7 هم افزایی برتر بین تبلیغات گوگل و سئو که باید روی آنها کار کنید
وبلاگ

7 هم افزایی برتر بین تبلیغات گوگل و سئو که باید روی آنها کار کنید

من در طول زندگی حرفه‌ای خود متوجه شده‌ام که تیم‌های SEO و PPC به ندرت داده‌ها و استراتژی‌ها را برای حمایت از یکدیگر همگام‌سازی و به اشتراک می‌گذارند. این است اصلی یک فرصت از دست رفته پتانسیل کامل هر کانال را محدود می کند.

این مقاله هفت هم افزایی عملی را نشان می دهد که تیم های PPC و SEO شما می توانند برای کسب درآمد بیشتر برای شرکت شما پیاده سازی کنند.

در نهایت، هر دو تیم بر افزایش تبدیل‌ها از گوگل و سایر موتورهای جستجو متمرکز هستند، بنابراین منطقی است که این تیم‌ها را برای موفقیت بیشتر دور هم جمع کنیم.

1. کلمات کلیدی را جستجو کنید

سئو به منابع قابل توجهی نیاز دارد تا محتوای ارزشمندی تولید کند که رتبه خوبی داشته باشد. تیم‌های سئو باید به جای جذب کلیک‌ها، تولید محتوایی را که مشتریان را تبدیل می‌کند، در اولویت قرار دهند.

اگرچه کلیک ها اغلب یک شاخص کلیدی عملکرد هستند، اما اگر به تبدیل منجر نشوند، ارزش زیادی ندارند. تلاش‌های شما برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهد که منجر به تبدیل شوند، نه فقط ترافیک.

به لطف PPC، نرخ تبدیل بر اساس کلمه کلیدی و عبارت جستجو را داریم. از آنجایی که گوگل این داده‌ها را از جستجوی ارگانیک به اشتراک نمی‌گذارد، بیایید داده‌های PPC را استخراج کنیم تا بفهمیم کدام کلمات کلیدی تلاش‌های سئوی ما را افزایش می‌دهند.

داده های کلمه کلیدی تحقیق PPC خود را با تیم SEO خود به اشتراک بگذارید

  • 12 ماه داده PPC را برای عبارت جستجوی خود بکشید.
    • مهم است که داده های عبارت جستجو را استخراج کنید نه داده های کلمه کلیدی. داده‌های کلیدواژه لزوماً عبارت‌های جستجویی نیست که کاربران تایپ کرده‌اند و منجر به کلیک می‌شوند.
    • داده‌های بدون مارک را بیرون بکشید، زیرا معمولاً در ردیف داده‌های ارگانیک هستید.
  • فیلتر بر اساس عبارات جستجو با بالاترین تبدیل
  • عبارات جستجوی پر تبدیل را با تیم SEO خود به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند روی کلمات کلیدی با نرخ تبدیل بالا تمرکز کنند.

اینها کلمات کلیدی هستند که تیم سئوی شما باید شروع به تولید محتوا برای رتبه بندی کند. اگر برای PPC خوب کار کند، برای سئو نیز به خوبی کار خواهد کرد.

عمیق تر حفاری کنید: 6 لنز حیاتی برای تحقیق موثر در کلمات کلیدی

برخی از کارشناسان سئو تمایل کمتری به توضیحات متا و عناوین متا دارند، حتی اگر این عناصر به عنوان «متن آگهی» برای نتایج جستجوی ارگانیک عمل کنند. این عدم تمرکز ممکن است یک فرصت از دست رفته باشد.

  Google Executive به نگرانی‌های مربوط به اتوماسیون آگهی‌دهندگان می‌پردازد

در آژانس ما اغلب صفحاتی را می یابیم که توضیحات متا را ندارند یا از عناوین و توضیحاتی استفاده می کنند که به خوبی فکر یا آزمایش نشده اند.

به عبارت دیگر، آیا یک بازاریاب PPC فقط یک مجموعه از نسخه تبلیغاتی ایجاد می کند و اجازه می دهد سال ها بماند؟ متأسفانه، این همان چیزی است که در صنعت سئو می بینیم.

ما می توانیم از PPC استفاده کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین توضیحات متا و عنوان را برای کسب کلیک ارگانیک دارید. داشتن CTR بالاتر باعث افزایش ترافیک ارگانیک و رتبه بندی تاثیر می شود.

چگونه ابرداده های موتور جستجو خود را از طریق PPC بهینه کنیم

  • سه صفحه برتر را از نظر ترافیک ارگانیک (یا درآمد ارگانیک) شناسایی کنید.
  • یک کمپین PPC ایجاد کنید. هر گروه تبلیغاتی حاوی کلمات کلیدی تطبیق دقیقی است که پرس و جوهای مرتبط با هر صفحه را هدف قرار می دهد.
  • در تبلیغات، دو نسخه را آزمایش کنید:
    • یک تفاوت این است که بسیار شبیه به ابرداده موجود است.
    • یک تغییر عنوان و توضیحات جدید را آزمایش می کند.
  • به یاد داشته باشید که عناوین و توضیحات را به ترتیبی که می خواهید نمایش داده شوند پین کنید.
  • عنوان یا توضیحات با بالاترین نرخ کلیک باید عنوان متا یا توضیحاتی باشد که باید برای این صفحه استفاده کنید.

با انجام این کار، باید نرخ کلیک بالاتری را مشاهده کنید، و اگر این کار را برای صفحات اصلی خود انجام دهید، می تواند تأثیر مفیدی در تجارت داشته باشد.

3. تجربه کاربری از صفحه فرود

تجربه کاربر صفحه فرود برای دستیابی به تبدیل بسیار مهم است.

تیم‌های PPC معمولاً بیشتر روی این موضوع تمرکز می‌کنند زیرا برای ترافیک هزینه می‌کنند و هدفشان هدایت بازدیدکنندگان به صفحاتی با بالاترین نرخ تبدیل است.

از سوی دیگر، بسیاری از متخصصان سئو، ترافیک را بر تبدیل ها در اولویت قرار می دهند.

با همکاری، تیم‌های PPC می‌توانند بینش‌های ارزشمندی را در مورد صفحات فرود با عملکرد برتر برای بهبود استراتژی‌های سئو به اشتراک بگذارند.

نحوه استفاده از تجربه PPC UX برای کمک به سئو

  • با تیم PPC خود بنشینید و صفحات فرود با بالاترین تبدیل را بررسی کنید.
  • مهم ترین ویژگی هایی را که به نظر می رسد در بین صفحات فرود با بالاترین تبدیل رایج است، شناسایی کنید.
  • در میان صفحات فرود ارگانیک برتر از نظر ترافیک، ببینید چگونه می‌توان تجربه کاربر را با ترکیب بهترین روش‌ها از تیم PPC خود افزایش داد.

عمیق تر حفاری کنید: نحوه برخورد با صفحات فرود PPC برای سئو

4. سرمایه گذاری های خارج از گوگل را متنوع کنید

گوگل یک موتور جستجوی بزرگ است و بیشتر ترافیک را هدایت می کند، اما تنها موتور جستجوی شهر نیست. و اگر تیم‌های PPC و SEO شما بر سایر موتورهای جستجو نیز تمرکز کنند، ممکن است بتوانید سالانه 10 تا 20 درصد مشتریان بیشتری به دست آورید.

چگونه تیم های PPC و SEO می توانند تلاش های خود را متنوع کنند

پرداخت به ازای هر کلیک

  • کمپین های تبلیغاتی گوگل پیشرو خود را به مایکروسافت بینگ منتقل کنید. به این ترتیب، نه تنها در بینگ، بلکه در شبکه موتورهای جستجوی آن، از جمله AOL، Yahoo، DuckDuckGo و غیره نیز تبلیغ خواهید کرد.
  • مایکروسافت ادز به‌طور کلی هزینه‌ای ارزان‌تر برای هر کلیک ارائه می‌کند (زیرا به اندازه گوگل رقابتی نیست) و با توجه به ادغام قوی داده‌های LinkedIn، می‌تواند یک پلتفرم عالی برای تبلیغ‌کنندگان B2B باشد.
  • این پلت فرم انتقال کمپین های اصلی شما را بسیار آسان می کند. فقط مطمئن شوید:
    • ایجاد ردیابی تبدیل در مایکروسافت.
    • بودجه ها را از 10٪ تا 20٪ از کل بودجه Google خود تنظیم کنید.
  A guide to enhance your app's visibility • Yoast

بهینه سازی موتور جستجو

  • مطمئن شوید که از ابزار وب مستر بینگ استفاده می کنید و تمام صفحات اصلی شما از طریق بینگ ایندکس شده و قابل دسترسی هستند.

عمیق تر حفاری کنید: نحوه دستیابی به مخاطبان جدید با تبلیغات جستجوی چند پلتفرمی


حدود 96 درصد از بازدیدکنندگان سایت، حتی در سایت هایی با نرخ تبدیل خوب، در اولین جلسه خود تبدیل نمی کنند. این بدان معنا نیست که آنها هرگز تبدیل نخواهند شد – فقط این است که آنها هنوز آماده نیستند. یک استراتژی بازاریابی مجدد قوی می تواند به تبدیل این بازدیدکنندگان به مشتری در آینده کمک کند.

تیم های PPC ما تجربه گسترده ای در بازاریابی مجدد دارند و این یکی از موثرترین کمپین های ارائه شده در 15 سال گذشته است. تیم‌های بازاریابی ارگانیک باید از نزدیک با PPC همکاری کنند تا از طریق تلاش‌های بازاریابی مجدد، تبدیل‌های ترافیک ارگانیک را به حداکثر برسانند.

  • تیم SEO باید صفحات برتر را از نظر ترافیک ارگانیک بکشد و آنها را با تیم PPC به اشتراک بگذارد.
  • با استفاده از تخصص تیم PPC خود، یک استراتژی بازاریابی مجدد ایجاد کنید که بازدیدکنندگان ارگانیک را یک قدم به تبدیل نزدیک تر می کند. فراخوان بازاریابی مجدد شما باید با هدف بازدیدکننده هماهنگ باشد. به عنوان مثال:
    • اگر در حال بازاریابی مجدد از صفحه محصول هستید، می توانید به سادگی یک کد کوپن برای افزایش تبدیل ارائه دهید. این کاربران قصد بالایی دارند و به دنبال محصولاتی برای خرید هستند، بنابراین چیزی را به آنها پیشنهاد دهید که به آنها در تصمیم گیری کمک کند.
    • اگر از صفحات کم هدف (مثلاً صفحات آموزشی) بازاریابی مجدد می‌کنید، اکنون آنها را مجبور به خرید نکنید، زیرا هنوز به آن نقطه نرسیده‌اند. در عوض، آنها را یک قدم به خرید نزدیکتر کنید:
      • برای دریافت اطلاعات بیشتر در خبرنامه ما ثبت نام کنید.
      • آنها را به صفحه آموزشی دیگری بفرستید که کمی پایین تر از قیف است و به قصد خرید نزدیک تر است.
  • اگر یک کانال YouTube دارید، می‌توانید تبلیغات Google را به YouTube پیوند دهید و آن‌ها را برای بینندگان و مشترکین ویدیو بازاریابی مجدد کنید. این یکی دیگر از استراتژی های موثر برای تشویق بینندگان YouTube به تبدیل است.

عمیق تر حفاری کنید: نحوه ادغام تبلیغات گوگل با کانال های دیگر برای هدف گذاری مجدد، پرورش و تبدیل

6. تغذیه محصول را بهبود بخشید

برای بازاریابان تجارت الکترونیک، بهینه سازی فیدهای محصول برای کمپین های موثر PPC بسیار مهم است. همچنین می تواند برای سئو مفید باشد.

Google Shopping اکنون فهرست‌های محصولات ارگانیک رایگان را ارائه می‌کند، بنابراین یک فید بهبودیافته می‌تواند ترافیک ارگانیک را افزایش دهد، کمپین‌های خرید شما را تقویت کند و عملکرد را به حداکثر برساند.

مناطق کلیدی بهبود تغذیه محصول که باید روی آنها تمرکز کرد

  • قیمت: آیا قیمت محصول شما برای کسب کلیک و فروش با بازار رقابتی است؟
  • دسته ها و زیر مجموعه ها: اطمینان حاصل کنید که هر محصول به مرتبط ترین دسته و زیر مجموعه ها تعلق دارد. به یاد داشته باشید که رتبه بندی تعیین شده توسط گوگل همیشه صحیح نیست. گاهی اوقات، یک محصول ممکن است به دو دسته تقسیم شود که باید در برابر یکدیگر آزمایش شوند.
  • کلمات کلیدی هدف: مطمئن شوید که کلمات کلیدی هدف شما در هر محصول وجود دارد.
  • تصاویر: تصاویر مختلف را تست کنید تا ببینید چه چیزی برای کسب کلیک بهتر عمل می کند. به عنوان مثال: تصاویر محصول در مقابل تصاویر سبک زندگی. هوش مصنوعی می تواند ابزار مفیدی در ایجاد اشکال مختلف تصاویر باشد.
  • جزئیات محصول: اطمینان حاصل کنید که جزئیات محصول قانع کننده است و شامل کلمات کلیدی هدف شما می شود. به عنوان مثال، کلمات کلیدی مورد نظر خود را از جلو بارگذاری کنید زیرا این می تواند به گوگل کمک کند تا این کلمات کلیدی را برای اهداف رتبه بندی اولویت بندی کند.
  به‌روزرسانی ابزار وب‌مستر بینگ: داده‌های بیشتر، توصیه‌ها و دستیار نمایشی

عمیق تر حفاری کنید: بهینه سازی نمودار خرید: آینده سئوی تجارت الکترونیک

7. سئو و PPC را برای کلمات کلیدی با عملکرد برتر خود کنترل کنید

از میان کلمات کلیدی که محرک های اصلی کسب و کار شما را تشکیل می دهند، برنامه ای برای داشتن این کلمات کلیدی در سراسر برنامه بازاریابی جستجوی خود داشته باشید.

با کار بر روی بهبود PPC و SEO خود برای به دست آوردن بهترین موقعیت در این کلمات کلیدی، قادر خواهید بود:

  • احتمال کلیک را افزایش دهید. اکثر جستجوگران روی تبلیغات کلیک نمی کنند، بنابراین ایده خوبی است که از دیدگاه پولی و ارگانیک حضور داشته باشید.
  • داشتن آگهی و نتایج ارگانیک برتر منجر به قرار گرفتن در معرض دو برابر می شود. این می تواند با دو بار قرار دادن تجارت شما در مقابل جستجوگران، به ایجاد یک نام تجاری قوی کمک کند.

چگونه بازار را با بیشترین کلمات کلیدی تبدیل کنیم

  • کلمات کلیدی برتر را که بیشترین درآمد کسب و کار را ایجاد می کنند را فهرست کنید. ممکن است تعجب کنید که قانون 80/20 به احتمال زیاد وارد بازی می شود. این احتمال وجود دارد که 80٪ از درآمد جستجوی شما فقط از 20٪ کلمات کلیدی (یا کمتر) حاصل شود.
  • نقشه سایت فعلی خود را از نظر PPC و SEO تهیه کنید.
  • برنامه ای برای افزایش دید در PPC و SEO تهیه کنید.
    • PPC آسان‌تر است زیرا بیشتر بر روی متن آگهی، قیمت‌ها و بودجه تمرکز می‌کند.
    • سئو بیشتر طول می کشد، زیرا شامل محتوا و استراتژی پیوند است.

عمیق تر حفاری کنید: SEO در مقابل PPC: تفاوت ها، مزایا، معایب و رویکرد یکپارچه

پر ، شکاف بین SEO و PPC برای تقویت تلاش های جستجوی ارگانیک و پولی شما

زمان آن رسیده است که تیم های SEO و PPC خود را هماهنگ کنید. اجرای این استراتژی ها باعث افزایش ترافیک و تبدیل در هر دو کانال برای کسب و کار شما می شود.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت هیئت تحریریه کار می کنند و مشارکت آنها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شود. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

منبع: https://searchengineland.com/google-ads-seo-synergies-446808