گوگل اعلام کرد که به پیمایش مداوم در نتایج جستجو (SERP) پایان میدهد تا سرعت ارائه نتایج جستجو را افزایش دهد. بسیاری از افراد در جامعه بازاریابی جستجو این دلیل را زیر سوال می برند و سوالاتی را در مورد آن مطرح می کنند. واقعا اینجا چه خبر است؟
پیمایش مداوم در نتایج جستجو
پیمایش بینهایت راهی برای نمایش محتوایی است که توسط رسانههای اجتماعی رایج شده است و کاربران میتوانند بدون هدف در حالت کشف دائمی آن را مرور کنند. این ناوبری بی معنی است.
در سال 2021، گوگل پیمایش پیوسته را در نتایج جستجوی تلفن همراه اتخاذ کرد، که تا چهار صفحه از نتایج وب را نمایش میداد تا کاربران را ملزم به کلیک بر روی پیوند برای مشاهده بیشتر کند. این تغییر مورد استقبال صاحبان سایت و جامعه بازاریابی جستجو قرار گرفت زیرا این فرصت را ایجاد کرد تا سایت های بیشتری در معرض دید جستجوگران قرار گیرد.
دیگر خبری از پیمایش مداوم نیست
The Verge اخیرا گزارشی منتشر کرده است که در آن آمده است که گوگل تصمیم گرفته است جستجوی مداوم را حذف کند تا بتواند نتایج جستجوی سریع تری ارائه دهد. این تغییر ابتدا نتایج جستجوی دسکتاپ و سپس نتایج جستجوی موبایل را تحت تأثیر قرار می دهد.
The Verge گزارش داد:
در جای خود بر روی دسکتاپ، نوار صفحهبندی کلاسیک گوگل قرار خواهد گرفت که به کاربران اجازه میدهد به صفحه خاصی از نتایج جستجو رفته یا به سادگی روی «بعدی» کلیک کنند تا صفحه بعدی را ببینند. در تلفن همراه، دکمه “نتایج بیشتر” در پایین جستجو ظاهر می شود تا صفحه بعدی بارگیری شود.
تاثیر واقعی چیست؟
اگرچه گوگل میگوید این تغییر برای کمک به گوگل برای ارائه نتایج جستجوی سریعتر است، بسیاری از افراد جامعه بازاریابی جستجو در مورد تأثیر این تغییر تردید دارند و دلیل خوبی هم دارد. وزارت دادگستری ایالات متحده ایمیل هایی را منتشر کرده است که نشان می دهد مدیریت ارشد گوگل در مورد راه هایی برای نمایش تبلیغات بیشتر در نتایج جستجو توافق دارند.
برت تابکه، بنیانگذار کنفرانس بازاریابی جستجوی Pubcon (و شخصی که مخفف SERPs را ابداع کرد)، افکار خود را در مورد حرکت به سمت پیمایش مداوم بیان کرد:
“این به طور موثر کلیک های بیشتری را به صفحه اول قفل می کند. این باعث افزایش درصد کلیک روی تبلیغات و خواص گوگل می شود. من فکر می کنم این شواهد دیگری است که نشان می دهد گوگل در مسیر نسخه جدیدی از پورتال قرار دارد و از جستجو دور می شود. جستجوی ارگانیک خود به صفحه 2 و، به اعتقاد من، در نهایت به یک دامنه جدید منتقل می شود.
آنها از نتایج ارگانیک در صفحه اول دور خواهند شد. پس چه چیزی باقی می ماند؟
1) تبلیغات گوگل
2) لینک های دارایی گوگل
3) پیش نمایش گوگل استفراغ و
4) پیوند به صفحه دو.
آنها به خوبی در راه تکمیل تمام “تحقیقات” کلی با پاسخ های خود به یک شکل یا شکل دیگر هستند. هنگامی که آنها پاسخ کاملی ندارند، شاید “مردم نیز می پرسند” را انجام دهند و به یک SERP پیوند می خورد که در آن می توانند با ویژگی ها و پاسخ های خود جستجو کنند.
برت تنها کسی نیست که شک دارد.
در چیزی که به عنوان یک نشانه کلی از بی اعتقادی به انگیزه های گوگل تلقی می شود، بسیاری از مردم نظرات شکاکانه خود را در X (توئیتر سابق) منتشر کرده اند.
یک نفر توییت کرد:
“اگر این کلیک ها روی تبلیغات پایین/بالا 2+ صدمه بزند، شوکه نخواهم شد”
توییت دیگری منعکس کننده این تصور رایج است که گوگل لینک های کمتر و کمتری را به وب سایت های مستقل نشان می دهد:
چرا فقط صفحه ای با هوش مصنوعی گوگل، ردیت و مقصران معمول نشان نمی دهید؟ به هر حال چه کسی روی صفحه 2 کلیک می کند؟ »
در نهایت، توییتی از یک حساب کاربری ناشناس با نام مستعار «صداقت Google» نگاهی سخت به انگیزههای گوگل ارائه میکند.
آنها توییت کردند:
پیمایش مداوم همه را در صفحه اول نگه می دارد.
ما ترجیح می دهیم روح شما را خرد کنیم.
بودن در صفحه 6 بسیار تحقیر آمیزتر است.
صفحه بندی در جستجو این امکان را می دهد ✅”
برای غاز خوبه برای گاندر نیست؟
اگرچه بسیاری از صداها دلایل تاریکی را برای تصمیم گوگل برای پایان دادن به پیمایش مداوم در SERP ها می بینند، برخی چیزها را متفاوت می بینند.
کوین ایندیگ در مورد یک حقیقت ناراحت کننده در مورد پیمایش مداوم توییت کرد، یعنی اینکه این یک ویژگی عالی جهانی نیست.
کوین توییت کرد:
“SERP های صفحه بندی شده بازگشته اند!”
من پیمایش مداوم را راه حل ضعیفی برای وب سایت ها نیز یافتم.
پیمایش مداوم یک ویژگی مفید برای رسانههای اجتماعی است، اما وقتی صحبت از انواع دیگر وبسایتها میشود، پاسخ به سؤالی است که هیچ، نمیپرسد. اسکرول بی نهایت به طور کلی یک تجربه کاربری بد در خارج از زمینه رسانه های اجتماعی است.
چیزی که نادیده گرفتن آن دشوار است این است که (مسلماً) اکثر صاحبان سایت و بازاریابان جستجو موافق هستند که این یک تجربه کاربری ضعیف است، در بسیاری از زمینه ها نامناسب یا در برخی موارد برای سئو مشکل ساز است.
پس به نوعی باید عقب نشینی کرد و حداقل این امکان را در نظر بگیرید که پیمایش بینهایت در زمینه رسانههای اجتماعی که در آن مرور و تعامل بیهدف منطقی است، ایدهآل است، اما شاید پیمایش بینهایت در زمینه مرور متمرکز مانند سایتهای تجارت الکترونیک، سایتهای خبری یا حتی در زمینههای مرور متمرکز، کمتر معنا داشته باشد. یک نتیجه جستجو مرور هدفمند نیازمند مرور هدفمند است، نه مرور بی هدف.
در این منظر، اگر گوگل اصرار می کرد که پیمایش مداوم تجربه کاربری ضعیفی است که با متن نتایج جستجو مطابقت ندارد، ممکن بود معتبرتر باشد. توضیح انتخاب شده توسط گوگل خیلی خوب پیش نمی رود.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Ljupco Smokovski
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-ends-continuous-scroll-serps-what-it-really-means/520768/