مدیریت گزارش ها در استودیو Looker هنگام کار با منابع داده های مختلف دست و پا گیر به نظر می رسد. برای کارآمدتر ، این فرآیند، من از اتوماسیون استودیو Looker با LLM (مدل های زبان بزرگ) برای ایجاد و به روز رسانی گزارش ها به صورت برنامه نویسی استفاده می کنم.
در اینجا نحوه راه اندازی اتوماسیون آورده شده است
الف کلید Looker Studio API را دریافت کنید:
- با پیمایش به Google Cloud Console شروع کنید.
- روی منوی همبرگر (سه خط افقی) در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و APIs and Services را انتخاب کنید.
- به Credentials بروید، روی Create Credentials کلیک کنید، سپس کلید API را انتخاب کنید.
- روی Create کلیک کنید، کلید API شما در یک پنجره پاپ آپ ظاهر می شود. این کلید را کپی کرده و به صورت ایمن ذخیره کنید.
برای کد را در LLM خود وارد کنید:
با استفاده از کلید API خود، LLM را با وارد ، کد مناسب به Looker Studio متصل کنید. این اتصال شما را قادر میسازد تا فرآیند گزارشسازی را خودکار کنید، دادهها را از منابع مختلف بیرون بکشید و آنها را در قالبی ساختاریافته جمعآوری کنید.
سی. الگوهای Looker Data Studio را به صورت برنامهنویسی کپی کنید:
پس از اینکه قالب شما از قبل تنظیم شد، می توانید از LLM برای کپی ، آن در پروژه های دیگر به صورت برنامه نویسی استفاده کنید. در اینجا گزیده ای از کد استفاده شده است:
منبع: https://moz.com/blog/ai-tools-for-automation-productivity