- 1. آنچه مردم به دنبال آن هستند را پیدا کنید
- 2. آنچه را که می خواهند به آنها بدهید
- دلیل جستجو را درک کنید
- هر چیزی را که می خواهند بدانند پوشش دهند
- تجربه یا تخصص خود را ارائه دهید
- 3. به گوگل ثابت کنید که شایسته رتبه بندی است
- به بازدیدکنندگان کمک کنید صفحه شما را پیدا کنند
- دیگران را متقاعد کنید که به وب سایت شما لینک دهند
- افکار نهایی
شروع کار با سئو می تواند یک کار دلهره آور باشد.
اصطلاحات فنی جدید کارهای بی پایان برای انجام دادن و بدتر از آن، به نظر می رسد سئوکاران با یکدیگر موافق نیستند. وقتی برای اولین بار شروع کردم برای من ناامید کننده بود و برای شما هم باید اینطور باشد.
اما واقعیت این است که سئو آنقدرها هم پیچیده نیست. در واقع، این فقط سه مرحله است.
سئوکاران این فرآیند کشف را “تحقیق کلمات کلیدی” می نامند. برای این کار به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی نیاز دارید. این پایگاههای اطلاعاتی بزرگ را برای آنچه مردم در مورد یک موضوع جستجو میکنند جستجو میکنند.
بسیاری از موارد رایگان مانند تولید کننده کلیدواژه رایگان ما وجود دارد، بنابراین می توانید بلافاصله شروع به کار کنید. به یک کلمه رایج که صنعت شما را تعریف می کند فکر کنید و آن را وارد ابزار کنید.
برای مثال، اگر صاحب یک کافی شاپ هستید، ممکن است «کافی» را وارد کنید. سپس مولد کلمه کلیدی رایگان ما 100 کلمه کلیدی محبوب را که حاوی آن عبارت هستند را به شما نشان می دهد:
شما همچنین می توانید تغییر دهید سوالات برای مشاهده 50 کلمه کلیدی محبوب که به صورت سوال فرموله شده اند:
میخواهید گزارش را مرور کنید و کلمات کلیدی را که فکر میکنید مرتبط با کسبوکار شما هستند، یادداشت کنید.
به عنوان مثال، موضوعاتی مانند “قهوه استارباکس” و “کمدین ها در ماشین در حال خوردن قهوه” احتمالاً چنین نیستند مربوط به تجارت تجهیزات قهوه شما است، زیرا شامل زنجیره های قهوه و یک برنامه تلویزیونی می شود.
از سوی دیگر، «نحوه درست ، قهوه سرد» و «نحوه آسیاب ، دانههای قهوه» موضوعات بالقوهای هستند که میتوانند مورد هدف قرار گیرند، زیرا احتمالاً میتوانید برخی از تجهیزات تخصصی قهوه را که میفروشید به نمایش بگذارید.
این روند را برای کلمات کلیدی دیگری که فکر می کنید تکرار کنید. برای مثال، میتوانید با وارد ، کلماتی مانند «اسپرسو»، «لاته» و «کاپوچینو» در تولیدکننده کلمات کلیدی، به یافتن ایدههای بیشتر ادامه دهید.
اگر می خواهید بهترین شانس را برای رتبه بندی داشته باشید، باید محتوایی را ایجاد کنید که جستجوگران به دنبال آن هستند. این به این دلیل است که گوگل می خواهد نتایج مرتبطی را که در واقع به آنها کمک می کند رتبه بندی کند.
چگونه این کار را انجام می دهید؟
دلیل جستجو را درک کنید
هر بار که کسی چیزی را در گوگل جستجو می کند، وجود دارد یک الگو. شاید آنها می خواهند به یک سؤال پاسخ دهند، به یک وب سایت خاص بروند یا چیزی بخرند.
در هر صورت، شما می خواهید دلیل آن را بفهمید تا بتوانید محتوایی ایجاد کنید که با آنچه آنها به دنبال آن هستند مطابقت داشته باشد. در اصطلاح سئو، ما به این دلیل “نیت جستجو” می گوییم.
برای برخی از موضوعات، پاسخ مستقیماً در خود موضوع نهفته است. به عنوان مثال، اگر کسی عبارت «نحوه درست ، قهوه سرد» را جستجو کند، احتمالاً به دنبال راهنمای نحوه تهیه نوشیدنی است.
اما در مورد موضوعی مانند «بهترین دستگاه قهوه ساز» چطور؟ آیا کسی به دنبال نظری در مورد بهترین دستگاه قهوه، بررسی یک دستگاه قهوه ساز، یا لیستی از بهترین دستگاه های قهوه؟
خوشبختانه گوگل با رتبه بندی نتایج مرتبط کار را برای ما انجام داده است. این بدان معناست که ما می توانیم از صفحات رتبه بندی برتر به عنوان شاخصی برای آنچه مردم می خواهند استفاده کنیم. اگر این کار را برای “ریختن روی قهوه ساز” انجام دهیم، می بینیم که همه نتایج پست های وبلاگ با توصیه هایی هستند:
این به ما می گوید که جستجوگران در حالت تحقیق هستند و نه در حالت خرید. منطقی نیست که سعی کنید یک صفحه محصول را در اینجا رتبه بندی کنید.
هر چیزی را که می خواهند بدانند پوشش دهند
مردم پاسخ های خاصی را از محتوای شما می خواهند. شما باید آنها را بگنجانید تا برای هر چه بیشتر محققین مفید باشد.
به عنوان مثال، فرض کنید کلمه کلیدی “چگونه دانه های قهوه را آسیاب کنیم” را هدف قرار داده اید. به عنوان یک متخصص قهوه، پاسخ احتمالاً بلافاصله واضح به نظر می رسد: از آسیاب استفاده کنید. پس غریزه شما ممکن است این باشد که به محققان بگویید از چه نوع آسیاب و نحوه استفاده از آن استفاده کنند.
این منطق است. اما اگر برخی از صفحات با رتبه برتر را باز کنید، متوجه خواهید شد که آنها فقط در مورد استفاده از آسیاب صحبت نمی کنند. همه آنها روشهای جایگزین را ذکر می کنند.
بلافاصله پس از دیدن آن معنا پیدا می کند. بسیاری از محققان احتمالاً آسیاب قهوه ندارند، بنابراین به دنبال راه هایی برای آسیاب ، دانه های خود بدون آن هستند. مگر اینکه به آنها بگویید چگونه این کار را انجام دهند، محتوای شما آنچه را که برخی، شاید بیشتر جستجوگران می خواهند بدانند، پوشش نمی دهد.
البته، این بدان معنا نیست که شما باید این روش های دقیق را در نظر بگیرید. اگر کار نکردند، آنها را کنار بگذارید یا توضیح دهید که چرا ایده بدی است. اما پوشش همه چیزهایی که محققان میخواهند بدانند قطعاً شامل ارائه روشهای آسیاب جایگزین میشود.
تجربه یا تخصص خود را ارائه دهید
مردم میخواهند از متخصصان بیاموزند، بنابراین شما باید این را روشن کنید که از همان ابتدا فرد مناسبی هستید که باید به آن اعتماد کرد.
بهترین راه برای انجام تمام موارد فوق این است که از تجربه یا تخصص خود بنویسید
به عنوان مثال، صدها راه برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا وجود دارد. اما من فقط راهم را بلد بودم. بنابراین وقتی به این موضوع نزدیک شدم، آن را از دیدگاه خودم نوشتم:
بنابراین اگر می خواهید در مورد بهترین دستگاه های قهوه بنویسید، باید مطمئن شوید که دارید در حقیقت من آنها را تست کردم.
لینک های سایر وب سایت ها یک عامل مهم رتبه بندی هستند. خود گوگل من آن را گفتم خودش
دلیل این امر این است که گوگل پیوندها را “رای” می داند. این آرا به گوگل کمک می کند تا تشخیص دهد کدام صفحه در یک موضوع (در میان هزاران صفحه مشابه) شایسته رتبه بندی بالا است.
بنابراین، به عنوان یک قاعده کلی، صفحاتی که بک لینک بیشتری دارند، در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند.
اگر می خواهید صفحه شما رتبه خوبی داشته باشد، باید لینک های بیشتری دریافت کنید. در اینجا به این صورت است:
به بازدیدکنندگان کمک کنید صفحه شما را پیدا کنند
آیا تا به حال یک مقاله ویکی پدیا را خوانده اید، روی پیوند به پیوند کلیک کرده اید و فکر کرده اید که شش ساعت قبل کجا رفته است؟ خوش آمدید به ویکی سوراخ خرگوشو توسط لینک های داخلی تامین می شود.
پیوندهای داخلی پیوندهایی در یک وب سایت هستند. این تعداد افرادی است که محتوای جدیدی را برای خواندن کشف می کنند. گوگل صفحات جدید را نیز به این ترتیب کشف می کند. بنابراین میخواهید به هر محتوای جدیدی که پست میکنید پیوندهای داخلی اضافه کنید.
اما نکته اینجاست: شما نمی خواهید پیوندهای داخلی را از یک صفحه قدیمی اضافه کنید. شما می خواهید آنها را از صفحاتی که در واقع باعث افزایش ترافیک می شوند اضافه کنید.
در اینجا به این صورت است:
- ابتدا برای یک حساب رایگان Ahrefs Webmaster Tools (AWT) ثبت نام کنید.
- سپس با استفاده از Site Audit آنالیز را اجرا کنید.
- پس از پایان یافتن کاوش، به کاوشگر صفحه گزارش.
- در کادر جستجو، منوی کشویی را به “Page Text” تغییر دهید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.
- در نهایت بر روی ترافیک ارگانیک ستون برای مرتب سازی از بالاترین به پایین ترین.
با این کار تمام صفحات دارای ترافیک در وب سایت شما که کلمه کلیدی مورد نظر شما را ذکر می کنند به شما نشان می دهد. شما می خواهید از طریق هر صفحه مرور کنید و ببینید آیا منطقی است که به محتوای جدید منتشر شده خود پیوند دهید.
به عنوان مثال، من این صفحه بالقوه را پیدا کردم که به طور بالقوه می توانم پیوندی به مقاله خود در مورد محتوای همیشه سبز اضافه کنم.
من روی صفحه کلیک کردم و عبارت “محتوای همیشه سبز” را با Cmd+F جستجو کردم. معلوم شد که ربطی نداره!
در این مورد، ممکن است یک پیوند داخلی اضافه کنم، زیرا خوانندگان پست وبلاگ ماگنت اصلی ما ممکن است ندانند منظور من از محتوای همیشه سبز چیست، که در پست جدید من توضیح داده شده است.
دیگران را متقاعد کنید که به وب سایت شما لینک دهند
اگر می خواهید سایر صاحبان وب سایت به شما لینک دهند، باید دلیلی برای آنها ارائه دهید. به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای دریافت لینک از طریق وبلاگ نویسی مهمان است.
وبلاگ نویسی مهمان تمرین نوشتن و انتشار یک پست وبلاگ در وب سایت شخص یا شرکت دیگری است. “پیشنهاد” ساده است: من محتوای رایگان به شما می دهم و شما به من اجازه می دهید به سایت خود پیوند دهم.
ما می توانیم از اپراتورهای جستجوی گوگل برای یافتن فرصت های وبلاگ نویسی مهمان استفاده کنیم. فقط جستجو کنید (topic) “write for us”
در گوگل:
با این کار وب سایت هایی ظاهر می شوند که به صراحت به دنبال محتوای مهمان هستند. هر نتیجه جستجو را مرور کنید و دستورالعمل ها را برای ارسال پست مهمان دنبال کنید:
افکار نهایی
سئو پیچیده نیست. به سادگی :
- آنچه مردم به دنبال آن هستند را پیدا کنید.
- به آنها بدهید.
- به گوگل ثابت کنید که شایسته رتبه بندی است.
آیا این بدان معنی است که آسان است؟ خیر شما در حال رقابت با افرادی هستید که دقیقاً همین کار را انجام می دهند، بنابراین شکست دادن آنها به جرات و شجاعت نیاز دارد، به خصوص اگر در یک صنعت رقابتی هستید. اگر بی حوصله هستید (سئو به زمان نیاز دارد) یا نمی خواهید کار خود را انجام دهید، سئو ممکن است برای شما مناسب نباشد.
سوالی دارید؟ به من پینگ کن در X (تویتر).
منبع: https://ahrefs.com/blog/seo-tutorial/