- 1. “چگونه می توانید استراتژی سئوی رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید؟”
- چگونه پاسخ دهیم
- 2. “چگونه شرایطی را مدیریت می کنید که در آن فردی در رهبری می خواهد نتایج فوری SEO را داشته باشد؟”
- چگونه پاسخ دهیم
- 3. “اگر بتوانید هر صفحه ای را در وب سایت موجود خود ایجاد کنید، چه چیزی را ایجاد می کنید؟”
- چگونه پاسخ دهیم
- 4. “به نظر شما مهم ترین به روز رسانی گوگل در دو سال گذشته چیست و چرا؟”
- چگونه پاسخ دهیم
- 5. “چگونه تست سئو را انجام می دهید و چرا مهم است؟”
- چگونه پاسخ دهیم
- 6. چگونه اولویت بندی می کنید که کدام کار سئو را اول تکمیل کنید؟
- چگونه پاسخ دهیم
- 7. «امروزه برای برندهایی که روی سئو سرمایه گذاری می کنند اولویت اصلی چیست و چرا؟»
- چگونه پاسخ دهیم
- 8. “به نظر شما تاثیر مروری بر هوش مصنوعی بر سئو چیست؟”
- چگونه پاسخ دهیم
- افکار نهایی
آیا دیوانه وار در جستجوی «سوالات مصاحبه سئو» در گوگل هستید زیرا فردا مصاحبه ای دارید؟ اگر چنین است، وحشت نکنید – ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.
در حین تحقیق در مورد این مقاله، از هشت مدیر استخدام برتر خواستم تا سوال شماره 1 مصاحبه سئو را که اکنون از نامزدها می پرسند به اشتراک بگذارند، بنابراین می توانید انواع سوالاتی که مدیران استخدام می پرسند را درک کنید.
مدیران استخدامی که با آنها صحبت کردم از طیفی از پیشینه های مختلف بودند: آژانس ها، داخلی و شرکتی.
آمادگی برای آن غیرممکن است همه قبل از مصاحبه بپرسید، اما مهم است که خود را جای آنها بگذارید و تحقیقات خود را به طور جدی انجام دهید.
حداقل باید در نظر بگیرید:
- چه چیزی برای آنها و کسب و کارشان مهم است؟
- چرا باید شما را استخدام کنند؟
- آیا می توانید درک کاملی از سئو نشان دهید و رسیدهایی برای اثبات آن بیاورید؟
خوب، از من کافی است، ببینیم مدیران استخدام چه می گویند.
این سوال از سام پیج، مدیر سئو در Slack آمده است:
یک رقیب استراتژی سئو جدیدی را اجرا کرده است. استراتژی آنها را چگونه تحلیل میکنید و چه زمانی به اجرای چیزی مشابه فکر میکنید؟
چگونه پاسخ دهیم
در اینجا نحوه پاسخ سام به این سوال آمده است:
نگاه کنید که چگونه یک رقیب از استراتژی برای افزایش کلمات کلیدی، ترافیک یا تعامل استفاده می کند. اگر منطقی است و در بهترین شیوه ها قرار می گیرد، من اجرای چیزی مشابه را در نظر خواهم گرفت (به طور ایده آل راهی برای بهبود آن پیدا کنم).
من موفقیت استراتژی آنها را با استفاده از ابزارهای SEO مانند Screaming Frog، Ahrefs، و Page Speed Insights تجزیه و تحلیل می کنم (من برای ایده های ابزارهای دیگر مانند GTMetrix آماده هستم).
من همچنین می خواهم در نظر بگیرم که آیا استراتژی برای پایگاه مشتری ما مناسب است یا خیر.
مشاوره
همانطور که سام اشاره کرد، می توانید از Ahrefs برای کمک به این امر استفاده کنید.
پیشنهاد میکنم فیلتر Content Changes را در نمای کلی Site Explorer بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا تغییرات محتوای ایجاد شده توسط شما یا رقبای شما تأثیر مثبت یا منفی دارد. شما می توانید از این اطلاعات برای کمک به اطلاع رسانی استراتژی سئو و محتوای خود استفاده کنید.
این سوال از جیمیشا تاکرار، رئیس بخش عملکرد ارگانیک در MG OMD مطرح شد:
چگونه میتوانید شرایطی را مدیریت کنید که در آن یکی از مدیران ارشد به دنبال نتایج فوری سئو هستند؟
چگونه پاسخ دهیم
جمیشا مثالی از نحوه پاسخگویی ارائه کرد:
سئو یک استراتژی بلندمدت است، اما من فشار برای به دست آوردن سریع پیروزی را درک می کنم. در این مواقع، من روی تعیین انتظارات واضح در اوایل شرکت با نشان دادن جدول زمانی واقع بینانه برای تأثیر سئو و مقایسه آنها با کانال های دیگر مانند جستجوی پولی تمرکز می کنم.
همچنین مهم است که بدانیم منبع اصلی برای پیاده سازی چگونه خواهد بود و این نیز تأثیر خواهد داشت. کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید، مانند شناسایی میوه های کم آویز که می تواند نتایج سریع تری ارائه دهد، مانند بهینه سازی صفحات با عملکرد ضعیف که در صفحه 2 رتبه بندی می شوند یا رفع مشکلات فنی SEO که دید را محدود می کند (مبتنی بر منابع).
در مرحله بعد، اگر رهبری مایل به دریافت ترافیک سریع به دلیل فصلی/مهلتهای کمپین هستند، پیشنهاد میکنم از کانالهای پولی برای تأثیر فوری در حین ایجاد سئو از طریق یک رویکرد ترکیبی، ترکیبی از جستجوی پولی کوتاهمدت و تلاشهای بلندمدت سئو استفاده کنند. این رویکرد میتواند دید فوری آنها را فراهم کند، در حالی که تلاشهای SEO شما پایه و اساس رشد ترافیک پایدار و ارگانیک را ایجاد میکند.
در نهایت، من اهمیت صبر و سرمایه گذاری بلندمدت در سئو را برجسته می کنم، شاید نمونه هایی از چگونگی کمک به رشد ترافیک و درآمد پایدار در طول زمان را نشان دهم و با آنها کار کنم تا بر توسعه یک استراتژی سئو قوی تمرکز کنم که دید طولانی مدت را تضمین می کند. . .
مشاوره
به گفته جیمشا، سئو معمولاً یک استراتژی بازاریابی بلندمدت است، و شما باید آن را به وضوح با ذینفعان در میان بگذارید، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای سرعت بخشیدن به نتایج سئوی خود انجام دهید.
مقاله من در مورد سئوی سریع را بررسی کنید تا هشت راه برای افزایش سرعت نتایج از ماهها به روزها پیدا کنید.
سوال بعدی از Fabrizio Ballarini، Organic Growth at Wise می آید:
اگر بتوانید هر صفحه ای را که می خواهید در وب سایت موجود خود ایجاد کنید، چه چیزی را ایجاد می کنید؟
چگونه پاسخ دهیم
اغلب، نامزدها توسط منابع و خرید سهامداران مسدود می شوند. من میخواهم ارزیابی کنم که اگر به آنها اختیار داده شود، چه کاری انجام میدهند.
یادداشت جانبی.
به نظر من، به نظر می رسد فابریزیو مشتاق یافتن متفکران مستقل و خلاق با این نوع سؤالات است. این مثال خوبی است از اینکه چگونه داشتن یک وب سایت شخصی مفید است تا بتوانید بگویید: “این کاری است که من می خواهم انجام دهم – این همان کاری است که می خواهم انجام دهم.” او مالک است در وبسایت من انجام شد.»
حتی اگر وب سایت هنوز نسبتا کوچک باشد، اگر کیفیت صفحاتی که ذکر می کنید خوب باشد، ممکن است توجه مدیر استخدام را جلب کند.
این سوال از سوی Itamar Blauer، مدیر ارشد SEO در StudioHawk مطرح شد:
به نظر شما مهم ترین به روز رسانی گوگل در دو سال گذشته چیست و چرا؟
چگونه پاسخ دهیم
ایتامار گفت که او در هنگام پرسیدن این سوال به دنبال سه چیز است:
ابتدا، من می خواهم بدانم که آیا نامزد با صنعت سئو و چشم انداز جستجو به روز است یا خیر.
دوم اینکه می خواهم ببینم کاندید چگونه اولویت بندی می کند و چگونه نقد می کند.
در نهایت، من میخواهم بینشی در مورد نحوه نگاه کاندید به حوزههای مختلف سئو و اهمیت آنها کسب کنم.
من به دنبال پاسخ در مورد مختلف خواهم بود به روز رسانی محتوای مفید در طول یک سال گذشته یا بیشتر، اینها نسبتاً قابل توجه بوده است. ارجاع به بهروزرسانیهای الگوریتم اصلی در مقیاس بزرگ نیز خوب است اما (به طور کلی) قابل توجه نیست.
مشاوره
برای پاسخ به این، باید مطمئن شوید که شما خیلی کاملاً از آخرین بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل آگاه است و میتواند اهمیت آنها را به طور انتقادی ارزیابی کند.
میتوانید از پوشش Google Updates در اکسپلورر سایت Ahrefs استفاده کنید تا ببینید آیا بهروزرسانیها با افزایش یا کاهش ترافیک وبسایتی که در حال تجزیه و تحلیل هستید، مرتبط است یا خیر.
این سوالی است که دانیل فولی کارتر، مدیر SEO Stack، دوست دارد از نامزدها بپرسد:
چگونه تست سئو را انجام می دهید و چرا اینقدر مهم است؟
چگونه پاسخ دهیم
اینگونه است که دانیل دوست دارد یک نامزد بالقوه پاسخ دهد:
تست سئو در استراتژی سئو مهم است زیرا تفاوت های ظریف زیادی در رتبه بندی و فاکتورهای رتبه بندی وجود دارد که ما باید با آزمایش آن “میانگین شاد” را پیدا کنیم.
آزمایش به ما امکان می دهد تا در کنار موارد سنتی مانند انطباق با فناوری، لنگرهای داخلی و خارجی و موارد دیگر، آنچه را که صفحات ما از نظر محتوا (از جمله اولویت اطلاعات، پوشش محتوا، عمق و کیفیت اطلاعات) باید داشته باشد، کشف کنیم.
به طور مؤثر، آزمایش به ما امکان میدهد ببینیم چه چیزی بر اساس مورد به مورد درست است – همانطور که معمولاً اتفاق میافتد، هر صفحه در دامنه پرسوجوهای مختلفی را هدف قرار میدهد زیرا عوامل رتبهبندی در نهایت احتمالاً متفاوت هستند.
بنابراین، آزمایش پی در پی و مستمر به ما این امکان را می دهد که بهترین کار را برای تعیین رتبه بندی و افزایش درآمد/ترافیک پیدا کنیم.
مشاوره
با استفاده از ویژگی Ahrefs’ Portfolios می توانید عملکرد خود را در تست های سئو بررسی کنید.
این سوال از ریچل والتون، رئیس سئوی Quirky Digital می آید:
چگونه اولویت بندی می کنید که کدام کار سئو را اول تکمیل کنید؟
چگونه پاسخ دهیم
به همین دلیل است که ریچل دوست دارد این سوال را بپرسد و در پاسخ به دنبال چه چیزی باشد:
من این سوال را دوست دارم زیرا کاندید در پاسخ اطلاعات زیادی در مورد مهارت های نرم (مدیریت زمان و منابع) و مهارت های سخت (پرچم های قرمز خاص SEO) خود را نشان می دهد.
نامزدهایی که این را به عنوان سؤالی در مورد مهارت های نرم خود تفسیر می کنند، اغلب در مورد اولویت بندی کاری صحبت می کنند که بیشترین تأثیر را در مقابل کمترین منبع ورودی دارد، یا ممکن است در مورد استفاده از ماه اول برای تکمیل کاری که می دانند برای مشتری مهم ترین است صحبت کنند.
داوطلبانی که با پاسخی در مورد مهارتهای سخت خود به سؤال میپردازند، معمولاً در مورد برخی از مسائل کلیدی صحبت میکنند که میخواهند اطمینان حاصل کنند که به سرعت حل میشوند، مانند معماری ضعیف اطلاعات (IA)، تنظیمات فنی ضعیف، و مسائل نمایهسازی.
من همیشه کاندیداهایی را تحسین می کنم که درکی از مبانی مورد نیاز مشتری برای عملکرد خوب نشان می دهند – این معمولاً نشان می دهد که آنها ترکیبی عالی از مهارت های نرم و سخت دارند.
به عنوان مثال، آنها متوجه می شوند که مدیریت مسائل مربوط به آدم خواری قبل از اینکه به سمت تولید محتوای جدید برویم برای ما راحت تر خواهد بود تا بعداً وقتی از شر محتوای بی فایده یا تکراری خلاص شدیم، مجبور به ویرایش بسیاری از پیوندهای داخلی شویم.
این نوع پاسخ به من نشان می دهد که نامزد مفاهیم سئو را درک می کند، یک متفکر آینده است و احتمالاً یک یا دو بار تجربه عملی دارد و باید اشتباهات خود را اصلاح کند – زیرا بهترین رشد اغلب از یک اشتباه ناشی می شود، اما … از او یاد بگیرید!
بعد، در اینجا یک سوال از دیوید شولهوف، مدیر دیجیتال در گروه PHA وجود دارد:
امروزه اولویت اصلی برندهایی که در سئو سرمایه گذاری می کنند چیست و چرا؟
چگونه پاسخ دهیم
چرا دیوید این سوال را دوست دارد و چگونه انتظار دارد کسی به آن پاسخ دهد:
من این سوال گسترده را دوست دارم زیرا نشان می دهد که یک شخص روی چه حوزه ای از SEO تمرکز می کند و چقدر برای دامنه گسترده سئو باز است.
این معمولاً جرقههای بحث و گفتوگوی خوبی برای کشف تجربیات و دانش بیشتر میکند و همچنین منجر به سؤالات بعدی زیادی میشود.
مانند هر سؤال دیگری در مصاحبه، من میخواهم تأیید جزئیات پشت پاسخ را بشنوم، چرا فکر میکنند این یک اولویت است، و چگونه ممکن است این موضوع برای مشتریان مختلف متفاوت باشد.
من معمولاً بخش ها یا انواع مارک های خاص را دنبال می کنم تا ببینم آیا پاسخ تغییر می کند یا خیر.
سوال نهایی (و بسیار بزرگ) ما از فیلیپ گمبل، رئیس SEO در Zenith می آید:
نظر شما در مورد تاثیر مروری بر هوش مصنوعی بر سئو به عنوان یک کانال چیست؟
چگونه پاسخ دهیم
فیلیپ در زیر یک نمونه پاسخ می دهد اما جالب است که او این را پیشنهاد می کند اینطور نیست پاسخ صحیح اینجاست.
سوال برای آزمایش درک کلی داوطلب از SEO و بررسی توانایی آنها برای توجیه و بیان مختصر نظرات خود در مورد SEO – که برای کار آژانس ضروری است – وجود دارد.
در حال حاضر، AI Overviews تأثیر زیادی بر اکثر مشتریان من نداشته است.
حضور آنها در مقایسه با بتا اولیه نسبتاً کم است، و من آنها را بیشتر در اصطلاحات اطلاعاتی قیف بالایی می بینم، عمدتاً سؤالات سؤالی طولانی تر.
من مرورهای مفیدی از هوش مصنوعی دیده ام، به عنوان مثال، هنگام جستجوی یک سؤال مربوط به دستور زبان. با این حال، در موارد معدودی، به نظر میرسد که آنها اطلاعاتی را که قبلاً در قطعههای برجسته وجود دارد، تکرار میکنند. من همچنین نمونه هایی را دیده ام که در آنها نتیجه به دست آمده مفید نبوده است.
افکار نهایی
اگر میخواهید در مصاحبه برتر شوید، باید به رئیس مدیر استخدام وارد شوید. گفتن این کار اغلب آسان تر از انجام آن است. همانطور که از این پست می بینید، هر مدیر استخدامی به دنبال چیزی متفاوت است. شما فقط می توانید این کار را با درک آنچه برای آنها مهم است و با درک اینکه آنها به دنبال چه کسانی هستند انجام دهید.
آیا شما یک مدیر استخدام سئو هستید و می خواهید در این مقاله مشارکت کنید؟ اگر چنین است، سؤالات مصاحبه SEO مورد علاقه خود را در اینجا به اشتراک بگذارید یا با من در لینکدین ارتباط برقرار کنید.
منبع: https://ahrefs.com/blog/seo-interview-questions/