وبلاگ

آیا موبایل دوستی یک فاکتور رتبه بندی گوگل است؟

برای سال‌ها، بسیاری در صنعت سئو تصور می‌کردند که ساخت یک وب‌سایت سازگار با موبایل، رتبه‌بندی جستجو را بهبود می‌بخشد.

با این حال، توضیح اخیر گوگل نشان می‌دهد که اگرچه سازگاری با تلفن همراه هنوز توصیه می‌شود، اما بر رتبه‌بندی جستجو متفاوت از آنچه قبلاً تصور می‌شد تأثیر می‌گذارد.

گوگل تکرار کرد که هیچ عامل رتبه‌بندی «تجربه صفحه»، مانند سازگاری با موبایل، رتبه‌بندی جستجو را تعیین نمی‌کند.

اگرچه سرعت سایت و Core Web Vitals با موفقیت جستجو مرتبط است، ارتباط و هدف همچنان مهم است.

این مقاله تاریخچه به‌روزرسانی‌های «موبایل‌پسند» گوگل را پوشش می‌دهد، ادعاهای قبلی درباره سازگاری با موبایل را به‌عنوان یک عامل رتبه‌بندی بررسی می‌کند و به طور عینی نقش فعلی آن را بر اساس آخرین دستورالعمل‌های گوگل تحلیل می‌کند.

ادعاهای قبلی درباره قابلیت استفاده از تلفن همراه

در گذشته، بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل دارای مزیت رتبه‌بندی واضحی نسبت به سایت‌های فقط دسکتاپ هستند.

این بر اساس گوگل بود به روز رسانی موبایل فرندلی در سال 2015، که هدف آن افزایش این صفحات در نتایج جستجو بود. هدف این بود که با جستجوی بیشتر افراد در تلفن هایشان، بهترین تجربه ممکن را به کاربران ارائه دهیم.

گوگل حتی فهرست‌سازی اول موبایل را نیز اتخاذ کرده است و تنها از نسخه موبایل صفحات برای خزیدن و رتبه‌بندی استفاده می‌کند.

  What Is Branded Search? (And How to Optimize Your Site for It)

بنابراین سازگاری با موبایل یک عامل رتبه بندی تایید شده بود.

با این حال، شفاف سازی اخیر گوگل باعث شده است که این حکم را دوباره ارزیابی کنیم.

راهنمای گوگل به روز شد

گوگل گفت هیچ عامل رتبه‌بندی «تجربه صفحه» مانند سازگاری با موبایل به تنهایی رتبه‌بندی را تعیین نمی‌کند.

در عوض، الگوریتم گوگل از رتبه بندی استفاده می کندسیستم های“که به انواع مختلف نگاه می کنند سیگنال ها.

گوگل به عنوان رتبه بندی، تاکید کمتری بر سازگاری با موبایل دارد سیستم زمانی که او اشاره‌های مربوط به تجربه صفحه و سازگاری با موبایل را از رتبه‌بندی تایید شده‌اش حذف کرد، آشکار شد سیستم های فهرست

این عناصر فنی بخشی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل باشید. این یک تغییر در درجه اول معنایی و سازمانی است که نحوه استفاده از این سیگنال ها را برای ارائه یک تجربه صفحه خوب برای کاربران روشن می کند.

این امر بدیهی است زیرا گوگل تاکید می کند که محتوا باید در دستگاه های تلفن همراه در معیارهای خود ارزیابی تجربه صفحه خود به خوبی نمایش داده شود:

آیا موبایل دوستی یک فاکتور رتبه بندی گوگل است؟تصویر از Developers.google.com اوت ۲۰۲۳

علاوه بر این، رابط جستجوی گوگل روشن شد هنگام بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای جستجو، در نظر گرفتن جنبه‌های تجربه صفحه، از جمله سازگاری با موبایل، ضروری است.

“باعث میشود نه فرض کنید تجربه صفحه به نوعی “بازنشسته” است یا مردم باید مواردی مانند Core Web Vitals را نادیده بگیرند یا دوستدار موبایل باشند.

مخالف. بیان می‌کند که اگر می‌خواهید با سیستم‌های رتبه‌بندی اولیه جستجوی گوگل موفق شوید، این موارد و سایر جنبه‌های تجربه صفحه را در نظر بگیرید.

در حالی که سازگاری با موبایل با موفقیت جستجو سازگار است، بخشی از یک سیستم بزرگتر است و لزوماً به خودی خود تفاوتی ایجاد نمی کند.

  How the Google leak confirms the significance of author and publisher entities in SEO

گوگل از کسب و کارها و متخصصان سئو می خواهد که بر معنا و ارزش صفحات فراتر از عوامل قالب و چیدمان تمرکز کنند.

جان مولر، مدافع جستجوگر گوگل به همین اندازه گفتم در مورد حذف سیگنال رتبه بندی تجربه صفحه:

ما افرادی را دیده‌ایم که بیش از حد روی این اعداد تمرکز کرده‌اند، این استفاده خوبی از زمان و انرژی نیست. در عوض، جهانی فکر کنید.

سیستم های بایگانی در مقابل سیگنال ها

تفاوت بین رتبه بندی را توضیح دهید سیستم های و سیگنال هالینک جستجوی گوگل ایالت ها:

“رتبه بندی سیستم های با طبقه بندی متفاوت است سیگنال ها (سیستم ها معمولا از سیگنال ها استفاده می کنند). ما برخی از عناصر تجربه صفحه را در این صفحه به عنوان “سیستم ها” فهرست کرده بودیم که در واقع سیگنال بودند.

آنها نباید در صفحه سیستم ها قرار می گرفتند. حذف آنها به این معنی نیست که دیگر جنبه‌های تجربه صفحه را در نظر نمی‌گیریم. این فقط به این معنی بود که آنها رتبه بندی نشده بودند سیستم های بلکه سیگنال هایی است که توسط سیستم های دیگر استفاده می شود.

بله، سازگاری با موبایل هنوز یک عامل رتبه بندی است

عوامل رتبه بندی: تایید شده است

اگرچه داشتن یک سایت بهینه شده برای موبایل هنوز توصیه می شود، اما بخشی از ارزیابی تجربه صفحه گسترده تر است و به خودی خود یک سیستم نیست.

همانطور که الگوریتم های گوگل تکامل می یابند، توانایی خود را برای ارزیابی صفحات بر اساس معنا، ارزش و تجربه بهبود می بخشند. همه عناصر تجربه صفحه همیشه توسط الگوریتم ها در نظر گرفته نمی شوند، اما همه آنها مهم هستند.

  Step-by-Step Guide for Online Stores

این بدان معنی است که بهبود سازگاری با موبایل به تنهایی یک سس مخفی نیست، اما همچنان باید مطمئن شوید که سایت شما در موبایل عملکرد خوبی دارد.

روی ایجاد ارزش از طریق محتوای مفید و همچنین تجربه صفحه تمرکز کنید و نتایج جستجو به دنبال خواهد داشت.

منبع: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/mobile-friendliness/