وبلاگ

Google کنترل‌های امنیتی اضافی برند PMax را ارزیابی می‌کند

گوگل به‌طور فعال در حال بررسی این است که آیا می‌تواند کنترل‌های ایمنی برند را برای Performance Max (PMax) بهبود بخشد یا خیر، پس از گزارشی اهانت آمیز از Adalytics.

این مطالعه که ماه گذشته منتشر شد، موتور جستجو را به ارائه تبلیغات در وب سایت های نامناسب غیر گوگل از طریق شبکه شریک جستجو (SPN) متهم می کند. گوگل این اتهامات را رد کرد، اما یک هفته بعد به تبلیغ کنندگان اجازه داد تا از SNP خودداری کنند.

با این حال، با این اقدام موقت که قرار است در 1 مارس 2024 به پایان برسد، جینی ماروین رابط Google Ads تأیید کرد که کنترل‌های امنیتی جدیدی در حال بررسی است.

چرا ما اهمیت می دهیم. با حذف گوگل امکان انصراف از SPN، تبلیغ‌کنندگان می‌خواهند این اطمینان را داشته باشند که تبلیغاتشان در کنار محتوای نامناسبی که بعید است به مخاطبان هدفشان برسد و به شهرت برندشان لطمه بزند نشان داده نشود.

آنچه گوگل می گوید. هنگامی که از ماروین در مورد ایمنی برند PMax در طول یک گفتگوی پرسش و پاسخ PPC پرسیده شد، او گفت:

  • همانطور که احتمالاً دیده اید، یک گزینه موقت برای درخواست غیرفعال ، شبکه شریک تحقیقاتی در سطح حساب تا اول مارس وجود دارد. من در حال حاضر هیچ به روز رسانی برای اشتراک گذاری ندارم، اما این موقت است زیرا تیم ها موارد اضافی را ارزیابی می کنند. کنترل هایی برای قرار دادن
  • برای مرجع، با نگاهی به داده‌های اکتبر، بیش از 90 درصد از نمایش‌های SPN از 100 سایت و برنامه برتر، از جمله YouTube، به دست آمده است.
  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 7 دسامبر 2023

آدالیتیکس چه گفت؟ به گفته Adalytics، بسیاری از خریداران تبلیغات، که انتظار داشتند کمپین‌هایشان در Google.com ظاهر شود، دریافتند که تبلیغات آنها در واقع در وب‌سایت‌های در معرض خطر در SPN ظاهر می‌شود. وب سایت های شبکه GSP عبارتند از:

  • سایت های حاوی محتوای دزدی.
  • سایت های پورنو هاردکور
  • وب سایت شرکت های مستقر در کشورهایی مانند ایران و روسیه که ممکن است توسط دولت آمریکا تحریم شوند.

با این حال، دن تیلور، معاون تبلیغات جهانی در گوگل، این اتهامات را رد کرد و گفت که Adalytics سابقه انتشار گزارش‌های نادرست دارد که محصولات گوگل را نادرست معرفی می‌کنند و ادعاهای اغراق‌آمیز دارند.

کنترل های ایمنی برند موجود از آنجایی که Google قصد دارد کنترل‌های ایمنی برند بیشتری را اضافه کند، شما در حال حاضر دارید ابزاری که در اختیار شماست برای مدیریت انواع محتوایی که تبلیغات PMax شما می‌توانند با آن در جستجو، خرید، نمایش و موجودی ویدیو نمایش داده شوند:

  • بررسی مناسب بودن در شبکه جستجو و خرید
    • حذف نام تجاری جدید در سطح کمپین PMax مانع از نمایش تبلیغات شما برای درخواست‌های خاص برند در جستجو و خرید می‌شود.
    • کلمات کلیدی منفی در سطح حساب مانع از نمایش تبلیغات شما برای این پرسش‌ها در جستجو و خرید می‌شوند.
  • نمایش و بررسی مناسب بودن ویدئو
    • برچسب‌های محتوا به شما این امکان را می‌دهند که سطح بلوغ محتوای YouTube و Google Display Network را که تبلیغات شما در آن یا در کنار آن نمایش داده می‌شود، محدود کنید. اینجا جایی است که برای مثال گزینه «محتوای مناسب خانواده» را با یک کلیک پیدا خواهید کرد.
    • نوع موجودی (گسترده، استاندارد، محدود) به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت نوع محتوایی را انتخاب کنید که برای برند خود در YouTube و Google Display Network مناسب‌تر است.
    • مستثنی‌های نوع محتوا از نمایش آگهی‌ها در قسمت‌های خاصی از محتوای ویدیویی مانند پخش زنده یا ویدیوی جاسازی‌شده YouTube جلوگیری می‌کند.
    • دسته بندی محتوای حساس به شما امکان می دهد انواع خاصی از محتوا را از شبکه نمایش Google حذف کنید، مانند تراژدی ها و درگیری ها.
    • حداکثر 1000 کلمه کلیدی محتوا را حذف کنید تا از نمایش تبلیغات در YouTube و محتوای شبکه نمایش Google مرتبط با آن کلمات خاص جلوگیری کنید.
    • استثناهای قرارگیری از نمایش تبلیغات شما در محتوای خاصی در YouTube و Google Display Network جلوگیری می کند. PMax به استثناهای سرمایه گذاری در سطح حساب و مرکز حساب های متعدد احترام می گذارد.
    • PMax Placement Reports سایت‌ها و برنامه‌هایی را نشان می‌دهد که تبلیغات شما در آن‌ها ظاهر می‌شوند و به‌طور خاص برای ابزارهای ایمنی برند در Google Display Network طراحی شده‌اند.
    • و به‌روزرسانی‌های جدید Search Terms Insights شامل دسته‌های بیشتر، ادغام API، محدوده تاریخ سفارشی، و آپلود است.
  گوگل خط مشی تبلیغات ارزهای دیجیتال خود را برای سال 2024 به روز کرد

خبرنامه روزانه ای را دریافت کنید که بازاریابان جست و جو به آن اعتماد دارند.


شیرجه عمیق. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محافظت از نام تجاری خود، نکات ایمنی برند ما را برای تبلیغ کنندگان YouTube و Google بخوانید.

منبع: https://searchengineland.com/google-evaluating-pmax-brand-safety-tools-adalytics-report-435865