارائه نمی دهد.
او همچنین از زبان مورد استفاده ناراضی است:
- “من همچنین عبارت “ما برای ناراحتی عذرخواهی می کنیم” را پیش پا افتاده و غیر صادقانه می دانم. »
ملیسا مکی، مدیر جستجوی پولی، کهنه کار با 22 سال تجربه جستجوی پولی، این مشکل را «یکی از دیوانهکنندهترین چیزهایی» توصیف کرد که تا به حال در زندگی حرفهای خود با آن مواجه شده است و به موقعیت عجیب شخصیت و توضیح ناکافی اشاره کرد.
برت بودوفسکی فقدان ارتباط رسمی اولیه را در زمان بروز این مشکل برجسته کرد و اشاره کرد که در حالی که جینی ماروین (رابط تبلیغات گوگل) بهروزرسانیها را از طریق رسانههای اجتماعی ارائه میکرد، ارتباطات فوری و رسمیتر سودمند بود.
- بودوفسکی تأکید کرد که «مشتریان میخواهند و سزاوار پاسخهای سریع در هنگام بروز چنین مسائلی هستند».
پیام های متناقض در مورد غرامتمدیریت غرامت برای تبلیغ کنندگان تحت تأثیر نیز محل مناقشه بوده است.
کریس ریدلی، رئیس رسانه های پولی، بر نبود جدول زمانی مشخص برای صدور اعتبار تاکید کرد، به طوری که گوگل مکرراً گفت که این اعتبارات در “هفته های آینده” برای بیش از دو هفته ارائه خواهد شد.
هانا کوبزووا، متخصص PPC، با یافتن تناقضات در ایمیلهای ارسال شده به تبلیغکنندگان مختلف، بر این سردرگمی افزود. در حالی که برخی اعلانهای اعتبارات آتی را دریافت کردند، برخی دیگر که تحت تأثیر این موضوع قرار گرفتند هیچ اشارهای به غرامت دریافت نکردند، که منجر به عدم اطمینان و ناامیدی بیشتر شد.
- کوبزووا خاطرنشان کرد: من گیج هستم، زیرا قرار بود اعتباری برای حساب های آسیب دیده صادر شود. موضوع ایمیلی که دریافت کردم «محصولات خرید شما توزیع شده است و گزارشات شما تحت تأثیر قرار گرفته است» است، اما چیزی در مورد اعتبار ذکر نشده است.
آیا ریو
درخواست گزارش دقیق تاثیراتچندین تبلیغ کننده تمایل خود را برای اطلاعات کامل تر در مورد تأثیر حادثه بر حساب های خود ابراز کرده اند.
McKenzie Davis، متخصص ارشد SEM، نیاز به “ارتباطات به موقع و شفاف” را برجسته کرد و پیشنهاد کرد که Google گزارشهای دقیقی را ارائه دهد که درصد هزینه، کلیکها و برداشتها را بر روی محصولات از سایر مرکز حسابهای Google Merchant ارائه میکند. دیویس همچنین خاطرنشان کرد:
- «پیام مبهم مربوط به «مقدار کمی از ترافیک تبلیغاتی در حساب Google Ads شما (که محصولاتی از سایر حسابهای Google Merchant Center را نشان میدهد» تقریباً سه هفته پس از این حادثه ارسال شد و در واقع کاری به ما نکرد. »
- “در زمینه عناوین اخیر در مورد اقدامات مشکوک این پلتفرم، اعتماد به رابطه تبلیغکننده/گوگل برای رسیدگی به این حادثه کافی نیست.”
جیمز فاستر، مدیر ارشد رسانههای پولی، این نظر را تکرار کرد و از او خواست: «اطلاعات بیشتری در مورد تأثیر این موضوع بر روی حساب تبلیغاتی من، دادههایی که سایر تبلیغکنندگان میتوانند ببینند و چه مقدار هزینه تبلیغات از طریق حساب من منتقل شده است و برای چه اطلاعاتی در نظر گرفته شده است، درخواست کند. سایر شرکت ها / رقبای من »
مسائل امنیتی و اعتماداودی کاسپی، بنیانگذار و بازاریاب دیجیتال، نگرانیهای خود را در مورد نقض احتمالی حریم خصوصی مطرح کرد و خاطرنشان کرد که این مشکل دادههایی را که باید با رمزهای عبور و احراز هویت دو مرحلهای محافظت میشد، افشا کرد.
- کاسپی پیشنهاد کرد که باید به نوعی غرامت در نظر گرفته شود، نه تنها به دلایل مالی، بلکه به عنوان اذعان به مسئولیت گوگل در این مورد.
حرکت رو به جلواز آنجایی که گرد و غبار روی این موضوع بیسابقه فرو مینشیند، جامعه تبلیغاتی از گوگل میخواهد:
- توضیح واضح تر و دقیق تر از علت مشکل ارائه دهید.
- ارائه گزارش شفاف در مورد تأثیر بر حساب های تبلیغ کننده فردی.
- ارائه یک برنامه زمانبندی قطعی برای صدور اعتبار به حساب های متاثر.
- اقدامات انجام شده برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده را شرح دهید.
این حادثه اهمیت حیاتی ارتباط شفاف، به موقع و شفاف از پلتفرم های تبلیغاتی، به ویژه در شرایط بحرانی را برجسته کرد. از آنجایی که گوگل به دلایل اشتباه همچنان در کانون توجه قرار دارد، حفظ اعتماد بین پلتفرمها و تبلیغکنندگان برای رشد و موفقیت مستمر این صنعت بسیار مهم است.
منبع: https://searchengineland.com/google-major-shopping-ads-glitch-sorry-445302