10 درس از 10000 بارگیری پادکست Ahrefs آموخته شده است
وبلاگ

10 درس از 10000 بارگیری پادکست Ahrefs آموخته شده است

ما اخیراً از 10000 دانلود برای پادکست Ahrefs عبور کردیم. و اگر با شما صادق باشم، فکر می‌کردم که این 10000 دانلود راحت‌تر است.

منظورم این است که Ahrefs یک برند کاملاً بالغ در صنعت سئو است و بیشتر کانال‌های ما میلیون‌ها نفر هستند:

بنابراین وقتی به آن 10000 نقطه عطف رسیدیم، هم خوشحال و هم ناامید شدم که این تعداد بسیار کم بود. کمی شبیه وضعیت «میم جشن مقام سوم» بود (که فکر می‌کردم بازآفرینی آن برای این مناسبت در لینکدین بسیار مناسب است):

نسخه واقعی تیم "میم جشن مقام سوم."

درس اصلی من: راه اندازی یک پادکست بسیار بسیار دشوار است.

این به روش سئو کار نمی کند و قالب “مصاحبه های زوم” در یوتیوب خیلی خوب عمل نمی کند.

بنابراین اگر به فکر راه‌اندازی یک پادکست هستید، می‌توانم 10 دلیل قانع‌کننده برایتان بیاورم که چرا نباید این کار را انجام دهید:

من متوجه شده ام که بسیاری از مردم پادکست ها را به عنوان “محتوای آسان” می بینند: فقط تماس بگیرید، ضبط کنید، منتشر کنید. انجام شد !

خوب… برای ما در Ahrefs، تعمیر و نگهداری واقعی شاید 40 درصد از کار باشد.

از مهمانان دعوت کنید، برای آنها وقت بگذارید، تحقیقات گسترده ای انجام دهید، یک مقدمه جذاب ایجاد کنید، یک تصویر کوچک برای YouTube طراحی کنید، رونویسی کنید، کدهای زمانی اضافه کنید، عنوان و توضیحات بنویسید، در یک دسته از پلتفرم های پادکست آپلود کنید، عصاره هایی را برای تبلیغ برش دهید، متن هایی برای این موارد بنویسید. عصاره…

اجرای یک پادکست کار بسیار زیادی می طلبد (البته اگر می خواهید یک نمایش با کیفیت ایجاد کنید).

نمی توانم تصور کنم که پادکست Ahrefs را به تنهایی انجام دهم. این یک تلاش تیمی از چندین نفر است:

  • میشل (مدیر جامعه ما) بیشتر کارها را از نظر یافتن مهمان، تنظیم ضبط و مدیریت کل فرآیند از ابتدا تا انتها انجام می دهد.
  • جورج و نیکیتا کسانی هستند که این معرفی های جالب را تولید می کنند.
  • سرگئی تصاویر کوچک را برای یوتیوب طراحی می کند.
  • هلن در دانلود کمک می کند.

البته اینجا و آنجا می توانید در پول خود صرفه جویی کنید. اما شما در خطر به خطر انداختن کیفیت هستید. و یک نمایش بی کیفیت تمام تلاش های تبلیغاتی شما را بسیار کم اثر می کند.

قبل از اینکه پادکست Ahrefs را شروع کنم، احتمالاً بیش از صد مصاحبه با پادکست های دیگران انجام دادم. و من می توانم به شما بگویم که میزبانی است زیاد از مهمون بودن سخت تره فشار برای جذاب ، مصاحبه کاملاً بر عهده شماست نه مهمان.

  DALL-E 3 Image Generator اکنون در ChatGPT Plus موجود است

مشتری به طور کلی در حالت “واکنشی” است: او باید به سادگی به هر چیزی که به او ارائه می شود پاسخ دهد. اما این مصاحبه کننده است که تنها مسئول موفقیت یک مصاحبه است. شما باید در طول مصاحبه هوشیار بمانید، سوالات جالبی بپرسید و بدانید که در کجا عمیق‌تر شوید (و چه زمانی موضوع را تغییر دهید).

بسیاری از میزبانان پادکست دوست دارند در اینجا از میانبر استفاده کنند و فقط به طور پیش فرض از هر مهمان مجموعه ای از سوالات عمومی را بپرسند، بدون اینکه سعی کنند در پاسخ هایی که دریافت می کنند کمی عمیق تر شوند.

من عاشق توصیف رایان هالیدی هستم:

«آنها از شما سؤالی می پرسند، شما پاسخ می دهید، و تقریباً می توانید بشنوید که چشمان آنها کاغذ مقابلشان را اسکن می کنند، همانطور که آنها به سؤال بعدی در لیست می روند.

این بی احترامی به مهمان است، اما مشکل اصلی من این نیست. مشکل من این است که آن را واقعا خسته کننده می کند. چه کسی می خواهد به معنای واقعی کلمه به صحبت های تلفنی گوش کند؟ چرا باید به مکالمه ای گوش دهید که میزبان حتی به آن گوش نمی دهد؟

تعطیلات رایانتعطیلات رایان

ممکن است در این مورد با من مخالف باشید، زیرا مطمئناً پادکست های کوتاه خوبی وجود دارد.

اما وقتی سعی کردم یک ساعت با مهمانانم مصاحبه کنم، متوجه شدم که برای استخراج اطلاعات واقعاً جالب از آنها کافی نیست. به خصوص زمانی که مهمان شما بسیار پرحرف است و دوست دارد از انحراف خارج شود، این می تواند به راحتی کل برنامه مصاحبه شما را از مسیر خارج کند.

اما متقاعد ، مردم به صحبت ، با شما به مدت دو ساعت کار دشواری است. اگر پادکست شما واقعاً شناخته شده نباشد، بسیاری از سلبریتی ها طعمه آن را نمی گیرند.

و هنگامی که توانستید کسی را متقاعد کنید که دو ساعت با شما بگذرد، تیزبینی و هوشیاری برای مدت طولانی بدون استراحت گاهی اوقات بسیار دشوار است.

برخی از مردم فکر می کنند که داشتن یک نام بزرگ برای راه اندازی پادکست خود به طور خودکار بازدید آنها را تضمین می کند. نه، اینطور نیست.

اگر در یوتیوب جستجو کنید، پادکست های زیادی را خواهید یافت که با همه نام های بزرگ صنعت بازاریابی دیجیتال مصاحبه کرده اند. و با این حال، بازدیدها برای این قسمت ها عمدتاً دو رقمی است.

اما بزرگترین شکایت من افرادی است که از مهمانان خود می خواهند که به آنها در تبلیغ مصاحبه کمک کنند. پس از انتشار اپیزود، آنها دوباره با مهمانی که از آنها درخواست می کند در تماس هستند «لطفاً آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. »

ببخشید اما نه.

  How to Update Your WordPress Theme Safely » Rank Math

من در این ماه پنج مصاحبه با پادکست انجام دادم و همه آنها تقریباً یکسان بودند. و اگر بخواهم هر یک از آنها را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارم، فقط مخاطبانم را عصبانی می کنم. علاوه بر این، اکثر شبکه های اجتماعی واقعاً از ارسال پیوندها قدردانی نمی کنند، بنابراین تعامل و دسترسی این نوع پست ها بسیار کم است.

اگر تنها استراتژی تبلیغاتی شما برای پادکست است “مهمانان من به تبلیغ آن کمک خواهند کرد”-خبر بدی برات دارم آنها نمی آیند.

هر مهمان «بزرگ» را که به ذهنتان می‌رسد، انتخاب کنید و مصاحبه‌های پادکست موجود آنها را جستجو کنید. آنها احتمالاً در این سال چند ده را انجام داده اند. پس چرا کسی به مصاحبه شما با این شخص علاقه مند است؟

تنها دو دلیل وجود دارد:

  1. خودت آدم جالبی هستی، بنابراین مردم حتی اگر یک پادکست انفرادی باشد به شما گوش می دهند.
  2. شما در ارتقاء خیلی خوب هستید (در ادامه در این مورد بیشتر خواهد شد).

با نگاهی به عادات خودم، 80 درصد از مصاحبه‌های پادکستی که گوش می‌دهم توسط مجریانی انجام می‌شود که از قبل می‌شناسم و به آنها احترام می‌گذارم: ناتان بری، اریک سیو، دیو گرهارت، کیپ بودنار و کایران فلانگان و غیره. فقط 20 درصد توسط مجریانی انجام می شود که قبلاً هرگز نامشان را نشنیده بودم، اما آن اپیزود را به خوبی تبلیغ کردند که در رادار من ظاهر شوند.

پادکست یک روش بسیار ناکارآمد برای افزایش مخاطب و محبوبیت شماست. اما، برعکس، این یک راه بسیار خوب برای استفاده از مخاطبان و محبوبیتی است که در حال حاضر دارید.

من تصور می کنم هدف نهایی شما رشد کسب و کارتان است. این بدان معناست که شما باید فروش خود را افزایش دهید. این بدان معناست که شما باید موثرترین تاکتیک های بازاریابی موجود را اتخاذ کنید.

خوب… پادکست یکی از آنها نیست.

در طول مکالمه دو ساعته ام با مهمانانم، فرصت بسیار کمی برای ارائه یک طرح فروش در مورد Ahrefs دارم. من سعی می‌کنم موارد استفاده مرتبط را زمانی که در مکالمه قرار می‌گیرد ذکر کنم، اما چندین قسمت وجود داشته است که محصول ما اصلاً برجسته نشده است.

پادکست ابزاری عالی برای رشد برند شما و ایجاد اعتماد بین مخاطبان هدف شماست. اما من انتظار ندارم قسمت هایی که تاکنون منتشر کرده ایم فروش داشته باشند.

اگر به فروش نیاز دارید، بهتر است از پادکست های مرتبط با جایگاه خود حمایت مالی کنید (اما حتی در آن زمان، ما آن را امتحان کردیم و فروش زیادی ندیدیم). این یک راه عالی برای افزایش آگاهی از محصول شما است، اما نه فروش فوری.

هر قسمت باید بر مهمان شما و کسب و کار آنها تمرکز کند. منظورم این است که … شما یک شخص با سابقه را در یک تماس دعوت نکردید که فقط چند ساعت در مورد شما صحبت کند، نه؟

و سپس، اگر می‌خواهید اپیزود موفق باشد، باید برای برجسته ، مهمان خود تلاش کنید. شنوندگان شما آنجا هستند تا از مهمان شما یاد بگیرند و شما باید مطمئن شوید که آنها چیزهای زیادی یاد می گیرند.

در مصاحبه‌های خودم، سعی می‌کنم عمیق‌تر به کسب‌وکار و شغل مهمان‌هایم بپردازم. من واقعاً به آنچه آنها انجام می دهند، چرا آن را انجام می دهند و چگونه آن را انجام می دهند علاقه مند هستم. کل گفتگو این است همه چیز در مورد آنها.

این به مهمانان من فضای زیادی برای تبلیغ خود و کسب و کارشان بدون احساس فروش زیاد می دهد. این یکی از دلایل اصلی موافقت آنها با مصاحبه است: آنها می خواهند به مخاطبان من برسند و تجارت خود را تبلیغ کنند.

بنابراین اگر هدف شما تبلیغ محصول خود است،شما باید مهمان پادکست باشیدمن میزبان پادکست نیستم.

پادکست ها را با سئو مقایسه کنید. مقاله ای که 10 سال پیش منتشر کردید، هنوز هم می تواند امروز برای شما بازدید کننده (و فروش) به ارمغان بیاورد. اما به محض اینکه انتشار قسمت های جدید پادکست خود را متوقف کنید… همه آن را فراموش خواهند کرد.

ما به تازگی از مرز 10000 دانلود عبور کرده ایم. 3 ماه، 10 قسمت و هزاران تبلیغ طول کشید تا به آنجا برسیم. و Ahrefs در حال حاضر مخاطبان بسیار قابل توجهی دارد. اگر از صفر شروع می کردم تا الان به زحمت به 1000 دانلود رسیده بودم.

چرا تبلیغ اینقدر سخت است؟ خوب، ما اساساً بیشتر دلایل بالا را مورد بحث قرار داده ایم:

  • سئو برای پادکست ها کار نمی کند.
  • “مصاحبه های زوم” در YouTube پخش نمی شود.
  • مهمانان شما به ندرت مشتاق هستند که به شما در ترویج آن کمک کنند.
  • پلتفرم‌های پادکست «موتور کشف» خوبی ندارند.

به عبارت دیگر، بدون مخاطب موجود، بیش از سه ماه طول می کشد تا به 10000 دانلود برسید.

خوب پس اینه.

“اما تیم…اگر پادکست ، اینقدر مشکل ساز است، چرا آن را انجام می دهید؟” »

خب… من نگفتم پادکست بود به صورت کامل بی فایده و مطلقا ارزشش را ندارد من به سادگی 10 دلیل را به اشتراک گذاشتم که چرا باید قبل از شروع کار دو بار فکر کنید.

واضح است که روی دیگر سکه وجود دارد. من قصد دارم 10 دلیلم را به اشتراک بگذارم که چرا باید یک پادکست را به محض رسیدن به 50000 شروع کنید. 😉

منبع: https://ahrefs.com/blog/dont-start-a-podcast/