بیایید توسعه صفحات نویسنده برای یک وبلاگ را مثال بزنیم. در نگاه اول، این ممکن است ساده به نظر برسد، اما شامل چندین مؤلفه و همکاری بین تیمها میشود:
-
طراحی صفحه (UX): تیم تجربه کاربر طرحبندی را طراحی میکند، و اطمینان حاصل میکند که بصری است و با زیباییشناسی کلی سایت مطابقت دارد.
-
کدگذاری صفحه (توسعه دهنده): توسعه دهندگان طراحی را به یک صفحه وب کاربردی تبدیل می کنند.
-
عناصر محتوا را تعریف کنید: نام نویسنده، تحصیلات، بیوگرافی، عکس، شباهت، لینک شبکه های اجتماعی و نحوه نمایش مقالات باید در نظر گرفته شود.
-
نقاط ادغام: تصمیم بگیرید که لینک صفحه نویسنده از کجا می آید و چگونه به بقیه سایت متصل می شود.
-
داده های ساخت یافته: پیادهسازی مدلی برای دادههای ساختیافته نویسنده برای بهبود سئو و دید.
هنگامی که همه موارد فوق را دارید، اطلاعات مربوط به نویسندگان خود را جمع آوری کنید. بایوس آنها باید تخصص آنها را در این موضوع برجسته کند و در نتیجه اعتبار صفحه را افزایش دهد.
تیم های UX و توسعه باید با ظاهر و احساس نهایی صفحه، از جمله قرار دادن ماژول زیستی هم در مقالات و هم در صفحات خود نویسنده، هماهنگ شوند.
PRD باید تأثیر مورد انتظار صفحات نویسنده را بیان کند و تلاش و تأثیر را در برابر سایر ابتکارات بالقوه ارزیابی کند. همچنین باید مشخص کند که چه زمانی و چگونه سایر ذینفعان می توانند مشارکت داشته باشند و در نتیجه یک محیط مشارکتی را تقویت کنند.
6. MVP ها را توسعه دهید
توسعه حداقل محصول قابل دوام (MVP) یک رویکرد استراتژیک برای آزمایش ویژگی های جدید در مقیاس کوچکتر قبل از اجرای کامل است. این روش با اعتبارسنجی مفاهیم با حداقل منابع، خطر شکست را کاهش می دهد. برای مثال، اگر در نظر دارید یک ویژگی پیوند داخلی را معرفی کنید، با اعمال آن در یک دامنه یا دسته از صفحات شروع کنید. این محدودیت منابع را حفظ می کند و تضمین می کند که ابتکار عمل شما سایر پروژه های ارزشمند را به حاشیه نبرد.
بیایید به مثال دیگری نگاه کنیم. شما فرض می کنید که نوع خاصی از داده های ساختاریافته برای صفحات شما مفید خواهد بود. پیادهسازی نوع دادههای ساختیافتهتان در یک گروه منتخب از صفحات این اطمینان را به شما میدهد که میتوانید به جای ایجاد تغییرات کلی بر اساس فرضیات، با اطمینان ادامه دهید.
هنگام ایجاد انواع صفحههای خاص، مانند زیرمجموعهها، برای بهبود مرجعیت موضوع و ناوبری کاربر، از دستههایی که عملکرد ضعیفی دارند شروع کنید. این رویکرد هدفمند امکان تعدیل بر اساس نتایج ملموس را فراهم میکند و خرید سهامداران را برای کاربرد گستردهتر تسهیل میکند.
در نهایت، MVP ها به شما این امکان را می دهند که اثربخشی ویژگی ها یا استراتژی های جدید را نشان دهید و توجیه گسترش آنها در سایت خود را آسان تر می کند. این فرآیند تکراری بهبود مستمر را تضمین می کند و با تخصیص موثر منابع و برنامه ریزی استراتژیک همسو می شود.
7. حلقه های بازخورد و فرآیندهای تکرار شونده
تبدیل خوب به عالی فقط یک چالش برای تیم های محصول نیست. این چیزی است که شما به عنوان یک سئوکار نیز باید به دنبال آن باشید. فرض کنید داده های ساختاری را پیاده سازی کرده اید که قیمت ها و بررسی های کسب و کار شما را مستقیماً در SERP ها ارائه می دهد. چرا جلوتر نمی روی؟
تشویق نظرات بیشتر، افزودن در دسترس بودن محصول، یا ظاهر شدن در تجارب فهرست بازرگانان را در نظر بگیرید.
منبع: https://moz.com/blog/seo-product-collaboration