Fewer Tags WordPress Plugin
وبلاگ

افزونه جدید وردپرس مشکل ناوبری سایت را حل می کند

Joost de Valk، خالق افزونه Yoast SEO، یک افزونه جدید (و رایگان) برای حل یک مشکل معماری سایت ایجاد کرده است که می تواند به طور بی صدا توانایی یک وب سایت را برای رتبه بندی کاهش دهد.

معماری سایت

معماری سایت یک عامل مهم سئو است زیرا یک وب سایت منظم با ناوبری واضح به کاربران کمک می کند تا به سرعت به محتوا و محصولات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. در طول مسیر، همچنین به گوگل کمک می کند تا مهم ترین صفحات را پیدا کند و آنها را رتبه بندی کند.

روش عادی و منطقی برای سازماندهی یک وب سایت، سازماندهی آنها در دسته بندی های موضوعی است. اگرچه برخی از سئوکاران مبتدی فکر می کنند که سازماندهی یک سایت بر اساس موضوع یک استراتژی سئو است، اما در واقع فقط یک موضوع عقل سلیم است. سازماندهی یک سایت بر اساس دسته های موضوعی، سایت را به گونه ای سازماندهی می کند که کاوش و یافتن موارد خاص را آسان تر می کند.

برچسب‌ها: ناوبری متنی سایت

روش دیگر برای سازماندهی یک وب سایت استفاده از ناوبری متنی است. پیمایش متنی روشی برای ارائه پیوندهایی به صفحات وب بیشتری برای بازدیدکنندگان سایت است که به صفحه وب و علایق فعلی آنها مرتبط هستند. راه ارائه یک پیوند متنی از طریق مفهوم تگ است. برچسب ها پیوندهای بسیار مرتبط به محتوایی هستند که برای بازدیدکنندگان سایت ممکن است جالب باشد.

به عنوان مثال، اگر شخصی در یک صفحه وب در مورد آهنگ جدیدی از یک ستاره پاپ باشد، در آن زمان ممکن است علاقه مند به خواندن مقالات بیشتری در مورد آن خواننده باشد. یک ناشر می تواند برچسبی ایجاد کند که به صفحه ای پیوند می خورد که همه مقالات مربوط به آن خواننده پاپ خاص را گرد هم می آورد. به طور کلی، منطقی نیست که یک دسته بندی کامل برای صدها هنرمند موسیقی ایجاد کنیم، زیرا این کار هدف پیمایش سلسله مراتبی در سایت (که یافتن محتوا را آسان تر می کند) را شکست می دهد.

  Step-by-Step Guide on How to Reset Your WordPress Site » Rank Math

برچسب ها مشکل آسان تر ، پیمایش به محتوای بیشتری را حل می کنند که به طور خاص برای بازدیدکنندگان سایت در آن لحظه مورد علاقه است. این ناوبری مرتبط با زمینه است.

چیزهای خوب زیاد همیشه خوب نیستند

ایجاد یک برنامه بلند مدت برای سازماندهی یک وب سایت می تواند به مرور زمان با رشد وب سایت و کاهش روند لغو شود. هنرمندی که چندین سال پیش محبوب بود، ممکن است مورد توجه قرار نگیرد (همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد) و مردم علاقه خود را از دست بدهند. اما این برچسب‌ها باقی می‌مانند، پیوند دادن به محتوایی که دیگر مهم نیست، هدف ناوبری داخلی سایت، یعنی پیوند دادن به مهم‌ترین محتوا را شکست می‌دهد.

Joost de Valk یک نمونه (بسیار کوچک) از سایت‌های وردپرس را مطالعه کرد و دریافت که حدود دو سوم وب‌سایت‌ها حاوی برچسب‌های همپوشانی هستند، با چندین برچسب به یک محتوا پیوند می‌دهند و همچنین صفحات محتوای نازکی را تولید می‌کنند که صفحات وب کم ارزشی هستند.

یک پست وبلاگی که یافته های خود را به اشتراک می گذارد، اشاره کرد:

برچسب ها در وردپرس به درستی استفاده نمی شوند. حدود دو سوم وب‌سایت‌های وردپرسی که از برچسب‌ها استفاده می‌کنند، از تعداد زیادی از آنها استفاده می‌کنند. این عواقب قابل توجهی بر شانس یک سایت در موتورهای جستجو دارد – به خصوص اگر سایت بزرگ باشد. وب‌سایت‌های وردپرسی از تگ‌های زیادی استفاده می‌کنند، اغلب فراموش می‌کنند که آن‌ها را در سایت خود نشان دهند، و صفحات برچسب حاوی محتوای منحصربه‌فردی نیستند.

حجم نمونه کوچک بود و می‌توان گفت که یافته‌های آن نماینده اکثر سایت‌های وردپرسی نیست. اما این واقعیت باقی می‌ماند که وب‌سایت‌ها می‌توانند با برچسب‌های همپوشانی و قدیمی مملو شوند.

  همه چیزهایی که همیشه می خواستید در مورد داده ها بدانید اما هرگز جرأت نکردید بپرسید

در اینجا سه ​​مشکل اصلی ناوبری تگ شناسایی شده توسط Joost آمده است:

1. تگ های بسیار زیاد
او متوجه شد که برخی از ویراستاران یک برچسب را به یک مقاله اضافه می کنند به این امید که در هنگام نوشتن آن مقالات، مقالات بیشتری را به آن برچسب ها اضافه کنند، که در بسیاری از موارد این اتفاق نمی افتد، و در نتیجه برچسب هایی ایجاد می شود که فقط به چند مورد، گاهی اوقات فقط پیوند می دهند. به یک مقاله

2. برخی از تم ها قابلیت تگ ندارند
مشکل زیر زمانی رخ می‌دهد که وب‌سایت‌ها به یک موضوع جدید (یا نسخه جدیدی از یک تم) که عملکرد برچسب ندارد ارتقا داده می‌شوند. این باعث ایجاد صفحات تگ یتیم می شود، صفحاتی که بازدیدکنندگان سایت نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند زیرا پیوندهای آن صفحات برچسب وجود ندارد. اما از آنجایی که این صفحات هنوز وجود دارند، موتورهای جستجو آنها را با استفاده از نقشه های سایت XML ایجاد شده به طور خودکار پیدا خواهند کرد.

3. صفحات برچسب می توانند به محتوای نازکی تبدیل شوند
مشکل سوم این است که بسیاری از ناشران برای افزودن محتوای معنی‌دار به صفحات برچسب وقت نمی‌گذارند، فقط صفحاتی را با قطعات مقاله پیوند می‌دهند که در صفحات دسته‌بندی نیز تکرار می‌شوند.

از برچسب های کمتری استفاده کنید

اینجاست که افزونه جدید وردپرس Joost de Valk به کار می آید. کاری که انجام می دهد حذف خودکار برچسب هایی است که به صفحات کافی پیوند نمی دهند، که به استانداردسازی پیوندهای داخلی کمک می کند. این افزونه جدید پلاگین وردپرس The Fewer Tags نام دارد. یک نسخه رایگان و یک نسخه حرفه ای پولی وجود دارد.

  15 Ways To Improve Conversion Rates In Google Ads

نسخه رایگان این افزونه به طور خودکار برای حذف تمام صفحات برچسب با کمتر از ده پست کار می کند، که می تواند برای حذف صفحات با پنج پست یا کمتر تنظیم شود.

عملکرد اضافه شده نسخه Pro اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر مدیریت برچسب ها داشته باشید، بنابراین یک ناشر می تواند صفحات برچسب را ادغام کند، به طور خودکار تغییر مسیرها ایجاد کند یا یک پاسخ سرور 404 Page Not Found ارسال کند.

در اینجا لیستی از مزایای نسخه Pro آمده است:

  • صفحات برچسب غیر ضروری را به سرعت و به راحتی ادغام و حذف کنید.
  • در پلاگین سئو انتخابی شما، تغییر مسیرها را برای صفحات برچسب حذف شده ایجاد می کند.
  • شامل یک دوره آنلاین است که در آن Joost توضیح می دهد که چه کاری باید انجام دهید!
  • مشکلات برچسب سایت را برای دراز مدت حل کنید!
  • وقتی کارتان تمام شد، افزونه را حذف نصب کنید! »

از کجا می توان افزونه را با برچسب کمتر دانلود کرد

نسخه رایگان این افزونه را می توانید از اینجا دانلود کنید:

برچسب های رایگان کمتر توسط Joost de Valk

در اینجا درباره نسخه Pro بیشتر بدانید.

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Simple Line

منبع: https://www.searchenginejournal.com/new-wordpress-plugin-solves-site-navigation-problem/517600/