وبلاگ

10 راه برای بهره مندی بیشتر از رویدادهای شبکه های تجاری

چه Pubcon باشد چه MozCon، Dreamforce یا SXSW، کنفرانس‌های SEO و رویدادهای شبکه‌های تجاری می‌توانند راهی عالی برای تجدید مهارت‌های شما، هماهنگی با روندهای صنعت و ارتباط با سایر متخصصان باشند.

در واقع، بهره‌گیری حداکثری از رویدادهای شبکه، فراتر از گوش دادن به پنل‌ها و توزیع کارت ویزیت شماست.

برای به حداکثر رساندن مزایا – چه ارتباطات جدید، چه مشتریان جدید، یک شغل جدید و غیره. – شما باید یک شرکت کننده فعال باشید تا یک شرکت کننده منفعل.

در اینجا نحوه استفاده حداکثری از رویدادهای شبکه کسب و کار به نفع زندگی، تجارت و اهداف شبکه شما آمده است.

1. نیت خود را تعیین کنید

ممکن است به نظر ساده بیاید، اما تعیین مقاصد و اهدافتان به شما کمک می کند بیشترین بهره را از رویداد ببرید.

بسیاری از ما در رویدادهای شبکه شرکت می‌کنیم و در نهایت از یک میز به آن میز راه می‌رویم یا اصلاً با کسی ارتباط برقرار نمی‌کنیم.

اگرچه ماندن در منطقه راحتی شما ممکن است راحت باشد، اما به شما کمکی نمی کند که از این تجربه بیشترین بهره را ببرید.

برای تعیین اهداف خود برای رویداد وقت بگذارید. اینها می تواند شامل گسترش شبکه شما، ایجاد شراکت های جدید، ایمن ، فضای صحبت ، خود و غیره باشد.

در اینجا چند نمونه از اهدافی که برای شرکت در یک رویداد شبکه تعیین می شود آورده شده است:

  • برند خود را با شرکت در بحث ها تبلیغ کنید و اطلاعات کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید.
  • ابزارها یا استراتژی های جدید را کشف کنید برای ادغام در کسب و کار شما
  • با رهبران فکری صنعت ارتباط برقرار کنید برای ایجاد همکاری
  • تحقیق در مورد رقبا و برندسازی آنها، استراتژی های بازاریابی و غیره.
  • فرصت های سرمایه گذاری را کشف کنید
  • استخدام کارکنان بالقوه یا پیمانکارانی که با شما کار کنند.
  • یک مربی کسب و کار پیدا کنید.
  • رزومه خود را با شرکت ها به اشتراک بگذارید استخدام برای موقعیت های مرتبط

اهداف شما هر چه باشد، این تمرین می تواند به هدایت تعاملات و نتایج رویداد شما کمک کند.

2. شرکت کنندگان در تحقیق

قبل از شرکت در یک رویداد شبکه تجاری، درباره شرکت کنندگان یا سخنرانان کلیدی تحقیق کنید. اکثر رویدادها سخنرانان حاضر، از جمله شرکت ها و تمجیدهای آنها را اعلام می کنند.

انجام تحقیق قبل از رویداد به شما کمک می کند مکالمات هوشمندانه ای داشته باشید، سوالات مربوطه را از قبل آماده کنید و حتی اهداف خود را برای ارتباط با رهبران فکری راهنمایی کنید.

  Dashboards vs. Reports: Differences & Use Cases

حتی می‌توانید قبل از رویداد با شرکت‌کنندگان ارتباط برقرار کنید، برای صرف قهوه قرار ملاقات بگذارید یا در محل رویداد ارتباط برقرار کنید.

برای مثال، گروه‌های فیس‌بوک زیادی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند با شرکت‌کنندگان در کنفرانس ارتباط برقرار کنید، سؤال بپرسید و ملاقات ترتیب دهید.

3. برند شخصی خود را بهبود بخشید

چه بخواهید مشتریان بیشتری جذب کنید و چه به سادگی ارتباطات جدیدی ایجاد کنید، بهتر است برند شخصی خود را به نمایش بگذارید تا مخاطبین شما بدانند شما را کجا پیدا کنند، چه کار می کنید و کسب و کار شما چیست.

در روزهای منتهی به رویداد، زمانی را به بررسی پروفایل های آنلاین خود (وب سایت، لینکدین، اینستاگرام و غیره) اختصاص دهید تا مطمئن شوید که برند بصری و پیام رسانی شما در همه پلتفرم ها سازگار است.

از یک عکس حرفه ای استفاده کنید و بیوگرافی خود را بهینه کنید تا تخصص، دستاوردها و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

با بهبود برند شخصی خود، در موقعیت بهتری خواهید بود که تأثیر ماندگاری بر مشتریان بالقوه بگذارید و مخاطبین شما مستقیماً با شما تماس بگیرند.

4. معرفی دوستانه انجام دهید

رویدادهای شبکه های تجاری هستند نه مانند Pokemon GO – لازم نیست همه آنها را بگیرید.

وقتی صحبت از شبکه می شود، بهتر است ارتباطات معناداری برقرار کنید تا اینکه کارت ویزیت های زیادی را جمع آوری کنید.

این به معنای معرفی دوستانه و شخصی و داشتن مکالمات با کیفیت است. بهتر است روابطی ایجاد کنید که می تواند به مشتریان یا همکاران بالقوه تبدیل شود تا اینکه با یکسری آدرس های ایمیل تصادفی ، کنید.

وقتی با افراد جدید ارتباط برقرار می کنید، خود را معرفی کنید و ذکر کنید که چرا می خواهید با آنها صحبت کنید (“من می خواهم درباره شرکت شما بیشتر بدانم”، “این محصول واقعا عالی به نظر می رسد” و غیره).

از آنها سوال بپرسید، در مورد علایق مشترک صحبت کنید و در صورت امکان، اطلاعات تماس آنها را بپرسید تا بتوانید در تماس باشید!

5. شنونده فعالی باشید

اجازه دهید صادقانه باشد. گاهی اوقات رویدادهای شبکه های تجاری کمی خودخواهانه به نظر می رسند.

در حالی که بسیاری از مردم به سادگی سعی می کنند مشتریان جدید جذب کنند، خدمات خود را بفروشند یا برنامه های خود را برگزار کنند، به راحتی می توان به جای گوش دادن فعالانه در “حالت تبلیغاتی” گرفتار شد.

باز هم، کلید بهره‌گیری از رویدادهای شبکه، ایجاد ارتباطات واقعی است. گوش دادن فعال – توجه کامل، پرسیدن سؤال و نشان دادن علاقه واقعی – به شما کمک می کند تا به جای چند دست دادن، روابطی پایدار ایجاد کنید.

  PR and Content Marketing: Differences, Similarities, & More

چه کسی می داند – ممکن است در مورد یک محصول جدید، یک روش جدید برای بهبود خدمات خود، یک بازار جدید و غیره بیاموزید. – همه اینها در حالی که به سایر شرکت کنندگان، تأثیرگذاران و صاحبان مشاغل گوش می دهید.

6. در طول جلسات صحبت کنید

به جای یادداشت برداری منفعلانه، به صحبت ، و پرسیدن سوالات در طول جلسات فکر کنید. چه این یک وبینار، پانل، یا پرسش و پاسخ باشد، پرسیدن سؤال می تواند به شما کمک کند تا در مورد موضوع بیشتر بدانید یا حتی تخصص خود را به اشتراک بگذارید.

راه دیگر برای شرکت، پیوستن به چت‌های زنده یا انجمن‌های گفتگو است (اغلب توسط خود رویدادها میزبانی می‌شوند). در اینجا می توانید ایده های خود را به اشتراک بگذارید، مشاوره ارائه دهید، سؤال بپرسید و با سایر متخصصان ارتباط برقرار کنید.

اگرچه صحبت ، کمتر رایج است، اما می‌تواند توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند، زیرا شما در نقدها، مقاله‌ها یا مصاحبه‌های مربوط به رویداد معرفی می‌شوید.

7. در رویدادها در گروه های کوچک شرکت کنید

بسیاری از فعالیت های شبکه ای خارج از خود کنفرانس ها انجام می شود. در حالی که شرکت در جلسات بریک‌آوت در این رویداد ایده خوبی است، اما به شرکت در رویدادهای بریک‌آپ، مانند جلسات قهوه یا ساعات خوشی نیز نخوابید.

به عنوان مثال، MozCon میزبان ساعات خوشی خارج از کنفرانس در رستوران ها یا بارهای محلی است. این یک راه دیگر برای افراد برای ارتباط در یک محیط معمولی تر است.

جلسات مجازی نیز می تواند یک گزینه باشد. بنابراین به دنبال فرصت های دیگری برای ارتباط با مردم، اشتراک گذاری ایده ها و تبادل اطلاعات باشید.

8. در شبکه های اجتماعی فعال باشید

رویدادها و کنفرانس های شبکه نیز می تواند به تقویت تلاش های بازاریابی شرکت شما کمک کند. با بسیاری از رویدادها که توسط مواد تبلیغاتی، هشتگ ها، مقالات و غیره پشتیبانی می شوند، می توانید از این حرکت برای برند خود سرمایه گذاری کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید رسانه‌های اجتماعی را برای بحث‌های آنلاین قبل، حین و بعد از رویداد رصد کنید – ایده‌ها و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید.

همچنین می‌توانید مقاله‌ای ارسال کنید که تجربیات خود را در این رویداد خلاصه کند تا ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید.

“توئیت زنده” نیز بسیار محبوب است.

در طول جلسات، می‌توانید با استفاده از هشتگ‌های مخصوص رویداد، نکات، نقل قول‌ها و ایده‌های خود را در X (توئیتر سابق) به اشتراک بگذارید. این می تواند فالوورها و مشارکت سایر شرکت کنندگان را جذب کند.

9. با مخاطبین جدید پیگیری کنید

روابط خود را با پیگیری با مخاطبین بعد از رویداد ادامه دهید. بسته به جزئیات تماس ارائه شده، می توانید از طریق ایمیل، تلفن یا رسانه های اجتماعی با یک پیام شخصی با ما تماس بگیرید.

  Vlog قسمت 254: دیو دی گرگوریو: کارت های مایکل جردن توسط PSA درجه بندی می شوند

حتی بیشتر، برنامه ریزی برای ملاقات مجدد زمانی که در شهر هستید یا در همان محله زندگی می کنید را در نظر بگیرید. این نشان دهنده ابتکار عمل برای حفظ ارتباط است که می تواند منجر به مشارکت های آینده شود.

حتی اگر فرصت ملاقات ندارید، می توانید برای حفظ رابطه در تماس باشید و به طور دوره ای چک کنید.

منابع، اطلاعات یا ایده هایی را که با مکالمات شما در طول رویداد همسو هستند به اشتراک بگذارید. تشویق کنید و در را برای گفتگوها و فرصت های آینده باز نگه دارید.

10. عضو شوید

بسیاری از سازمان‌ها و کنفرانس‌های شبکه، برنامه‌های عضویت را ارائه می‌کنند تا به شما کمک کنند از رویدادها، اتصالات شبکه و منابع بیشترین بهره را ببرید.

مثلا من عضو هستم سازمان روسای جمهور جوان (YPO) (جامعه جهانی رهبران) و چشم انداز (یک سازمان مربیگری مدیر عامل و مشاور همتا).

به عنوان یک عضو، من حتی بیشتر از یک شرکت کننده معمولی به رویدادها، منابع، ابزارها و فرصت های مربیگری انحصاری دسترسی دارم.

اگرچه ممکن است این گزینه برای همه نباشد، ممکن است ارزش سرمایه گذاری در فرآیند درخواست و/یا پیوستن به یک شبکه ثابت و معتبر را داشته باشد.

شما می توانید با سایر اعضا روابط برقرار کنید، شراکت ایجاد کنید یا حتی خودتان یک رهبر شوید.

نکات پاداش برای رویدادهای شبکه های تجاری

به عنوان یک مدیر عامل و کارآفرین، من در بسیاری از رویدادهای شبکه – محلی، ملی و بین المللی- شرکت کرده ام.

از ملاقات با افراد جدید، به اشتراک گذاشتن ایده ها و به روز ماندن با روندهای صنعت لذت می برم.

من شما را تشویق می‌کنم که با باز بودن، واقعی بودن و هدفمند بودن در ایجاد ارتباطات واقعی، بیشترین بهره را از رویدادهای شبکه ببرید.

در اینجا چند نکته پاداش برای شرکت در رویدادهای شبکه تجاری آورده شده است:

  • دوستانه باشید: با لبخند ظاهر شوید و زبان بدن را باز نگه دارید تا دیگران را تشویق کنید تا با شما ارتباط برقرار کنند.
  • گام آسانسور خود را تمرین کنید: به یک مقدمه مختصر اما طبیعی فکر کنید که به شما بگوید که چه کسی هستید و چه می کنید.
  • مخاطبین خود را متنوع کنید: هدف از برقراری ارتباط با افراد از صنایع و زمینه های مختلف برای گسترش شبکه خود باشید.
  • یادداشت برداشتن: نکات کلیدی مکالمات یا جلسات را یادداشت کنید تا جزئیات مهم را به خاطر بسپارید و آنها را در کسب و کار خود اعمال کنید.
  • کارت ویزیت بیاورید: حتی برای رویدادهای آنلاین، کارت ویزیت دیجیتال یا اطلاعات تماس می تواند برای حفظ ارتباط مفید باشد.
  • در تماس ماندن: اتصالاتی را که ایجاد کرده اید پیگیری کنید و برای حفظ اتصال با آنها تماس بگیرید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: ال ناریز/شاتراستوک

منبع: https://www.searchenginejournal.com/get-most-out-of-business-networking-events/493754/