- 1. از PPC برای ارتقای محتوای SEO خود استفاده کنید
- 2. از PPC برای ایجاد لینک استفاده کنید
- 3. از Retargeting در محتوای SEO استفاده کنید
- 4. کلمات کلیدی مهم را شناسایی کنید و آنها را با SEO و PPC هدف قرار دهید
- چه زمانی SEO و PPC با هم کار نمی کنند؟
- زمان انتخاب PPC
- چه زمانی سئو را انتخاب کنیم
- افکار نهایی
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهینه سازی صفحات شما برای رتبه بندی در نتایج ارگانیک موتور جستجو است.
پرداخت به ازای کلیک (PPC) شکلی از تبلیغات آنلاین است که در آن تبلیغکنندگان هر بار که شخصی بر روی تبلیغ آنها کلیک میکند، مبلغی را پرداخت میکنند.
هیچ تناقضی بین این دو نوع بازاریابی وجود ندارد. شما مجبور نیستید یکی یا دیگری را انتخاب کنید. بهترین شرکت ها از هر دو استفاده می کنند.
در اینجا نحوه همکاری آنها و تولید جادو آمده است:
ایجاد محتوای سئو شامل تعیین این است که مخاطبان هدف شما در گوگل چه چیزی را جستجو می کنند و محتوای شما را با هدف جستجوی آنها هماهنگ می کنند.
برای شروع، باید بدانید که آنها به دنبال چه چیزی هستند. ساده ترین راه استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی، مانند اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs است.
در اینجا نحوه یافتن کلمات کلیدی برای فروشگاه تجهیزات قهوه فرضی آمده است:
- به کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs دسترسی پیدا کنید
- یک کلمه کلیدی مرتبط وارد کنید (به عنوان مثال، “قهوه”)
- رفتن به تطبیق شرایط
لیست را مرور کنید و کلمات کلیدی مرتبط با سایت را انتخاب کنید. به عنوان مثال، کلمه کلیدی “چگونه دانه های قهوه را آسیاب کنیم” کلمه کلیدی خوبی برای هدف به نظر می رسد.
هنگامی که کلمه کلیدی خود را انتخاب کردیم، می خواهیم بدانیم که افراد به طور خاص چه چیزی را جستجو می کنند. گاهی اوقات کلمه کلیدی به ما ایده می دهد، اما برای اطمینان می توانیم به صفحات رتبه بندی برتر نگاه کنیم.
بنابراین، روی آن کلیک کنید SERP ها را فشار دهید سپس کلیک کنید نیت ها را شناسایی کنید برای دیدن آنچه محققان به دنبال آن هستند:
می بینیم که کاربران اینترنت به دنبال تکنیک ها و روش هایی برای آسیاب ، دانه های قهوه در خانه و به خصوص بدون آسیاب هستند. اگر بخواهیم رتبه خوبی داشته باشیم، احتمالاً باید از آنها پیروی کنیم.
اینها اصول ایجاد محتوای سئو هستند. اما این کافی نیست. به هر حال، همانطور که در این نقل قول آمده است: “اگر درختی در جنگل بیفتد و کسی آن را نشنود، آیا صدا می دهد؟” »
این در مورد محتوای شما نیز صدق می کند. شما نمی خواهید فضای خالی ایجاد کنید، می خواهید مردم محتوای شما را ببینند و مصرف کنند. اینجاست که PPC وارد می شود. شما می توانید تبلیغات PPC را اجرا کنید تا مطمئن شوید که افراد زیادی محتوای شما را می بینند.
به عنوان مثال، در Ahrefs ما تبلیغات فیس بوک را برای محتوای خود اجرا می کنیم:
ما همچنین تبلیغات را در Quora اجرا می کنیم:
به این ترتیب اطمینان حاصل می کنیم که هیچ یک از تلاش های محتوایی ما بیهوده نخواهد شد.
لینک ها یک فاکتور مهم رتبه بندی برای گوگل هستند. به طور کلی، هرچه لینک های صفحه شما بیشتر باشد، احتمال اینکه در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشد، بیشتر می شود.
اما به دست آوردن لینک است سخت. به همین دلیل است که هنوز یک عامل رتبه بندی قابل اعتماد است. و همچنین به همین دلیل است که یک صنعت کامل در پشت ساخت لینک وجود دارد، و هزاران تاکتیک که می توانید استفاده کنید، همه با سطوح مختلف موفقیت.
یکی از راه های ایجاد لینک به صفحات شما، اجرای تبلیغات PPC است. در واقع، ما آزمایشی را چند سال پیش انجام دادیم تا ثابت کنیم که این امکان پذیر است.
https://www.youtube.com/watch?v=Uz2bGhdnJN0
ما تقریباً 1245 دلار را برای تبلیغات جستجوی Google خرج کردیم و در مجموع 16 بک لینک به دو قسمت مختلف محتوای مختلف به دست آوردیم. (~77-78 دلار به ازای هر بک لینک.) این بسیار ارزان تر از خرید یک بک لینک است که طبق مطالعه ما حدود 361.44 دلار هزینه دارد.
(اگر پیوندهایی را از طریق ارتباط برقرار کنید، گران تر خواهد بود، زیرا باید هزینه های اضافی مانند نرم افزار، نیروی کار و غیره را در نظر بگیرید)
هدف گذاری مجدد به شما اجازه می دهد تا بازدیدکنندگانی را که وب سایت شما را ، کرده اند هدف قرار دهید.
هدف گذاری مجدد به این صورت است:
- یک بازدیدکننده مقاله شما را در گوگل کشف می کند
- نرم افزار مدیریت تبلیغات شما یک کوکی در مرورگر بازدیدکننده نصب می کند که به شما امکان می دهد تبلیغات را به آن بازدیدکنندگان نشان دهید.
- هنگامی که بازدیدکننده وب سایت شما را ، می کند و وب را مرور می کند، می توانید تبلیغاتی را نمایش دهید و آنها را متقاعد کنید که به وب سایت شما بازگردند.
بسته به جایی که آنها در سفر خرید هستند، می توانید آنها را متقاعد کنید که قدم بعدی را بردارند.
به عنوان مثال، اگر شخصی وب سایت شما را از طریق مقاله «بهترین دستگاه های اسپرسوساز» شما پیدا کرد، به احتمال زیاد به دنبال خرید است. بنابراین میتوانید آگهی هدفگیری مجدد خود را تنظیم کنید تا آنها را تشویق کنید که از صفحه دستهبندی دستگاه اسپرسوساز شما بازدید کنند.
از طرف دیگر، اگر یک بازدیدکننده وب سایت شما را به لطف مقاله شما ” آسیاب قهوه چیست؟” او شاید هنوز در ابتدای راه است. در این مورد، ممکن است عاقلانه باشد که آنها را تشویق کنید تا در لیست پستی شما ثبت نام کنند.
هر وب سایتی کلمات کلیدی مهمی دارد. به عنوان مثال، علاوه بر عبارات مربوط به برند و محصولات ما، کلمات کلیدی ضروری عبارتند از “تحقیق کلمات کلیدی”، “لینک سازی” و “سئوی فنی”.
از آنجایی که این کلمات کلیدی مهم هستند، منطقی است که آنها را در بالای SERP قرار دهید. شما می توانید این کار را با اجرای همزمان تبلیغات برای آنها در حین رتبه بندی در جستجوی ارگانیک انجام دهید. به عنوان مثال، Wix برای کلمه کلیدی “ساخت یک وب سایت رایگان” در SERP های پولی و ارگانیک رتبه بندی می کند:
این به ویژه در صورتی مفید است که سایت شما جدید یا کوچک باشد. کلمات کلیدی که برای شما مهم هستند احتمالا برای رقبای شما نیز مهم هستند. یعنی شما نمی توانید یک شبه با آنها رقابت کنید.
بنابراین یک استراتژی خوب این است که ابتدا این کلمات کلیدی را از طریق PPC هدف قرار دهید، در حالی که روی استراتژی SEO خود سرمایه گذاری می کنید. با گذشت زمان، با به دست آوردن بک لینک های بیشتر و کسب قدرت در وب سایت خود، می توانید در جستجوی ارگانیک نیز با رقبای خود رقابت کنید.
اگرچه این دو کانال مکمل یکدیگر هستند، اما گاهی اوقات ممکن است انتخاب یکی از دیگری منطقی تر باشد.
زمان انتخاب PPC
اگر با این سناریوها مطابقت دارید، ممکن است بهتر باشد PPC را انتخاب کنید:
- شما در حال تبلیغ یک پیشنهاد، رویداد یا محصول با زمان محدود هستید. بر اساس نظرسنجی ما، سئو بین 3 تا 6 ماه طول می کشد تا نتایج حاصل شود. اگر رویداد، پیشنهاد یا راهاندازی شما کوتاهتر از بازه زمانی مورد انتظار باشد، حتی قبل از اینکه SEO اعمال شود، تمام میشود.
- شما به نتایج فوری و کوتاه مدت نیاز داریداگر اکنون نیاز به نشان دادن نتایج دارید، PPC انتخاب بهتری خواهد بود.
- شما یک محصول یا خدمات مخرب دارید. سئو به درک اینکه افراد چگونه هستند بستگی دارد قبلا، پیش از این به دنبال اگر محصول یا خدمات شما کاملاً جدید است، به احتمال زیاد کسی به دنبال آن نیست.
- SERPهای فوق رقابتی. برخی از سوله ها دارای سایت های رقیب با تیم های بزرگ SEO و جیب های عمیق هستند. همراه با ترجیح گوگل برای برندهای شناخته شده، اگر در این جایگاه ها باشید، رقابت دشوار خواهد بود. PPC یک جایگزین مناسب برای به دست آوردن دید در صفحه اول ارائه می دهد.
چه زمانی سئو را انتخاب کنیم
در اینجا زمان هایی وجود دارد که ممکن است انتخاب سئو منطقی تر باشد:
- کلمات کلیدی خیلی گران هستند. برخی از صنایع، مانند بیمه یا امور مالی، هزینههای هر کلیک (CPC) دارند که میتواند به چند صد دلار برسد. به عنوان مثال، کلمه کلیدی “بیمه مستقیم خودرو سن آنتونیو” دارای CPC 275 دلار است.
- طاقچه شما باریک است. برخی از صنایع یا سوله ها (مانند بزرگسالان، اسلحه، قمار و غیره) از تبلیغات منع یا محدود شده اند.
- شما بودجه محدودی دارید. PPC برای شروع به پول نیاز دارد، در حالی که سئو می تواند ترافیک وب سایت شما را بدون هزینه مستقیم برای هر بازدید کننده هدایت کند.
- شما یک سایت وابسته ایجاد می کنیدسایت های وابسته زمانی که مردم از توصیه های آنها خرید می کنند، کمیسیون دریافت می کنند. در حالی که ساختن یک سایت وابسته از PPC غیرممکن نیست، کنترل بازگشت سرمایه (ROI) دشوار است زیرا صاحبان سایت های وابسته نمی توانند نرخ تبدیل فروش را کنترل کنند.
افکار نهایی
مواردی وجود دارد که تمرکز بر SEO یا PPC منطقی است.
اما اکثر اوقات، بهترین شرکت ها بین کانال ها تفاوتی قائل نمی شوند. اگر آنها ROI مثبت ایجاد می کنند، باید از همه کانال های بازاریابی استفاده کنید.
منبع: https://ahrefs.com/blog/ppc-seo-working-together/