وبلاگ

به روز رسانی Algo 18 اوت: طوفان قبل از طوفان

حوالی 18 آگوست، درست قبل از اعلام آپدیت اصلی آگوست، MozCast ضبط کرد دمای فوق العاده بالااوج گرفتن در 127 درجه فارنهایت. این حتی در برابر نوسانات غیرمعمول بالای جدول امتیازات آگوست و خود به روز رسانی اصلی (تا کنون) برجسته بود.

اسکرین شات دمای MozCast را از 11 تا 24 اوت نشان می دهد

در حالی که گنجاندن این نوسان در به‌روزرسانی اصلی آگوست آسان است، ما یک رویداد جداگانه و احتمالاً نامرتبط را ثبت کردیم: کاهش شدید نتایج در صفحه اول SERP.

نتایج تورفتگی 50 درصد کاهش می یابد

نتیجه تورفتگی در Google هر نتیجه ارگانیکی است که در زیر یک نتیجه رتبه بالاتر از همان دامنه گروه بندی شده است. به عنوان مثال، در زیر تصویری از جستجوی “Excalibur” وجود دارد که صفحات ویکی‌پدیا را برای شمشیر و فیلم نمایش می‌دهد.

اسکرین شات از نتایج جستجوی رتبه بندی ویکی پدیا برای کلمه کلیدی

بین 17 اوت و 19 اوت، درصد SERP های صفحه اول گوگل با نتایج تورفتگی در مجموعه ردیابی MozCast 10K از 24.10٪ به 12.04٪ کاهش یافته است، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

تصویری از افت آشکار نتایج در 17-19 اوت

نیمی (تقریباً دقیقاً 50٪) از SERPهایی که نتایج تورفتگی داشتند، آنها را در این دوره دو روزه از دست دادند، و این ضرر در زمان نگارش بازیابی نشده است.

تورفتگی = ارگانیک ترویج شده

در اینجا دلیل اهمیت آن و اینکه چرا این تغییر باعث تکان دادن SERP ها شده است: نتایج تورفتگی اغلب (نه همیشه) از نتایج ارگانیک با رتبه پایین تر تبلیغ می شوند. این نتیجه را از جستجوی «تالارهای ضیافت» در پورتلند، اورگان در 17 اوت در نظر بگیرید.

  راهنمای کامل » رتبه ریاضی
اسکرین شات رتبه بندی نتایج جستجو را برای کلمه کلیدی

این دو نتیجه به طور موثر در رتبه های 1 و 2 قرار دارند. در 20 آگوست، نتیجه کاهش (اکنون یک نتیجه ارگانیک مستقل) به رتبه 4 سقوط کرد، با ویژگی Places Pack و People Also Ask بین 3 و 4، که منجر به افت عمودی قابل توجهی شد.

و در زیر مجموعه ای از نتایج تورفتگی از جستجوی “تجدید کارت سبز” در 17 آگوست است.

تصویر صفحه نمایش نتایج جستجوی رتبه بندی برای کلمه کلیدی

این نتایج در واقع جایگاه های 1 و 3 را اشغال می کنند. از 25 آگوست، این نتایج به 1، 3، و 5 تقسیم شده است، با ویژگی People also Ask قبل از نتیجه پنجم.

روندهای بلند مدت (18 ماه)

اگرچه نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم، اما این کاهش با یک روند بلندمدت سازگار است. نمودار زیر درصد SERP های صفحه اول گوگل را با نتایج عقب مانده در 18 ماه گذشته نشان می دهد.

نمودار کاهش درصد SERP های صفحه اول Google با نتایج کاهش یافته در 18 ماه گذشته را نشان می دهد.

آخرین افت در همان پایان نادیده گرفته شده است، اما همچنین در پایان ژوئیه 2022 افت قابل توجهی داشت و از آن زمان به بعد در طول سال کاهش ثابتی داشت. به خاطر داشته باشید که گوگل فقط چند ماه قبل (اواخر 2021) نتایج تورفتگی را بازیابی کرد. این روند البته می تواند معکوس شود، اما تصور من این است که عرضه اولیه گوگل بسیار تهاجمی بود.

از آنجایی که این در واقع یک لایه رتبه بندی مجدد است و به نظر نمی رسد به کیفیت نتایج فردی مرتبط باشد، کار زیادی نمی توانید در مورد آن انجام دهید. انگار ماشین کنار شما پشت چراغ قرمز صدای موسیقی را کم می کند. چه آهنگ را دوست داشته باشید یا نه، آنها صدا را کنترل می کنند.

  بهترین نکات سئو برای سال 2024 - جمعه تخته سفید

نوسانات به خودی خود می تواند ناامید کننده باشد و به سر و صدای یک تابستان پر سر و صدا می افزاید، اما این تحول نباید بر رتبه بندی اولیه شما برای SERP های آسیب دیده تأثیر بگذارد. در برخی موارد، اگر رتبه شما پایین تر از چیزی است که دیگران انتظار دارند، حتی ممکن است شاهد پیشرفت های جزئی باشید. مثل همیشه، چشمان خود را بپوشانید، ترافیک جستجوی ارگانیک خود را تماشا کنید و سعی کنید وحشت نکنید.

منبع: https://moz.com/blog/google-indented-results-update