با نگاشت کلمات کلیدی، می توانید ایجاد محتوای بسیار مرتبط و هدفمند را برای کلمات کلیدی خاص تعریف کنید. پیوندهای داخلی را بهبود می بخشد و ارتباط محتوا را تضمین می کند.
این به شما کمک می کند از محتوای تکراری جلوگیری کنید تا هر صفحه هدف منحصر به فردی را دنبال کند، در نتیجه رقابت برای کلمات کلیدی کاهش می یابد و کیفیت کلی محتوا بهبود می یابد.
5. تجزیه و تحلیل رقبا
چگونه تحلیل رقبا را شروع کنیم؟ میتوانید با نگاه ، به رقبای مستقیم (شرکتهایی که محصولات/خدمات مشابه ارائه میکنند) و رقبای غیرمستقیم/جزئی (شرکتهایی که به همان مخاطبان هدف شما خدمات میدهند اما محصولات یا خدمات متفاوتی ارائه میدهند) شروع کنید. همچنین میتوانید به شرکتهایی نگاه کنید که رویکردشان به استراتژی محتوا را تحسین میکنید، حتی اگر آنها کاری را که شما انجام میدهید انجام ندهند.
مشخص کنید که قصد دارید چه چیزی را مرور کنید، چه نمایه های رسانه های اجتماعی، وب سایت، وبلاگ یا همه موارد فوق.
سه تا پنج مورد برتر را در جایگاه خود فهرست کنید. برای هر یک از آنها به سوالات زیر پاسخ دهید:
-
اهداف تجاری آنها چیست؟
-
آیا آنها یک استراتژی محتوای قوی دارند؟
-
استراتژی برند آنها چقدر خوب است؟
-
آیا مخاطب آنها با شما یکی است؟
-
استراتژی تبلیغاتی آنها چیست؟
-
قوت و ضعف آنها در چیست؟
-
از چه فرصت هایی می توانید استفاده کنید؟
به عنوان مثال، آیا میتوانید این گروه را هدف قرار دهید اگر آنها نتوانند به مخاطبان مهمی خدمت کنند؟ ویژگی ها یا مزایای کلیدی را که ندارید مشخص کنید.
نکته حرفه ای: هر شش ماه رقبای اصلی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا استراتژی های آنها تغییر کرده است یا خیر
6. خلاصه محتوا ایجاد کنید
مانند دستورالعمل برند، خلاصه محتوا به اطمینان از ثبات در تولید محتوا کمک می کند. در اینجا، هر قطعه از محتوا باید با هدف کلی تولید محتوا هماهنگ باشد. پیام کلیدی هر قسمت از محتوا را مشخص می کند.
خلاصه محتوا ممکن است شامل موارد زیر باشد:
هدف خلاصه محتوا این است که انتظاراتی را برای تیم ایجاد کند تا کار را با استانداردهای بالا از نظر کیفیت و قالب ارائه کند. علاوه بر این، تضمین می کند که محتوا مطابق استراتژی برنامه ریزی و تولید شده است.
منبع: https://moz.com/blog/the-ultimate-guide-to-content-planning